Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNachtmerries

Nachtmerries

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Space JuniorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vannacht ook een flinke nare lucide droom gehad, werd wakker op de badkamer, half uit het raam hangend met m'n deken over m'n schouder. Dit weekend flink veel troep (coke, ket, mdma, hasj, alcohol, tabak) naar binnen gewerkt, 1+1=2?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
jezus.. dit is al de tweede nacht dat ik me met al m'n lucide krachten moet los worstelen uit een houdgreep.
eerste keer was oud en nieuw.
een man in het rood gekleed greep me beet en nam me mee.
deze keer was het een vrouw met een grijs knotje dat me wilde 'bezitten' en me in een deken wikkelde..
en maar bleef zeggen: " waarom ontken je dat je me kent, we kennen elkaar al 50 jaar"
met veel moeite lukte het me om wakker te worden.
in beide gevallen voelde het als een enorme kracht die me vasthield.

m'n vriendin zei dat ze gisteren ook een droom had waarbij er een hysterisch gillende vrouw in haar droom was
en een enorme negatieve kracht.

we hebben in de afgelopen 2 weken best vaak kratom gebruikt.
en ik op oudjaarsdag 8 gram.
zou dit ermee te maken kunnen hebben?

de oude vrouw met het grijze haar was gisteren ook al in dezelfde setting in m'n droom..
maar toen was het minder eng.

ik kan me zulke lsoort evensechte dromen met echt lichamelijke pijn etc. nog herinneren van toen ik stopte met blowen.

echt heftig.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, heb ik ook. Niet persé met kratom maar wel met verschillende middelen.

Heel soms ook nuchter, maar de ergste zijn na drugs. Alsof iemand je wil bezitten/doden/overnemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weet niet of je ervoor openstaat, maar naast ruimtes kun je ook jezelf energetisch reinigen met het branden van bijvoorbeeld witte salie. Al zou het alleen al zijn voor het placebo effect...
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is ook wel afhankelijk van de substantie lijkt het. Na LSD (micro dan wel macro) heb ik ook een opleving in droomactiviteit maar dan wel in positieve zin. Ik weet niet precies hoe maar wel altijd met een prima vibe. De dromen bij mij wiet afkick - toch al weer zo’n 15 jaar geleden - waren idd de horror.

Van dit verhaal met die enge vrouw die even in twee personen hun hoofd kruipt krijg ik echt de creeps haha. Is gewoon toeval of jullie hebben beide gewoon een dronken loeder over straat horen zwalken wat jullie dromen beïnvloed heeft...of 🧟‍♀️?
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pfff die nacht merries ook altijd....donker__01.jpg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
En precies nadat ik dit gelezen heb vannacht, kreeg ik weer 2 aanvallen 😅
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja als ik alprazolam slik,heb ik nachtmerries.Maar ik kan ze gauw vergeten
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb gelukkig nog nooit een nachtmerrie gehad. Droom altijd eigenlijk wel lekker, ga doorgaans vroeg op bed en er vroeg uit.
Lucide dromen heb ik wel eens geprobeerd maar daar ben ik niet consequent genoeg voor. Van wat ik van internet heb vernomen moet het echt magisch zijn en je de kracht geven om je eigen dromen te bepalen. Al vraag ik me vaak af of het dan niet gewoon hetzelfde is als fantaseren.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Guapo Temudgin zei:
Ik heb gelukkig nog nooit een nachtmerrie gehad. Droom altijd eigenlijk wel lekker, ga doorgaans vroeg op bed en er vroeg uit.
Lucide dromen heb ik wel eens geprobeerd maar daar ben ik niet consequent genoeg voor. Van wat ik van internet heb vernomen moet het echt magisch zijn en je de kracht geven om je eigen dromen te bepalen. Al vraag ik me vaak af of het dan niet gewoon hetzelfde is als fantaseren.
Klik om te vergroten...
Ik droomde deze nacht dat ik iemand wou vermoorden en nam in mijn droom een pistool en schoot iemand door het hoofd.
Is dit wat je bedoelt?



* vraag niet waarom ik zoiets droom
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat kun je toch ook gewoon gefantaseerd hebben? Iedereen word een paar keer per nacht wakker. Mensen met slaapapneu soms zelfs tot 30 keer per uur. Als je dan niet goed door slaapt dan ben je in feite op dat moment dus gewoon aan het fantaseren en niet aan het dromen. Zoals je makkelijk kan doen voor en nadat je in slaap gaat.

Mij gaat het erom dat je realiseert dat je daar daadwerkelijk bent. Hetzelfde als dat je wakker zou worden zoals je normaal doet alleen dan nu in een droom. Dat is lucide. Want dan ben je met je volle bewustzijn aanwezig, en alle krachten van dien.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Dat kun je toch ook gewoon gefantaseerd hebben? Iedereen word een paar keer per nacht wakker. Mensen met slaapapneu soms zelfs tot 30 keer per uur. Als je dan niet goed door droomt dan ben je in feite op dat moment dus gewoon aan het fantaseren. Zoals je makkelijk kan doen voor en nadat je in slaap gaat.
Klik om te vergroten...
Maar het verschil zit hem toch tussen wakker zijn en slapen? Of ben ik mis?
Guapo Temudgin zei:
Mij gaat het erom dat je realiseert dat je daar daadwerkelijk bent. Hetzelfde als dat je wakker zou worden zoals je normaal doet alleen dan nu in een droom. Dat is lucide. Want dan ben je met je volle bewustzijn aanwezig, en alle krachten van dien.
Klik om te vergroten...
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wakker zijn in je dromen dat is lucide dromen. Dan loop je in je droom net zoals je normaal doet als je wakker bent. Alleen tja aangezien het jouw droom is kun je de gekste dingen doen die jij je maar kan bedenken. Dan zou je als het ware een gesprek met John F Kennedy kunnen voeren op de Mount Everest onder het genot van een jointje.

Het is alleen verrekte moeilijk om in deze staat wakker te worden omdat je niet gewend bent om wakker te worden in je slaap. Dan moet je dus je bewustzijn trainen die jou laat merken dat je in een droom zit. Heb ooit op internet gelezen dat je daar goed een horloge voor kan gebruiken omdat je in een droom de wijzers niet goed kan zien en of vervormen. Als je dan in het dagelijks leven elke half uur of uur op je horloge kijkt dan ga je dit ook in je droom doen met de mogelijkheid dus om een keer wakker te worden. Maar goed dat is de theorie, ik heb het vaak geprobeerd maar ik ben daar niet consequent genoeg voor.

Maar altijd een poging waard, internet staat vol met tips en tricks.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."