Mijn interesse voor research chemicals zijn gewekt nadat ik veel verschillende positieve berichten heb gelezen over met name de 2c-x reeks. Er is echter een vraag waar ik maar geen antwoord op kan krijgen; Wat is het verschil tussen Research Chemicals en Designer Drugs? Ik citeer uit "UIT JE BOL":
"De naam designerdrugs heeft men in Amerika gegeven aan de tientallen, misschien wel honderden chemische middelen die in de afgelopen jaren in laboratoria onwikkeld zijn."
Voor zover snap ik het, maar vervolgens beginnen ze in het boek over XTC. Terwijl in het sticky van dit sub forum toch duidelijk is aangegeven dat dit niet onder research chemicals valt.
Vervolgens heb ik gegoogled "designer drugs research chemicals" gegoogled en vond ik deze indeling op wikipedia:
Code:
Fenylethylamines:
2C-B
2C-I
2C-T-7
4-Fluor-Amfetamine
methylone
Mephedrone, 4-Methylmethcathinone
butylone (bk-MBDB)
Tryptamines:
5-MeO-DMT
AMT, α-methyltryptamine
Cannabinoïden:
JWH-018
CP 47,497
Overige:
GBL
BZP, benzylpiperazine
Dit zijn in essentie wel designer drugs, maar geen research chemicals meer:
Ecstasy(MDMA)
Speed(Amfetamine)
Ketamine
Methamfetamine
Kan iemand mij het verschil uit leggen? De enige conclusie die ik uit bovenstaande rij kan trekken is dat het allemaal designer drugs zijn, maar dat de populairdere/bekendere drugs als xtc en speed niet onder research chemicals vallen?
En nu is mijn interesse eigenlijk ook wel gewekt over de verschillende soorten RC's (tryptaminen enz.), kan iemand mij het verschil uit leggen?
Alvast bedankt