Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4F met ADD goed idee?

4F met ADD goed idee?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
StamperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb veel ervaring met verschillende soorten drugs, maar van de 'bekendere' drugs alleen nog nooit F4 gedaan. Op koningsdag wil ik dit misschien voor het eerst gaan doen, maar ik vraag me af of dit een goed idee is.

Bepaalde drugs kunnen anders op mij werken omdat ik ADD heb. XTC blijft nog steeds mijn favoriet, maar over pep heb ik mijn twijfels.

De eerste keer pep, was ongeveer 0,2 - 0,3 gram in combinatie met alcohol tijdens het stappen. Ik ging er lekker op, ik werd er wat socialer van en een beetje euforisch (niet te vergelijken met XTC, maar dat is logisch). De enige nare bijwerking was dat mijn eetlust erop achteruit ging.

De tweede keer pep was een hele gram zonder het ergens mee te combineren op een hardstyle feest. Ik ging totaal niet lekker dus ik bleef maar door snuiven totdat ik dus een gram op had (wat dus hielp). Ik was heel erg vlak en liep maar een beetje achter iedereen aan. Voelde totaal geen energie, ik wilde liever gaan zitten. (Ik ga er dus van uit dat dit door de ADD komt.) Ik ging niet te hard ofzo, ik voelde me ook niet slecht. Het was gewoon saai haha.
De nare bijwerkingen hiervan waren dat ik het heel erg warm had, geen eetlust had, niet kon slapen en dorstig was.
Als het een leuke ervaring was, dan had ik deze bijwerkingen er zeker wel voor over gehad uiteraard.

Omdat de pep tijdens het feest dus totaal niet beviel, heb ik het niet meer gebruikt.

Op koningsdag wil ik dus aan de 4F gaan. Het ligt een beetje tussen pep en XTC in. De 4F gaan we waarschijnlijk wel combineren met wat alcohol.
Waarschijnlijk gaan er veel mensen reageren op dat ik van plan ben het te combineren met alcohol. Dat mag, maar reageer dan alsjeblieft ook op de belangrijkste vraag:

Kan iemand inschatten of F4 gebruiken op koningsdag een goed idee is i.c.m mijn ADD?


Groetjes,
Stamper.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stamper zei:
De eerste keer pep, was ongeveer 0,2 - 0,3 gram
Klik om te vergroten...
Stamper zei:
De tweede keer pep was een hele gram
Klik om te vergroten...

Dat is nogal veel. Zeker een hele gram. Maargoed, dat was niet je vraag.

Stamper zei:
nare bijwerking was dat mijn eetlust erop achteruit ging.
Klik om te vergroten...

Dat is geen unieke bijwerking maar iets wat altijd voorkomt met speed.

Stamper zei:
Waarschijnlijk gaan er veel mensen reageren op dat ik van plan ben het te combineren met alcohol.
Klik om te vergroten...

Het wordt alleen een probleem als je het gaat overdrijven. Een paar biertjes kan geen kwaad, maar let wel op de uitdroging en het feit dat de speed je de alcohol minder laat voelen.

Even terug naar je basis vraag. Ik heb zelf ook ADD en heb het idee dat speed ook iets anders op mij werkt dan mensen zonder ADD. Of dat een probleem is? Nee. Het is niet extra gevaarlijk. (Mits je normale doseringen gebruikt).

Dus, ga er gewoon voor, neem niet te veel en ga lekker genieten :sunglasses:
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ook ADD en 4fa werkt bij mij helemaal zoals het hoort. Ik heb wel geen ervaring met speed, dus kan niet echt vergelijken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook voor mij is speed als ADD-er geen enkel probleem, het is zelfs mijn favo drug.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat je tweede keer pep anders was lijkt mij meer set/setting dan te wijten aan je ADD. Ik zou je daarom nu met 4F er niet te druk om maken bij voorbaat al.
S
StamperLid
01-01-2024, 00:00
#6
BasvanHoven zei:
Dat is nogal veel. Zeker een hele gram. Maargoed, dat was niet je vraag.



Dat is geen unieke bijwerking maar iets wat altijd voorkomt met speed.



Het wordt alleen een probleem als je het gaat overdrijven. Een paar biertjes kan geen kwaad, maar let wel op de uitdroging en het feit dat de speed je de alcohol minder laat voelen.

Even terug naar je basis vraag. Ik heb zelf ook ADD en heb het idee dat speed ook iets anders op mij werkt dan mensen zonder ADD. Of dat een probleem is? Nee. Het is niet extra gevaarlijk. (Mits je normale doseringen gebruikt).

Dus, ga er gewoon voor, neem niet te veel en ga lekker genieten :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Ja gevaarlijker zal het niet zijn, maar ik bedoel meer van dat ik misschien niet lekker ga. Misschien krijg ik er wel helemaal geen energie van en wil ik liever zitten en word ik er niet socialer op, geen praatkick etc. Omdat het een beetje op pep lijkt en pep kan bij mensen met ADD een negatieve werking hebben wanneer het recreatief gebruikt word.
Dat zou echt balen zijn, dat zou het feest misschien wel een beetje verpesten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het zal denk ik net als bij speed voor je gevoel minder werken door je add. Pas daarom op met je dosering. Dat je niet te veel en te vaak bij pakt. Over 4fa zijn verschillende toch negetievere berichten qua risico’s dan bv mdma/xtc/speed.
Bij normale doseringen en gebruik zijn er al gevallen geweest van hersenbloedingen etc. Dus probeer het zo safe mogelijk te houden door je drugs te laten testen en niet te hoog te doseren. Zo ver ik heb begrepen is een dosering van 150 mg per dag/keer al aan de ruime kant.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stamper zei:
De tweede keer pep was een hele gram zonder het ergens mee te combineren op een hardstyle feest. Ik ging totaal niet lekker dus ik bleef maar door snuiven totdat ik dus een gram op had (wat dus hielp). Ik was heel erg vlak en liep maar een beetje achter iedereen aan. Voelde totaal geen energie, ik wilde liever gaan zitten. (Ik ga er dus van uit dat dit door de ADD komt.) Ik ging niet te hard ofzo, ik voelde me ook niet slecht. Het was gewoon saai haha.
De nare bijwerkingen hiervan waren dat ik het heel erg warm had, geen eetlust had, niet kon slapen en dorstig was.
Als het een leuke ervaring was, dan had ik deze bijwerkingen er zeker wel voor over gehad uiteraard.
Klik om te vergroten...
Er bestaat ook nog zoiets als gewoon teveel nemen en dan is het logisch dat je wilt zitten en zelfs een beetje dysforisch wordt. Deze ervaring heeft niks met je ADD te maken, maar met de achterlijke dosering in korte tijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."