Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD en spierziekte

Eerste keer LSD en spierziekte

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey hoi!

Voor ik begin, eerst even wat achtergrond info. Ik ben Sander, 20 jaar, kom uit Limburg, maar momenteel woonachtig in Amsterdam vanwege mijn studie. Sinds mijn geboorte heb ik de progressieve spierziekte SMA (Spinale Musculaire Atrofie) type 1. Hierdoor ben ik rolstoelgebonden en afhankelijk van andere mensen bij mijn dagelijkse activiteiten.

Sinds vorig jaar ben ik langzaam begonnen met het experimenteren met drugs. Wat begon met een Volcano vaporiser en een beetje wiet, monde uit in een grote fascinatie voor mind-altering drugs. Terug naar nu, en ik gebruik bijna dagelijks thc (wiet, hash en af en toe een stevige dab). Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit NIET medicinaal gebruik, puur recreatief. Ook gebruik ik graag zo nu en dan psychedelica (truffels en LSA). De afgelopen maanden is mijn interesse naar psychedelica enorm gestegen, met name na mijn eerste 'heavy' truffel trip waar ik kennis heb gemaakt met ego-death en het oneindige universum.

De laatste tijd ben ik langzaam voorbereidingen aan het treffen voor mijn eerste LSD trip. Ik heb zegels van 180ug, maar twijfel zelf nog een beetje over de dosering. Ik weeg zelf 40kg waardoor bij de meeste spullen mijn tolerantie extreem laag is. Ik denk dat ik aanvankelijk een halve zegel neem (kan ik überhaupt een zegel in tweeën delen?) , maar ik hoor graag wat jullie zouden aanraden. Verder is het plan dat minimaal nog 1 andere goede vriend mee tript (ook 1e keer) en dat een verzorger van mij tripsit. Ik heb er ontzettend veel zin in, en ben benieuwd welke verassingen mijn bewustzijn zal brengen!

Mochten jullie nog andere tips hebben, hoor ik dat graag!
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#2
40kg is wel heel weinig gewicht weet zelf niet op lsd gewicht gebonden zit.

De zegel zou je door de helft kunnen knippen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan beter de eerste keer te weinig nemen, dan een veel te intense ervaring te hebben. Ik zou hem dus op zijn minst door de helft knippen. Ik weeg 100kg, maar ook op 100ug merk ik echt wel wat. Gewicht zegt echter niet alles. Mijn vriendin van onder de 50 kg neemt niet heel veel lagere dosissen dan ik.

Hoeveel truffels moest je nemen voor die zware trip?

Trouwens wel leuk dat je verzorger je hierbij helpt! Ook mooi om te zien dat je je niet teveel laat beperken door je ziekte.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt zegels doormidden knippen al is dat niet een heel betrouwbare manier van doseren. Je weet niet hoe de LSD aangebracht is op de zegel en of deze gelijkmatig verdeeld is. Voor meer accuraat doseren zou je volumetrisch moeten doseren door de zegel in een afgemeten hoeveelheid vloeistof (gedistilleerd water of alcohol) op te lossen en dan te druppelen met een pipet. Maar daarnaast klopt de aangegeven hoeveelheid LSD sowieso al vaak niet, dus exact doseren zit er niet in tot je ook zeker weet hoeveel er op je zegel zit.

Als je al die moeite niet wilt doen kun je het beste zoals @KlaasVaak zegt wat minder nemen eerst. Het beste laat je je zegel wel testen zodat je weet wat er precies op zit. (Helaas wordt de kwantiteit niet meer getest, voor zover ik weet...) Of je doet een thuis test met een testsetje, al sluiten die niet uit dat er nog andere onbekende stoffen op de zegel zitten. Eventueel doe je eerst een testdosering met bijvoorbeeld 1/8 van een zegel om te zien of je er niet een rare of heftige reactie op hebt. Na wat meer ervaring weet je wel wat het effect van zo'n dosering zou moeten zijn. Wel daarna een week wachten met je echte trip zodat je opgebouwde tolerantie weer verdwenen is. Maar een beetje geduld hiermee is nooit slecht.

Hopelijk heb je er een prachtige ervaring mee en inderdaad super dat je je niet tegen laat houden door je ziekte. :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi @Sandoxtic welkom op het forum!

Wat goed dat je je zo goed voorbereid op je eerste LSD trip. Fijn ook dat je een begeleider hebt die daarbij wilt assisteren. Voel je je helemaal op je gemak bij hem/haar? En was hij/zij er ook bij tijdens je heftige truffeltrip?

Sandoxtic zei:
Ik heb zegels van 180ug, maar twijfel zelf nog een beetje over de dosering.
Klik om te vergroten...
Hoe weet je zo zeker dat je 180ug zegels hebt? De meeste zegels worden verkocht als circa 200ug terwijl het gemiddelde in Nederland nog geen 75ug is. Ik had de eerste zegels die ik nu inschat op 90-100 en die waren verkocht als 200. Voor mijn eerste kennismaking met LSD:

Voorbereiding eerste keer LSD

Hallo allemaal, Ik heb een paar weken geleden voor het eerst in jaren weer eens een psilocybine trip gedaan. Deze prachtige ervaring heeft mijn interesse in trippen weer aangewakkerd. Ik heb rond mijn 19de voor het eerst getript met paddo's en heb sindsdien in totaal 9 keer psilocybine...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik denk overigens dat 100ug een mooie dosering is voor een eerste keer. Als je echt al een ervaren tripper bent kun je eventueel ook voor 125-150 gaan. Hou er in ieder geval wel rekening mee dat LSD echt veel langer duurt dan psilocybine. Ik ben meestal toch wel zo'n 12 uur bezig. Verder is iets van eten in huis hebben wel handig. Zowel vanwege de lange duur maar ook omdat je makkelijker van eten kunt genieten op LSD dan op truffels.

Sandoxtic zei:
Ik weeg zelf 40kg waardoor bij de meeste spullen mijn tolerantie extreem laag is.
Klik om te vergroten...
Jeetje 40kg is wel echt heel licht inderdaad! Wat ik tot nu toe merk bij psychedelica is dat gewicht wel iets uitmaakt maar niet naar rato. Wat ik wil zeggen is dat iemand van 100kg meer nodig heeft dan iemand van 50kg maar zeker niet twee keer zoveel. Het blijft gokken naar wat het effect precies is. Ik schat dat bij 50% meer gewicht het effect misschien 10-20% minder heftig is... :thinking:

Anyways... ben benieuwd hoe je eerste LSD trip gaat zijn! Hou je ons op de hoogte hier?
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Hoeveel truffels moest je nemen voor die zware trip?
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd weet ik niet de precieze hoeveelheid :sweatsmile:, volgens mij hadden we in totaal van 75g thee gemaakt en dat gedeeld tussen mijn 3 vrienden en ik. Ongeveer 18,75g dus.
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Of je doet een thuis test met een testsetje, al sluiten die niet uit dat er nog andere onbekende stoffen op de zegel zitten. Eventueel doe je eerst een testdosering met bijvoorbeeld 1/8 van een zegel om te zien of je er niet een rare of heftige reactie op hebt.
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad al een thuis test gekocht bij mijn lokale smartshop om in ieder geval zeker te zijn dat het geen DOC of NBOMe etc is.

Na jullie reacties en @Eik zijn voorbereiding gelezen te hebben, ben ik van plan om eerst 1/4 zegel te nemen. Als ik hierbij geen slechte bijwerkingen ervaar wil ik de week erna van de zelfde batch 1/2 zegel nemen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sandoxtic zei:
Ik heb inderdaad al een thuis test gekocht bij mijn lokale smartshop om in ieder geval zeker te zijn dat het geen DOC of NBOMe etc is.

Na jullie reacties en @Eik zijn voorbereiding gelezen te hebben, ben ik van plan om eerst 1/4 zegel te nemen. Als ik hierbij geen slechte bijwerkingen ervaar wil ik de week erna van de zelfde batch 1/2 zegel nemen.
Klik om te vergroten...
Op deze manier komt het zeker goed!
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Wat goed dat je je zo goed voorbereid op je eerste LSD trip. Fijn ook dat je een begeleider hebt die daarbij wilt assisteren. Voel je je helemaal op je gemak bij hem/haar? En was hij/zij er ook bij tijdens je heftige truffeltrip?
Klik om te vergroten...
Haha ik denk dat een beetje context hierbij wel handig is: Mijn vrienden kennen mij al geruime tijd en zijn veel bij mij. Naar mate we ouder werden, en minder braaf :wink:, kregen we de behoefte om niet altijd vergezeld te zijn met een verzorger van mij. Daarom hebben we besloten dat mijn vrienden geïnstrueerd moesten worden zodat ze ook in staat waren om mij te te kunnen verzorgen en konden ingrijpen mochten er medische complicaties optreden.
Mijn 'verzorger' is dus bijna altijd iemand van de vriendengroep.

Bij die heftige trip waren we met de hele vriendengroep, en mijn 'verzorger' was zelf ook trippende :sweatsmile:. Achteraf gezien was het misschien niet zo'n goed idee dat mijn 'verzorger' ook mee deed, maar aangezien we voorheen alleen lichtere dosissen hadden genomen, hadden we het een beetje onderschat...


Eik zei:
Hoe weet je zo zeker dat je 180ug zegels hebt? De meeste zegels worden verkocht als circa 200ug terwijl het gemiddelde in Nederland nog geen 75ug is. Ik had de eerste zegels die ik nu inschat op 90-100 en die waren verkocht als 200. Voor mijn eerste kennismaking met LSD:

Voorbereiding eerste keer LSD

Hallo allemaal, Ik heb een paar weken geleden voor het eerst in jaren weer eens een psilocybine trip gedaan. Deze prachtige ervaring heeft mijn interesse in trippen weer aangewakkerd. Ik heb rond mijn 19de voor het eerst getript met paddo's en heb sindsdien in totaal 9 keer psilocybine...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik denk overigens dat 100ug een mooie dosering is voor een eerste keer. Als je echt al een ervaren tripper bent kun je eventueel ook voor 125-150 gaan. Hou er in ieder geval wel rekening mee dat LSD echt veel langer duurt dan psilocybine. Ik ben meestal toch wel zo'n 12 uur bezig. Verder is iets van eten in huis hebben wel handig. Zowel vanwege de lange duur maar ook omdat je makkelijker van eten kunt genieten op LSD dan op truffels.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf inderdaad geen idee wat de daadwerkelijke dosering is, maar er staat 180ug... Zoals ik zei, ben ik van plan om eerst 1/4 zegel te nemen om te kijken of ik geen nare bijwerkingen voel. Mocht ik amper iets voelen, wat zou betekenen dat de dosering waarschijnlijk inderdaad geen 180ug is, kan ik er nog altijd voor kiezen om bij de 'echte' trip een hele zegel te nemen.



Eik zei:
Hou je ons op de hoogte hier?
Klik om te vergroten...
Dat zal ik zeker doen!
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kleine update:
Ik heb de zegels ontvangen en ben van plan om zaterdag mijn eerste test (1/4 zegel) dosis te nemen, maar heb wel nog een paar vragen;
  • Ik wil eigenlijk pas rond 19u beginnen, maar twijfel of dat te laat is. Aangezien ik niet weet wat de precieze ug dosering is, weet ik ook niet hoe lang ik ga trippen. Zou 19u volgens jullie kunnen? Moet er wel bij zeggen dat ik de dag erna geen verplichtingen heb en volledig vrij ben.
  • Kan ik de zegel ook op mijn tong leggen en tegen mijn gehemelte aan duwen of moet deze echt onder tong?
  • Stel ik voel na 2 uur heel weinig, kan ik er dan voor kiezen om nog 1/4 na te nemen?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sandoxtic zei:
Ik wil eigenlijk pas rond 19u beginnen, maar twijfel of dat te laat is. Aangezien ik niet weet wat de precieze ug dosering is, weet ik ook niet hoe lang ik ga trippen. Zou 19u volgens jullie kunnen? Moet er wel bij zeggen dat ik de dag erna geen verplichtingen heb en volledig vrij ben.
Klik om te vergroten...
In mijn ervaring maakt de dosering relatief weinig uit voor de duur van de trip/ervaring. Dus een echte trip duurt 10-12 uur (inclusief langdurige comedown en nastimulatie dan), maar een hele lage dosering duurt niet veel korter dan dat. 19:00 uur vind ik persoonlijk veel te laat om te beginnen. LSD is (in tegenstelling tot bijvoorbeeld psilocybine) een psychedelicum met een sterke stimulante werking, dus dan zul je de hele nacht niet kunnen slapen als je pas 's avonds begint. Zelf begin ik altijd eind van de ochtend, zodat ik diezelfde nacht nog kan slapen. (ergens tegen 12, 1 uur 's nachts kan ik meestal gaan slapen al heb ik daar dan soms nog steeds wat wiet bij nodig) Met een hele lage dosering zul je wel minder gestimuleerd zijn.

Sandoxtic zei:
Kan ik de zegel ook op mijn tong leggen en tegen mijn gehemelte aan duwen of moet deze echt onder tong?
Klik om te vergroten...
Kan op zich wel ook wel denk ik, maar ik raad aan de zegel wat door je mond te bewegen. Dik kwartier dit doen en dan doorslikken.

Sandoxtic zei:
Stel ik voel na 2 uur heel weinig, kan ik er dan voor kiezen om nog 1/4 na te nemen?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Klik om te vergroten...
Mogelijk doet dit wat ja. Ben er zelf niet zo'n fan van, want eigenlijk ben je zo je zegels aan het verspillen (ivm optredende tolerantie), maar ik zou het wel begrijpen omdat het je eerste keer LSD is en je wat wilt voelen.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sandoxtic zei:
Kleine update:
Ik heb de zegels ontvangen en ben van plan om zaterdag mijn eerste test (1/4 zegel) dosis te nemen, maar heb wel nog een paar vragen;
  • Ik wil eigenlijk pas rond 19u beginnen, maar twijfel of dat te laat is. Aangezien ik niet weet wat de precieze ug dosering is, weet ik ook niet hoe lang ik ga trippen. Zou 19u volgens jullie kunnen? Moet er wel bij zeggen dat ik de dag erna geen verplichtingen heb en volledig vrij ben.
  • Kan ik de zegel ook op mijn tong leggen en tegen mijn gehemelte aan duwen of moet deze echt onder tong?
  • Stel ik voel na 2 uur heel weinig, kan ik er dan voor kiezen om nog 1/4 na te nemen?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Klik om te vergroten...
Ik zou het bij 1/4 houden en als je twijfelt 2/4 bijpakken heeft niet echt nut en stel het valt tegen ben je met je zegeltjes aant strooie voor saus.
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
In mijn ervaring maakt de dosering relatief weinig uit voor de duur van de trip/ervaring. Dus een echte trip duurt 10-12 uur (inclusief langdurige comedown en nastimulatie dan), maar een hele lage dosering duurt niet veel korter dan dat. 19:00 uur vind ik persoonlijk veel te laat om te beginnen. LSD is (in tegenstelling tot bijvoorbeeld psilocybine) een psychedelicum met een sterke stimulante werking, dus dan zul je de hele nacht niet kunnen slapen als je pas 's avonds begint. Zelf begin ik altijd eind van de ochtend, zodat ik diezelfde nacht nog kan slapen. (ergens tegen 12, 1 uur 's nachts kan ik meestal gaan slapen al heb ik daar dan soms nog steeds wat wiet bij nodig) Met een hele lage dosering zul je wel minder gestimuleerd zijn.
Klik om te vergroten...

Duidelijk, dan weet ik dat ik sowieso eerder moet beginnen.

Mindless zei:
Kan op zich wel ook wel denk ik, maar ik raad aan de zegel wat door je mond te bewegen. Dik kwartier dit doen en dan doorslikken.
Klik om te vergroten...

Oh ik wist niet dat ik moest doorslikken, dacht dat het oploste in je mond :sweatsmile:. Goed om te weten!
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blauweaap zei:
Ik zou het bij 1/4 houden en als je twijfelt 2/4 bijpakken heeft niet echt nut en stel het valt tegen ben je met je zegeltjes aant strooie voor saus.
Klik om te vergroten...
Ik snapje en wil liever ook niks wasten.
Maar zoals @Mindless zegt;
Mindless zei:
maar ik zou het wel begrijpen omdat het je eerste keer LSD is en je wat wilt voelen.
Klik om te vergroten...
wil ik inderdaad wel graag iets voelen bij mijn eerste keer LSD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sandoxtic zei:
Duidelijk, dan weet ik dat ik sowieso eerder moet beginnen.
Klik om te vergroten...
Of je moet het niet erg vinden om een nacht over te slaan. Persoonlijk wil ik dat echt niet. Zeker na een LSD ervaring is een goede nachtrust belangrijk.

Sandoxtic zei:
Oh ik wist niet dat ik moest doorslikken, dacht dat het oploste in je mond :sweatsmile:. Goed om te weten!
Klik om te vergroten...
De zegel wordt wat zacht, maar lost zeker niet op in een kwartiertje nee. Sommigen spugen de zegel daarna ook uit, maar dat zou ik zeker niet aanraden. Je weet niet of alle LSD is opgenomen door het mondslijmvlies.

Veel plezier!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#16
1/4 zegel lijkt mij ook heel geschikt, veel plezier!

Ik wil nog wel even inhaken op wat je verder schrijft. Je schrijft dat je de laatste tijd steeds meer bent gaan experimenteren met drugs en vrijwel dagelijks THC gebruikt.

Het klinkt heel cliché, maar ik wil je toch even waarschuwen voor verslaving. Ik gebruik uiteraard ook drugs, maar probeer het altijd te houden bij recreatief gebruik en niet dagelijks. Doe je dat niet, dan ligt verslaving (zeker in jouw situatie) echt op de loer. Je hebt het niet door en praat het recht en voor je het weet gebruik je dagelijks een harddrug. Ook dagelijks gebruik van THC is af te raden. Bovendien wordt het dan een gewoonte en het effect steeds minder leuk.

Mijn "rule of thumb" is alleen gebruiken in het weekend (vr, za, THC en alcohol) en overige drugs slechts eens in de 2-3 weken eenmalig. Persoonlijk vind ik dat al best veel.

Veel plezier met je lsd trip!
S
SandoxticLid
01-01-2024, 00:00
#17
Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover! Lees hier mijn volledige trip report: Spierziekte en eerste keer LSD | Van ongelooflijk mooi naar vast in een oncontroleerbare loop

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."