Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMirtazapine en 4fmp/xtc

Mirtazapine en 4fmp/xtc

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Dat is een no-go inderdaad. Mirtazpine geeft ook serotonine af en in combinatie met XTC of 4-FA loop je dan een groot risico op het serotonine syndroom wat erg gevaarlijk is en zelfs dodelijk kan zijn.
Klik om te vergroten...
"Het activeert de 5-HT1-serotoninereceptoren selectief omdat het de 5-HT2- en 5-HT3-receptoren blokkeert."
Gaat om een indirecte werking waar de 5HT1 receptoren iets actiever worden omdat het 5HT2 en 5HT2 receptoren blokkeert. Kans is zelfs wel aanwezig dat Mitrazepine de effecten van 4-FA en MDMA dempt.

In mijn ervaring werkt Mitrazepine meer als een antagonist/antipsychotica. Je wordt er super suf en moe van en het is alsof er een constante zombiewaas over je heen hangt. Waarschijnlijk efficiënter dan benzodiazepines om iemand in slaap te doen vallen.

Ik gok dat Mitrazepine wel te combineren valt met 4-FA en/of MDMA, lijkt me echter alleen een beetje kansloos. Ding is meer dat er zo goed als geen informatie is over deze combinatie(s) en je je eigen proefkonijn bent, Mitrazapine is een beetje een apart geval qua werking, zelfs onder de tetracyclische structuren. Onvoorspelbaar dus.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Dat scheelt, want ik heb ook geen zin in de discussie en je praat ook totaal over mijn punt heen dat het lastig te vergelijken is. Maar het is wel prima zo, want we hoeven het ook niet eens te worden.
Klik om te vergroten...
Is inderdaad lastig te vergelijken, dat geef ik toe.
Maar was net nog op de site van t Trimbos instituut, het is in elk geval zo dat er veel meer bekend is over de schadelijke effecten van alcohol.
Alcoholsyndroom bij pasgeboren baby's en niet te vergeten t syndroom van Korsakov bij oudere zware gebruikers.
We weten gewoon nog te weinig over de eventueel schadelijke gevolgen van xtc.
Mogelijk wordt xtc binnenkort trouwens legaal voor therapeutisch gebruik. De Amerikaanse food and drugsadministration is momenteel met een groot onderzoek bezig.
Tot t halfverwege de jaren 80 illegaal werd, werden in de USA veel proeven gedaan met xtc als medicijn voor diverse psychische klachten.
Had er pasgeleden een documentaire op geografic channel over gezien, was reuze interessant.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een keer een xtc-pil genomen terwijl ik antidepressiva uit de ssri groep gebruikte. Die stof herverdeelt de serotonine in je hersenen.
Resultaat wat dat de xtc volkomen werd geneutraliseerd en ik dus geen enkel effect merkte.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugslover43 zei:
Is inderdaad lastig te vergelijken, dat geef ik toe.
...
We weten gewoon nog te weinig over de eventueel schadelijke gevolgen van xtc.
Klik om te vergroten...
Dat is ook precies wat ik duidelijk probeerde te maken. Dat alcohol erg schadelijk is staat niet ter discussie, maar dat betekent nog niet automatisch dat het dan ook slechter voor je is als MDMA. Dat weten we gewoon niet en kan dus niet vergeleken worden.

Ik heb je hier op het forum een paar zien aanhalen dat alcohol sociaal geaccepteerd is en als zodanig anders word gezien dan drugs, geloof mij iedereen op dit forum deelt die frustatie en hier zien we echt wel in dat alcohol een harddrug is. Hier wordt alcohol gebruik niet gebachetaliseerd, maar gebruik van andere drugs net zo min.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Dat is ook precies wat ik duidelijk probeerde te maken. Dat alcohol erg schadelijk is staat niet ter discussie, maar dat betekent nog niet automatisch dat het dan ook slechter voor je is als MDMA. Dat weten we gewoon niet en kan dus niet vergeleken worden.

Ik heb je hier op het forum een paar zien aanhalen dat alcohol sociaal geaccepteerd is en als zodanig anders word gezien dan drugs, geloof mij iedereen op dit forum deelt die frustatie en hier zien we echt wel in dat alcohol een harddrug is. Hier wordt alcohol gebruik niet gebachetaliseerd, maar gebruik van andere drugs net zo min.
Klik om te vergroten...
Dan beginnen we elkaar toch te begrijpen.
En goed om te lezen dat t hier iedereen frustreerd, dat alcohol niet op de drugslijst staat bij de diverse overheden en vrijwel alle andere drugs wel.
En t is goed dat er naar elke drug kritisch gekeken word. Ben zelf een tijdje geleden nogal geschrokken van ghb na een treffende documentaire. Ze waren o.a. bij een verslavingskliniek en daar zijden ze dat ghb momenteel de gevaarlijkste drugs was om vanaf te kikken. Je krijgt t gewoon in de kliniek en dat wordt dan langzaam afgebouwd omdat je anders forse hartklachten kan krijgen.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb t in bovenstaande mail natuurlijk wel over de groep zware gebruikers, maar dat was wel duidelijk denk ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoewel ik het er absoluut mee oneens ben dat alcohol sociaal geaccepteerd is en drugsgebruik niet, ben ik er wel blij om dat dat in ieder geval nog níet verboden is. Zou me wat zijn als ik nu ook nog eens mijn Belgische pintjes niet meer vrijuit kon drinken. :beer:
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
  • Roze olifant zei:
    Hoewel ik het er absoluut mee oneens ben dat alcohol sociaal geaccepteerd is en drugsgebruik niet, ben ik er wel blij om dat dat in ieder geval nog níet verboden is. Zou me wat zijn als ik nu ook nog eens mijn Belgische pintjes niet meer vrijuit kon drinken. :beer:
    Klik om te vergroten...
    Dat kan ik ook wel weer begrijpen Haha. Dronk vroeger aardig wat flessen Bacardi leeg zelf, maar een jaar of 3 geleden helemaal gestopt en mis t ook niet meer.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drugslover43 zei:
Dat kan ik ook wel weer begrijpen Haha. Dronk vroeger aardig wat flessen Bacardi leeg zelf, maar een jaar of 3 geleden helemaal gestopt en mis t ook niet meer.
Klik om te vergroten...

Ik zou 't wel missen geef ik eerlijk toe, maar ik heb mijn alcoholgebruik gelukkig prima in de hand. Drink vooral voor de smaak (goeie wijn, whiskey, bier), dronken zijn vind ik niks aan en de kater vind ik al helemaal afgrijselijk, dus ik drink zelden veel.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
Ik zou 't wel missen geef ik eerlijk toe, maar ik heb mijn alcoholgebruik gelukkig prima in de hand. Drink vooral voor de smaak (goeie wijn, whiskey, bier), dronken zijn vind ik niks aan en de kater vind ik al helemaal afgrijselijk, dus ik drink zelden veel.
Klik om te vergroten...
Verstandig bezig jij met de alcohol, zouden er meer moeten doen.
Ik dronk t zelf ook omdat ik t lekker vond maar ook meestal om dronken te worden. Daarom ben ik een jaar of 3 geleden rigoureus gestopt. Heb t afgelopen oud & nieuw nog geprobeerd maar moest zowat kotsen, zo smerig vind ik alcohol inmiddels.
Nou heb ik helaas wel een paar andere valkuilen nog:blush:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Slim! Als je gevoelig bent voor verslaving (en als je vooral drinkt voor het dronken worden dan lijkt me dat je dat bent), dan denk ik dat je er goed aan doet om gestopt te zijn. Alcohol kan veel kwaad doen.

Ik kreeg trouwens zelf van XTC ook altijd een mega-kater (echt eentje van twee tot drie dagen lang, super nasty, en dan vooral fysiek: migraine, duizelig, misselijk), één van de redenen waarom ik het niet zo vaak meer gebruik. Ben er wrs. gevoelig voor. Maar vind die kater - van zowel XTC als alcohol - eigenlijk ergens wel nuttig, dat weerhoudt je ervan om er te losbandig mee om te gaan.

Sorry voor de offtopic berichten trouwens, zal er nu mee ophouden. :innocent:
A
Anoniem23Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo!

Over een paar weekjes is het tijd voor Q-base maar ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik neem normaal ongeveer 1x per maand op een feest 4fmp en een kwartje xtc.
Nu is mijn vraag als het gecombineerd kan worden met mirtazipine die ik nu 3 weken slik.
Is het helemaal een no-go of opletten met doseren?


Met vriendelijke groeten,

Anoniem23
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Anoniem23 zei:
Hallo!

Over een paar weekjes is het tijd voor Q-base maar ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik neem normaal ongeveer 1x per maand op een feest 4fmp en een kwartje xtc.
Nu is mijn vraag als het gecombineerd kan worden met mirtazipine die ik nu 3 weken slik.
Is het helemaal een no-go of opletten met doseren?


Met vriendelijke groeten,

Anoniem23
Klik om te vergroten...

Antidepressiva en partydrugs zoals 4fmp en xtc, zijn een slechte combinatie.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kan o.a. last krijgen van het serotonine syndroom.
Ik gebruik zelf een ssri als antidepressivum, dat gaat wel goed in combinatie met amfetamine maar niet met xtc.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
1x per maand 4fa en xtc is veel te vaak hoor. En de combi 4fa en xtc is ook extra neurotoxisch (slech voor je hersenen).
Het beste houd je 3 maanden pauze tussen elk gebruik van xtc en/of 4fa. Dit om je hersenen de kans te hevm zich te herstellen. Ik geef je een link hier onder, lees dat maar eens door. Het is erg informatief en interessant. Het verteld je alles over gebruik van xtc. De meeste regels van xtc uit de link gelden ook voor 4fa. Behalve de dosering, dat werkt verschillend van elkaar.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Groetjes.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Een keer per maand valt best mee hoor. Altijd nog beter dan jezelf elk weekend lam zuipen, om maar wat te noemen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat is een no-go inderdaad. Mirtazpine geeft ook serotonine af en in combinatie met XTC of 4-FA loop je dan een groot risico op het serotonine syndroom wat erg gevaarlijk is en zelfs dodelijk kan zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drugslover43 zei:
Een keer per maand valt best mee hoor. Altijd nog beter dan jezelf elk weekend lam zuipen, om maar wat te noemen.
Klik om te vergroten...

Zou dat echt zo zijn?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dunnetjess33 zei:
Zou dat echt zo zijn?
Klik om te vergroten...
Nou dat is helemaal niet bekend, dus dat is nogal een gevaarlijke statement van Drugslover43.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Nou dat is helemaal niet bekend, dus dat is nogal een gevaarlijke statement van Drugslover43.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat geen gevaarlijk statement!
Heb jarenlang vrijwel elk weekend xtc gebruikt en had hiervan nooit een black-out of kater.
Ben later behoorlijk gaan drinken in de weekenden en vrijwel altijd een black-out, terwijl ik mij met xtc altijd alles nog kon herinneren de volgende dag.
Voor mij geen druppel alcohol meer!

Er zijn diverse onderzoeken geweest, die concluderen, dat t met de schadelijkheid van mdma waarschijnlijk wel meevalt.
Ook blijkt uit diverse onderzoeken dat obsessief drankgebruik verwoestend werkt, voor t brein en t centrale zenuwstelsel. Tot een leeftijd van 25jr is t zelfs dubbel zo schadelijk.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden stond t in no time onder de noemer "harddrugs"
Ik ga binnenkort na jaren van time out weer xtc gebruiken, en maak me geen zorgen voor mijn gezondheid. Ik zou me wel zorgen maken als ik weer ging drinken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."