Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressie en sociale angst door comedown?

Depressie en sociale angst door comedown?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal, rond november 2020 heb ik voor het eerst 1p-LSD gebruikt, wat mijn eerste 'echte' drug ooit was. De ervaring zelf was prachtig, ik heb me oprecht nog nooit zo gelukkig gevoeld en heb er ook geen spijt van.

Helaas ging de comedown wat minder. Ik moest de dag na m'n trip naar school (12 uur 's nachts ingenomen, 6-7 uur later gaan slapen voor zover het lukte). Weet dat dit heel dom klinkt maar ik had 1 lesuur wat begon rond 2 uur 's middags, dus ik dacht dat het geen probleem zou zijn. Fietstocht was mooi maar dat was het enige, ik voelde me vreselijk aangekeken en alles kwam 10 keer zo hard aan. Ik had ook geen wiet bij me dus dat hielp niet.

Punt is, sindsdien voel ik me vreselijk. Ben vooral heel onzeker geworden, ik ga bijna niet naar school meer omdat ik me vaak te onzeker voel om naar buiten te gaan of simpelweg m'n bed niet uit kan komen, het is een beetje alsof die overgevoeligheid voor de buitenwereld is gebleven.

Moet er wel bij vermelden dat ik voorheen ook depressief/onzeker ben geweest, maar het is nog nooit zo erg/langdurig geweest (had hiervoor wel om de paar weken dat ik me weer een weekje goed voelde maar nu als ik me beter voel duurt het max. 2 dagen).

Heb hierna meerdere keren 1p-LSD en 4-ho-mipt gebruikt en vond het elke keer een fijne ervaring, had zelfs een afterglow!

Herkent iemand dit?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm. Ik vind LSD ook geweldig, maar onzeker word ik er niet van. Depressieve gevoelens en onzekerheid zijn bij mij weg gegaan in de afgelopen jaren. Mede door tripmiddelen en een boel zelfreflectie.

Als de depressie en onzekerheid er al waren, wat maakt je dan zo depressief en onzeker? Of vind je dat lastig te bedenken?

Het kan best dat de high van LSD je nuchtere zelf als dieptepunt versterkt ofzo. Alvast die gedachte komt bij mij naar boven.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Hmm. Ik vind LSD ook geweldig, maar onzeker word ik er niet van. Depressieve gevoelens en onzekerheid zijn bij mij weg gegaan in de afgelopen jaren. Mede door tripmiddelen en een boel zelfreflectie.

Als de depressie en onzekerheid er al waren, wat maakt je dan zo depressief en onzeker? Of vind je dat lastig te bedenken?

Het kan best dat de high van LSD je nuchtere zelf als dieptepunt versterkt ofzo. Alvast die gedachte komt bij mij naar boven.
Klik om te vergroten...
Fijn dat het nu beter met je gaat! Bij mij komt het voornamelijk door trauma, merk wel dat ik mezelf in de weg sta door constant met het verleden bezig te zijn
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
nausea zei:
Fijn dat het nu beter met je gaat! Bij mij komt het voornamelijk door trauma, merk wel dat ik mezelf in de weg sta door constant met het verleden bezig te zijn
Klik om te vergroten...

Ja. Dat kan lastig zijn. Heb je een vertrouwd persoon om er mee over te spreken? Of misschien psychiatrische hulp? Reflectie op jezelf is lastig in je eentje.
Het verleden is geleden. Er in dwalen maakt naast je verleden ook het heden vervelend.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#5
nausea zei:
Hey allemaal, rond november 2020 heb ik voor het eerst 1p-LSD gebruikt, wat mijn eerste 'echte' drug ooit was. De ervaring zelf was prachtig, ik heb me oprecht nog nooit zo gelukkig gevoeld en heb er ook geen spijt van.

Helaas ging de comedown wat minder. Ik moest de dag na m'n trip naar school (12 uur 's nachts ingenomen, 6-7 uur later gaan slapen voor zover het lukte). Weet dat dit heel dom klinkt maar ik had 1 lesuur wat begon rond 2 uur 's middags, dus ik dacht dat het geen probleem zou zijn. Fietstocht was mooi maar dat was het enige, ik voelde me vreselijk aangekeken en alles kwam 10 keer zo hard aan. Ik had ook geen wiet bij me dus dat hielp niet.

Punt is, sindsdien voel ik me vreselijk. Ben vooral heel onzeker geworden, ik ga bijna niet naar school meer omdat ik me vaak te onzeker voel om naar buiten te gaan of simpelweg m'n bed niet uit kan komen, het is een beetje alsof die overgevoeligheid voor de buitenwereld is gebleven.

Moet er wel bij vermelden dat ik voorheen ook depressief/onzeker ben geweest, maar het is nog nooit zo erg/langdurig geweest (had hiervoor wel om de paar weken dat ik me weer een weekje goed voelde maar nu als ik me beter voel duurt het max. 2 dagen).

Heb hierna meerdere keren 1p-LSD en 4-ho-mipt gebruikt en vond het elke keer een fijne ervaring, had zelfs een afterglow!

Herkent iemand dit?
Klik om te vergroten...
Hey nausea,

Vervelend om te horen dat je dit er aan over hebt gehouden! Wat er precies is gebeurd of fout is gegaan, vind ik lastig te zeggen. Ik heb wel eens gelezen en ervaren dat je hersenen tijdens het gebruik van psychedelica uit hun default-mode ("standaard-modus") gaan, waardoor je open staat voor nieuwe dingen en oude gewoontes kunt doorbreken. Dit kan misschien echter ook voor jou deze nieuwe angst "aangeleerd" hebben. Je kan even online rondzoeken over deze default mode als je het interessant vindt.

Echter is je probleem daarmee niet opgelost. Het klinkt alsof je inderdaad een vorm van anxiety hebt en een vorm van agorafobie. Dit zijn dingen die, lullig als het klinkt, volledig in je hoofd zitten. Dat betekent dat je het op kunt lossen door bijvoorbeeld therapie. Je kunt echter zelf (en dit helpt mij ook enorm) een begin maken door dagelijks te mediteren. Probeer hierbij ook de gevoelens die je hebt, vooral de angst en onzekerheid, naar voren te halen en niet weg te stoppen. Ervaar dan wat deze gedachten met je doen, zelfs het fysieke gevoel wat ze je geven. Als je dit consequent doet, zul je merken dat de gedachten steeds minder vaak voorkomen en minder "sterk" worden. Je gaat dan beseffen dat je onvrijwillig wel 10000 verschillende gedachten op een dag denkt, maar dat alleen degene waar jij je aan vastklampt echt effect op je hebben. Als je in staat bent om de angstige, onzekere gedachten te herkennen en te accepteren, zul je zien dat ze steeds minder greep op je leven krijgen.

Natuurlijk komt er wel veel meer bij kijken dan dit, maar ik denk dat je hiermee al een hele goede start kunt maken. Zelf heb ik ook een geschiedenis van angst en paniekklachten, en bij therapie heb ik het veel over het bovenstaande gehad. Mij heeft dat super goed geholpen, heb zo goed als geen klachten meer. Heel veel sterkte, als je meer vragen hebt mag je me natuurlijk een berichtje sturen :)
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#6
nausea zei:
Hey allemaal, rond november 2020 heb ik voor het eerst 1p-LSD gebruikt, wat mijn eerste 'echte' drug ooit was. De ervaring zelf was prachtig, ik heb me oprecht nog nooit zo gelukkig gevoeld en heb er ook geen spijt van.

Helaas ging de comedown wat minder. Ik moest de dag na m'n trip naar school (12 uur 's nachts ingenomen, 6-7 uur later gaan slapen voor zover het lukte). Weet dat dit heel dom klinkt maar ik had 1 lesuur wat begon rond 2 uur 's middags, dus ik dacht dat het geen probleem zou zijn. Fietstocht was mooi maar dat was het enige, ik voelde me vreselijk aangekeken en alles kwam 10 keer zo hard aan. Ik had ook geen wiet bij me dus dat hielp niet.

Punt is, sindsdien voel ik me vreselijk. Ben vooral heel onzeker geworden, ik ga bijna niet naar school meer omdat ik me vaak te onzeker voel om naar buiten te gaan of simpelweg m'n bed niet uit kan komen, het is een beetje alsof die overgevoeligheid voor de buitenwereld is gebleven.

Moet er wel bij vermelden dat ik voorheen ook depressief/onzeker ben geweest, maar het is nog nooit zo erg/langdurig geweest (had hiervoor wel om de paar weken dat ik me weer een weekje goed voelde maar nu als ik me beter voel duurt het max. 2 dagen).

Heb hierna meerdere keren 1p-LSD en 4-ho-mipt gebruikt en vond het elke keer een fijne ervaring, had zelfs een afterglow!

Herkent iemand dit?
Klik om te vergroten...
Waarom voel je je onzeker ? Heb je hulp van de huisarts, je kan vragen om bijv alprazolam 0.25/ 0,5 mg. Voor het naar school gaan.
Ritme weer vinden. En reken maar dat er op je school zeker in coronatijd 2 op de 10 onzeker en depressief zijn.
En heb je niemand in je klas waar je mee kan optrekken , die je kan helpen .
En die sociale angst ? Tip van mijn hypnotherapeut . Strechen... die bubbel waar je in zit.
probeer elke dag er even uit te gaan. Iemand te bellen, of af te spreken. Beetje bij beetje je beter voelen.
Mediteren en ademhalingsoefeningen helpen ook. En JIJ moet t doen. Geef t tijd en je doet er toe, je bent uniek en belangrijk en je komt er wel.. doorpakken hup hup.πŸ™πŸΌπŸ€πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#7
Boyman zei:
Hey nausea,

Vervelend om te horen dat je dit er aan over hebt gehouden! Wat er precies is gebeurd of fout is gegaan, vind ik lastig te zeggen. Ik heb wel eens gelezen en ervaren dat je hersenen tijdens het gebruik van psychedelica uit hun default-mode ("standaard-modus") gaan, waardoor je open staat voor nieuwe dingen en oude gewoontes kunt doorbreken. Dit kan misschien echter ook voor jou deze nieuwe angst "aangeleerd" hebben. Je kan even online rondzoeken over deze default mode als je het interessant vindt.

Echter is je probleem daarmee niet opgelost. Het klinkt alsof je inderdaad een vorm van anxiety hebt en een vorm van agorafobie. Dit zijn dingen die, lullig als het klinkt, volledig in je hoofd zitten. Dat betekent dat je het op kunt lossen door bijvoorbeeld therapie. Je kunt echter zelf (en dit helpt mij ook enorm) een begin maken door dagelijks te mediteren. Probeer hierbij ook de gevoelens die je hebt, vooral de angst en onzekerheid, naar voren te halen en niet weg te stoppen. Ervaar dan wat deze gedachten met je doen, zelfs het fysieke gevoel wat ze je geven. Als je dit consequent doet, zul je merken dat de gedachten steeds minder vaak voorkomen en minder "sterk" worden. Je gaat dan beseffen dat je onvrijwillig wel 10000 verschillende gedachten op een dag denkt, maar dat alleen degene waar jij je aan vastklampt echt effect op je hebben. Als je in staat bent om de angstige, onzekere gedachten te herkennen en te accepteren, zul je zien dat ze steeds minder greep op je leven krijgen.

Natuurlijk komt er wel veel meer bij kijken dan dit, maar ik denk dat je hiermee al een hele goede start kunt maken. Zelf heb ik ook een geschiedenis van angst en paniekklachten, en bij therapie heb ik het veel over het bovenstaande gehad. Mij heeft dat super goed geholpen, heb zo goed als geen klachten meer. Heel veel sterkte, als je meer vragen hebt mag je me natuurlijk een berichtje sturen :)
Klik om te vergroten...
Precies wat ik geleerd heb, woorden en gedachten zijn krachtig, negatief over jezelf denken vergt veel oefenen .
Sluit me verder bij alles aan. Mooi verwoord. Ik hoop dat hij/zij je DM ook vraagt om advies.
πŸ™πŸΌπŸ€
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor jullie reacties! Zit ik potje te janken op de woensdagmiddag haha

Boyman zei:
Hey nausea,

Vervelend om te horen dat je dit er aan over hebt gehouden! Wat er precies is gebeurd of fout is gegaan, vind ik lastig te zeggen. Ik heb wel eens gelezen en ervaren dat je hersenen tijdens het gebruik van psychedelica uit hun default-mode ("standaard-modus") gaan, waardoor je open staat voor nieuwe dingen en oude gewoontes kunt doorbreken. Dit kan misschien echter ook voor jou deze nieuwe angst "aangeleerd" hebben. Je kan even online rondzoeken over deze default mode als je het interessant vindt.

Echter is je probleem daarmee niet opgelost. Het klinkt alsof je inderdaad een vorm van anxiety hebt en een vorm van agorafobie. Dit zijn dingen die, lullig als het klinkt, volledig in je hoofd zitten. Dat betekent dat je het op kunt lossen door bijvoorbeeld therapie. Je kunt echter zelf (en dit helpt mij ook enorm) een begin maken door dagelijks te mediteren. Probeer hierbij ook de gevoelens die je hebt, vooral de angst en onzekerheid, naar voren te halen en niet weg te stoppen. Ervaar dan wat deze gedachten met je doen, zelfs het fysieke gevoel wat ze je geven. Als je dit consequent doet, zul je merken dat de gedachten steeds minder vaak voorkomen en minder "sterk" worden. Je gaat dan beseffen dat je onvrijwillig wel 10000 verschillende gedachten op een dag denkt, maar dat alleen degene waar jij je aan vastklampt echt effect op je hebben. Als je in staat bent om de angstige, onzekere gedachten te herkennen en te accepteren, zul je zien dat ze steeds minder greep op je leven krijgen.

Natuurlijk komt er wel veel meer bij kijken dan dit, maar ik denk dat je hiermee al een hele goede start kunt maken. Zelf heb ik ook een geschiedenis van angst en paniekklachten, en bij therapie heb ik het veel over het bovenstaande gehad. Mij heeft dat super goed geholpen, heb zo goed als geen klachten meer. Heel veel sterkte, als je meer vragen hebt mag je me natuurlijk een berichtje sturen :)
Klik om te vergroten...
Dankje, ik ga het vanavond ff opzoeken! Mediteren klinkt idd wel als een goeie, denk dat ik dat binnenkort maar eens ga proberen c:

Anne M Dexter zei:
Waarom voel je je onzeker ? Heb je hulp van de huisarts, je kan vragen om bijv alprazolam 0.25/ 0,5 mg. Voor het naar school gaan.
Ritme weer vinden. En reken maar dat er op je school zeker in coronatijd 2 op de 10 onzeker en depressief zijn.
En heb je niemand in je klas waar je mee kan optrekken , die je kan helpen .
En die sociale angst ? Tip van mijn hypnotherapeut . Strechen... die bubbel waar je in zit.
probeer elke dag er even uit te gaan. Iemand te bellen, of af te spreken. Beetje bij beetje je beter voelen.
Mediteren en ademhalingsoefeningen helpen ook. En JIJ moet t doen. Geef t tijd en je doet er toe, je bent uniek en belangrijk en je komt er wel.. doorpakken hup hup.πŸ™πŸΌπŸ€πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼
Klik om te vergroten...
Al m'n goede vrienden op school hebben vorig jaar hun diploma gehaald, heb wel geprobeerd vrienden te maken maar dat liep stuk na een tijdje. Moet idd meer optrekken met anderen weer. Is idd wel een goed idee om de huisarts er bij te halen ook, hoop dat als k medicijnen krijg het de drempel een beetje verlaagt

Nogmaals bedankt allemaal <3
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#9
nausea zei:
Ik had ook geen wiet bij me dus dat hielp niet.
Klik om te vergroten...
Stop met blowen. Die paranoia hoort bij wiet, niet bij LSD.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."