Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is er eigenlijk ongezond aan lsd ?

wat is er eigenlijk ongezond aan lsd ?

22 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ik bedoel te zeggen, is dat er iets anders aan de hand is als iemand "ergens in blijft hangen". De LSD is de trigger, en volgens de psychiatrie dus de oorzaak, maar het middel zelf doet dit niet, dat geldt voor elk middel. Elke middel heeft invloed op iemands hersenen en zenuwstelsel, maar de hersenen zijn dusdanig ontwikkeld dat andere delen van de hersenen die veranderingen kunnen opvangen. Tenzij er schade is aangebracht wat niet meer te herstellen is, zoals het korsakov syndroom, dementie, etc. Zelfs schade bij hersenbloedingen kunnen zich (deels) herstellen.
Als er psychiatrische ziektebeelden ontstaan door een middel/ drugs, zoals psychoses, schizofrenie, hppd, allerlei stoornissen, dan is er of iets in de hersenstructuur vanaf de geboorte anders, dan hoeft een stressvolle situatie dat alleen maar te triggeren. Of iets wordt in de hersenstructuur veranderd door herhaalde psychoses, angsten, drugs, dan zou je ook "ergens in kunnen blijven hangen", maar dat kan ook cocaine zijn. Oftewel, na 1 LSD trip ergens in blijven hangen is er iets bij die persoon aan de hand wat LSD slechts getriggerd heeft. En dus jammer dat men LSD daardoor een slechte naam geeft.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
vaarklaas zei:
Wat ik bedoel te zeggen, is dat er iets anders aan de hand is als iemand "ergens in blijft hangen". De LSD is de trigger, en volgens de psychiatrie dus de oorzaak, maar het middel zelf doet dit niet, dat geldt voor elk middel. Elke middel heeft invloed op iemands hersenen en zenuwstelsel, maar de hersenen zijn dusdanig ontwikkeld dat andere delen van de hersenen die veranderingen kunnen opvangen. Tenzij er schade is aangebracht wat niet meer te herstellen is, zoals het korsakov syndroom, dementie, etc. Zelfs schade bij hersenbloedingen kunnen zich (deels) herstellen.
Als er psychiatrische ziektebeelden ontstaan door een middel/ drugs, zoals psychoses, schizofrenie, hppd, allerlei stoornissen, dan is er of iets in de hersenstructuur vanaf de geboorte anders, dan hoeft een stressvolle situatie dat alleen maar te triggeren. Of iets wordt in de hersenstructuur veranderd door herhaalde psychoses, angsten, drugs, dan zou je ook "ergens in kunnen blijven hangen", maar dat kan ook cocaine zijn. Oftewel, na 1 LSD trip ergens in blijven hangen is er iets bij die persoon aan de hand wat LSD slechts getriggerd heeft. En dus jammer dat men LSD daardoor een slechte naam geeft.
Klik om te vergroten...

Dat is perfect samengevat :)
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
vaarklaas zei:
gamezz zei:
persoonlijk is er maar 1 ding ongezond aan LSD voor mij.
hoe meer ik trip (op LSD of andere middelen) hoe minder graag ik op deze kutplaneet rondloop.
hoe meer ik trip hoe harder ik tot de conclusie kom dat de huidige maatschapij niet werkt en hoe harder ik inzie wat er allemaal foutloopt in de wereld.
eigenlijk is het niet de planeet waarop ik niet graag verblijf maar is het de klotemaatschapij waarin ik niet wil leven.
Klik om te vergroten...

Alle moeilijkheden in deze wereld zijn terug te brengen op slechts 2 dingen: "of je wil iets dat er niet is, of er is iets dat je niet wil."

In jouw geval snap ik niet waarom je zou trippen. Ik herken jouw verhaal, maar dat is in mijn geval juist door (oa) LSD veranderd. Zeiken en klagen is makkelijk, inzien dat dit leven een wonder is, inclusief jouw kutmaatschappij en dat je dat aanpakt en zorgt dat je gelukkig bent, omdat dit moment je enige kans is, dat is weggelegd voor mensen met wat meer ruggegraat.

:wave:
Klik om te vergroten...
aan de maatschapij kan ik zelf helaas weinig veranderen, helaas. Er iets aan doen en zorgen dat je gelukkig wordt. met het vooruitzicht dat we gaan moeten werken tot we dood vallen gaat me dit zeker lukken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."