Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer 2-CB proberen op een Hardcore feest

1e keer 2-CB proberen op een Hardcore feest

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag DF'ers,

Zaterdag 8 December wil ik graag 2-CB voor de eerste keer proberen op een hardcore feest (Snakepit). De reden hiervan is omdat ik 2-cb graag wil proberen en omdat ik afgelopen weekend al speed heb gebruikt en ik dat even tot oudjaarsdag op een laag pitje wil zetten. Bovendien is de kans groot dat ik ervoor of erna (het festival) moet werken en ik geen zin heb in een zware come-down zoals ik bij pure pep heb, want dan blijf ik minstens nog 24 uur wakker. Werken voor/na een festival ben ik mee bekend, zeer goed mee bekend, tis niet dat ik het erg vind, maar af een toe een dagje rust is wel fijn uiteraard. En gezien 2-cb circa 7 uur door werkt, lijkt dit me wat.

Mijn plan is niet om te trippen, maar juist de effecten zoals euforie en versterkte prikkels te ervaren. Ik wil tussen de 10-12 mg nemen, maar toch wordt mij afgeraden dit te doen op een festival. Al ben ik van mening dat wanneer je het thuis probeert en later overstapt op een festival, je wat overmoedig kan worden en meer gaat nemen waardoor de kans op een bad trip toeneemt.

Ik heb verder al een zeer lange tijd geen XTC gebruikt en ik zou wel weer graag die effecten weer willen terug voelen, maar dan bij 2-cb. Die effecten zijn wel een beetje verwant aan elkaar.

Verder heb ik me op zich wel prima ingelezen, maar ik wil toch voor de zekerheid de adviezen van hier horen. :P
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja moet kunnen toch, voor zover ik gelezen/gehoord heb is er vrijwel geen kater met 2-CB en is het op lagere doseringen idd best euforisch.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor de energie zou ik het niet doen. Het was voor mij echt een psychedelische ervaring. Ik heb het wel vaak gecombineerd met speed of 3-MMC.

Ik kan je in ieder geval aanraden om er een jointje bij te roken, dat maakt het wat intenser.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Prison zei:
Voor de energie zou ik het niet doen. Het was voor mij echt een psychedelische ervaring. Ik heb het wel vaak gecombineerd met speed of 3-MMC.

Ik kan je in ieder geval aanraden om er een jointje bij te roken, dat maakt het wat intenser.
Klik om te vergroten...
Ik zat er al over na te denken het iets te combineren met speed, maar dat is dan wel in tegenstelling met heel mijn plan. Speed overheerst snel, dus stel ik kom energie te kort, dan neem ik wel wat speed, maar das alleen als back-up. En ja, mocht het toch tegenvallen, dan ben ik eerder van plan er mee op te houden dan dat ik bijneem. En wiet versterkt het inderdaad, maar ik ben namelijk niet op zoek naar een zware trip. Het is tenslotte op een festival namelijk.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Ik zat er al over na te denken het iets te combineren met speed, maar dat is dan wel in tegenstelling met heel mijn plan. Speed overheerst snel, dus stel ik kom energie te kort, dan neem ik wel wat speed, maar das alleen als back-up. En ja, mocht het toch tegenvallen, dan ben ik eerder van plan er mee op te houden dan dat ik bijneem. En wiet versterkt het inderdaad, maar ik ben namelijk niet op zoek naar een zware trip. Het is tenslotte op een festival namelijk.
Klik om te vergroten...

Als je niet meer dan 12 mg neemt dan zal het qua intensiteit wel meevallen. Vrolijk en wat lichte visuals kun je je dan op voorbereiden.

Veel plezier!
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet... ik heb ooit eenmalig 2cb gebruikt op een D&B feestje. Veel door gesnoven speedfreaks aanwezig... Hoeft natuurlijk niet perse iets mis mee te zijn, het ligt er maar net aan wat voor mensen jij kan uitstaan tijdens het trippen op psychs. Persoonlijk houd ik dus echt niet van doorgesnoven/dronken mensen tijdens het trippen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je dosis is licht, dus dat moet opzich wel kunnen voor de eerste keer op een feest denk ik. Aangezien het je eerste keer is zou ik ook zeker niet veel hoger doseren, maar houd er rekening mee dat het wel eens te mild kan zijn.

Ik heb 2C-B al zeer vaak op feesten gedaan, maar vind er persoonlijk wel 2 grote nadelen aanzitten. De eerste is dat het mijn benen extreem zwaar maakt, waardoor ik er vaak toch wel pep bij pak maar dan echt max 20mg pep ofzo. Ik pak overigens wel altijd tripdoseringen dus wellicht speelt dit ook wel een rol bij het gebrek aan energie. Het tweede en veruit het grootste nadeel is de zeer korte werkingsduur van 2C-B. Na 1 dosis duurt de piek echt maar 1,5 a 2 uur. Ik neem op een feest altijd 2 uur na de eerste inname nog bij waardoor ik de piek nog met 1 a 1,5 kan verlengen ofzo. Maar alles bijelkaar duurt het eigenlijk gewoon te kort voor op een feest, laat staan een festival.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelic-experience zei:
Maar het kan ook aan mij liggen hoor. Als ik psychedelica neem vind ik het chill om met gelijkgestemden te zijn. Een nuchter persoon zou nog enigszins kunnen. maar een persoon die zwaar aan de uppers is mijd ik liever op zulke momenten. Aangezien jij tijdens het trippen redelijk kwetsbaar bent, en de persoon onder de stimulants een behoorlijke ego boost ondervind kan dit nog wel eens botsen denk ik.

:Edit: met uppers in bovenstaand bericht bedoel ik voornamelijk coke en speed.
Klik om te vergroten...
Als ik 2C-B doe op een feest is dat sowieso wel altijd een feest waar vrijwel niemand doorgesnoven of bezopen is, zou dat ook geen fijne sfeer vinden om in te trippen. Met 2C-B op worden mensen met pillen op wel altijd nog veel lelijker, het worden dan echt karikaturen. Een bezoekje aan het toilet, waar de lichten wel aan staan, is dan vaak extreem intens haha.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar het kan ook aan mij liggen hoor. Als ik psychedelica neem vind ik het chill om met gelijkgestemden te zijn. Een nuchter persoon zou nog enigszins kunnen. maar een persoon die zwaar aan de uppers is mijd ik liever op zulke momenten. Aangezien jij tijdens het trippen redelijk kwetsbaar bent, en de persoon onder de stimulants een behoorlijke ego boost ondervind kan dit nog wel eens botsen denk ik.

:Edit: met uppers in bovenstaand bericht bedoel ik voornamelijk coke en speed. Zou dus zeker niet te hard van stapel lopen en beginnen met een veilige dosis.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Psychedelibee Ja idk ik woon in Amsterdam, en daar kan het volk per avond nog wel eens verschillen, jammer genoeg. Ik heb eenmalig dus ooit een zulk soort ervaring gehad: Was met een vriend naar een D&B feestje, Zijn eerste keer, ik had al wat ervaring met het goedje. Wanneer het begon in te werken voelden we ons niet meer op ons gemak. Je geeft aan tussen de 10 en 12 mg te willen pakken. Ik zou het daar ook zeker bij houden, zeker als het je eerste keer is. Waarschijnlijk zou het prima kunnen, maar wees voorbereid :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelic-experience zei:
@Psychedelibee Ja idk ik woon in Amsterdam, en daar kan het volk per avond nog wel eens verschillen, jammer genoeg. Ik heb eenmalig dus ooit een zulk soort ervaring gehad: Was met een vriend naar een D&B feestje, Zijn eerste keer, ik had al wat ervaring met het goedje. Wanneer het begon in te werken voelden we ons niet meer op ons gemak. Je geeft aan tussen de 10 en 12 mg te willen pakken.
Klik om te vergroten...
Ik woon ook in Amsterdam, maar op de techno feesten waar ik kom wordt eigenlijk overwegend xtc gebruikt. Daartussen voel ik me met 2C-B altijd prima op mijn gemak. Maar dat voel ik me met 2C-B eigenlijk sowieso wel snel, voor mij persoonlijk is het een zeer mild en goed te handelen goedje. Binnen mijn vriendengroep ben ik ook wel de enige die het op feesten gebruikt, sommigen vinden het daar toch wel te heftig voor.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Interessant: als voorbeeld techno tuesday (wekelijks techno feestje in de Melkweg) zal je sowieso wel kennen haha.:tongueclosed: Is zeker een groot gedeelte aan de pillen, maar ook een groot deel aan de speed en coke. En dan denk ik dat techno feestjes nog relatief mild zijn vergeleken met D&B en vooral hardcore feestjes. @Psychedelibee

Edit: Sorry, ik val je in de reden maar je geeft eigenlijk ook al aan dat je een uitzondering bent. Conclusie: Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen. Sowieso beginnen met een lage dosis en kijken hoe je er op reageert op een plek als deze.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelic-experience zei:
Interessant: als voorbeeld techno tuesday (wekelijks techno feestje in de Melkweg) zal je sowieso wel kennen haha.:tongueclosed: Is zeker een groot gedeelte aan de pillen, maar ook een groot deel aan de speed en coke. En dan denk ik dat techno feestjes nog relatief mild zijn vergeleken met D&B en vooral hardcore feestjes. @Psychedelibee
Klik om te vergroten...
Ken ik wel ja, maar nog nooit geweest. Toen ik nog studeerde was dat feest er nog niet volgens mij en nu ik werk is op dinsdag uitgaan niet echt een optie meer helaas.

Overigens ga ik ook vaak meer naar de wat alternatieve techno feesten waar meestal een wat ander publiek komt.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oehhh tell me more about that alternetive techno partys!! Ik ken eig alleen de School in Amsterdam west waar er enigszins nog een beetje underground sfeer hangt. Voor de rest ben ik gebonden aan Ruigoord, maar hier worden helaas maar heeel zelden techno feesten gehouden
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelic-experience zei:
Oehhh tell me more about that alternetive techno partys!! Ik ken eig alleen de School in Amsterdam west waar er enigszins nog een beetje underground sfeer hangt. Voor de rest ben ik gebonden aan Ruigoord, maar hier worden helaas maar heeel zelden techno feesten gehouden
Klik om te vergroten...
De school en ruigoord zijn ook best prima locaties ja.

Toen ik nog studeerde ging ik nog wel eens de illegale feestjes in de krakersscene af, dat waren echt super vette feestjes altijd. Dat waren altijd gekraakte panden in het havengebied of in noord, waarvoor je dan last minute de locatie doorkreeg. Ik vermoed dat die scene er nog steeds is, alleen ken ik de mensen niet meer helaas.

Tegenwoordig zoek ik vaak de wat hardere techno feesten uit, bijvoorkeur in een loods zoals bijvoorbeeld warehouse elementenstraat of NDSM terrein. Die feesten komen voor mij het dichtst in de buurt van die illegale feestjes waar ik vroeger kwam. Niet alleen qua muziek en setting, maar ook qua sfeer. Reaktor vind ik bijvoorbeeld echt mooie feesten geven, maar daar moet je wel van houden want tegen het einde van avond lijkt het bijna meer op hardcore dan op techno.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."