Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-meo-bfe

5-meo-bfe

42 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je iets niet kent dan weet je er niets van. De kans is dan 50/50 of het positief danwel negatief zal gaan zijn. Dit geld voor je algemene oordeel, maar ook voor je oordeel wel of niet te gebruiken. Dat je geneigd bent in het geval van gebruiken anders te oordelen heeft met het risico te maken. De kans dat het fout gaat is reëel en dat wil je niet hebben en dat ben je graag voor. Dus doe je het niet. Je weet nu zeker dat je problemen bent voorkomen. Bij je algemeen oordeel loop je de kans dat je fout zit en je dus een leuk middel hebt afgeschreven. Zonde, maar wat niet weet, wat niet deert en dus voel je dat verlies minder.

Punt wat ik vooral wil maken is dat je, als je weinig tot niets van iets weet, je niet kan zeggen dat iets verkeerd is. Wel kun je zeggen dat er (veel) extra onderzoek/informatie nodig is voor je wel een fatsoenlijk oordeel kan vellen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan ook zijn dat het een leuk middel is maar waar je wel een half jaar of later vreemde bijwerkingen van krijgt met alle gevolgen van dien.

Dus ik vind het mijn taak om de leden hier te adviseren het NIET te doen en daar blijf ik bij.
We spelen hier niet met snoepjes en koekjes...

Verder vind ik (persoonlijk) het wel verkeerd om je eigen proefkonijn te spelen.
Dus liever zo reageren dan het risico te nemen dat leden hier later kankers, bloedvervuiling, etc... van krijgen.

Dus ik kom alvast niet op m'n antwoord terug, met alle respect voor jou mening natuurlijk.

grts
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tufnut zei:
Iets afkeuren omdat je het niet kent is eigenlijk net zo stom als iets gebruiken dat je niet kent, of niet?
Klik om te vergroten...

Uh dit vind ik echt nergens op slaan, iets afkeuren omdat je niet kent is verstandig. Iets uit proberen wat je niet kent is onverantwoord en gevaarlijk en dom!

Je speelt met je eigen leven als je zulke dingen gaat doen en dat moet gewoon afgeraden worden op zo'n soort forum het is niet iets kleins wat je uittest het kan zulke grote gevolgen hebbe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."