Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips over benzo afkick/afbouw

Tips over benzo afkick/afbouw

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
0.5 of 1mg dat scheelt heel veel. Je kunt langzaam afbouwen in principe. telkens ongeveer 10% minder pakken en even tijdje stabieliseren op de nieuwe hoeveelheid voordat je weer een stapje afbouwt. En neem maar eens een kijkje via internet op benzobuddies, daar helpen gebruikers elkaar om het leven weer te hervatten.
Geen haast hebben en wat ongemak accepteren..

Sterkte en drink je wel eens alcohol? Dat kan ik niet aanraden in periodes dat je benzos afbouwt.

Succes!
L
Leslie010Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
0.5 of 1mg dat scheelt heel veel. Je kunt langzaam afbouwen in principe. telkens ongeveer 10% minder pakken en even tijdje stabieliseren op de nieuwe hoeveelheid voordat je weer een stapje afbouwt. En neem maar eens een kijkje via internet op benzobuddies, daar helpen gebruikers elkaar om het leven weer te hervatten.
Geen haast hebben en wat ongemak accepteren..

Sterkte en drink je wel eens alcohol? Dat kan ik niet aanraden in periodes dat je benzos afbouwt.

Succes!
Klik om te vergroten...
Ja dat scheelt inderdaad wel wat, het is wat vervelend aangezien deze pilletjes natuurlijk 3mg bevatten, en ik dit in 4 stukjes breek, maar aangezien de dosis misschien niet gelijk is heb ik tussen de 0,5-1mg gezet.

En ja, ik drink weleens alcohol in het weekend op dagen met vrienden, dit zijn ook de avonden waar ik er nieteens aan denk om dit te nemen en gewoon in slaap val zonder.

En bedankt! Ik zal is kijken en acceptatie van onrust is inderdaad belangrijk, ik heb gelukkig al wat ontspanningsoefeningen gevonden die het minder heftig maken!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, lastig om de hoeveelheden zo te hebben dat je rustig af kunt bouwen. Heel moeilijk en ik heb vanalles gezien op internet. Mensen met microgram weegschaal die pilletje omtoveren in poeder en dan hoeveelheden kunnen wegen.
Of poeder oplossen in water (3 mg) en dan bijvoorbeeld 20cl water over 6 dagen opdrinken en dan zo proberen 0,5 mg per dag te pakken. (Lukte mij niet goed om de pillen op te lossen)
Beste zou zijn dat je over gezet wordt op een pilletje diazepam en die langzaam afbouwen.
Het is een lang proces en ik raad nogmaals alcohol af in die periode, maar ik begrijp de complicaties.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik af en toe flualprazolam om in slaap te komen als ik voor mijn idee even rust nodig heb en dat een paar nachten al slecht is gelukt.

Ik ben heel streng voor mezelf in de frequentie van gebruik. Nooit 2 dagen achter elkaar en minimaal een week tussen het gebruik, maar liever veel langer.

Ik brak voorheen een 1 mg pellet in 4 stukjes, omdat 0,25 mg genoeg is voor me. Op een gegeven moment bedacht ik dat 0,2 mg misschien ook genoeg zou zijn. Dat blijkt dus ook zo te zijn.

Ik heb 5 pellets tot fijn egaal poeder gemalen met een vijzel en mortier. Ik weet hoeveel 1 pellet weegt en dus welke massa pelletpoeder overeenkomt met 1 mg. En dus ook hoeveel poeder gelijk staat aan een dosis van 0,2 mg.

Met een mg weegschaal heb ik vervolgens lege capsules gevuld met het equivalent aan pelletpoeder dat overeenkomt met 0,2 mg flualprazolam.

Het is niet helemaal nauwkeurig, maar zo verdeel ik 1 pellet over 5 capsules.

Dankzij de entropie wordt de verdeling van flualprazolam binnen het poeder niet minder homogeen. Sterker nog, door 5 pellets tegelijkertijd tot fijn poeder te malen, haal ik een eventuele variatie per pellet er zelfs een beetje uit. 'Hotspots' in de pellet worden bij goed verpulveren en mengen verminderd.

Met deze werkwijze zou je dus ook een serie capsules kunnen maken met aflopend gehalte aan poeder. Misschien kun je dan in jouw geval toch met bromazolam afbouwen.

Beter zou het zijn als je een bekende hoeveelheid pure bromazolam in glycerine oplost en na homogenisatie volumetrisch doseert. Je hebt dan een maatkolf nodig. Maar deze poeder methode is al stukken beter dat pellets breken.

Succes met de afbouw!
L
Leslie010Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hippie Langwaus zei:
Ik gebruik af en toe flualprazolam om in slaap te komen als ik voor mijn idee even rust nodig heb en dat een paar nachten al slecht is gelukt.

Ik ben heel streng voor mezelf in de frequentie van gebruik. Nooit 2 dagen achter elkaar en minimaal een week tussen het gebruik, maar liever veel langer.

Ik brak voorheen een 1 mg pellet in 4 stukjes, omdat 0,25 mg genoeg is voor me. Op een gegeven moment bedacht ik dat 0,2 mg misschien ook genoeg zou zijn. Dat blijkt dus ook zo te zijn.

Ik heb 5 pellets tot fijn egaal poeder gemalen met een vijzel en mortier. Ik weet hoeveel 1 pellet weegt en dus welke massa pelletpoeder overeenkomt met 1 mg. En dus ook hoeveel poeder gelijk staat aan een dosis van 0,2 mg.

Met een mg weegschaal heb ik vervolgens lege capsules gevuld met het equivalent aan pelletpoeder dat overeenkomt met 0,2 mg flualprazolam.

Het is niet helemaal nauwkeurig, maar zo verdeel ik 1 pellet over 5 capsules.

Dankzij de entropie wordt de verdeling van flualprazolam binnen het poeder niet minder homogeen. Sterker nog, door 5 pellets tegelijkertijd tot fijn poeder te malen, haal ik een eventuele variatie per pellet er zelfs een beetje uit. 'Hotspots' in de pellet worden bij goed verpulveren en mengen verminderd.

Met deze werkwijze zou je dus ook een serie capsules kunnen maken met aflopend gehalte aan poeder. Misschien kun je dan in jouw geval toch met bromazolam afbouwen.

Beter zou het zijn als je een bekende hoeveelheid pure bromazolam in glycerine oplost en na homogenisatie volumetrisch doseert. Je hebt dan een maatkolf nodig. Maar deze poeder methode is al stukken beter dat pellets breken.

Succes met de afbouw!
Klik om te vergroten...
Erg bedankt voor de tips. Ik heb geluk misschien dat ik een biomedische laboratorium studie doe waardoor ik uw termen begrijp😂
Dit is inderdaad een veel meer betrouwbare manier van dosering i.p.v. op het oog bekijken, hierdoor kan de afbouw ook belemmerd worden of niet goed worden voldaan, dus ik zal dit zeker meenemen in het proces. Ik heb trouwens wel gemerkt dat mijn tolerantie voor bijvoorbeeld andere gaba agonisten zoals alcohol wel ook licht verhoogd zijn vergeleken met voor het gebruik. Ik ga hierdoor ook wat voor mij het beste is voor een periode feesten/prikkels vermijden die mij stimuleren om bijvoorbeeld even een biertje te pakken, totdat ik mijzelf weer volledig onder controle heb. Ik ga het proberen en nogmaals bedankt voor de tips.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikdenkhetook32 zei:
Erg bedankt voor de tips. Ik heb geluk misschien dat ik een biomedische laboratorium studie doe waardoor ik uw termen begrijp😂
Dit is inderdaad een veel meer betrouwbare manier van dosering i.p.v. op het oog bekijken, hierdoor kan de afbouw ook belemmerd worden of niet goed worden voldaan, dus ik zal dit zeker meenemen in het proces. Ik heb trouwens wel gemerkt dat mijn tolerantie voor bijvoorbeeld andere gaba agonisten zoals alcohol wel ook licht verhoogd zijn vergeleken met voor het gebruik. Ik ga hierdoor ook wat voor mij het beste is voor een periode feesten/prikkels vermijden die mij stimuleren om bijvoorbeeld even een biertje te pakken, totdat ik mijzelf weer volledig onder controle heb. Ik ga het proberen en nogmaals bedankt voor de tips.
Klik om te vergroten...
Goed bezig. Tijdens afbouwen stimulanten ook vermijden. Caffeïne mag wel maar liefst beperkt.
L
Leslie010Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Goed bezig. Tijdens afbouwen stimulanten ook vermijden. Caffeïne mag wel maar liefst beperkt.
Klik om te vergroten...
Yes! Bedankt! Alleen hier heb ik wel een misschien aparte vraag over, zodra ik een energy/koffie neem in het dagelijks leven bijvoorbeeld op werk wordt ik wel heel trillerig en lijkt alles te verergeren, dit terwijl ik vroeger tot 1,5j geleden gemakkelijk heel de dag door koffie/energy kon drinken zonder problemen, dit is dan meer een geestelijk verschijnsel vermoed ik vanwege de angstproblemen? (Mijn probleem ligt vooral in de kant van hypochondrie)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ikdenkhetook32 zei:
Yes! Bedankt! Alleen hier heb ik wel een misschien aparte vraag over, zodra ik een energy/koffie neem in het dagelijks leven bijvoorbeeld op werk wordt ik wel heel trillerig en lijkt alles te verergeren, dit terwijl ik vroeger tot 1,5j geleden gemakkelijk heel de dag door koffie/energy kon drinken zonder problemen, dit is dan meer een geestelijk verschijnsel vermoed ik vanwege de angstproblemen? (Mijn probleem ligt vooral in de kant van hypochondrie)
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat het inderdaad zoiets is. Ontwenning van Benzo’s is het tegengestelde van het gewenste effect, dus stimulatie. Daar een stimulant bovenop wordt al snel onprettig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikdenkhetook32 zei:
Precies, alleen heb ik in het verleden met misbruik geen klachten ghad ookal had ik extreme binge-gebruik. Maarja nu is het een langdurig gebruik geworden waardoor dat inderdaad wel zo kan zijn, in combinatie dat ik nu wel een angststoornis heb, en in die periode daarvoor niet. Ik krijg hier gelukkig binnenkort therapie voor de geestelijke klachten. Hopelijk ben ik uiteindelijk clean van alles! Ben namelijk wel een heftig verslavingsgevoelig persoon zonder ruggengraat. Uiteindelijk is inner peace vinden in jezelf het belangrijkst, en daar moet ik naartoe gaan werken. Bedankt voor de support mensen!
Klik om te vergroten...
Het ding met Benzo’s is dat er gewenning optreedt en je steeds meer nodig hebt, waardoor je meer of heftigere bijwerkingen kunt krijgen, en ook ontwenning tussen je doseringen in als je wel steeds even veel neemt. Ook wordt iedere ontwenning heftiger. Je kunt je inlezen op “kindling” als je daarover meer wilt weten.

Goede hoop is belangrijk. Maar inzet en bereidwilligheid plus hard werk is wat je uiteindelijk verder brengt. Maar dat realiseer je je denk ik al.
J
Jumbo123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterkte! ik zit in dezelfde situatie, gebruikte ongeveer 1.5 mg bromazolam per dag voor het slapen.
Voor ongeveer een jaar.

Ben momenteel overgestapt op 10mg valium (diazepam) en ga daarmee rustig taperen.
Zou zeker niet in één keer stoppen, maar langzaam afbouwen op een langwerkende benzo (diazepam of evt flubromazepam)
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jumbo123 zei:
Sterkte! ik zit in dezelfde situatie, gebruikte ongeveer 1.5 mg bromazolam per dag voor het slapen.
Voor ongeveer een jaar.

Ben momenteel overgestapt op 10mg valium (diazepam) en ga daarmee rustig taperen.
Zou zeker niet in één keer stoppen, maar langzaam afbouwen op een langwerkende benzo (diazepam of evt flubromazepam)
Klik om te vergroten...
Flubromazepam is inderdaad ook een goede.

Ik ben daar zelf meerdere malen succesvol mee afgebouwd en clean geworden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."