Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1P-LSD - Eerste ervaring van een veertiger

1P-LSD - Eerste ervaring van een veertiger

38 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Zou ik daarom veel heftiger reageren op 1cp dan op 1p. Het verschil is aanzienlijk namelijk...
Klik om te vergroten...
Tja hoe weet je of de dosering hetzelfde is?
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Tja hoe weet je of de dosering hetzelfde is?
Klik om te vergroten...
Tja😅
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#3
thedarkbird zei:
Tot slot: jammer dat enkel 1P-LSD hier legaal is. Uiteindelijk is dit een nieuwe chemische stof waarover nog weinig bekend is en dat is altijd een risico. Ik had liever de tried-and-true psilocybine of echte LSD genomen, daarvan zijn de effecten op z'n minst wetenschappelijk onderzocht. Jammer dat overheden al 100 jaar irrationeel omgaan met drugs (behalve in Nederland dan, jullie lopen enkele lichtjaren voor op de rest van de wereld).
Klik om te vergroten...

Helaas, hier net zo irrationeel als elders. Om dat maar te illustreren, een of ander overijverig ambtenaartje moest in 2008 psilocybine op de verboden lijst zetten en dacht, weet je wat, ik zet meteen maar alle paddenstoelen op die lijst. Als je dus een vliegenzwam plukt in het bos ben je officieel strafbaar.

thedarkbird zei:
PS: Ik neem 440mg gestandaardiseerde Sint-Janskruid per dag tegen depressie, een natuurlijke SSRI. Volgens de wetenschappelijke literatuur zou dat de werking van LSD verminderen maar dat was duidelijk niet het geval bij mij. Dit is mogelijks omdat Sint-Janskruid een mildere SSRI is dan de farmaceutische SSRI's zoals Prozac.
Klik om te vergroten...

Toch kun je dagen dat je LSD neemt die Sint Janskruid beter achterwege laten, denk ik. Je zou tegen depressie ook nog San Pedro en Vliegenzwam kunnen proberen, die beide werken op andere receptoren, San Pedro deels op dopamine en vliegenzwam op Gaba.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk dat als je depressie wil genezen dat je dan uiteindelijk toch richting zelfactualisatie wil streven. Uiteindelijk word je depressief van jezelf. De enige fix is dus veranderen. Psychedelics kunnen daarbij een krachtig gereedschap zijn.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Denk dat als je depressie wil genezen dat je dan uiteindelijk toch richting zelfactualisatie wil streven. Uiteindelijk word je depressief van jezelf. De enige fix is dus veranderen.
Klik om te vergroten...
Depressie wordt juist lang niet altijd door jezelf veroorzaakt. Denk aan iemand geboren in een asociale familie die daar depressief van weet worden. Of iemand die talenten heeft die ons briljante schoolsysteem niet als talenten herkent, etcetera, er zijn voorbeelden te over. Wat depressie wezenlijk is is een defecte gedachte-generator die constant deprimerende gedachtes herhaalt. Dat ben 'jij' niet, en je kunt dus ook niet zeggen dat 'je depressief wordt van jezelf', het is een generator die op hol sloeg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
thedarkbird zei:
Overigens ben ik zelf in het verleden al professioneel begeleid geweest en heb een goed inzicht in behandeltechnieken. Mindfulness is me ook niet onbekend.
Klik om te vergroten...
Met lage doseringen, je inzicht door die behandeltechnieken en mindfulness/meditatie kun je mogelijk al een hoop goeds doen.

Ik zou er wel voor oppassen om niet steeds meer te willen. In tegenstelling tot iets als psilocybine is het vrij makkelijk om (1P-)LSD als entertainment te zien, omdat het... ook erg vermakelijk is. :wink: Niets mis mee op zich, maar als je dan in je enthousiasme de grenzen toch wat op zou gaan zoeken terwijl je toch wel flink wat onderliggende problematiek hebt... Dan kan het ook weleens een kant opschieten die minder goed is voor je.

Kwatzakottel zei:
Depressie wordt juist lang niet altijd door jezelf veroorzaakt. Denk aan iemand geboren in een asociale familie die daar depressief van weet worden. Of iemand die talenten heeft die ons briljante schoolsysteem niet als talenten herkent, etcetera, er zijn voorbeelden te over. Wat depressie wezenlijk is is een defecte gedachte-generator die constant deprimerende gedachtes herhaalt. Dat ben 'jij' niet, en je kunt dus ook niet zeggen dat 'je depressief wordt van jezelf', het is een generator die op hol sloeg.
Klik om te vergroten...
Het is niet jezelf misschien, maar dat is wel wat je denkt. Er is identificatie met die gegenereerde gedachtepatronen. Daarom laten mensen vaak ook zo moeilijk hun problemen los. Ondanks dat ze eronder lijden willen ze deze niet kwijt, want het is hun identiteit geworden.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Het is niet jezelf misschien, maar dat is wel wat je denkt. Er is identificatie met die gegenereerde gedachtepatronen. Daarom laten mensen vaak ook zo moeilijk hun problemen los. Ondanks dat ze eronder lijden willen ze deze niet kwijt, want het is hun identiteit geworden.
Klik om te vergroten...
Dan kun je beter zo snel mogelijk ophouden met die identificatie, toch? Gelukkig maar dat daar genoeg technieken voor bestaan, nu de discipline nog natuurlijk, daar loopt het treintje meestal op mank :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwatzakottel zei:
Dan kun je beter zo snel mogelijk ophouden met die identificatie, toch? Gelukkig maar dat daar genoeg technieken voor bestaan, nu de discipline nog natuurlijk, daar loopt het treintje meestal op mank :)
Klik om te vergroten...
Klopt, daar kun je het beste zo snel mogelijk mee ophouden, maar dat is in de realiteit vaak nog niet zo makkelijk. Het zijn ook niet alleen wat gedachten die je moet 'stoppen', daaronder zitten vaak lagen aan negatieve gevoelens die bijna solide zijn geworden en diep in het lichaam zitten en de gehele houding en dergelijke beïnvloeden. Die gevoelens maken ook onderdeel uit van de beleefde identiteit. Dat loslaten kan aanvoelen als delen van jezelf loslaten. Erg pijnlijk als die identificatie sterk is.

En daar heb je een sterke discipline voor nodig ja.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Klopt, daar kun je het beste zo snel mogelijk mee ophouden, maar dat is in de realiteit vaak nog niet zo makkelijk. Het zijn ook niet alleen wat gedachten die je moet 'stoppen', daaronder zitten vaak lagen aan negatieve gevoelens die bijna solide zijn geworden en diep in het lichaam zitten en de gehele houding en dergelijke beïnvloeden. Die gevoelens maken ook onderdeel uit van de beleefde identiteit. Dat loslaten kan aanvoelen als delen van jezelf loslaten. Erg pijnlijk als die identificatie sterk is.

En daar heb je een sterke discipline voor nodig ja.
Klik om te vergroten...
Mooi, en goede argumenten!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwatzakottel zei:
Depressie wordt juist lang niet altijd door jezelf veroorzaakt. Denk aan iemand geboren in een asociale familie die daar depressief van weet worden. Of iemand die talenten heeft die ons briljante schoolsysteem niet als talenten herkent, etcetera, er zijn voorbeelden te over. Wat depressie wezenlijk is is een defecte gedachte-generator die constant deprimerende gedachtes herhaalt. Dat ben 'jij' niet, en je kunt dus ook niet zeggen dat 'je depressief wordt van jezelf', het is een generator die op hol sloeg.
Klik om te vergroten...

De ego is die gedachtegenerator. Ik refereer naar de ego met jezelf.
Ja je ego is defect. Dat zeg ik ook. En dus ben je depressief van jezelf. Als jij je een slachtoffer voel van je aso familie, dan zijn het die gedachtes die je depresief maken. Niet de aso familie.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, je ego is niet de gedachten-generator. Immers je hebt ook de praat-generator nog, de visuele cortex/beeldengenerator en de DMT-generator,
de geheugen-generator, en ga zo even door ik zal ze ooit eens op een rijtje zetten, en het 'ego' is dan wat al deze generatoren een soort zelfbeeld
geeft.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwatzakottel zei:
Nee, je ego is niet de gedachten-generator. Immers je hebt ook de praat-generator nog, de visuele cortex/beeldengenerator en de DMT-generator,
de geheugen-generator, en ga zo even door ik zal ze ooit eens op een rijtje zetten, en het 'ego' is dan wat al deze generatoren een soort zelfbeeld
geeft.
Klik om te vergroten...

Hoe je het ook wil verwoorden maakt niet uit. Een inbeelding is ook een gedachte. Een herinnering is ook een gedachte die je constant herhaal voor jezelf.

In de realitijt is er alleen het nu. Alles dat zich in jou hoofd rondspookt dat niet nu is, is fantasie. En als je constant over je leven zit te denken inplaats van in het nu aanwezig te zijn dan leid je. Je ben niet bezig met nu genieten, maar met het inbeelden van iets dat je had of wil hebben en dus nu niet heb.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Martinus zei:
Hoe je het ook wil verwoorden maakt niet uit. Een inbeelding is ook een gedachte. Een herinnering is ook een gedachte die je constant herhaal voor jezelf.

In de realitijt is er alleen het nu. Alles dat zich in jou hoofd rondspookt dat niet nu is, is fantasie. En als je constant over je leven zit te denken inplaats van in het nu aanwezig te zijn dan leid je. Je ben niet bezig met nu genieten, maar met het inbeelden van iets dat je had of wil hebben en dus nu niet heb.
Klik om te vergroten...

Er is geen realiteit, wat jij denkt dat het 'nu' is is een waandenkbeeld. Je doet een poging huis tuin en keukenhedonisme te verkopen als een soort freudiaanse egotheorie, maar het zakt bij het eerste zuchtje als een mislukte pudding in elkaar, maat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
"Er is geen realiteit"

Dat is nogal een statement. Zelfs een illusie moet ergens een realiteit hebben, niet? De oase die je ziet in de fata morgana is onecht, maar de fata morgana heeft een realiteit aan zich, namelijk de trillende warme lucht.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kwatzakottel zei:
Er is geen realiteit, wat jij denkt dat het 'nu' is is een waandenkbeeld. Je doet een poging huis tuin en keukenhedonisme te verkopen als een soort freudiaanse egotheorie, maar het zakt bij het eerste zuchtje als een mislukte pudding in elkaar, maat.
Klik om te vergroten...

Hoezo zakt het in elkaar als pudding? Omdat jij dat zeg ofzo? Volgens mijn was freud van de mening dat het leven om lust draait. En dat alles wat een mens doet dus diep van binnen gemotiveerd is door sexdrive.

Ik heb helemaal niks gezecht richting hedonisme. Ik ben ook totaal geen voorstander daarvan.

Ik heb om eerlijk te zijn de helft van de tijd geen idee waar je op uit ben.

Ik probeer alleen te zeggen dat je uiteindelijk jezelf zal moeten veranderen om niet meer depressief te zijn.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
"Er is geen realiteit"

Dat is nogal een statement. Zelfs een illusie moet ergens een realiteit hebben, niet? De oase die je ziet in de fata morgana is onecht, maar de fata morgana heeft een realiteit aan zich, namelijk de trillende warme lucht.
Klik om te vergroten...
Nee, een 'realiteit' is per definitie iets wat niet van een mentaal idee afhankelijk zou zijn. Dus die illusie is al per definitie geen realiteit - want een mentaal idee. Reality: the state of things as they actually exist, as opposed to an idealistic or notional idea of them. Dus alles wat jij kunt denken is per definitie geen realiteit. Mijn statement 'er is geen realiteit' was geldig in de context waarin deze werd gemaakt: door iemand die pretendeerde dat zijn ideetjes de realiteit representeerden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kwatzakottel zei:
Nee, een 'realiteit' is per definitie iets wat niet van een mentaal idee afhankelijk zou zijn. Dus die illusie is al per definitie geen realiteit - want een mentaal idee. Reality: the state of things as they actually exist, as opposed to an idealistic or notional idea of them. Dus alles wat jij kunt denken is per definitie geen realiteit. Mijn statement 'er is geen realiteit' was geldig in de context waarin deze werd gemaakt: door iemand die pretendeerde dat zijn ideetjes de realiteit representeerden.
Klik om te vergroten...
Wat is het "mentale" los van de huidige gedachte die je hebt? Stopt die gedachte en start de volgende (nog) niet, dan ben je al uit het mentale, ben je al uit het denken, uit de geest. Een gedachte is bewustzijn gefocust op (tot) een mentaal object. Wordt die focus losgelaten, dan verdwijnt het object en blijft (ongefocust) bewustzijn over: het 'nu'.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kwatzakottel zei:
Nee, een 'realiteit' is per definitie iets wat niet van een mentaal idee afhankelijk zou zijn. Dus die illusie is al per definitie geen realiteit - want een mentaal idee. Reality: the state of things as they actually exist, as opposed to an idealistic or notional idea of them. Dus alles wat jij kunt denken is per definitie geen realiteit. Mijn statement 'er is geen realiteit' was geldig in de context waarin deze werd gemaakt: door iemand die pretendeerde dat zijn ideetjes de realiteit representeerden.
Klik om te vergroten...

Ik snap alleen nog steeds niet wat je probeer te argumenteren. Jou definitie van de realitijt is mijn definitie van het NU.

En vervolgens kak je er huis tuin en keuken hedonisme over heen? Dat slaat op wat? Alsof ik suggereer dat je depressie oplos door een consument te zijn ofzo?

freudiaanse egotheorie klinkt ook heel mooi, maar welk deel van wat ik heb gezegd is dit dan?
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#19
We citeren even het oorspronkelijke stuk waar ik op reageerde:

'In de realitijt is er alleen het nu. Alles dat zich in jou hoofd rondspookt dat niet nu is, is fantasie. En als je constant over je leven zit te denken inplaats van in het nu aanwezig te zijn dan leid je. '

Hier is iemand aan het woord die meent dat zijn idee dat hij 'nu' noemt superieur is over de 'fantasie' die altijd in jouw hoofd zit, niet het zijne. Maar dan, let op, de 'freudian slip': 'als je constant zit te denken dan leid je!'.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."