Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDerde oog

Derde oog

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie heeft ook soms heel sterk alsof je 'derde oog' uit zijn kas springt. zoomen. geluid en pulserende golven. Niet altijd. Herkenbaar?
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaa zekers.

Ik heb altijd het gevoel dat het 3e oog steeds wijder open gaat staan naarmate je hogere dosisen neemt of sterkere psychedelica.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
therealburningman zei:
Wie heeft ook soms heel sterk alsof je 'derde oog' uit zijn kas springt. zoomen. geluid en pulserende golven. Niet altijd. Herkenbaar?
Klik om te vergroten...
Met 3e oog bedoel je dan je 4de chakra (anahata) of je 6de (ajna) , sommige mensen wisselen deze 2 wel eens in hun gevoel tijdens mediteren.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Met 3e oog bedoel je dan je 4de chakra (anahata) of je 6de (ajna) , sommige mensen wisselen deze 2 wel eens in hun gevoel tijdens mediteren.
Klik om te vergroten...
Ik zou de Pinael Gland benoemen. waar zich idd de 6de chakra Anja zich verbind.
t
therealburningmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk! Voor de mensen met dit soort ervaringen. Stuur vooral een DM als je je meer diepgaandere ervaringen wilt delen. Wellicht kunnen we wat vragen beantwoorden richting elkaar.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn derde oog heb ik laatst laten bleken.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
😂 ik wist niet dat je 3de oog kan horen
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry, maar jullie beginnen opeens een conversatie over 3de ogen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. :P ik kon mezelf niet helpen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
Mijn derde oog heb ik laatst laten bleken.
Klik om te vergroten...
Martinus zei:
😂 ik wist niet dat je 3de oog kan horen
Klik om te vergroten...
Zonde dat jullie dit in het belachelijke trekken.
Ik heb enorm baad bij medidatie en het in lijn zetten van men 7 chakras.
Ik zit nog maar aan men 3de
Ik mediteert nog niet super lang.
Maar eens je geground bent en je wortels gensetseld hebt vind je je weg wel.
Al kan die lang duren.
Met vallen en opstaan.
therealburningman zei:
Leuk! Voor de mensen met dit soort ervaringen. Stuur vooral een DM als je je meer diepgaandere ervaringen wilt delen. Wellicht kunnen we wat vragen beantwoorden richting elkaar.
Klik om te vergroten...
Ik dm je zeker 1 dezer dagen , nog een half uurtje en men vrouw gaat slapen.
Dan kan men medidatie sessie beginnen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Sorry, maar jullie beginnen opeens een conversatie over 3de ogen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. :P ik kon mezelf niet helpen.
Klik om te vergroten...
Ja uit dat standpunt had Ik het nog niet bekeken.
Lees eens wat over chakras en spiritualiteit.
Dacht eerlijk gezegt dat jij hier wel het er e ander van zou weten , ,eet niet waarom 😅😅🤣
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb mezelf tot nu toe niet echt in meditatie gevonden. Soms doe ik het wel eens, maar ik kom er niet zo ver mee.
Denk dat ik er op het moment niet het geduld voor heb en dus heb ik me er ook niet verder in verdiept.
Psychedelica roept bij mij uit zichzelf interesse op en meditatie eigenlijk bijna niet.
Maar misschien komt dat ooit nog. ik weet het niet.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Ik heb mezelf tot nu toe niet echt in meditatie gevonden. Soms doe ik het wel eens, maar ik kom er niet zo ver mee.
Denk dat ik er op het moment niet het geduld voor heb en dus heb ik me er ook niet verder in verdiept.
Psychedelica roept bij mij uit zichzelf interesse op en meditatie eigenlijk bijna niet.
Maar misschien komt dat ooit nog. ik weet het niet.
Klik om te vergroten...
Psychedelica en medidatie moeten niet perse gelinkt zijn.

Ik heb men stokje al aangestoken hoor .
20210127_231215.jpg
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Psychedelica en medidatie moeten niet perse gelinkt zijn.
Klik om te vergroten...

Nee, maar ik snap wel waarom je interesse in meditatie krijg door psychedelica.

Voor mezelf zijn intense trips altijd vrij gedachteloos.
Dus in beide zit een aspect waarbij de ego op de achtergrond staat en niet op de voorgrond.
S
Star spacerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Nee, maar ik snap wel waarom je interesse in meditatie krijg door psychedelica.

Voor mezelf zijn intense trips altijd vrij gedachteloos.
Dus in beide zit een aspect waarbij de ego op de achtergrond staat en niet op de voorgrond.
Klik om te vergroten...
Klopt wat je zegt, bij mij kwam de interesse door dmxe en 2cb een complete ego dood. 2 minuten het hele blok snachts om 3 uur bij elkaar geschreeuwd zat op de bank en begon keihard te beven en toen kwam ik gelukkig weer terug en was flink in shock. Een vriend had het gefilmt je ziet lijkt wel een blauwe plek tussen me wenkbrouwen iets erboven terwijl ik me longen uit me lijf schreeuwde. Was een zeer extreme maar mooie ervaring. Kleuren geluiden alles is erna beter geworden. Trauma's uit het verleden zijn niet meer echt aanwezig in me lichaam. Sinsdien ben ik naar alles op zoek gegaan en heb veel ontdekt door deze ervaring.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Sorry, maar jullie beginnen opeens een conversatie over 3de ogen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Klik om te vergroten...

Dat is het ook. Met het derde oog wordt de epifyse of pijnappelklier bedoeld. Een klein kliertje in de hersenen en het leuke is dat de pijnappelklier, ondanks dat ie bijna midden in ons hoofd zit, lichtgevoelig is. Dezelfde kegeltjes die in onze ogen het licht opvangen zitten ook in de pijnappelklier.
Vandaar derde oog.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."