#1
azgaza zei:Bolea zei:Vaginaal minder goed dan oraal,begrijp ik best...maar waarom rectaal beter dan oraal of vaginaal?![]()
Ik doe hier moeilijk zeker?Sorry maar ik ben nogal nieuwsgierig van aard![]()
Om een of andere rede neemt je darm veel beter op, ik weet niet precies waarom, ik denk dat misschien zowel speeksel als sowieso maagzuur drugs sneller afbreken maar ik weet het niet zeker. Ik vind het het dosis verschil in ieder geval niet waard persoonlijk.
Maagzuur hydrolyseert veel stoffen ( logisch het is zuur ). Veel hydrolysaten van stoffen zijn niet werkzaam. Verder vormt de endeldarm ( volgens mij, niet helemaal zeker ) een uitzondering op het feit dat al het bloed uit het spijverteringskanaal uitkomt in de poortader. Deze ader stroomt rechtstreeks naar de lever om het bloed te checken, en zo drugs dus te metaboliseren. Als je drugs in je anus stopt en het opgenomen wordt via de endeldarm, komt het niet eerst door de lever en wordt het dus niet eerst gemetaboliseerd/afgebroken, waardoor je dus het fully effect van de opgenomen hoeveelheid ervaart.
