Tigg zei:
Waarschijnlijk is dit inderdaad iets wat "tussen de oren" zit. Tijdens de trip kan je jezelf hebben aangeleerd om te stotteren. Aangezien jij zegt dat het minder wordt weet ik vrij zeker dat het uiteindelijk ook helemaal weg zal zijn. Je leert het je dus vanzelf weer af. En dan zal het ook voor altijd wegblijven. (Misschien een uitzonderingsgevalletje, iedereen stottert natuurlijk weleens)
Het concept "Niet" kunnen je hersenen moeilijk verwerken, dus als je bezig bent met iets "niet" doen zullen je hersenen gaan denken dat je het wel doet.
Voorbeeld
Denk NIET aan een roze olifantje...
Je hersenen verwerken de taal, het woord NIET is moeilijk te verwerken en daardoor zullen je hersenen een roze olifantje inbeelden.
Bij stotteren werkt dit hetzelfde, als in je hoofd bezig bent met niet stotteren dan zal je dus denken aan het stotteren - waardoor je gaat stotteren.
Wat je wel kan doen is bezig zijn met het correct formuleren van je zinnen, hierbij moet je het stotteren dus volledig vergeten.
Vergeten is moeilijk, en kost dus tijd. Iets vergeten of afleren gebeurt vanzelf, dus je probleem zal zichzelf oplossen zolang jij je er niet te veel zorgen over maakt.
nope, ik heb nooit de gedachte gehad van ik mag niet stotteren want ik zat in een trip, het boeit dus geen ene reet of ik nu stotter of niet want dat komt door de LSD en dat weten je vrienden ook dus voor hun boeit dat ook niet. dus dan is het normaal als je acid gevat hebt dat je dan soms niet uit je woorden kan kome, daar lach je eens mee omdat er dan soms een woord uit komt wat echt nergens opslaat, dat brengt die goede sfeer in een trip omdat bijna iedere tripper die er bij zit daardoor soms wel eens iets grappigs zegt. Ik zit echt niet te stresse van ik mag niet stotteren ofzo.
en je voorbeeld...
dus als ik de hele tijd denk van ik mag mijn pa geen klootzak noemen en ik zie de volgende dag mijn pa ... wat zeg ik dan raar maar waar volgens jou ... klootzak.
want ja, mijn hersenen zoude GEEN, moeilijk kunnen verwerken en mijn soms stotteren gebeurd ook zonder dat ik er iets aan kan doen of bij nadenk dus...
en als ik nu zou denken van '' ik mag stotteren, ik mag stotteren, ik mag stotteren.
Ik denk dus niet aan ik mag NIET stotteren, dan zou dat stotteren na verloop van tijd weg gaan
nee, sorry. mooie uitleg maar klopt volgens mij weinig van.