Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4FMP bijpakken of niet?

4FMP bijpakken of niet?

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo DF'ers,

Ik zit met een vraag. Binnenkort ga ik naar ADE, daar wil ik 4fmp gebruiken. Dat zal mijn 4e keer 4fmp worden. De eerste twee keren heb ik dit gecombineerd met een lage dosis xtc. Dit wil ik eigenlijk niet meer vanwege de neurotoxiciteit. Afgelopen keer was tijdens een festival, daar heb ik alleen 4fmp gebruikt. Op zich was dit een fijne ervaring, ik had 180 mg in één capsule genomen. Ik heb gedanst als een malle van 22.30 tot 04.00, daarna was ik wel een beetje futloos (al kwam het ook door de muziek die steeds slechter werd..)

Het feestje waar ik het komende keer 4fmp wil gebruiken duurt van 22.00 tot 07.00. Ik zou het liefst genoeg energie hebben van 00.00 tot het einde.. ongeveer. Ik twijfel of ik het bij één dosis moet houden, of dat ik misschien een tweede capsule moet nemen na ongeveer 2,5 uur. wel een capsule met een lage dosis (50-60 mg) om net dat beetje extra energie tot het einde vast te houden.

Is het nou wel of niet mogelijk om bij te nemen? Ik hoor verschillende verhalen, de ene zegt dat het geen effect heeft, de ander zegt dat ie zich zelfs slechter gaat voelen... Als het geen effect zou hebben is dat nog niet zo'n grote ramp, dan doe ik het wel met de energie van de eerste capsule :P
Wat denken jullie?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uiteindelijk is het niet de drugs die zijn werk doet maar je lichaam, ik zou persoonlijk mijn lichaam niet teveel overklokken, stukje zelfbehoud om het zo maar te zeggen maar dat ben ik, ik hoop ook nog zeker 40jaar drugs te kunnen gebruiken. :P

Zelf had ik zo'n 140mg genomen en dan na zo'n 1-1,5 uur nog eens 40mg er bij, ga je wat minder hard dan op 180mg in 1x maar dan smeer je het wat langer uit. Als ik perse tot het einde er bij zou willen wezen zou ik pas om 12:00 naar binnen gaan ook maar tot het einde door gaan is sowieso nooit een pré voor mij.
4FMP wil mij ook wel aardig wakker houden dus zou op een gegeven moment ook wel blij zijn als het weer klaar is zodat ik vervolgens weer lekker kan slapen.

2C-D lijkt me ook een aardige optie om je trip te verlengen maar dat moet je maar net ter beschikking hebben.
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Uiteindelijk is het niet de drugs die zijn werk doet maar je lichaam, ik zou persoonlijk mijn lichaam niet teveel overklokken, stukje zelfbehoud om het zo maar te zeggen maar dat ben ik, ik hoop ook nog zeker 40jaar drugs te kunnen gebruiken. :P

Zelf had ik zo'n 140mg genomen en dan na zo'n 1-1,5 uur nog eens 40mg er bij, ga je wat minder hard dan op 180mg in 1x maar dan smeer je het wat langer uit. Als ik perse tot het einde er bij zou willen wezen zou ik pas om 12:00 naar binnen gaan ook maar tot het einde door gaan is sowieso nooit een pré voor mij.
4FMP wil mij ook wel aardig wakker houden dus zou op een gegeven moment ook wel blij zijn als het weer klaar is zodat ik vervolgens weer lekker kan slapen.

2C-D lijkt me ook een aardige optie om je trip te verlengen maar dat moet je maar net ter beschikking hebben.
Klik om te vergroten...

Ik zat inderdaad ook al te denken om mijn begindosis inderdaad iets lager te doen zoals je zegt. En inderdaad, ik hoef niet meteen bij binnenkomst iets in te nemen, vind het prima om nog even te wachten. En tot het einde blijven vind ik altijd wel leuk.. het moment dat de lichten aangaan en de muziek uitgaat :hearteyes: .. iedereen die vaag om zich heen kijkt, heerlijk moment, haha.

2C-D ken ik niet, neem aan dat het aanverwant is aan 2c-b en ook een tripmiddel is?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
2C-D lijkt me ook een aardige optie om je trip te verlengen maar dat moet je maar net ter beschikking hebben.
Klik om te vergroten...

Haha dat is raar om erbij te zetten. Is wel een heel ander middel ineens. Ik vond het trouwens maar een tegenvaller 2C-D
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ikzelf zou het niet doen. Bij mij is het meestal wel een mentaal spelletje waardoor ik moe word of niet. als je gewoon af en toe pauze neemt van het dansen, lekker in de chill-out/ tribune/banken gaat hangen en van de muziek geniet dan worden je benen ook niet zo snel moe.

Hoeveek per jaar gebruik je ongeveer een serotonine verbruiker? als dit relatief vaak is zou ik wél bij nemen. Als ik op een feestje ben hoor ik heel veel mensen die wel bijnemen. Maar diezelfde mensen klagen altijd dat ze zich ongelooflijk beroerd voelen de volgende dag(en).

Dus ikzelf zou het niet doen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
150mg (poeder, niet de doorgerekende base)en 3 uur later weer 150mg (poeder, niet de doorgerekende base) leverde mij wel een erg mooi feestje op. :hearteyes:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Das een beste dosis, weet je de base ook van je poedertje?

Fool zei:
150mg (poeder, niet de doorgerekende base)en 3 uur later weer 150mg (poeder, niet de doorgerekende base) leverde mij wel een erg mooi feestje op. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is van de spaanse S-I, maar de echte exacte puurheid heb ik niet laten testen. Was inderdaad wel aan de hoge kant, maar laag bijpakken scheen niet zo goed te werken.
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
kokosmakroon900 zei:
ikzelf zou het niet doen. Bij mij is het meestal wel een mentaal spelletje waardoor ik moe word of niet. als je gewoon af en toe pauze neemt van het dansen, lekker in de chill-out/ tribune/banken gaat hangen en van de muziek geniet dan worden je benen ook niet zo snel moe.

Hoeveek per jaar gebruik je ongeveer een serotonine verbruiker? als dit relatief vaak is zou ik wél bij nemen. Als ik op een feestje ben hoor ik heel veel mensen die wel bijnemen. Maar diezelfde mensen klagen altijd dat ze zich ongelooflijk beroerd voelen de volgende dag(en).

Dus ikzelf zou het niet doen.
Klik om te vergroten...

Nou, ik gebruik ongeveer eens in de twee maanden een serotonine verbruiker (I know, drie maanden is beter :flushed: ), maar ik zal mezelf niet onder de grootverbruikers scharen (als ik lees wat sommige in een jaar erdoorheen jagen). Ik heb sowieso wel veel energie/danszin van mezelf, als ik naar een feestje ga op alcohol sta ik ook gewoon tot 5 non stop als een malle te dansen. En vorige keer toen ik alleen 4fmp gebruikte had ik nog best door kunnen gaan als de muziek niet onder niveau nul was.

Dus misschien heb ik het niet eens echt nodig om bij te pakken als ik tussen 00.30 en 01.00 inneem.
Maar toch blijf ik met de vraag/dilemma, stel ik zou bijnemen, het zal toch niet kwaad kunnen zelfs al merk ik er niks van (dan bedoel ik niet nog eens 150mg erbij mikken maar een lage dosis).

Ik heb gelukkig nog even tijd om te beslissen, is toch pas op ADE. Ik kies lig voor 4fmp vanwege mijn tijdsbesef. met X gaat de tijd zoooo snel, daar vind ik dit feest net iets te speciaal voor. En met 4fmp gaat het juist ontiegelijk langzaam, op een positieve manier.
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
150mg (poeder, niet de doorgerekende base)en 3 uur later weer 150mg (poeder, niet de doorgerekende base) leverde mij wel een erg mooi feestje op. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Hmm oke, lijkt me nogal een overgang, van 180mg naar 300 :P Dan heb ik zeker plafonddienst, weet niet of ik zin heb in die dosis, op dit moment, want je dosis zal bij vaker gebruik alleen maar hoger worden toch? (dat is lig mijn ervaring met xtc, je raakt steeds meer gewend)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb ik het ook vandaan op maximale puurheid getest.

Fool zei:
Het is van de spaanse S-I, maar de echte exacte puurheid heb ik niet laten testen. Was inderdaad wel aan de hoge kant, maar laag bijpakken scheen niet zo goed te werken.
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het was inderdaad plafonddienst, maar dat vind ik nooit zo erg. Vind het altijd wel lekker om lichtjes onder invloed nog wat muziek te luisteren e.d.

En ik ben niet bang dat mijn dosering daarvan hoger wordt, want ik gebruik zelden serotonerge drugs. Mijn laatste keer 4-FA was ergens in mei(gokje) en mijn laatste keer XTC was hemelvaart 2014. :)
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Het was inderdaad plafonddienst, maar dat vind ik nooit zo erg. Vind het altijd wel lekker om lichtjes onder invloed nog wat muziek te luisteren e.d.

En ik ben niet bang dat mijn dosering daarvan hoger wordt, want ik gebruik zelden serotonerge drugs. Mijn laatste keer 4-FA was ergens in mei(gokje) en mijn laatste keer XTC was hemelvaart 2014. :)
Klik om te vergroten...

Nee, dan zal er niks van gewenning optreden inderdaad. ik gebruikt toch wel wat vaker dan dat, dus ik wil 'm niet meteen zo omhoog schroeven :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ikzelf ben ook erg positief over bijnemen met 4-fmp. Wat ik je aanraad is van het poeder dat je hebt, dus ook niet de base, om 00:00 of zo 125 mg te nemen en dan om 04:00 ongeveer, of iets eerder of later als jij dat zelf prettiger vindt natuurlijk, nog eens 75 mg bij te nemen. Anders kan 300 mg nogal wat te veel van het goede worden, in de zin van erg hard gaan, te veel energie.

Onthoud wel dat bijnemen een gegarandeerde plafonddienst wordt, dus dit moet je voor lief nemen. Ik zou gewoon helemaal niet naar bed gaan om ergernis te voorkomen en dan in de avond om een normale tijd weer lekker te gaan slapen.
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
ooscaar zei:
Ikzelf ben ook erg positief over bijnemen met 4-fmp. Wat ik je aanraad is van het poeder dat je hebt, dus ook niet de base, om 00:00 of zo 125 mg te nemen en dan om 04:00 ongeveer, of iets eerder of later als jij dat zelf prettiger vindt natuurlijk, nog eens 75 mg bij te nemen. Anders kan 300 mg nogal wat te veel van het goede worden, in de zin van erg hard gaan, te veel energie.

Onthoud wel dat bijnemen een gegarandeerde plafonddienst wordt, dus dit moet je voor lief nemen. Ik zou gewoon helemaal niet naar bed gaan om ergernis te voorkomen en dan in de avond om een normale tijd weer lekker te gaan slapen.
Klik om te vergroten...

thanks voor je antwoord, klinkt inderdaad ook als een goede optie, misschien zou ik na een uur of drie al iets bijpakken. En inderdaad, een nachtje overslaan is ook niet perse erg. (Ik moet de volgende ochtend toch nog lang in de trein :|)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
bobsacamano zei:
Jmths zei:
2C-D lijkt me ook een aardige optie om je trip te verlengen maar dat moet je maar net ter beschikking hebben.
Klik om te vergroten...

Haha dat is raar om erbij te zetten. Is wel een heel ander middel ineens. Ik vond het trouwens maar een tegenvaller 2C-D
Klik om te vergroten...

2C-D an sich is ruk maar blijkbaar erg toepasbaar in het versterken van andere stofjes, kun je ook terug lezen in PIKHAL. :)

Ik heb al een aantal verhalen voorbij zien komen waarin mensen hun MDMA of 4FMP tripje weer terug naar een respectabel niveau hebben kunnen brengen met 2C-D toen de trip toch eigenlijk al zo goed als uitgewerkt was.

2C-B staat ook bekend om dat het de effecten van MDMA bij consumptie aan de staart van de trip weer aardig terug kan brengen. 2C-D is neutraler qua karakter dan 2C-B en zou minder menging van zijn eigen effecten toevoegen aan een (MDMA/4FMP) trip.

Ik moet het zelf nog uitproberen maar het klinkt haast te goed om waar te wezen in mijn oren dus lijkt me zeker een toekomstige poging waard. :mrgreen:
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
beste allemaal,

Ik deel nog even wat ik uiteindelijk heb gedaan, misschien hebben anderen hier wel wat aan.
Ik heb rond half 1 's nachts zo'n 160 mg genomen. Rond drie uur nog eens 50. uiteindelijk duurde het feest tot 8. Ik was lichamelijk wel moe, toch besloten om nog naar een after te gaan in de melkweg. uiteindelijk zonder teveel moeite door gedanst tot 15.15..
Was een hele fijne avond, met (kijkend naar het aantal uren actief dansen) een niet al te hoge dosis/combinaties van goedjes ^^.
Al denk ik ook dat het wel deels aan je instelling ligt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."