Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer LSD

1e keer LSD

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TomkreeftenbergLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ha mensen!

Ik ben van plan binnenkort toch een van de psychedelische drugs te gaan proberen, is LSD een goede om mee te beginnen of kan ik beter bijv. 2C-B nemen? Ik vraag me ook af hoe groot de kans nou is op een bad trip, ik snap dat het natuurlijk heel erg verschilt persoon. Zit verder gewoon goed in m'n vel en sta met een positieve kijk in het leven. Wel ben ik erg bang om een bad trip te krijgen, misschien daarom verstandig om er toch nog wat langer mee te wachten?

Grtz
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
LSD is net als een ritje in de achtbaan. In het begin wordt je bang omdat je niet weet wat je te wachten staat, je wordt aan het begin heel erg 'gevoelig' op LSD als ik het zo kan omschrijven. Dan gaat de achtbaan omhoog en vliegt hij naar onder en voel je het. Met LSD begint dan alles te veranderen en begint je lichaam vreemd te voelen. Sommige mensen vinden dit ritje prettig, andere zijn doodsbang en raken in paniek. Uiteindelijk komt het ritje ten einde en dan denk je 'nog een keer!, of je bent blij dat het voorbij is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi @Tomkreeftenberg !

Of het wel of niet verstandig is om met psychedelische drugs te experimenteren hangt van veel factoren af zoals; je psychische gesteltheid, eventuele gevoeligheid voor psychose/shizofrenie (bij jezelf en in je familie), de dosis, je leeftijd en ook de set & setting waarin je gaat experimenteren.

Bij gevoeligheid of een slechte psychische stabiliteit zou ik het in eerste instantie afraden. Verder zou ik er altijd voor zorgen dat je lekker in je vel zit en dat je het doet in een rustige veilige omgeving (ook wel set & setting genoemd). Persoonlijk vind ik dat je beter niet te jong met psychedelica gaat experimenteren. Liefst 18 of 19+. Jongere mensen raken sneller in paniek en kunnen volgens mij gemiddeld genomen minder profiteren van de lessen van een trip.

Qua middel en dosis zou ik een voorkeur hebben om te starten met 2-CB (10-15mg) of een lichte dosis LSD (75-125 microgram). Truffels kan eventueel ook (8-12gram). Neem niet teveel de eerste keer en zorg dat je in een veilige omgeving bent zonder zorgen, verplichtingen of nare gevoelens. Laat het lekker over je heen komen en dan is de kans op een bad trip redelijk beperkt.

Veel succes alvast voor als jet het daadwerkelijk gaat doen!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je lekker in je vel zit, een goede locatie hebt uitgekozen waar je rustig buiten kunt rondlopen maar ook jezelf binnen kunt opsluiten, en als je iemand erbij hebt die ervaring heeft met psychedelica, dan is de kans heel groot dat je een fijne ervaring gaat hebben.

Het zijn vooral mensen die bang zijn controle te verliezen, die eigenlijk liever niet een andere realiteit meemaken, die krijgen last van angstige ervaringen.

Of als je dus gestrest bent, net een relatiebreuk hebt gehad, of een vriend of familielid die is overleden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."