Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer LSD: de dosis klopte niet naar wat er mij werd verteld

1e keer LSD: de dosis klopte niet naar wat er mij werd verteld

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus ik heb gisteren voor het eerst LSD gedaan. Ik heb 3 week geleden 2 zegels gehaald bij een dealer die ik getipt heb gekregen van een vriend die vaker bij hem had gehaald.
Er hoorde 200µg in te zitten. Ik ben niet heel groot en zwaar dus ik nam 2/3e zegel, mijn tripbuddy nam 1. Ik voelde een high, en ook een andere high dan alcohol en wiet maar ik kreeg geen visuals, hallicunaties of iets wat op een trip lijkt. Het sterkste effect was dat exotische kleuren meer tot expressie kwamen. Toen ik ging wandelen, waren bloemen bijvoorbeeld super mooi en ik merkte ook elke bloem op. Maar feit is dat de dosis dus totaal niet 200µg was, maar eerder 20 ofzo.

Ik vraag mij af of iemand weet hoe dat komt. Is het dat het ''over datum'' was? (ik had het 3 week bewaard na aankoop). Of dat ik gewoon net pech had van de zegels die ik kreeg. Ik denk niet dat de dealer mij heeft opgelicht omdat de vriend van wie ik hem getipt kreeg, ook LSD bij hem heeft gehaald en wel gewoon een goede trip had.
Ik heb weinig kennis en ervaring met dit soort dingen (heb alleen nog maar wiet en hash als drugs gedaan). Dus ik vraag mij af of iemand mij uit kan leggen wat de voornaamste oorzaak is voor het feit dat de dosis echt super laag bleek te zijn, ik verwacht zelf dat ik net een onfortuinlijk stuk had waarbij de maker was ''vergeten'' daar de goede hoeveelheid lysergeenzuur di-ethylamide overheen te spuiten.

Mvg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dealers liegen altijd over lsd. Je kan beter 1p-lsd kopen.... vaak wel correct.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zonder te testen is er weinig van te zeggen.
Om maar even het DIMS ( Drugs Informatie en Monitoring Systeem ) te quoten.
De gemiddelde dosering LSD is de laatste vier jaar behoorlijk gestegen naar gemiddeld 93 μg per blotter in 2019 DIMS jaarverslag 2019
Klik om te vergroten...

Voornaamste oorzaak is dat de dosering een verkooppraatje is en dat je daar nooit op moet vertrouwen en altijd zelf testen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lsd wordt heel vaak als “200 ug” verkocht door dealers. Het gemiddelde is in de werkelijkheid veel lager. Zelf heb ik zegels van 35 ug en circa 80-100 ug gehad. Net als @Rivalrie heb ik het idee dat ald-52 en 1-p lsd vaak wel correct gedoseerd zijn.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#5
O, wat is 1p-lsd? nog nooit van gehoord. Is dat hetzelfde effect?
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#6
snorlax zei:
Zonder te testen is er weinig van te zeggen.
Om maar even het DIMS ( Drugs Informatie en Monitoring Systeem ) te quoten.


Voornaamste oorzaak is dat de dosering een verkooppraatje is en dat je daar nooit op moet vertrouwen en altijd zelf testen.
Klik om te vergroten...
Ja oke maar dus zoals ik zei, een vriend van mij had bij dezelfde dealer eerder gehaald en hij had wel gewoon een goede trip, vandaar dat ik het vaag vond.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheGozd zei:
O, wat is 1p-lsd? nog nooit van gehoord. Is dat hetzelfde effect?
Klik om te vergroten...
Dat is een research chemical die je (voorlopig) gewoon legaal kunt kopen. Wordt in het lichaam omgezet naar LSD, dus het effect is exact hetzelfde.

3 weken is opzich niet lang, maar LSD moet niet in contact komen met zuurstof en licht, en is ook instabiel bij een niet constante temperatuur.
Beste is dus inwikkelen in aluminiumfolie, in een grip zakje doen met zo weinig mogelijk lucht er in en in de vriezer leggen. Vacuüm verpakken is eigenlijk nog beter maar voor mij de moeite niet waard.

Veel plezier mocht je nog een poging wagen om (1p-)LSD te doen! Als het je eerste keer is zou ik het overigens wel houden op maximaal 100ug, dat is echt zat om een goede trip te hebben. :)
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alakazam zei:
Dat is een research chemical die je (voorlopig) gewoon legaal kunt kopen. Wordt in het lichaam omgezet naar LSD, dus het effect is exact hetzelfde.

3 weken is opzich niet lang, maar LSD moet niet in contact komen met zuurstof en licht, en is ook instabiel bij een niet constante temperatuur.
Beste is dus inwikkelen in aluminiumfolie, in een grip zakje doen met zo weinig mogelijk lucht er in en in de vriezer leggen. Vacuüm verpakken is eigenlijk nog beter maar voor mij de moeite niet waard.

Veel plezier mocht je nog een poging wagen om (1p-)LSD te doen! Als het je eerste keer is zou ik het overigens wel houden op maximaal 100ug, dat is echt zat om een goede trip te hebben. :)
Klik om te vergroten...
ooo oke ja dan zou dat de oorzaak misschien wezen. Ik had het bewaard op kamertemperatuur in een la in zo'n plastic zakje waarin je meestal drugs krijgt. Dankjewel voor de tip van 1P-LSD. Ik ga dat dan binnenkort proberen :grin:
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#9
TheGozd zei:
ooo oke ja dan zou dat de oorzaak misschien wezen. Ik had het bewaard op kamertemperatuur in een la in zo'n plastic zakje waarin je meestal drugs krijgt. Dankjewel voor de tip van 1P-LSD. Ik ga dat dan binnenkort proberen :grin:
Klik om te vergroten...

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat het de oorzaak is.
Er is een studie gedaan en pas bij 37 graden Celsius 4 weken lang is het 30% minder [1].
Dus kamertemperatuur is goed genoeg.
Het beste zou dus zijn in een amber glas en dan ook nog in aluminiumfolie gewikkeld en dan in een la of zo.
Vriezer is wel overkill voor 2 zegels.

1: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9788528/
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."