Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbewaren

bewaren

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je nu gaat plasticiferen of echt dichtpersen kan je wel ana de 100% komen. Maar in allufolie echt goed drukken dat er geen blazen inzitten.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#2
je moet ze gwn in zilverfolie steken, daarna in een weedzakje en tussen een boek plaatsen.
zo komt er geen zonlicht aan te pas, en zeer weinig lucht tot geen lucht.
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#3
hooi, ik weet dat er al honderden topics zijn over het bewaren van lsd, maar ik wilde het toch nog even specifiek vragen en weten wat de gevolgen zijn van het slecht bewaren van je lsd..
ik ehb 1 zegle lsd gekregen in aliminiumfolie en dat zit weer in mijn portomonnee, maar zoals ik lees is dat niet helemaal de juiste wijze van bewaren..
ik ehb he al rond de3 2 maanden zo, wat is er met mijn lsd gebeurd?
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#4
als je hem niet luchtdicht verpakt gaat de kwaliteit gewoon achteruit.
Na ene tijd heb je ene papiertje in je zak :wave:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat vind jij 'luchtdicht' dan? Helemaal luchtdicht gaat sowieso niet, althans nooit voor de volle 100 %. Maar in alumiumfolie is al redelijk luchtdicht hoor. verder kan je dat aluminumfolie beter nog in een sluitzakje ( wietzakje gewoon ) doen, lucht er zoveel mogelijk uit persen en dicht doen
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
in hoeverre blijft de lsd eigenlijk aan het alluminium folietje zitten nadat je het eruit haalt..

als het grootste gedeelte van de lsd op een tripje aan de buitenkanten zit, zou dat best weleens een substantiele hoeveelheid kunnen zijn..ofzo :wink:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#7
pipoxyz zei:
in hoeverre blijft de lsd eigenlijk aan het alluminium folietje zitten nadat je het eruit haalt..
Klik om te vergroten...

of zou lsd geen chemische reacties aangaan met aluminiumione en een ander molecuul vorme? vroeg ik mezelf af
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja gewoon in folie en plastic zakje en in een doosje
ik heb al een paar maanden zo mijn zegeltjes en ze zijn nu nog even goed
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
In aluminiumfolie in een leeg wietzakje met de lucht er uit geknepen kan je het ongeveer een half jaar bewaren zonder dat het veel slapper wordt, op een vaste plek waar het ongeveer 19 graden is, en hier bij spreek ik alleen uit mijn eigen ervaring.
Veel mensen bewaren het op dezelfde manier maar dan in de vriezer en dat schijnt iets langer te werken, maar gezeien ik altijd hele kleine hoeveelheden heb, en nooit groter in koop is het voor mij niet nodig, het gaat meestal toch wel op binnen 2-3 maanden.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toch nog even een vraag over het bewaren van lsd. Ik heb ze in alumiumfolie zitten en die in een wiet zakje waar ik de lucht zoveel mogelijk heb uitgedrukt, en dat weer in een kluisje in een kast dus er komt geen licht bij. Ik heb ze nu toch al zeker 3-4 maanden hier liggen, maar heb geen idee of de sterkte is afgenomen, heb er al zeker 2 maanden niet van getript. Is het een vereiste dat ze tussen een boek liggen eigenlijk? De temperatuur hier is gewoon 19-20 graden ongeveer. Maar hoe moet ik het me voorstellen als ik ze zo bewaar? Na hoelang neemt het ongeveer hoeveel kwa sterkte af?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Na 3 maanden merkte ik geen enkel verschil, ik heb tweemaal verschillende zegels 3 maanden bewaard in een la in mijn bureau, in aluminium folie, goed dichtgeknepen in een wietzakje waar ook weer alle lucht uitgeknepen was voor zo ver dat mogelijk was. Langer dan 3 maanden heb ik het nooit bewaard, maar 3 maanden is bij mij in sterkte absoluut niet afgenomen. In mijn kamer is ook ongeveer 19 graden dus ik denk dat je zegels nog ongeveer even sterk zijn.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Afgelopen weekend getript op zegels die ik ca. een half jaar heb. De eerste 3-4 maanden hebben ze in een wietzakje + aluminiumfolie gelegen, sindsdien in de vriezer. Ik en de maat waarmee ik tripte merkten toch wel een afname in sterkte...

Het is nu eenmaal een behoorlijk vergankelijke stof ben ik bang =(
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pikachu zei:
Afgelopen weekend getript op zegels die ik ca. een half jaar heb. De eerste 3-4 maanden hebben ze in een wietzakje + aluminiumfolie gelegen, sindsdien in de vriezer. Ik en de maat waarmee ik tripte merkten toch wel een afname in sterkte...

Het is nu eenmaal een behoorlijk vergankelijke stof ben ik bang =(
Klik om te vergroten...

hoeveel denk je dat ze ongeveer zijn afgenomen?
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou... toch wel behoorlijk, ik tripte deze keer in het bos met anderhalve zegel en dat viel mij toch wel een stuk lichter dan met dezelfde hoeveelheid in de dierentuin... (zie m'n tripreport).

Het kan natuurlijk door de omgeving zijn dat het zoveel intenser was de vorige keer maar ik had toch het idee dat ze wat minder sterk waren. De maat waarmee ik tripte nam twee mayas en die had ook het idee dat ze minder sterk waren dan eerst.

Anderhalf was voor mij nu vergelijkbaar met één maya toen ze nog 'vers' waren.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sowieso heb je ook nog de kans dat er op sommige zegeltjes minder lsd zit dan de ander. Ook al zijn ze vers
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke dat kan. Maar als ik de volgende keer trip kan ik natuurlijk nog altijd als ik merk dat ze mindr sterk zijn een halfje bijnemen ofzo, wordt het dan niet alleen verlengt?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ligt er natuurlijk aan wanneer je bijneemt.. als je binnen 1-2 uur bijneemt word de trip zeker wel intenser. Maar na 1 uur bijnemen is niet altijd verstandig omdat de trip dan nog niet op zn piek zit natuurlijk.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar had iets gelezen dat na 2 uur je trip alleen maar verlengt, beetje rot dus als je pas na 2 uur piekt en dan merkt dat je wel weer aan kan?
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmm... ik denk eigenlijk dat het wel sterker wordt hoor, anders kan je nog een hele bijpakken na twee uur toch?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pikachu zei:
Hmm... ik denk eigenlijk dat het wel sterker wordt hoor, anders kan je nog een hele bijpakken na twee uur toch?
Klik om te vergroten...

Nja dat lijkt me weer too much, heb ook pas 2 keer getript, 1 keer halve shiva, vond ik net niet gevoel, toen een hele en dat vond ik persoonlijk al ziekelijk heftig met echt ziekelijke visuals: overal patronen, alles leefde, gebouwen die letterlijk golfde etc. Wil het ook niet te vaak doen, is alweer 3 maanden geleden ofzo. Gewoon 1 keer in de 3-4 maanden ofzo, blijft het ook speciaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."