#1
Tja hoe weet je of de dosering hetzelfde is?Zou ik daarom veel heftiger reageren op 1cp dan op 1p. Het verschil is aanzienlijk namelijk...
Tja hoe weet je of de dosering hetzelfde is?Zou ik daarom veel heftiger reageren op 1cp dan op 1p. Het verschil is aanzienlijk namelijk...
Tja😅Tja hoe weet je of de dosering hetzelfde is?
Tot slot: jammer dat enkel 1P-LSD hier legaal is. Uiteindelijk is dit een nieuwe chemische stof waarover nog weinig bekend is en dat is altijd een risico. Ik had liever de tried-and-true psilocybine of echte LSD genomen, daarvan zijn de effecten op z'n minst wetenschappelijk onderzocht. Jammer dat overheden al 100 jaar irrationeel omgaan met drugs (behalve in Nederland dan, jullie lopen enkele lichtjaren voor op de rest van de wereld).
PS: Ik neem 440mg gestandaardiseerde Sint-Janskruid per dag tegen depressie, een natuurlijke SSRI. Volgens de wetenschappelijke literatuur zou dat de werking van LSD verminderen maar dat was duidelijk niet het geval bij mij. Dit is mogelijks omdat Sint-Janskruid een mildere SSRI is dan de farmaceutische SSRI's zoals Prozac.
Depressie wordt juist lang niet altijd door jezelf veroorzaakt. Denk aan iemand geboren in een asociale familie die daar depressief van weet worden. Of iemand die talenten heeft die ons briljante schoolsysteem niet als talenten herkent, etcetera, er zijn voorbeelden te over. Wat depressie wezenlijk is is een defecte gedachte-generator die constant deprimerende gedachtes herhaalt. Dat ben 'jij' niet, en je kunt dus ook niet zeggen dat 'je depressief wordt van jezelf', het is een generator die op hol sloeg.Denk dat als je depressie wil genezen dat je dan uiteindelijk toch richting zelfactualisatie wil streven. Uiteindelijk word je depressief van jezelf. De enige fix is dus veranderen.
Met lage doseringen, je inzicht door die behandeltechnieken en mindfulness/meditatie kun je mogelijk al een hoop goeds doen.Overigens ben ik zelf in het verleden al professioneel begeleid geweest en heb een goed inzicht in behandeltechnieken. Mindfulness is me ook niet onbekend.
Het is niet jezelf misschien, maar dat is wel wat je denkt. Er is identificatie met die gegenereerde gedachtepatronen. Daarom laten mensen vaak ook zo moeilijk hun problemen los. Ondanks dat ze eronder lijden willen ze deze niet kwijt, want het is hun identiteit geworden.Depressie wordt juist lang niet altijd door jezelf veroorzaakt. Denk aan iemand geboren in een asociale familie die daar depressief van weet worden. Of iemand die talenten heeft die ons briljante schoolsysteem niet als talenten herkent, etcetera, er zijn voorbeelden te over. Wat depressie wezenlijk is is een defecte gedachte-generator die constant deprimerende gedachtes herhaalt. Dat ben 'jij' niet, en je kunt dus ook niet zeggen dat 'je depressief wordt van jezelf', het is een generator die op hol sloeg.
Dan kun je beter zo snel mogelijk ophouden met die identificatie, toch? Gelukkig maar dat daar genoeg technieken voor bestaan, nu de discipline nog natuurlijk, daar loopt het treintje meestal op mankHet is niet jezelf misschien, maar dat is wel wat je denkt. Er is identificatie met die gegenereerde gedachtepatronen. Daarom laten mensen vaak ook zo moeilijk hun problemen los. Ondanks dat ze eronder lijden willen ze deze niet kwijt, want het is hun identiteit geworden.
Klopt, daar kun je het beste zo snel mogelijk mee ophouden, maar dat is in de realiteit vaak nog niet zo makkelijk. Het zijn ook niet alleen wat gedachten die je moet 'stoppen', daaronder zitten vaak lagen aan negatieve gevoelens die bijna solide zijn geworden en diep in het lichaam zitten en de gehele houding en dergelijke beïnvloeden. Die gevoelens maken ook onderdeel uit van de beleefde identiteit. Dat loslaten kan aanvoelen als delen van jezelf loslaten. Erg pijnlijk als die identificatie sterk is.Dan kun je beter zo snel mogelijk ophouden met die identificatie, toch? Gelukkig maar dat daar genoeg technieken voor bestaan, nu de discipline nog natuurlijk, daar loopt het treintje meestal op mank![]()
Mooi, en goede argumenten!Klopt, daar kun je het beste zo snel mogelijk mee ophouden, maar dat is in de realiteit vaak nog niet zo makkelijk. Het zijn ook niet alleen wat gedachten die je moet 'stoppen', daaronder zitten vaak lagen aan negatieve gevoelens die bijna solide zijn geworden en diep in het lichaam zitten en de gehele houding en dergelijke beïnvloeden. Die gevoelens maken ook onderdeel uit van de beleefde identiteit. Dat loslaten kan aanvoelen als delen van jezelf loslaten. Erg pijnlijk als die identificatie sterk is.
En daar heb je een sterke discipline voor nodig ja.
Depressie wordt juist lang niet altijd door jezelf veroorzaakt. Denk aan iemand geboren in een asociale familie die daar depressief van weet worden. Of iemand die talenten heeft die ons briljante schoolsysteem niet als talenten herkent, etcetera, er zijn voorbeelden te over. Wat depressie wezenlijk is is een defecte gedachte-generator die constant deprimerende gedachtes herhaalt. Dat ben 'jij' niet, en je kunt dus ook niet zeggen dat 'je depressief wordt van jezelf', het is een generator die op hol sloeg.
Nee, je ego is niet de gedachten-generator. Immers je hebt ook de praat-generator nog, de visuele cortex/beeldengenerator en de DMT-generator,
de geheugen-generator, en ga zo even door ik zal ze ooit eens op een rijtje zetten, en het 'ego' is dan wat al deze generatoren een soort zelfbeeld
geeft.
Hoe je het ook wil verwoorden maakt niet uit. Een inbeelding is ook een gedachte. Een herinnering is ook een gedachte die je constant herhaal voor jezelf.
In de realitijt is er alleen het nu. Alles dat zich in jou hoofd rondspookt dat niet nu is, is fantasie. En als je constant over je leven zit te denken inplaats van in het nu aanwezig te zijn dan leid je. Je ben niet bezig met nu genieten, maar met het inbeelden van iets dat je had of wil hebben en dus nu niet heb.
Er is geen realiteit, wat jij denkt dat het 'nu' is is een waandenkbeeld. Je doet een poging huis tuin en keukenhedonisme te verkopen als een soort freudiaanse egotheorie, maar het zakt bij het eerste zuchtje als een mislukte pudding in elkaar, maat.
Nee, een 'realiteit' is per definitie iets wat niet van een mentaal idee afhankelijk zou zijn. Dus die illusie is al per definitie geen realiteit - want een mentaal idee. Reality: the state of things as they actually exist, as opposed to an idealistic or notional idea of them. Dus alles wat jij kunt denken is per definitie geen realiteit. Mijn statement 'er is geen realiteit' was geldig in de context waarin deze werd gemaakt: door iemand die pretendeerde dat zijn ideetjes de realiteit representeerden."Er is geen realiteit"
Dat is nogal een statement. Zelfs een illusie moet ergens een realiteit hebben, niet? De oase die je ziet in de fata morgana is onecht, maar de fata morgana heeft een realiteit aan zich, namelijk de trillende warme lucht.
Wat is het "mentale" los van de huidige gedachte die je hebt? Stopt die gedachte en start de volgende (nog) niet, dan ben je al uit het mentale, ben je al uit het denken, uit de geest. Een gedachte is bewustzijn gefocust op (tot) een mentaal object. Wordt die focus losgelaten, dan verdwijnt het object en blijft (ongefocust) bewustzijn over: het 'nu'.Nee, een 'realiteit' is per definitie iets wat niet van een mentaal idee afhankelijk zou zijn. Dus die illusie is al per definitie geen realiteit - want een mentaal idee. Reality: the state of things as they actually exist, as opposed to an idealistic or notional idea of them. Dus alles wat jij kunt denken is per definitie geen realiteit. Mijn statement 'er is geen realiteit' was geldig in de context waarin deze werd gemaakt: door iemand die pretendeerde dat zijn ideetjes de realiteit representeerden.
Nee, een 'realiteit' is per definitie iets wat niet van een mentaal idee afhankelijk zou zijn. Dus die illusie is al per definitie geen realiteit - want een mentaal idee. Reality: the state of things as they actually exist, as opposed to an idealistic or notional idea of them. Dus alles wat jij kunt denken is per definitie geen realiteit. Mijn statement 'er is geen realiteit' was geldig in de context waarin deze werd gemaakt: door iemand die pretendeerde dat zijn ideetjes de realiteit representeerden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."