Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerhouding dosis LSD en Paddo's (Psilocybine)

Verhouding dosis LSD en Paddo's (Psilocybine)

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
Toen ik voor het eerst op LSD ging trippen had ik al ervaring met Psilocybine in de vorm van paddo's en truffels. Ik vond het toen heel lastig om een beeld te krijgen van hoe sterk een bepaalde dosis LSD zou aanvoelen ten opzichte van een bepaalde dosis paddo's truffels. Nu weet ik wel dat het twee behoorlijk verschillende tripmiddelen zijn en dat het niet zomaar 1 op 1 te vergelijken is. Bovendien is elke individuele trip totaal anders. Desondanks denk ik dat er wel enige vorm van vergelijking mogelijk is als grove richtlijn voor mensen die ervaring met 1 van de twee hebben en willen experimenteren met het andere.

Op basis van mijn beperkte ervaringen geeft ik een voorzet. Ik ben benieuwd naar wat andere meer ervaren trippers hiervan zeggen.
1,5 gram gedroogde paddo's -40ug LSD
3 gram gedroogde paddo's - 150ug LSD

Wat ik op internet ook wel tegenkwam was de vergelijking 2 gram gedroogde paddo's - 100ug LSD. Volgens mij is dit wel een mooi uitgangspunt maar is de "dose-response-curve" bij psilocybine veel stijler. Met andere woorden. Een lage dosis LSD doet nog relatief veel terwijl een lage dosis paddó's echt heel mild is. Terwijl boven de 3 gram het effect van paddo's nog steeds heel hard toeneemt terwijl de kracht van een LSD trip minder hard toeneemt boven de 150ug.

Ik weet dat het lastig vergelijken is maar het lijkt me toch nuttig om dit soort info op het forum te hebben voor mensen die geen ervaring met beide stofjes hebben.
M
MindlessLid
Hmm, dat zie ik wat anders, maar moet er eerst bij zeggen dat ik geen ervaring heb met gedroogde paddo's. Maar er even vanuit gaande dat 1,5 gram gedroogde paddo's gelijk staan aan 15 gram verse:

15 gram paddo's geeft mij wel een volwaardige trip. 40 ug LSD daarentegen niet. Ook 40 ug 1P-LSD of ALD-52 niet. Ik denk dat die grens wat hoger ligt (60 of zo).

En 30 gram verse paddo's was voor mij ook nog wel een stukje heftiger dan 150 ug (1P-)LSD/ALD-52.

Maar wat je zegt. Toch moeilijk direct met elkaar te vergelijken. Qua bijvoorbeeld stimulatie wint LSD het dan weer elke keer.
8
8️⃣6️⃣Lid
En hoe verstaan truffels zich tot paddo's?

15 gram is voor mij een lichte trip, 20 behoorlijk, 30 vet en 45 op t randje en mijn grens.

Vers wel te verstaan.
M
MindlessLid
acht.zes zei:
En hoe verstaan truffels zich tot paddo's?
Klik om te vergroten...
Voor mij kwam het gevoelsmatig hier op neer: 15 gram truffels is ongeveer gelijk aan 20 gram paddo's.

Gemiddeld gekeken naar mijn ervaringen.
8
8️⃣6️⃣Lid
Ok, thanx

Is wel van belang want ik haal binnenkort zo'n paddo kweeksetje
Q
QuinnLid
ik vind dat je dosering paddo's/truffels totaal niet kan vergelijken met lsd. lsd blijft chemisch as hell en paddo's totaal niet. ik zou ze niet vergelijken en gewoon uitproberen.

-100ug/150ug voor de eerste keer / normale dosering
-200ug tot 250ug zwaardere trip met hallucineren.
-350ug /400 ug - zeer sterke trip niet aan te raden ( naar mijn mening ) voor mensen die het een lastige drug vinden hallucinaties zijn zeeer sterk.

daaroverheen ben ik nooit geweest dus kan ik ook niet over spreken maar het internet zegt dat het de trip verlengt

Hallucineren kan je vergelijken met het eten van vla met jam. raar maar lekker
P
PsychedelibeeLid
Blijft een lastige vraag dit. Sowieso zit je al met de omrekenfactor van truffels naar paddo's die niet altijd even duidelijk is helaas. Ik zou zeggen dat 20g truffels ongeveer gelijk staat aan 30g paddo's, allebei vers uiteraard. Maar dat is slechts een vage schatting van mijn kant en bovendien heb ik slechts 2 keer paddo's gedaan toen ik het net ontdekte, dus toen reageerde ik er heftiger op dan. Zit ook aan een kweeksetje te denken, dus dan eens kijken hoe ik op paddo's reageer. Ik heb altijd een beetje een rare verhouding met psilo gehad, 15g doet me amper wat en vind ik gewoon de moeite niet waard. 20g truffels heb ik ook al nooit echt boeiend gevonden eigenlijk, daarboven wordt het pas een beetje interessant vind ik. Zal wellicht een combinatie zijn van veel trip ervaring en gewoon niet heel gevoelig voor psilo.

Maar de vertaling van psilo naar LSD vind ik helemaal lastig. Zoals je zelf ook al aangeeft is de dose response curve heel anders, bij psilo is die veel stijler dan bij LSD. En bij LSD heb je in lage doseringen ook al best een leuk effect en lijkt zich dat redelijk lineair op te bouwen. Terwijl ik psilo onder een bepaalde treshold gewoon echt niet boeiend vind en boven die treshold loopt het effect redelijk exponentieel op.

Voor LSD begint trip terrein ongeveer vanaf 80-100ug voor mij, bij truffels is dat vanaf 20g ongeveer. Dat zijn dan milde tripjes, maar wel echt tripjes. Maar veel meer zinnigs durf ik er eigenlijk niet echt over te zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."