Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMirtazapine en 4fmp/xtc

Mirtazapine en 4fmp/xtc

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoewel ik het er absoluut mee oneens ben dat alcohol sociaal geaccepteerd is en drugsgebruik niet, ben ik er wel blij om dat dat in ieder geval nog níet verboden is. Zou me wat zijn als ik nu ook nog eens mijn Belgische pintjes niet meer vrijuit kon drinken. :beer:
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#2
  • Roze olifant zei:
    Hoewel ik het er absoluut mee oneens ben dat alcohol sociaal geaccepteerd is en drugsgebruik niet, ben ik er wel blij om dat dat in ieder geval nog níet verboden is. Zou me wat zijn als ik nu ook nog eens mijn Belgische pintjes niet meer vrijuit kon drinken. :beer:
    Klik om te vergroten...
    Dat kan ik ook wel weer begrijpen Haha. Dronk vroeger aardig wat flessen Bacardi leeg zelf, maar een jaar of 3 geleden helemaal gestopt en mis t ook niet meer.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugslover43 zei:
Dat kan ik ook wel weer begrijpen Haha. Dronk vroeger aardig wat flessen Bacardi leeg zelf, maar een jaar of 3 geleden helemaal gestopt en mis t ook niet meer.
Klik om te vergroten...

Ik zou 't wel missen geef ik eerlijk toe, maar ik heb mijn alcoholgebruik gelukkig prima in de hand. Drink vooral voor de smaak (goeie wijn, whiskey, bier), dronken zijn vind ik niks aan en de kater vind ik al helemaal afgrijselijk, dus ik drink zelden veel.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Ik zou 't wel missen geef ik eerlijk toe, maar ik heb mijn alcoholgebruik gelukkig prima in de hand. Drink vooral voor de smaak (goeie wijn, whiskey, bier), dronken zijn vind ik niks aan en de kater vind ik al helemaal afgrijselijk, dus ik drink zelden veel.
Klik om te vergroten...
Verstandig bezig jij met de alcohol, zouden er meer moeten doen.
Ik dronk t zelf ook omdat ik t lekker vond maar ook meestal om dronken te worden. Daarom ben ik een jaar of 3 geleden rigoureus gestopt. Heb t afgelopen oud & nieuw nog geprobeerd maar moest zowat kotsen, zo smerig vind ik alcohol inmiddels.
Nou heb ik helaas wel een paar andere valkuilen nog:blush:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Slim! Als je gevoelig bent voor verslaving (en als je vooral drinkt voor het dronken worden dan lijkt me dat je dat bent), dan denk ik dat je er goed aan doet om gestopt te zijn. Alcohol kan veel kwaad doen.

Ik kreeg trouwens zelf van XTC ook altijd een mega-kater (echt eentje van twee tot drie dagen lang, super nasty, en dan vooral fysiek: migraine, duizelig, misselijk), één van de redenen waarom ik het niet zo vaak meer gebruik. Ben er wrs. gevoelig voor. Maar vind die kater - van zowel XTC als alcohol - eigenlijk ergens wel nuttig, dat weerhoudt je ervan om er te losbandig mee om te gaan.

Sorry voor de offtopic berichten trouwens, zal er nu mee ophouden. :innocent:
A
Anoniem23Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo!

Over een paar weekjes is het tijd voor Q-base maar ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik neem normaal ongeveer 1x per maand op een feest 4fmp en een kwartje xtc.
Nu is mijn vraag als het gecombineerd kan worden met mirtazipine die ik nu 3 weken slik.
Is het helemaal een no-go of opletten met doseren?


Met vriendelijke groeten,

Anoniem23
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Anoniem23 zei:
Hallo!

Over een paar weekjes is het tijd voor Q-base maar ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik neem normaal ongeveer 1x per maand op een feest 4fmp en een kwartje xtc.
Nu is mijn vraag als het gecombineerd kan worden met mirtazipine die ik nu 3 weken slik.
Is het helemaal een no-go of opletten met doseren?


Met vriendelijke groeten,

Anoniem23
Klik om te vergroten...

Antidepressiva en partydrugs zoals 4fmp en xtc, zijn een slechte combinatie.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan o.a. last krijgen van het serotonine syndroom.
Ik gebruik zelf een ssri als antidepressivum, dat gaat wel goed in combinatie met amfetamine maar niet met xtc.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
1x per maand 4fa en xtc is veel te vaak hoor. En de combi 4fa en xtc is ook extra neurotoxisch (slech voor je hersenen).
Het beste houd je 3 maanden pauze tussen elk gebruik van xtc en/of 4fa. Dit om je hersenen de kans te hevm zich te herstellen. Ik geef je een link hier onder, lees dat maar eens door. Het is erg informatief en interessant. Het verteld je alles over gebruik van xtc. De meeste regels van xtc uit de link gelden ook voor 4fa. Behalve de dosering, dat werkt verschillend van elkaar.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Groetjes.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Een keer per maand valt best mee hoor. Altijd nog beter dan jezelf elk weekend lam zuipen, om maar wat te noemen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is een no-go inderdaad. Mirtazpine geeft ook serotonine af en in combinatie met XTC of 4-FA loop je dan een groot risico op het serotonine syndroom wat erg gevaarlijk is en zelfs dodelijk kan zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugslover43 zei:
Een keer per maand valt best mee hoor. Altijd nog beter dan jezelf elk weekend lam zuipen, om maar wat te noemen.
Klik om te vergroten...

Zou dat echt zo zijn?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dunnetjess33 zei:
Zou dat echt zo zijn?
Klik om te vergroten...
Nou dat is helemaal niet bekend, dus dat is nogal een gevaarlijke statement van Drugslover43.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Nou dat is helemaal niet bekend, dus dat is nogal een gevaarlijke statement van Drugslover43.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat geen gevaarlijk statement!
Heb jarenlang vrijwel elk weekend xtc gebruikt en had hiervan nooit een black-out of kater.
Ben later behoorlijk gaan drinken in de weekenden en vrijwel altijd een black-out, terwijl ik mij met xtc altijd alles nog kon herinneren de volgende dag.
Voor mij geen druppel alcohol meer!

Er zijn diverse onderzoeken geweest, die concluderen, dat t met de schadelijkheid van mdma waarschijnlijk wel meevalt.
Ook blijkt uit diverse onderzoeken dat obsessief drankgebruik verwoestend werkt, voor t brein en t centrale zenuwstelsel. Tot een leeftijd van 25jr is t zelfs dubbel zo schadelijk.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden stond t in no time onder de noemer "harddrugs"
Ik ga binnenkort na jaren van time out weer xtc gebruiken, en maak me geen zorgen voor mijn gezondheid. Ik zou me wel zorgen maken als ik weer ging drinken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Drugslover43 zei:
!
Heb jarenlang vrijwel elk weekend xtc gebruikt en had hiervan nooit een black-out of kater.
Ben later behoorlijk gaan drinken in de weekenden en vrijwel altijd een black-out, terwijl ik mij met xtc altijd alles nog kon herinneren de volgende dag.
.
Klik om te vergroten...

Zoals overal te lezen is is de schade die mdma KAN aanrichten pas over 10 tallen jaren te merken, niet direct. Dus dat argument van black outs is niet correct helaas en geen goede vergelijking.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drugslover43 zei:
Er zijn diverse onderzoeken geweest, die concluderen, dat t met de schadelijkheid van mdma waarschijnlijk wel meevalt.
n.
Klik om te vergroten...
WAARSCHIJNLIJK wel mee valt...? Lekker onderzoek dan. Dus een gevaarlijk statement toch. Heb je een bron?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drugslover43 zei:
Ik
Ook blijkt uit diverse onderzoeken dat obsessief drankgebruik verwoestend werkt, voor t brein en t centrale zenuwstelsel. Tot een leeftijd van 25jr is t zelfs dubbel zo schadelijk.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden stond t in no time onder de noemer "harddrugs"
Ik ga binnenkort na jaren van time out weer xtc gebruiken, en maak me geen zorgen voor mijn gezondheid. Ik zou me wel zorgen maken als ik weer ging drinken.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is obsessief drankgebruik erg schadelijk, obsessief drugs gebruik ook. mdma is ook funest voor een nog groeiend brein. In welke mate precies kun je niet zeggen, jij niet en ik niet, er is lang niet zoveel onderzoek naar mdma gedaan als naar alcohol. In mijn ogen maak je dus wel gevaarlijkstatement.
Plus dat als jarenlang drugsmisbruik bij jou goed gaat, dat niet betekend dat het niet slecht is voor je.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Dunnetjess33 en @Psychedelibee. Ik heb ff geen zin in deze discussie.
Feit is dat xtc al stamt uit de jaren 80.
Er is wel degelijk veel onderzoek gedaan in al die jaren, jullie weten ook dat t op internet staat en ik heb geen zin mijn gelezen verslagen op te gaan zoeken.
Tuurlijk heb ik schade opgelopen door me jarenlange xtcgebruik. Maar ben ervan overtuigd dat alcohol meer schade heeft verricht met al die black-outs. Black-outs bij alcoholgebruik komen door een overdosering alcohol, moeten jullie niet te licht over denken.
Ik hen jarenlang SRSI'S moeten slikken om me serotoninenivo te herstellen, dus ik ga zeker niet zeggen dat xtc geheel niet schadelijk is. Voor drank bestaat er geen medicijn wat je hersens weer een beetje oppimpt.
Denk dat de hele verslavingszorg het wel met me eens is. En ik heb t over bingedrinken hee, dus zoveel dat je je de volgende dag niets meer kan herinneren.
Ach, ik heb niet veel illusi dat we t eens gaan raken voorlopig.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drugslover43 zei:
Als alcohol nu zou worden uitgevonden stond t in no time onder de noemer "harddrugs"
Klik om te vergroten...
Ja alcohol is een harddrugs, maar dat heeft verder niks met de discussie te maken.

Het enige wat ik zei is dat niet bekend is wat erger voor je hersenen is, regelmatig XTC of alcohol. Dat het allebei slecht voor je hersenen is om vaak en frequent te doen dat is redelijk duidelijk, maar wat erger is lastig te zeggen omdat er nog niet heel veel bekend is over de schade laat staan het vergelijk daarvan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat scheelt, want ik heb ook geen zin in de discussie en je praat ook totaal over mijn punt heen dat het lastig te vergelijken is. Maar het is wel prima zo, want we hoeven het ook niet eens te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."