Ik ben niet helemaal helder, maar zal het je toch proberen uit te leggen zo goed ik kan
2C-B valt in principe onder de tripmiddelen en bij lage dosering (+/- <12mg) onder stimulerend.
Zoals Hashja ook al aangeeft werkt 2C-B, in tegenstelling tot MDMA, niet op je serotonine voorraad. Als je dus puur spreekt over het "serotonine-syndroom" dan zul je hier geen last van krijgen.
Zoals ik hierboven al zei is 2C-B ook een stimulerend middel. Laten we zeggen je neemt rond de 9-12mg. Als je dit in combinatie met jouw antidepressiva gebruikt heb je een soort tegengestelde werking. Dit lijkt me geen goede combinatie.
Het zou beter zijn je 2C-B even te laten liggen totdat je van je behandelend arts van je antidepressiva af mag.
Extra info omtrent 2C-B:Er kan overigens wel tolerantie optreden, maar op een andere manier als bij MDMA.
Bij MDMA breek neem je de serotonine in je hersenen op, waardoor je hersenen in feite dus niet meer goed functioneren.
2C-B kan ook iets veranderen in je hersenen, maar dat is meer zeg maar dat je hersenen even rustig aan doen om te herstellen. Dit gaat geheel automatisch, je lichaam hersteld zichzelf.
Zoals je ook langer moet slapen als je lang wakker bent geweest; er is niet echt iets kapot, maar je hersenen hebben gewoon even extra lang rust nodig.
Hier merk je verder niets van, behalve als je een dag later weer 2C-B neemt, dan merk je minder. In principe is deze tolerantie al na drie dagen weer weg.
Dus als je als regel houdt om maximaal 1 keer per week 2C-B te gebruiken, zul je er geen last van hebben.
Stel dat je dan een keer een erg wild weekend hebt waarin je het twee dagen achter elkaar gebruikt, dan is dat ook geen probleem.