Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbk-MBDB (Butylone)

bk-MBDB (Butylone)

43 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb een pilletje te pakken gekregen, grijs, met een toyota logo erop. Maar helaas, volgens de test bevat de pil mbdb. Is dit het proberen waard of zal ik gewoon echte mdma proberen op te sporen?

en is er een verschil tussen bk-MBDB en MBDB?
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alhier dus een topic over Butylone.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en er is verdacht weinig over dit stofje hier op DF te vinden, vandaar dat ik er maar een topic over aanmaak.
Als alles goed gaat heb ik binnekort toegang tot wat Butylone, dus dan zal ik hier wel wat meer neerzetten over hoe ik het ervaren heb.
Erowid zegt ook nogal weinig erover ( http://www.erowid.org/chemicals/bk_mbdb/ )
Dus informatie is ook welkom.

:wave:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is de straatprijs van 1gr butylone?

Ik heb er verder geen ervaring mee btw dus ik kan je niet verder helpen helaas..
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor zo ver ik weet 20 euro per gram.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
bk-MBDB is a synthetic empathogen with effects similar to but milder than those of MDMA.

Het zal wel een methylone achtige stof zijn dus.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
mooi prijsje, daar zou ik het voor doen als ik het tegen kwam :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yup, maar dat dacht ik omdat dat naam buthylone was :wink:

Is iets sterker als methylone, waar ik erg tevreden over was, dus ben sowiso wel benieuwd
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tiss volgensmij wel een stuk moeilijker te krijgen dan methylone omdat het vrij onbekend is. Zullen altijd mensen zijn die het kennen natuurlijk maar spreek nou over de gemiddelde persoon.. ofzo :P
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spor zei:
^yup, volgens mij ook...

had al moeite om methylone geregeld te krijgen, maar ben dit jammer genoeg nog nooit tegen gekomen. Het lijkt me nét wat interessanter als methylone, vooral omdat het net wat sterker is
Klik om te vergroten...

Goed zoeken Spor. :wink:
Een beetje RC lab heeft het wel tot de beschikking. :)
Ik ga het aankomend weekend proberen, ik zal m'n ontdekkingen wel even neergooien hier op DF, dan weet men meteen in hoeverre het interessant/benoemenswaardig spul is.
Het schijnt namelijk een vrij uniek karakter te hebben, ik ben dus benieuwt.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ook :P Laat het ff weten :wink:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
Ik ook :P Laat het ff weten :wink:
Klik om te vergroten...

Serieus? wat grappig! :openmouth: :grin:
Welke dosis neem je? misschien kunnen we een soort van effectieve test maken, niet dat we straks beide dezelfde dingen hier op DF dumpen.. :P
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, ik bedoelde dat ik ook nieuwschierig was en tegen jou van, laat ff weten hoe het was, snapje :P
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#13
TrippyShit zei:
Nee, ik bedoelde dat ik ook nieuwschierig was en tegen jou van, laat ff weten hoe het was, snapje :P
Klik om te vergroten...

Oeps, haha, verkeerd geïnterpreteerd.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oké, vrijdagnacht heb ik voor het eerst geëxpirimenteerd met bk-MBDB, helaas voor mij iets te enthousiast.
Hier de samenvatting: het... was... NAAR!

Hier de gedetailleerde versie:

Praktische zaken: een tripavond/nacht met een vriend, een vriendin en een goede kennis, bij goede kennis thuis.
Dosis bk-MBDB: 120 mg oraal (en later 50 mg oraal re-dose)

Mindset & Setting: Na de geweldige trip op paddo's (ik en kennis), 2c-b (vriendin) en 4-aco-DMT (vriend) hebben we wat stukjes pizza gegeten en een paar lepeltjes ijs.
Hierna stonden we alle 4 voor een keuze: gaan slapen? of aan de stimulanten?
Naturally gingen we unaniem voor de stimulanten, verstandig als wij zijn.. :wink:

Ik maakte een bommetje met bovenstaande startdosis en nam deze in met water, nieuwschierigheid en veel geduld.
Langzaam aan begonnen mijn handen en voeten te tintelen, ik vroeg me in het begin nog af of het placebo effect zou zijn, maar na nog wat extra geduld werd dit vermoeden ontkracht.
Toen de bk-MBDB éénmaal redelijk lekker aanwezig was voelde het zeer prettig aan, zoals beschreven: een beetje MDMA-ish, maar dan subtieler. :)

Tot mijn grote spijt duurde dit gevoel niet veel langer dan een half uurtje, ik voelde me nuchter.
Ook na nog een portie geduld, het leek alsof ik aan de tintelende druk die me anders zo veel plezier verschafte gewent raakte.
Ik dacht niets anders te concluderen dan dat de dosis te laag was, "nouja, dat kan, het schijnt immers erg subtiel te zijn, naar wat ik gelezen heb" beredeneerde ik.
Dus nog een re-dose van 50 mg erbij.

Ongeveer 10 minuten na de re-dose veranderde mijn "ik voel me half nuchter, ik beleef hier geen lol aan"-gevoel in ware nachtmerrie.
In enig tempo wordt de druk op mijn lichaam opgevoert tot een massive bodyload waar ik eigenlijk geen weerstand aan had.
Gelukkig veranderde het gevoel na ongeveer 20 lange minuten weer naar een extreem vrolijk, speedy effect.
Damn! wat zag ik er cliché uit! (alleen dan cliché voor een flinke berg speed i.p.v. bk-MBDB)

Ook dit was na 20 minuten weer verdwenen en maakte rap plaats voor nog eens 6 uur aan ware lichamelijk marteling, zo zou later blijken.
Dezelfde lichamelijke druk als die ik eerder gevoeld heb, maar dan met nog een (heel groot) schepje er bovenop, incl. hinderlijke te hoge hartslag en absurd droge mond.
Dit hielt aan tot begin van de middag, de volgende dag.

Resultaat: lichamelijk een wrak, kaakspierpijn, een leeg gevoel van binnen en toch wel enigsinds down.
Gelukkig heb ik de mooie ervaring en dito herinnering van de mooie paddotrip daarvoor, maar alsnog was de bk-MBDB een drama.

Ik heb overigens wel een aantal mogelijke verklaringen voor dit effect:

- De eerdere paddotrip
- De dosering was niet goed (ik ben vrij gevoelig voor drugs en het was waarschijnlijk niet slim om de dosis van wellicht ervarenere trippers te hanteren)
- Het is winter (winterdepressie, ondanks dat ik daar goed mee om kan gaan en me eigenlijk vaak wel blij en vrolijk voel)
- Bk-MBDB kan wellicht ook een kut uitwerking hebben op mijn persoon
- De bk-MBDB die ik in m'n bezit heb sucked, zit misschien wat anders in, is versneden, weet ik veel... als je denkt dat iets te vertrouwen is...

Anyway, tot dusver deze lange lap tekst. :wink:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zulke dingen moet je ook niet doen nadat je getript hebt ofzo. Dan ben je geestelijk gewoon moe en heb je een reis achter de rug. Dan moet je gewoon slapen, klaar. Je wakker houden met stimulaten is vragen om geestelijk gezeik opzich :P Alhoewel het ook net zo goed, goed had kunnen gaan hoor :openmouth:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#16
TrippyShit zei:
Zulke dingen moet je ook niet doen nadat je getript hebt ofzo. Dan ben je geestelijk gewoon moe en heb je een reis achter de rug. Dan moet je gewoon slapen, klaar. Je wakker houden met stimulaten is vragen om geestelijk gezeik opzich :P Alhoewel het ook net zo goed, goed had kunnen gaan hoor :openmouth:
Klik om te vergroten...

Jep, dat heb ik dus gemerkt, het gaf me flink op m'n flikker. :wink:
Maargoed, ik heb er dus van geleerd, kennelijk was het nodig om deze les te leren.

En ohja, je zegt geestelijk moe, maar het gevoel was strikt lichamelijk, m'n geestelijke toestand ging alleen mee omdat het lichamelijk zo naar was.
Dessalnietemin geef ik je wel gelijk hoor, je lichaam en geest zijn immers met elkaar verbonden en een paddotrip doet natuurlijk ook genoeg met je lichaam.
Ik denk dat ik bk-MBDB ook niet volledig afschrijf, maar voorlopig wel.
Misschien dat ik van de zomer het nog eens probeer, als ik fris ben (zonder eerdere drugs), het lekker weer is en ik dus voor 200% weet dat ik blij (en manisch :P ) ben.
Maar dan uiteraard met 50 mg beginnen i.p.v. 120, een wijze les indeed: beter klein beginnen en je dose opbouwen dan streven naar in 1 keer precies de juiste dose hebben. :)
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eigenlijk was dit een aangekondigde mislukking om na een paddo-trip een nieuwe RC te gaan uitproberen en dan nog eens te redosen.
Geen verwijten hoor, ik heb vroeger ook zulke stoten uitgehaald, kwestie van het onderste uit de kan te willen halen. :wink:
Maar op zich waren de gebeurtenissen wel zeer voorspelbaar.

Probeer de butylone eens op een gezellige namiddag, gemütlich met je vriendin of zo, ipv met een hele bende die juist al een trip achter de kiezen heeft.

Maar het klopt inderdaad wel dat de empathogene effecten van butylone vrij snel uitgewerkt zijn (bij mij na ca. 1 uur). Maar dat betekent niet dat de stof al helemaal uit jouw systeem gemetaboliseerd is. Zelfs al ervaar je de gewenste (empathogene) effecten niet meer. De stof is pas ongeveer na een etmaal of twee uit je bloedbaan verdwenen.

In die zin valt bk-MBDB zeker te vergelijken met de inwerking van 4-FMP, waarbij de empathogene effecten ook relatief snel uitgewerkt zijn (na ca. 2 uur), en de zuivere amfetamine-effecten natuurlijk nog wél doorwerken.
Verschil is dat weinigen direct zullen redosen bij 4-FMP omdat het speedy gevoel dan nog prominent aanwezig is. Bij bk-MBDB ontbreekt dat speedy na-effect, waardoor je verkeerdelijk de indruk zou hebben dat het effect uitgewerkt zou zijn.

Ik vind butylone best wel een aardig empathogeen middel en zou het dus niet zo snel afschrijven. Gewoon verstandig mee omgaan.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#18
@ ErnstJünger: waardevolle post, dankjewel! :grin:

Klaarblijkelijk heb je zelf ook ervaring met (of iig kennis over) bk-MBDB, zou je je ervaringen hier willen posten?
Het heeft namelijk wel meerwaarde om dat te weten voor mij (en wellicht anderen) m.b.t. het volgende expiriment ermee, wat dus gaat plaatsvinden over een aantal maanden. :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
ErnstJünger zei:
In die zin valt bk-MBDB zeker te vergelijken met de inwerking van 4-FMP, waarbij de empathogene effecten ook relatief snel uitgewerkt zijn (na ca. 2 uur), en de zuivere amfetamine-effecten natuurlijk nog wél doorwerken.
Verschil is dat weinigen direct zullen redosen bij 4-FMP omdat het speedy gevoel dan nog prominent aanwezig is. Bij bk-MBDB ontbreekt dat speedy na-effect, waardoor je verkeerdelijk de indruk zou hebben dat het effect uitgewerkt zou zijn.
Klik om te vergroten...

Dit klopt idd wel. 4-fmp zou ik niet snel bijnemen omdat je gewoon wel wat euforisch en speedy blijft idd. Na 2/3uur is de echte rush wel weg maar dan kan je nog wel zo'n 2uur extra naspacen met muziek. Na 4/5uur is het volledig uitgewerkt en ben je moe maar kan je niet slapen :P De reden waarom ik nooit speed zal gebruiken..
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
^yup, volgens mij ook...

had al moeite om methylone geregeld te krijgen, maar ben dit jammer genoeg nog nooit tegen gekomen. Het lijkt me nét wat interessanter als methylone, vooral omdat het net wat sterker is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."