#1
Wat ik bedoel te zeggen, is dat er iets anders aan de hand is als iemand "ergens in blijft hangen". De LSD is de trigger, en volgens de psychiatrie dus de oorzaak, maar het middel zelf doet dit niet, dat geldt voor elk middel. Elke middel heeft invloed op iemands hersenen en zenuwstelsel, maar de hersenen zijn dusdanig ontwikkeld dat andere delen van de hersenen die veranderingen kunnen opvangen. Tenzij er schade is aangebracht wat niet meer te herstellen is, zoals het korsakov syndroom, dementie, etc. Zelfs schade bij hersenbloedingen kunnen zich (deels) herstellen.
Als er psychiatrische ziektebeelden ontstaan door een middel/ drugs, zoals psychoses, schizofrenie, hppd, allerlei stoornissen, dan is er of iets in de hersenstructuur vanaf de geboorte anders, dan hoeft een stressvolle situatie dat alleen maar te triggeren. Of iets wordt in de hersenstructuur veranderd door herhaalde psychoses, angsten, drugs, dan zou je ook "ergens in kunnen blijven hangen", maar dat kan ook cocaine zijn. Oftewel, na 1 LSD trip ergens in blijven hangen is er iets bij die persoon aan de hand wat LSD slechts getriggerd heeft. En dus jammer dat men LSD daardoor een slechte naam geeft.
Als er psychiatrische ziektebeelden ontstaan door een middel/ drugs, zoals psychoses, schizofrenie, hppd, allerlei stoornissen, dan is er of iets in de hersenstructuur vanaf de geboorte anders, dan hoeft een stressvolle situatie dat alleen maar te triggeren. Of iets wordt in de hersenstructuur veranderd door herhaalde psychoses, angsten, drugs, dan zou je ook "ergens in kunnen blijven hangen", maar dat kan ook cocaine zijn. Oftewel, na 1 LSD trip ergens in blijven hangen is er iets bij die persoon aan de hand wat LSD slechts getriggerd heeft. En dus jammer dat men LSD daardoor een slechte naam geeft.