Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB verslaving?

GHB verslaving?

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja daar heb je een punt. Misschien goed om daar rekening mee te houden TO, als je laatste g uitwerkt en je hebt afkick, pak niet bij. Heb er vertrouwen in dat de phenibut snel opkomt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Er zijn wel meerdere manieren hoor... Dmv Diazepam en Baclofen, alleen zijn die middelen iets lastiger te verkrijgen. Daarom vond ik Phenibut zo ideaal.

Ik zou inderdaad ongeveer 1.5/2 uur na je laatste dosis dit goedje innemen. Ik heb daar toen direct de nacht op doorgeslapen en werd de volgende ochtend zonder afkickverschijnselen wakker. Ergens tussen de 1.5 of 2 gram is prima.

De volgende dag moet je even kijken wat je fijn zou vinden als dosis. Het scherpe randje is er namelijk vanaf en vaak kun je dan wel een schattig maken hoeveel gram je die avond nodig hebt. Waarschijnlijk is 1/1.5 gram voldoende voor de tweede dag.

Luister vooral naar je lichaam, dat werkt soms beter dan voorgeschreven regeltjes.
Klik om te vergroten...
Ik zou aanraden de phenibut te nemen samen met de laatste dosis. Anders werkt de ghb uit en phenibut heeft een paar uur nodig om voldoende effect te hebben.
Het risico is te groot dat de phenibut nog niet voldoende de.afkick opvangt en dan alsnog ghb inneemt.

Garantie op een goede nacht verschilt per persoon. Ga ervan uit dat het even kan duren voordat je natuurlijk slaapritme is hersteld.
Het blijft afkicken..een slechte nacht is dan wel het minst erge van alle ontwenningsverschijnselen.

Het hangt er ook vanaf hoe erg je ghb associeert met in slaap vallen (placebo effect kan ook omgekeerd werken)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Ik zou aanraden de phenibut te nemen samen met de laatste dosis. Anders werkt de ghb uit en phenibut heeft een paar uur nodig om voldoende effect te hebben.
Het risico is te groot dat de phenibut nog niet voldoende de.afkick opvangt en dan alsnog ghb inneemt.
Klik om te vergroten...
Kan beide. Ik heb weleens de GHB tegelijk ingenomen met de Phenibut en dat was echt veel te veel. Phenibut kan namelijk redelijk snel beginnen te werken als je maag leeg is. Dus beter even wachten en niet tegelijk doen.

Het duurt even tot de piek van de Pheni er is, dat klopt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Ja daar heb je een punt. Misschien goed om daar rekening mee te houden TO, als je laatste g uitwerkt en je hebt afkick, pak niet bij. Heb er vertrouwen in dat de phenibut snel opkomt.
Klik om te vergroten...
Dat dus. Komt wel goed. Denk dat een uurtje na je laatste Gtje ongeveer wel een goede timing is!
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou detox gaan en daarna gelijk een kliniek in en anti craving medicatie met therapie. Al je drugs vrienden uit het leven doen, nummers verwijderen evt je eigen social media verwijderen. Zelf afbouwen klinkt leuk maar lukt bijna niemand.
En luister niet naar die phenibut verhalen. Das gewoon gek russisch spul, dat gaat je niet hellpen.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Het is nu een week later, hoe gaat het met je? Is het nog gelukt?

Hopelijk val je niet weer terug in die verslaving, want de afkickverschijnselen schijnen iedere keer erger te worden en sneller te komen.
Klik om te vergroten...
Dat klopt , 4 x delirium in detox en 5e keer zware psychose. Toen heb k t pas afgeleerd en phenibut raad ik af omdat het net zo verslavend is en ook euforisch. Baclofen daar in tegen nieg
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar op internet zie ik alleen pillen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anna2013 zei:
Maar op internet zie ik alleen pillen
Klik om te vergroten...
Eh? Dat zijn gewoon capsules van 500 mg per stuk. Daar neem je er dus 3 van.

Je kan ook losse poeder halen.
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar die penibut ik had daar nog nooit van gehoord. Welke dosering moet je dan nemen want komt op Google niet echt niet wijzer
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anna2013 zei:
Maar die penibut ik had daar nog nooit van gehoord. Welke dosering moet je dan nemen want komt op Google niet echt niet wijzer
Klik om te vergroten...
1.5 gram is een mooi begin om het op te vangen. Nu ligt het ook wel een beetje aan de hoeveelheid GHB waar je op dat moment op zit.
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Owzo
S
Saartjexx1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn excuses voor mijn extreem late reactie!

Ik had de phenibut wat later genomen dan ik had verwacht. Ik wilde het nemen als ik een paar dagen vrij was en dat was pas 2 weken terug. Het was denk ik ook een excuus om nog even te gebruiken maar goed. Ik had de phenibut 1,5 gram ingenomen 1 uur nadat ik me laatste G had genomen toen ben ik even in slaapgevallen en 2 uur daarna werd ik wakker en kon ik niet meer slapen. Ik was toen maar even een serie gaan kijken. De hele dag in bed gelegen want voelde me niet echt lekker door zo weinig slaap en ik kreeg om 8 uur in de ochtend echt extreme drang om te gaan gebruiken en dat heeft eigenlijk de hele dag extreem aangehouden. Het scheelde echt niet veel maar ik had me zelf gelukkig genoeg ingepraat om het niet te doen. Toen om half 7 in de avond trok ik het echt niet meer ik was ook heel moe, hoofdpijn en voelde me niet lekker dus toen heb ik de 2 dosis phenibut ingenomen (1,5 gram opnieuw) en ben uit eindelijk om 10 uur in slaapgevallen tot de volgende ochtend half 10 en toen voelde ik me top!

Daarna de phenibut lekker gelaten en geen drang gehad om te gebruiken en ik dacht dat ik me heel depressief zou gaan voelen en alles maar dat viel echt reuze mee en nu 2 weken al nuchter wat me zeker bevalt!

Mijn ervaring: Phenibut is zeker een goede om af te kicken, alleen nadat ik de eerste dosis had genomen had ik zeker niet het idee dat het 24 uur heeft geduurd eerder 6 uurtjes. Ik heb toen die dag erna geen lichamelijke klachten gehad maar geestelijk was het af en toe echt niet meer te houden maar dat is gelukkig goed gekomen. Dus je moet mentaal wel sterk zijn!

Ik heb de phenibut nog in huis omdat het me een prima slaapmiddel lijkt te zijn voor wanneer dat nodig is. Ik heb het na de laatste keer niet meer gebruikt en ben dat zeker niet van plan maar ben altijd extreem tegen pammetjes geweest omdat het slecht is voor je hart.


@Spyro nogmaals super bedankt voor het advies!
S
Saartjexx1Lid
01-01-2024, 00:00
#13
GHBismijnietdebaas zei:
Ik zou detox gaan en daarna gelijk een kliniek in en anti craving medicatie met therapie. Al je drugs vrienden uit het leven doen, nummers verwijderen evt je eigen social media verwijderen. Zelf afbouwen klinkt leuk maar lukt bijna niemand.
En luister niet naar die phenibut verhalen. Das gewoon gek russisch spul, dat gaat je niet hellpen.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit ook reuze onzin. Omdat ik 1 keer de mist ben in gegaan om langer te gaan gebruiken en mezelf even niet onder controle had.. Als je iets echt wilt dan kan het ook.

Phenibut heeft mij uiteindelijk prima geholpen! Voor verslaafden die zich zelf al meerdere keren niet onder controle hebben gehad raad ik een kliniek zeker aan. Maar met phenibut is het prima te doen voor als je 1 keer de mist bent in gegaan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Saartjexx1 zei:
Mijn excuses voor mijn extreem late reactie!

Ik had de phenibut wat later genomen dan ik had verwacht. Ik wilde het nemen als ik een paar dagen vrij was en dat was pas 2 weken terug. Het was denk ik ook een excuus om nog even te gebruiken maar goed. Ik had de phenibut 1,5 gram ingenomen 1 uur nadat ik me laatste G had genomen toen ben ik even in slaapgevallen en 2 uur daarna werd ik wakker en kon ik niet meer slapen. Ik was toen maar even een serie gaan kijken. De hele dag in bed gelegen want voelde me niet echt lekker door zo weinig slaap en ik kreeg om 8 uur in de ochtend echt extreme drang om te gaan gebruiken en dat heeft eigenlijk de hele dag extreem aangehouden. Het scheelde echt niet veel maar ik had me zelf gelukkig genoeg ingepraat om het niet te doen. Toen om half 7 in de avond trok ik het echt niet meer ik was ook heel moe, hoofdpijn en voelde me niet lekker dus toen heb ik de 2 dosis phenibut ingenomen (1,5 gram opnieuw) en ben uit eindelijk om 10 uur in slaapgevallen tot de volgende ochtend half 10 en toen voelde ik me top!

Daarna de phenibut lekker gelaten en geen drang gehad om te gebruiken en ik dacht dat ik me heel depressief zou gaan voelen en alles maar dat viel echt reuze mee en nu 2 weken al nuchter wat me zeker bevalt!

Mijn ervaring: Phenibut is zeker een goede om af te kicken, alleen nadat ik de eerste dosis had genomen had ik zeker niet het idee dat het 24 uur heeft geduurd eerder 6 uurtjes. Ik heb toen die dag erna geen lichamelijke klachten gehad maar geestelijk was het af en toe echt niet meer te houden maar dat is gelukkig goed gekomen. Dus je moet mentaal wel sterk zijn!

Ik heb de phenibut nog in huis omdat het me een prima slaapmiddel lijkt te zijn voor wanneer dat nodig is. Ik heb het na de laatste keer niet meer gebruikt en ben dat zeker niet van plan maar ben altijd extreem tegen pammetjes geweest omdat het slecht is voor je hart.


@Spyro nogmaals super bedankt voor het advies!
Klik om te vergroten...
Super om te lezen!!
Kan zijn dat je met een hogere dosis langer effect zou hebben gevoeld. Dat is het enige nadeel van phenibut..je weet vantevoren niet wat je sweet spot is..

Daarover.. iemands sweet spot kan liggen op 1700 gram. Recreatief gebruikt, maar als je net uit een ghb verslaving komt is dat geen optie( je heb teveel tolerantie plus...verslavingsgevaar)

Sommigen doen dit 1 x per week.
Maar ik ken er ook genoeg die een lagere dosis elke week of elke 4 dagen doen. Voor het slapen bv..of even ontspannen middag

Richtlijn is dat onder de 1100 gr: 3 x per week max(totaal dus 1100gr)
Onder de 1600: 1 x per week of elke 4 dagen
1600/2500 : 1 x per 2 weken.
Als je 2 x per week gebruikt zal je al merken dat je de 2e x al minder effect hebt

Ik hoop dat je in de toekomst cravings kan weerstaan. Iig heb je nu zelf de touwtjes in handen!
S
Saartjexx1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wow, we zijn nu jaren verder en ik wil hier even nog wat op terug brengen. Toen ik dit forum opende moest ik stoppen met Ghb vanwege me rijbewijs. Rijbewijs terug gekregen en daarna volop weer Ghb gaan gebruiken helaas. Verslaafd geweest vanaf een week later, tot nu dus ongeveer 4 jaar. Elke 2 uur nam ik de afgelopen 4 jaar GHB. Nu sinds een maand gestopt. Ik gebruikte de afgelopen 4 jaar altijd rond de 2 of 2,5 ML per 2 uur ongeveer. Ik heb afgebouwd naar de 1 ML in 1 dag , ik ben gewoon gestopt. Ik heb me 2 dagen intens kut gevoeld en daarna ging het wel weer. Voor iedereen die verslaafd is aan GHB en je niet zelf kan stoppen raad ik een kliniek zeker aan, maar geloof me 4 jaar lang verslaafd geweest elke dag om de 2 uur ook s’nachts. Ik voel mezelf nu beter dan ooit! Ik heb echt wel cravings af en toe maar die verdwijnen. Het leven is ook leuk en zelfs leuker zonder Ghb. Ik wilde dit even delen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
wow dat je nog wat laat horen siert je
ben blij dat het nu eindelijk dan beter met je gaat
volhouden !
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is nu een week later, hoe gaat het met je? Is het nog gelukt?

Hopelijk val je niet weer terug in die verslaving, want de afkickverschijnselen schijnen iedere keer erger te worden en sneller te komen.
S
Saartjexx1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Beste allemaal,

Ik gebruik denk nu sinds een maand of 7 ghb. Eerst deed ik het af en toe in het weekend. Door wat problemen ben ik het toch iedere dag 24/7 gaan gebruiken. Ik gebruik nu 7 weken 24/7 en ongeveer 2,4 ml. (Voor die 7 weken deed ik het alleen in het weekend en had doordeweeks dan ook nergens last van als ik het niet gebruikte) Ik zou hier graag van af willen, alleen wat raden jullie aan? Ik ben hier al door wat aardig berichten gaan lezen en die ontwenningsverschijnselen hebben me toch wel bang gemaakt. Als ik ga slapen zet ik geen wekker om bij te nemen ik word meestal vanzelf wakker en dan pas neem ik bij. Bijvoorbeeld vannacht had ik laatste genomen om 23:00 en werd om 02:45 pas wakker. Echter zie ik een kliniek niet zitten en zou het dan ook graag zelf willen doen. Het lijkt mij niet handig om in 1 keer te stoppen, maar wat raden jullie dan wel precies aan?

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Sara
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je zou GHB met GHB kunnen afbouwen. Dan haal je iedere 24 uur 0,1 of 0,2 ml van je dosis af. Ook moet je hierbij strict iedere 2 uur je dosis nemen.

Nooit in één keer stoppen nee. Dat je lichaam wakker wordt na 2 uur zegt al genoeg over het feit dat je lichaam het nodig heeft.

En andere optie is Phenibut bestellen.
S
Saartjexx1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks voor je reactie! Ik heb trouwens ook jou verhaal gelezen. Ik weet verder niet hoe het nu met je zit, maar in je verhaal te lezen ben je wel een echte doorzetter! Heel goed!

Kan het afbouwen van ghb niet op een snellere manier? Ook aangezien de hoeveelheid 2,4 en soms zelfs 2 ml niet eens heel hoog is.

En wat bedoel je met andere optie Phenibut? Heb het net even opgezocht, kan ik dan wel in 1 keer stoppen? Ik wil er zo snel mogelijk van af. Heb heel veel berichten gelezen op dit forum en ben erg bang.. Hoe sneller hoe beter..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."