#1
"Het activeert de 5-HT1-serotoninereceptoren selectief omdat het de 5-HT2- en 5-HT3-receptoren blokkeert."Dat is een no-go inderdaad. Mirtazpine geeft ook serotonine af en in combinatie met XTC of 4-FA loop je dan een groot risico op het serotonine syndroom wat erg gevaarlijk is en zelfs dodelijk kan zijn.
Gaat om een indirecte werking waar de 5HT1 receptoren iets actiever worden omdat het 5HT2 en 5HT2 receptoren blokkeert. Kans is zelfs wel aanwezig dat Mitrazepine de effecten van 4-FA en MDMA dempt.
In mijn ervaring werkt Mitrazepine meer als een antagonist/antipsychotica. Je wordt er super suf en moe van en het is alsof er een constante zombiewaas over je heen hangt. Waarschijnlijk efficiënter dan benzodiazepines om iemand in slaap te doen vallen.
Ik gok dat Mitrazepine wel te combineren valt met 4-FA en/of MDMA, lijkt me echter alleen een beetje kansloos. Ding is meer dat er zo goed als geen informatie is over deze combinatie(s) en je je eigen proefkonijn bent, Mitrazapine is een beetje een apart geval qua werking, zelfs onder de tetracyclische structuren. Onvoorspelbaar dus.
