Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Mijn vriend en ik zijn sinds een tijdje aan het experimenteren met psychedelica. We hebben samen een aantal keer truffels en paddo's gedaan. We lijken een beetje gelijk op te gaan qua ervaring: bij zowel truffels als paddo's trippen we voor ons gevoel relatief kort, meestal ongeveer 2 uur, waarna we merken dat het weer af begint te nemen. Dan zijn we nog wel een tijdje vaag en wazig. We merken allebei dat het aparte gevoel in buik en hoofd, zoals mijn vriend zegt: ik zit heerlijk in mijn lichaamspak. De waarneming verandert, de kleuren worden intenser, we gaan vreemde gesprekken voeren, we lachen tegelijk en zitten helemaal op 1 lijn, of laten elkaar lekker in onze eigen ervaring. Mijn vriend wil heel graag (misschien te graag), een intense trip waarbij hij dingen gaat zien. Tot nu toe blijft dat bij kleuren en soms als hij zijn ogen dicht doet patronen en vormen. Maar de objecten in onze woonkamer blijven wel redelijk hoe ze zijn. (al beweegt de schaduw die de arabische lamp maakt wel heel mooi) Hij is duidelijk wel echt aan het trippen, de laatste keer waarin hij het meest gezien heeft op een dosis van 3 a 3,5 gram gedroogde paddo's. Maar hij is dan toch enigszins teleurgesteld dat hij niet meer gezien en gevoeld heeft en dat de trip relatief kort leek te duren. Hij krijgt dan vrij snel weer heldere gedachten en denkt dan: shit, het is al afgelopen. Dan blijft ie zoals gezegd nog wel een tijdje vaag doen Nu heeft hij eigenlijk hetzelfde met LSD. Hij heeft dat nu 3 a 4 keer geprobeerd, en steeds een beetje meer. De laatste keer begon hij met een zegel van 180 microgram en daarna nog een van 100 (niet getest helaas, dus we weten niet zeker of dit echt de dosering was). Hij had een heerlijke avond, voelde zich heel lekker, fijn vaag maar toch heel wakker, genoot enorm van de muziek (psychedelic trance) en mensen en dingen kregen een beetje een groene gloed. Maar daar bleef het een beetje bij, waardoor hij dan toch weer een beetje teleurgesteld was. Een vriend van ons, erg ervaren, zei: als ik zo'n dosis had had ik hier niet meer normaal kunnen staan dansen! Nu eindelijk mijn vraag (sorry dat ik zo lang van stof ben): denken jullie dat het eigenlijk een veel lagere dosis was waardoor hij niet echt volop tripte (om het maar even zo te zeggen, wat schieten woorden toch vaak tekort bij het omschrijven van drugservaringen)? Kan het dat zijn hoofd zo werkt dat hij echt gewoon veel meer nodig heeft dan een gemiddeld mens om een LSD-trip te beleven? En is dan het advies om verder te experimenteren en de volgende keer nog wat meer te nemen (en dan gewoon in 1 keer in plaats van bijnemen, zoals ik hier in een ander topic las)? Of zou het een kwestie zijn van zich toch nog meer overgeven aan de trip en zijn gedachten proberen uit te zetten? Hij is altijd enorm van het analyseren enzo. Ben benieuwd naar jullie gedachten/ideeën hierover, alvast bedankt!"
"Dank jullie wel voor de reacties en interessante perspectieven! @Mindless goed idee, eens proberen de afleidingen weg te nemen en meer in de ervaring proberen te duiken. Nu ik jouw reacties zo lees en mijn vriend een beetje kennende, denk ik dat de oplossing eerder in zijn hoofd ligt dan in het nemen van een hogere dosis. Heb het ook al eens voorzichtig met hem gehad over mediteren, zou misschien ook kunnen helpen om die gedachten- en analysestroom eens op een lager pitje te krijgen. @Guapo Temudgin Zeker interessant om eens de andere kant op te denken. Heb het er met hem over gehad (hij wist dat ik deze vraag op het forum ging stellen, en is ook erg benieuwd naar de reacties) en wat ik al dacht: hij wil juist erg graag visueel trippen. Hij is er ook langzaam naar toe gegroeid, vond psychedelica eerst eng vanwege het idee de controle over je geest kwijt te raken, maar is steeds nieuwsgieriger geworden en de ervaringen tot nu toe bevallen erg goed en smaken naar meer. (Voor mij ook, alleen durf ik zelf LSD nog niet aan. Met name vanwege de lange duur van een trip.) We zien het beide vooral als een innerlijke reis waarbij je jezelf en de wereld steeds beter leert kennen."
"Bedankt allemaal voor jullie reacties! Veel stof tot nadenken/discussie! Waarschijnlijk is het een combinatie van factoren waarom de trips tot nu toe gaan zoals ze gaan. De keren buitenshuis bevatten wellicht te veel afleiding, onze woonkamer misschien zelfs ook qua dosis zou het zo te lezen dus goed kunnen dat deze lager was dan gedacht. En natuurlijk verschilt het per persoon hoe visueel je kan trippen. Zowel mijn vriend als ik zijn denk ik ook meer gericht op gedachten dan op het visuele, al waren mijn trips wel steeds net een stukje visueler dan de zijne. Voor zover je het goed aan elkaar uit kunt leggen natuurlijk. Wel jammer dat hij wel redelijk sterk de neiging heeft om dingen te denken als: ik kan alweer normaal nadenken, het begint af te nemen, ik zie niks veranderen, etc. Dan is het de kunst om die gedachtes langs je heen te laten gaan en er niet in mee te gaan. Het vergt bij ons beide nog wat oefening denk ik Muziek werkt voor ons beide trouwens heel goed, zeker psychedelic trance/goa muziek. Man wat is dat intens! Gaat zover dat we daar nu ook in nuchtere staat behoorlijk verslaafd aan zijn geraakt"