Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerkt 2c-b op je serotonine?

Werkt 2c-b op je serotonine?

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die tollerantie bij 2cb waar jij over spreekt komt door down regulatie van receptoren. Dit treedt bij alle psychedelics meteen op en doet vermoeden dat deze down regulatie veel sneller optreedt dan bijv. bij dopamine en noradrenaline receptoren, aangezien coke en speed dit bijv. niet in die mate hebben.

greets
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo mede df-ers,

Ik had een vraagje. Binnekort heb ik de optie om 2c-b te gebruiken, alleen heb pas geleden nog X op. Omdat ik geen zin heb in een serotonine vergiftiging de vraag of dit gewoon kan? Verder nog de vraag wat een normale dosis is om lekker te gaan met weinig psycho-ervaring (2x truffels).

alvast bedankt
L
LwbnjioLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb gehoord dat t wel met je serotonine speelt maar niet afbreekt. Serotonine vergiftiging zul je sowieso niet krijgen, t kan wel maar als je echt nog maar pas mdma op hebt zal t misschien een iets minder vrolijk tripje worden. Ik zou me er iig niet echt zorgen over maken.
Qua dosering zal ik rond 20mg aanraden. Als die truffels je goed waren bevallen wat meer, en slecht misschien wat minder. Al wordt het snel een mildere trip.
H
HashjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
2c-B zorgt niet voor het vrij komen van serotonine.
2c-B is een agonist (= een stof die zich bind aan een receptor) voor bepaalde serotonine receptoren. Met name de 5-HT2a receptor, die zorgt voornamelijk voor de psychoactive werking.
v
vorkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het gaat prima.En 20 mg is inderdaad voor veel personen een fijne dossis om op te starten :)
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb vrij veel tripervaring en ook met mdma.

Ik gebruik 2c-b als ik niet wil trippen en wat anders wil dan het mdma gevoel of dit recentelijk nog genomen heb. 2c-b is dan een goede "vervanger" als ik gewoon ff lekker onder invloed wil zijn :sunglasses:

Als ik het omreken gebruik ik 0,19mg per kilogram (een 2c-b pil van zo'n 15mg) en dat was voor mij ruimvoldoende om echt gewoon lekker uit mijn plaat te zijn, zonder de "nadelen" van het trippen bij een wat hogere dosis. Ik had paar weken hiervoor xtc gebruikt, maar zoals de anderen ook al zeggen, dat maakt niet uit met 2c-b.
Dus als je lekker uit je plaat wil zijn en niet wilt trippen zou 1 pil van 15mg voldoende moeten zijn. Mijn vriendin is ongeveer 25kg lichter dan ik en die had er ook geen problemen mee.
Wil je lichte trip effecten hebben zou ik adviseren om >20mg te nemen en wil je meer trippen ga dan denken aan boven de 25mg.
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hashja zei:
2c-B zorgt niet voor het vrij komen van serotonine.
2c-B is een agonist (= een stof die zich bind aan een receptor) voor bepaalde serotonine receptoren. Met name de 5-HT2a receptor, die zorgt voornamelijk voor de psychoactive werking.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt vrij technisch en alsof je er verstand van hebt. :)

Ik slik sinds kort antidepressiva. (Zoloft), dus van MDMA blijf ik even af ivm met mogelijk serotonine-syndroom. Maar hoe zit dat met 2-CB? Kan dat kwaad? Of kan ik geen effect verwachten vanwege de sertraline?

Ik sta open voor jullie recaties en commentaar :)

Beeb
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben niet helemaal helder, maar zal het je toch proberen uit te leggen zo goed ik kan :)

2C-B valt in principe onder de tripmiddelen en bij lage dosering (+/- <12mg) onder stimulerend.
Zoals Hashja ook al aangeeft werkt 2C-B, in tegenstelling tot MDMA, niet op je serotonine voorraad. Als je dus puur spreekt over het "serotonine-syndroom" dan zul je hier geen last van krijgen.
Zoals ik hierboven al zei is 2C-B ook een stimulerend middel. Laten we zeggen je neemt rond de 9-12mg. Als je dit in combinatie met jouw antidepressiva gebruikt heb je een soort tegengestelde werking. Dit lijkt me geen goede combinatie.
Het zou beter zijn je 2C-B even te laten liggen totdat je van je behandelend arts van je antidepressiva af mag.


Extra info omtrent 2C-B:Er kan overigens wel tolerantie optreden, maar op een andere manier als bij MDMA.
Bij MDMA breek neem je de serotonine in je hersenen op, waardoor je hersenen in feite dus niet meer goed functioneren.
2C-B kan ook iets veranderen in je hersenen, maar dat is meer zeg maar dat je hersenen even rustig aan doen om te herstellen. Dit gaat geheel automatisch, je lichaam hersteld zichzelf.
Zoals je ook langer moet slapen als je lang wakker bent geweest; er is niet echt iets kapot, maar je hersenen hebben gewoon even extra lang rust nodig.
Hier merk je verder niets van, behalve als je een dag later weer 2C-B neemt, dan merk je minder. In principe is deze tolerantie al na drie dagen weer weg.
Dus als je als regel houdt om maximaal 1 keer per week 2C-B te gebruiken, zul je er geen last van hebben.
Stel dat je dan een keer een erg wild weekend hebt waarin je het twee dagen achter elkaar gebruikt, dan is dat ook geen probleem.
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fresh zei:
Ik ben niet helemaal helder, maar zal het je toch proberen uit te leggen zo goed ik kan :)

2C-B valt in principe onder de tripmiddelen en bij lage dosering (+/- <12mg) onder stimulerend.
Zoals Hashja ook al aangeeft werkt 2C-B, in tegenstelling tot MDMA, niet op je serotonine voorraad. Als je dus puur spreekt over het "serotonine-syndroom" dan zul je hier geen last van krijgen.
Zoals ik hierboven al zei is 2C-B ook een stimulerend middel. Laten we zeggen je neemt rond de 9-12mg. Als je dit in combinatie met jouw antidepressiva gebruikt heb je een soort tegengestelde werking. Dit lijkt me geen goede combinatie.
Het zou beter zijn je 2C-B even te laten liggen totdat je van je behandelend arts van je antidepressiva af mag.


Extra info omtrent 2C-B:Er kan overigens wel tolerantie optreden, maar op een andere manier als bij MDMA.
Bij MDMA breek neem je de serotonine in je hersenen op, waardoor je hersenen in feite dus niet meer goed functioneren.
2C-B kan ook iets veranderen in je hersenen, maar dat is meer zeg maar dat je hersenen even rustig aan doen om te herstellen. Dit gaat geheel automatisch, je lichaam hersteld zichzelf.
Zoals je ook langer moet slapen als je lang wakker bent geweest; er is niet echt iets kapot, maar je hersenen hebben gewoon even extra lang rust nodig.
Hier merk je verder niets van, behalve als je een dag later weer 2C-B neemt, dan merk je minder. In principe is deze tolerantie al na drie dagen weer weg.
Dus als je als regel houdt om maximaal 1 keer per week 2C-B te gebruiken, zul je er geen last van hebben.
Stel dat je dan een keer een erg wild weekend hebt waarin je het twee dagen achter elkaar gebruikt, dan is dat ook geen probleem.
Klik om te vergroten...

Sorry voor de late reactie, maar ben niet superactief op DF en dus tegenwoordig op Df.info.

Ondanks dat je aangaf dat je niet helemaal helder was, vind ik het een zeer helder verhaal!

TNX,

Ik laat de 2cb nog even wachten tot ik van de AD af ben :rock:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Beeeb zei:
Fresh zei:
Ik ben niet helemaal helder, maar zal het je toch proberen uit te leggen zo goed ik kan :)

2C-B valt in principe onder de tripmiddelen en bij lage dosering (+/- <12mg) onder stimulerend.
Zoals Hashja ook al aangeeft werkt 2C-B, in tegenstelling tot MDMA, niet op je serotonine voorraad. Als je dus puur spreekt over het "serotonine-syndroom" dan zul je hier geen last van krijgen.
Zoals ik hierboven al zei is 2C-B ook een stimulerend middel. Laten we zeggen je neemt rond de 9-12mg. Als je dit in combinatie met jouw antidepressiva gebruikt heb je een soort tegengestelde werking. Dit lijkt me geen goede combinatie.
Het zou beter zijn je 2C-B even te laten liggen totdat je van je behandelend arts van je antidepressiva af mag.


Extra info omtrent 2C-B:Er kan overigens wel tolerantie optreden, maar op een andere manier als bij MDMA.
Bij MDMA breek neem je de serotonine in je hersenen op, waardoor je hersenen in feite dus niet meer goed functioneren.
2C-B kan ook iets veranderen in je hersenen, maar dat is meer zeg maar dat je hersenen even rustig aan doen om te herstellen. Dit gaat geheel automatisch, je lichaam hersteld zichzelf.
Zoals je ook langer moet slapen als je lang wakker bent geweest; er is niet echt iets kapot, maar je hersenen hebben gewoon even extra lang rust nodig.
Hier merk je verder niets van, behalve als je een dag later weer 2C-B neemt, dan merk je minder. In principe is deze tolerantie al na drie dagen weer weg.
Dus als je als regel houdt om maximaal 1 keer per week 2C-B te gebruiken, zul je er geen last van hebben.
Stel dat je dan een keer een erg wild weekend hebt waarin je het twee dagen achter elkaar gebruikt, dan is dat ook geen probleem.
Klik om te vergroten...

Sorry voor de late reactie, maar ben niet superactief op DF en dus tegenwoordig op Df.info.

Ondanks dat je aangaf dat je niet helemaal helder was, vind ik het een zeer helder verhaal!

TNX,

Ik laat de 2cb nog even wachten tot ik van de AD af ben :rock:
Klik om te vergroten...

Ah zo! :) Ja ik zit ook altijd op .info, maar die ligt er nu ff uit en ik had even niets te doen, dus ik ging maar weer eens op .nl kijken :grin:
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ah oke, dan zal ik inderdaad beginnen met 20mg oraal, (truffels waren erg goed bevallen) maar kan altijd nog bijpakken :wink: Bedankt !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."