Truffels vind ik over het algemeen toch meer impact hebben op je gevoel dan op de dingen die je ziet, terwijl ik me toch altijd wel extreem veel focus op de visuals in mijn trips.
Offtopic tip: Als je echt leuke truffels wilt proberen met een heel intens gevoel, moet je een keer de high hawaiians proberen, en daarbij blowen. Blowen versterkt dat gevoel ook nog eens. Ik heb nooit heroïne gebruikt (gelukkig), maar het gevoel vind ik wel heel erg lijken op hoe mensen heroïne altijd omschrijven. Telkens als je dan een hijs neemt van je joint lijkt het alsof je weer een shot krijgt, en dat kun je zo blijven herhalen de hele avond door.
Wat aan gaat paddo's; ik heb dat 1x gedaan en vond dat visueel gezien heftiger dan LSD. Kan eraan liggen dat je een te lage dosis had, maar met paddo's heb je ook weer veel verschillende soorten die verschillen in sterkte. In zijn geval zou ik dan toch voor sterkere gaan en een hogere dosis, kijken wat dat doet.
Op 280ųg zou je echt wel wat moeten merken.. mijn laatste trip op 220ųg was visueel best intens. En op trips die ik heb gehad op 300ųg waren de visuals zo overheersend dat er nog vrij weinig van het plafond over was.
Wellicht niet de dosis die je denkt dat ze zijn? Het kan ook met de setting te maken hebben.
Voor trippen is een saaie, rustige kamer juist ideaal om visuals te zien. Het liefst nog met witte muren, en weinig licht. Een drukke kamer met veel kunst en prikkels vind ik vaak te druk om nog optimaal van de visuals te kunnen genieten.
Het kan ook helpen om gelijk een film op te zetten zodra je een zegel in je mond hebt gedaan, op die manier ben je afgeleid en is het makkelijker om echt in een diepe trip te belanden. Hoe erger je erop gaat focussen dat je gaat trippen, hoe minder hij opkomt. Als je afgeleid bent door die film val je er vanzelf in, en als je dan om je heen gaat kijken na een tijdje komen alle patronen ineens op je af.
Mijn trips kicken bijna altijd in als ik aan het lachen ben. Ik ben het eerste halfuur op LSD (voordat hij ingewerkt is) heel lacherig en melig door de gekke bodyload, en als ik dan echt om een grap oid hard ga lachen (en dus afgeleid ben) komt ie ineens heel hard opzetten. LSD grijpt je pas als je "off guard" bent.
Een oude vriend van mij nam vaak wel eens 4 of 5 zegels op een avond, en ging daar helemaal prima op. Helemaal bij bewustzijn, vrolijk, gedroeg zich helemaal normaal, op een normaal niveau praten met mij.
Zijn zegels waren dan precies hetzelfde als die van mij - we deelde. En dat waren toch wel echt hele heftige zegels van rond de 300ųg.. ik had dan voor de hele nacht echt wel genoeg aan 1 omdat ik best wel hard ging erop, dus best bizar dat hij meer nodig had. Ik denk dus zeker dat er wel mensen zijn die een hogere resistentie hebben voor LSD dan anderen. In die zin dat ik het soms echt eng vond hoeveel hij kon hebben zonder helemaal padje af te zijn.
Ik ben absoluut geen voorstander van meerdere zegels in 1x innemen, zelf vind ik opbouwen het fijnst. Ik zou eerst alle bovenstaande tips proberen, als het dan echt niet gaat dan zou ik toch kijken of hij misschien beter met 2 kan beginnen. Kijk dan wel uit dat het precies dezelfde zegels zijn als dit keer, want een bad trip is makkelijk bereikt als je in een keer een hogere dosis inneemt.
Daarnaast kan het ook te maken hebben met hoe visueel een persoon ingesteld is. Ik ben zelf een heel creatief persoon, ik doe veel met foto manipulatie in Photoshop en focus me dus vaak op beeldvorming, kleuren, schaduwen, lichten. Doordat ik daar zoveel mee bezig ben weet ik mijn trips ook te beïnvloeden door, al dan niet onbewust, heel visueel te trippen.
Ik heb toch altijd wel het gevoel dat de visuals die je ziet met name uit je eigen verbeelding komen en je creativiteit, en ik heb na veel gesprekken met mensen wel uitgevonden dat creatieve mensen een stuk intenser trippen (visueel) dan mensen die dat wat minder hebben. Maar ook visueel denken heeft er veel invloed op.
9 van de 10 mensen die ik sprak die met name heel theoretisch zijn ingesteld, veel met wiskunde hebben, en in woorden denken tripte toch veel minder op de visuals of zelfs helemaal niet.
Mijn vriend is heel muzikaal, en het is dus ook logisch dat hij tijdens zijn trips niet zozeer tript op beelden maar echt op de muziek. Terwijl ik dat minder heb en echt gekke dingen ga zien.
Trippen is in mijn ogen een deel van jezelf zien, en je eigen bewustzijn ontdekken. Als je nauwelijks creativiteit bezit in het dagelijks leven is het toch enorm lastig om dan ineens op LSD aliens over het plafond te zien kruipen. En daar is niks mis mee, want dan ervaar je de trip gewoon heel anders en geniet je er op een andere manier van.
Dit is trouwens niet wetenschappelijk onderbouwd - Ik heb hier zelf gewoon een klein onderzoekje naar gedaan door mensen om mij heen uit te horen over hun trips en wat voor type persoon ze zijn. Mijn bevindingen waren toch wel dat je persoonlijkheid en je talenten enorm veel te maken hebben met de manier waarop je tript.
PS.
@Guapo Temudgin Wat heb je op?
![:thinking:]()
Ik snap echt helemaal niks van je comments..