Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs is de poort naar spiritualiteit

Drugs is de poort naar spiritualiteit

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RavageeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Ik wil mijn eigen bevindingen wel is openbaar maken nu, en ik ben er vrij zeker van dat dit klopt...

Om met de deur in huis te vallen, ja door drugs kan je spiritualiteit ervaren. Vele van jullie denken dat je door de drugs dingen hoort en ziet die er niet zijn, al snel word een link gemaakt met psychoses. Psychoses bestaan niet! Wat je hoort en ervaart is allemaal echt en zit niet in je hoofd. Ik heb het getest door video opnames te maken en de geluiden die ik met drugs op hoorde, hoorde ik ook op de video, dit kan je zelf uittesten.

Je bent een ziel in een lichaam, je lichaam is materialistisch en je ziel dat is wie je bent. Doordat je drugs gebruikt scheid je je ziel van je lichaam en onstaan er openingen voor bovennatuurlijke dingen. Het is daarom ook niet raar dat vaak duivels worden gezien en het psychoses worden genoemd, ook daar heb ik allemaal fotos van kunnen maken, het zat dus niet in mijn hoofd maar het was er echt.

In mijn geval is mijn lichaam door de drugs meer verziekt en maak ik ook heftigere dingen mee, iedere keer als ik aan de sos zit gebeuren er rare dingen om me heen, hoor geluiden die er niet zijn, lampen flikkeren en ik zie animaties in schaduwen. Nu is je eerste gedachte meteen: “minder drugs gebruiken gast”. Maar nu komt het mooie...Ik was laatst bij een vriendin bleven slapen en ik had sos op, uiteindelijk heeft zij mij naar huis gestuurd omdat het te eng werd, er werd steeds op het bed getikt en ik was het niet. Zij was nuchter, ik niet. En ik maakte dat soort dingen altijd al thuis mee, dus ik was het gewend. Maar dat is wel de bevestiging dat drugs portalen kan openen naar geesten en demonen.

Heb dit aangemaakt omdat ik topics zag dat mensen niet geloven dat drugs je intuïtie sterker maakt, het zijn geen waanbeelden...!

In de wereld waarin we leven leeft ook een ontzichtbare wereld die wij niet zien maar wel kunnen merken. Van coke krijgen mensen achtervolgingswanen, zijn bang en worden paranoia. Dat zijn geen bijwerkingen van de coke dat zijn demonen waaraan je je openstelt. Doordat je coke neemt krijg je dat effect dus moet het aan de coke liggen, nee coke is drugs en drugs is niet goed voor je ziel waardoor je je blootstelt aan bovenaardse dingen.

Hoe kan het dat een stofje je levensechte geluiden laat horen? Doordat je teveel drugs heb gebruikt? Waar komen die geluiden vandaan? Maken je hersenen die geluiden? Als dat zou kunnen, waarom zou het dan niet in nuchtere toestand kunnen...

Ik kijk graag uit naar jullie resultaten, volgende keer als je paranoia ben door de drugs maak dan video of geluid opnames en beluister die wanneer je nuchter bent...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
"Wat je hoort en ervaart is allemaal echt en zit niet in je hoofd. Ik heb het getest door video opnames te maken en de geluiden die ik met drugs op hoorde, hoorde ik ook op de video, dit kan je zelf uittesten."

Dus geluiden die er zijn, die hoor jij als je drugs op hebt?
Ik hoor geluiden nuchter én onder invloed.

For long you live and high you fly
And smiles you'll give and tears you'll cry
And all you touch and all you see
Is all your life will ever be


Breathe / Pink Floyd
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Ravageee
Het spijt me, coke is een upper en die hebben niks te maken met spiritualiteit vind ik zelf.

Hoe weet je trouwens dat de geluiden die je hoort er niet zijn? Dat is een pure aanname.

Ik zou eens wat minder aan de snuif (of whatever route of administration je voorkeur heeft) gaan als ik jou was als je last hebt van paranoia en achtervolgingswaanzin. Dat zijn echt geen 'hogere' zaken, maar juist zaken die vermeden dienen te worden. Je zit op een totaal verkeerd spoor met je aannames en bent met vuur aan het spelen.

Drugs en spiritualiteit zijn overigens wel degelijk met elkaar verweven, maar je moet daarvoor toch echt totaal andere drugs hebben zoals psychedelica, disso's (ja, die ook vind ik inmiddels) en een stevig wietje.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ravageee zei:
Psychoses bestaan niet! Wat je hoort en ervaart is allemaal echt en zit niet in je hoofd. Ik heb het getest door video opnames te maken en de geluiden die ik met drugs op hoorde, hoorde ik ook op de video, dit kan je zelf uittesten.
Klik om te vergroten...

Leuk hoe je een bepaald psychologisch verschijnsel gewoon ontkent. Er lopen vele mensen op de aarde rond die hier elke dag onder lijden.

De stelligheid waarmee je je claims brengt is voor mij herkenbaar. In een tehuis voor geestelijk zieken kom je dezelfde stelligheid tegen 🙄
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
"The psychotic drowns in the same waters in which the mystic swims with delight."

Deze blijft toepasselijk. :)

Wellicht wel wat kort door de bocht om psychoses volledig te ontkennen ja. Het zijn alsnog echte (en nare) ervaringen, ook al is de aard van die ervaringen wellicht anders dan we denken.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ravageee zei:
Hi,

Ik wil mijn eigen bevindingen wel is openbaar maken nu, en ik ben er vrij zeker van dat dit klopt...

Om met de deur in huis te vallen, ja door drugs kan je spiritualiteit ervaren. Vele van jullie denken dat je door de drugs dingen hoort en ziet die er niet zijn, al snel word een link gemaakt met psychoses. Psychoses bestaan niet! Wat je hoort en ervaart is allemaal echt en zit niet in je hoofd. Ik heb het getest door video opnames te maken en de geluiden die ik met drugs op hoorde, hoorde ik ook op de video, dit kan je zelf uittesten.

Je bent een ziel in een lichaam, je lichaam is materialistisch en je ziel dat is wie je bent. Doordat je drugs gebruikt scheid je je ziel van je lichaam en onstaan er openingen voor bovennatuurlijke dingen. Het is daarom ook niet raar dat vaak duivels worden gezien en het psychoses worden genoemd, ook daar heb ik allemaal fotos van kunnen maken, het zat dus niet in mijn hoofd maar het was er echt.

In mijn geval is mijn lichaam door de drugs meer verziekt en maak ik ook heftigere dingen mee, iedere keer als ik aan de sos zit gebeuren er rare dingen om me heen, hoor geluiden die er niet zijn, lampen flikkeren en ik zie animaties in schaduwen. Nu is je eerste gedachte meteen: “minder drugs gebruiken gast”. Maar nu komt het mooie...Ik was laatst bij een vriendin bleven slapen en ik had sos op, uiteindelijk heeft zij mij naar huis gestuurd omdat het te eng werd, er werd steeds op het bed getikt en ik was het niet. Zij was nuchter, ik niet. En ik maakte dat soort dingen altijd al thuis mee, dus ik was het gewend. Maar dat is wel de bevestiging dat drugs portalen kan openen naar geesten en demonen.

Heb dit aangemaakt omdat ik topics zag dat mensen niet geloven dat drugs je intuïtie sterker maakt, het zijn geen waanbeelden...!

In de wereld waarin we leven leeft ook een ontzichtbare wereld die wij niet zien maar wel kunnen merken. Van coke krijgen mensen achtervolgingswanen, zijn bang en worden paranoia. Dat zijn geen bijwerkingen van de coke dat zijn demonen waaraan je je openstelt. Doordat je coke neemt krijg je dat effect dus moet het aan de coke liggen, nee coke is drugs en drugs is niet goed voor je ziel waardoor je je blootstelt aan bovenaardse dingen.

Hoe kan het dat een stofje je levensechte geluiden laat horen? Doordat je teveel drugs heb gebruikt? Waar komen die geluiden vandaan? Maken je hersenen die geluiden? Als dat zou kunnen, waarom zou het dan niet in nuchtere toestand kunnen...

Ik kijk graag uit naar jullie resultaten, volgende keer als je paranoia ben door de drugs maak dan video of geluid opnames en beluister die wanneer je nuchter bent...
Klik om te vergroten...
Wat is nou precies je claim?

Als je coke gebruikt roep je de duivel in je op, en verschijnen er demonen en klopgeesten? Puur omdat jouw ziel het niet eens is met de staat waarin je verkeerd als jij je dopamine centrum stimuleert?

Dat er een onstoffelijke dimensie bestaat geloof ik. En ja, ik heb zelf wel eens onstoffelijke wezens waargenomen op dmt. Misschien moet je dat eens proberen, dan weet je meteen dat er meer is tussen hemel en aarde.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben benieuwd of @Ravageee hier nog op gaat reageren.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ravageee zei:
Psychoses bestaan niet!
Klik om te vergroten...
Hier haakte ik al bijna af eigenlijk.
Hoe kan je dit nou zeggen?

Opvallend altijd bij mensen die psychotisch zijn is dat ze altijd proberen te bewijzen dat ze dat "niet" zijn. In dit geval wordt psychoses zelfs geheel ontkent!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Brrrr wat een akelig verhaal zo vlak voor het slapengaan!
Ik heb ook wel eens met deze gedachte gespeeld. Dat drugs eigenlijk evil zijn en je ontvankelijk maken voor het kwaad. Als je drugs de baas laat spelen in je leven (verslaving) zie je de duistere kant van drugs.
Liever geloof ik niet in geesten. Als die bij mij was blijven logeren had ik hem ook naar huis gestuurd! Gekske.
T
Thycho49Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ravageee zei:
Hi,

Ik wil mijn eigen bevindingen wel is openbaar maken nu, en ik ben er vrij zeker van dat dit klopt...

Om met de deur in huis te vallen, ja door drugs kan je spiritualiteit ervaren. Vele van jullie denken dat je door de drugs dingen hoort en ziet die er niet zijn, al snel word een link gemaakt met psychoses. Psychoses bestaan niet! Wat je hoort en ervaart is allemaal echt en zit niet in je hoofd. Ik heb het getest door video opnames te maken en de geluiden die ik met drugs op hoorde, hoorde ik ook op de video, dit kan je zelf uittesten.

Je bent een ziel in een lichaam, je lichaam is materialistisch en je ziel dat is wie je bent. Doordat je drugs gebruikt scheid je je ziel van je lichaam en onstaan er openingen voor bovennatuurlijke dingen. Het is daarom ook niet raar dat vaak duivels worden gezien en het psychoses worden genoemd, ook daar heb ik allemaal fotos van kunnen maken, het zat dus niet in mijn hoofd maar het was er echt.

In mijn geval is mijn lichaam door de drugs meer verziekt en maak ik ook heftigere dingen mee, iedere keer als ik aan de sos zit gebeuren er rare dingen om me heen, hoor geluiden die er niet zijn, lampen flikkeren en ik zie animaties in schaduwen. Nu is je eerste gedachte meteen: “minder drugs gebruiken gast”. Maar nu komt het mooie...Ik was laatst bij een vriendin bleven slapen en ik had sos op, uiteindelijk heeft zij mij naar huis gestuurd omdat het te eng werd, er werd steeds op het bed getikt en ik was het niet. Zij was nuchter, ik niet. En ik maakte dat soort dingen altijd al thuis mee, dus ik was het gewend. Maar dat is wel de bevestiging dat drugs portalen kan openen naar geesten en demonen.

Heb dit aangemaakt omdat ik topics zag dat mensen niet geloven dat drugs je intuïtie sterker maakt, het zijn geen waanbeelden...!

In de wereld waarin we leven leeft ook een ontzichtbare wereld die wij niet zien maar wel kunnen merken. Van coke krijgen mensen achtervolgingswanen, zijn bang en worden paranoia. Dat zijn geen bijwerkingen van de coke dat zijn demonen waaraan je je openstelt. Doordat je coke neemt krijg je dat effect dus moet het aan de coke liggen, nee coke is drugs en drugs is niet goed voor je ziel waardoor je je blootstelt aan bovenaardse dingen.

Hoe kan het dat een stofje je levensechte geluiden laat horen? Doordat je teveel drugs heb gebruikt? Waar komen die geluiden vandaan? Maken je hersenen die geluiden? Als dat zou kunnen, waarom zou het dan niet in nuchtere toestand kunnen...

Ik kijk graag uit naar jullie resultaten, volgende keer als je paranoia ben door de drugs maak dan video of geluid opnames en beluister die wanneer je nuchter bent...
Klik om te vergroten...
Goeiemorgen, misschien een oud bericht, maar ben het helemaal met je eens..
Ik kan zelfs praten met de mensen uit de schaduw zijde.
Zie dat bijvoorbeeld mijn huis door iemand anders bewoond wordt over een tijdje, dat er parallel dimensies zijn etc..
Alles is echt..
Zelfs mijn kat voelt en ondergaat het.
Ik gebruik zelden drugs en was nieuws gierig of het nu na drie jaar ook nog zou zijn..in het verleden deze ervaringen ook gehad.
En het is nog steeds het zelfde..
Ben in het “gewone” leven ook erg hoog gevoelig, maar zo gedetailleerd als mijn laatste ervaring heb ik het nog niet gehad.
Een paar voorbeelden, er stonden mensen voor mijn huis en ik kon ze zien, en zij mij..
Mijn huis was veel ouder.. behang was geverfd..
Andere douche spullen in de douche, ander beddengoed op het bed..

maan het eind van de “trip” vroeg ik of zij ook kunnen helpen om mij geen na weeën te laten hebben etc..
Dat hebben ze gedaan door allerlei lichttherapieën etc..
Dit duurde ruim een half uur..
Het slapen lukte niet en vroeg of ze dit nog konden helpen.
Toen lukte het, heb vijf uur geslapen wat gedronken en weer lang geslapen en mijn lijf voelt nu erg rustig..
Zoals ik begreep hielpen mensen wezens uit de twaalfde dimensie mij..
Dus ben blij dat jij het ook hebt ervaren..
Ben het eens dat drugs de poorten naar het spirituele zijn.

Groet Arjan
S
StephLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sorry maar je haalt een onderwerp wat echt goed kon zijn echt onderuit door dingen als psychoses volledig te ontkennen.

Drugs en spiritualiteit zijn zeker met elkaar verbonden, of laten we het zo zeggen drugs als psychedelics brengen je sneller naar de spirituele kant van het leven.

Maar dat je door coke de poorten voor demonen opent, etc is echt onzin. Ik weet niet precies hoe je jezelf dit hebt aangepraat.
Ik vind het ook erg mooi dat je deze aanname maakt "Vele van jullie denken dat je door de drugs dingen hoort en ziet die er niet zijn" Terwijl juist vele psychedelica gebruikers juist erg bewust zijn van de spiritualiteit die je dan ervaart, alleen die vele gebruikers zijn er ook van bewust dat zodra het is uitgewerkt je brein die ervaringen niet meer kan zien.

Daarnaast zeg je foto's te hebben gemaakt waar jij duivels ziet? Maar als je je standpunt dan echt zo sterk wil maken zou ik die foto's er bij voegen.

Ik heb een vrij spirituele familie en een vriendin die dat ook is maar ook psychoses heeft gehad door gebeurtenissen in het verleden en we konden exact onderscheiden wat een psychose en waanbeelden waren en wat echt was, maar aan jou te horen zie je het verschil tussen spiritueel en psychose nog niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Steph zei:
Ik heb een vrij spirituele familie en een vriendin die dat ook is maar ook psychoses heeft gehad door gebeurtenissen in het verleden en we konden exact onderscheiden wat een psychose en waanbeelden waren en wat echt was, maar aan jou te horen zie je het verschil tussen spiritueel en psychose nog niet.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd, hoe onderscheidden jullie waanbeelden en wat 'echt' was dan? En hoe definieer je 'echt'?
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ravageee zei:
Hi,

Ik wil mijn eigen bevindingen wel is openbaar maken nu, en ik ben er vrij zeker van dat dit klopt...

Om met de deur in huis te vallen, ja door drugs kan je spiritualiteit ervaren. Vele van jullie denken dat je door de drugs dingen hoort en ziet die er niet zijn, al snel word een link gemaakt met psychoses. Psychoses bestaan niet! Wat je hoort en ervaart is allemaal echt en zit niet in je hoofd. Ik heb het getest door video opnames te maken en de geluiden die ik met drugs op hoorde, hoorde ik ook op de video, dit kan je zelf uittesten.

Je bent een ziel in een lichaam, je lichaam is materialistisch en je ziel dat is wie je bent. Doordat je drugs gebruikt scheid je je ziel van je lichaam en onstaan er openingen voor bovennatuurlijke dingen. Het is daarom ook niet raar dat vaak duivels worden gezien en het psychoses worden genoemd, ook daar heb ik allemaal fotos van kunnen maken, het zat dus niet in mijn hoofd maar het was er echt.

In mijn geval is mijn lichaam door de drugs meer verziekt en maak ik ook heftigere dingen mee, iedere keer als ik aan de sos zit gebeuren er rare dingen om me heen, hoor geluiden die er niet zijn, lampen flikkeren en ik zie animaties in schaduwen. Nu is je eerste gedachte meteen: “minder drugs gebruiken gast”. Maar nu komt het mooie...Ik was laatst bij een vriendin bleven slapen en ik had sos op, uiteindelijk heeft zij mij naar huis gestuurd omdat het te eng werd, er werd steeds op het bed getikt en ik was het niet. Zij was nuchter, ik niet. En ik maakte dat soort dingen altijd al thuis mee, dus ik was het gewend. Maar dat is wel de bevestiging dat drugs portalen kan openen naar geesten en demonen.

Heb dit aangemaakt omdat ik topics zag dat mensen niet geloven dat drugs je intuïtie sterker maakt, het zijn geen waanbeelden...!

In de wereld waarin we leven leeft ook een ontzichtbare wereld die wij niet zien maar wel kunnen merken. Van coke krijgen mensen achtervolgingswanen, zijn bang en worden paranoia. Dat zijn geen bijwerkingen van de coke dat zijn demonen waaraan je je openstelt. Doordat je coke neemt krijg je dat effect dus moet het aan de coke liggen, nee coke is drugs en drugs is niet goed voor je ziel waardoor je je blootstelt aan bovenaardse dingen.

Hoe kan het dat een stofje je levensechte geluiden laat horen? Doordat je teveel drugs heb gebruikt? Waar komen die geluiden vandaan? Maken je hersenen die geluiden? Als dat zou kunnen, waarom zou het dan niet in nuchtere toestand kunnen...

Ik kijk graag uit naar jullie resultaten, volgende keer als je paranoia ben door de drugs maak dan video of geluid opnames en beluister die wanneer je nuchter bent...
Klik om te vergroten...
Ja heel aannemelijk .
Mensen denken aan Harry Potter als het over dit onderwerp gaat .

Maar de wereld en het universum is oneindig dit is al wonderbaarlijk .

Het is arrogant te denken, dat het onmogelijk is .
Bestaan van entiteiten .

Ee zijn zeker mentale ziektes die je met medicatie kan onderdrukken of genezen .

Met drugs geloof ik , sta je open voor het onwaarneembare .
En ik geloof dat wat je ziet echt is .
Los van dagen wakker blijven en slaap te kort .
.
Ik heb verhalen gehoord dat mensen tijdens het trippen .

Exact de zelfde wezens hebben gezien .

En daarnaast worden hallucinerende middelen door shjamanen gebruikt .
Om contact te maken met de geesten wereld .
Maar iedereen is vrij te geloven wat hij wil .
Als je het kul vind prima✌🏻
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sabotage zei:
Het is arrogant te denken, dat het onmogelijk is .
Bestaan van entiteiten .
Klik om te vergroten...
Je kunt alleen entiteiten (en een wereld) zien wanneer je denkt dat je zelf een entiteit bent.

De twee gaan hand in hand. Op het moment dat er een zelf is, zijn er tegelijk anderen en een wereld. Blijf je voor de ik-gedachte, dan is er ook nog geen wereld en geen anderen.

Probeer het maar :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."