Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHorrorverhalen Synthetische wiet, echt zo erg?

Horrorverhalen Synthetische wiet, echt zo erg?

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
Oke, google synthetische wiet en je vind honderden horror verhalen van ziekenhuis bezoeken tot de dood. Super heftig.
Wat mij opvalt is dat het in bijna alles wat ik kan vinden gaat om Spice of bijvoorbeeld K2. Het nadeel hier aan is, is dat je niet weet wat je hebt, niet weet hoe sterk iets is, en dus niet weet welke dosis je moet nemen. Dit is super gevaarlijk natuurlijk.

Maar...

Er zijn ook veel betrouwbare vendors waar je pure synthetische wiet kan krijgen, in vele soorten. Hiervan zijn wel dosissen bekent, en als je het op een juiste manier doet, bijvoorbeeld door het maken van een tinctuur, kun je wel een goede dosis bepalen.

Het is bekent dat deze stoffen aan de zelfde soorten receptoren binden als THC zelf, en dus een soort gelijk effect geven.

Is het dan niet zo dat als jij hoort bij de mensen die er wel verstandig mee kan gaan, en weet dat je dingen niet te vaak moet gebruiken en zich hier ook aan houdt, dat het helemaal niet zo gevaarlijk hoeft te zijn?

Dat je kan doodgaan eraan is logisch, wegens de bizar hoge potentie van vele van de stoffen. Maar hierdoor moet je gewoon veel, maar dan ook veel minder nemen.

Iemand ervaring met enkele of meerdere van deze stoffen? Is het zoveel verslavender en slechter voor je dan wiet mits goed gebruikt?

Bedankt!
G
GonzoGrasshopperLid
Het gevaar is meestal dat je niet weet wat er in zit.
Er zal vast wel een manier zijn om het goed te kunnen doseren maar waarom zou je als je gewoon lekker je wietje kan halen?
M
Mr. BrosnanLid
Op eerste hand heb ik hier geen ervaring mee. Ik ken wel mensen die het eens gebruikt hebben. Het probleem zit hem niet zozeer in de stof zelf alleen de uiteindelijke werking van de nagebootste cannabinoïden. Zoals je misschien al hebt gelezen zijn de volgende problemen ook een van de oorzaken waardoor het eigenlijk bijna niet goed te doseren is:

- Syntetische cannabis wordt gemaakt met een 'spray' van chemicaliën op een plantaardige stof, dit gebeurt totaal niet nauwkeurig en wordt meestal onzorgvuldig gemaakt in China.
- Syntetische cannabis lijkt alleen qua structuur op het stofje THC, maar dit is in dezelfde verhouding als een brandnetel tot een wietplant is, appels met peren vergelijken dus.
- De CB1 en CB2 receptoren waar THC normaliter ook op inwerkt voor het gewenste effect worden door synthetische wiet vrijwel altijd overbelast. De structuur van het werkzame stofje bootst het effect na van THC, echter bind dit volledig aan die receptoren en 'weekt niet zomaar af' Hierdoor krijg je dus ongelofelijk langdurige effecten en omdat het middel 100-800x zo potent kan zijn als reguliere THC overdoseer je erg snel, of je het nou zelf rookt, er een tinctuur van maakt of wat dan ook, het blijft te veel voor de receptoren.

Het product is door de vele veranderingen om legaal te blijven alsmaar potenter (respectievelijk slechter) geworden. Het is wetenschappelijk bewezen dat synthetische cannabis verre van 'the real deal' is. Ook is er kans op braken, zware misselijkheid, nierfalen, epileptische aanvallen en meer nadelige gevolgen... Gemiddeld beland 1 op de 40 personen in een ziekenhuis na dit gebruik.

Het is dus een gevaarlijke stof die zeer moeilijk te doseren is, het is onvoorspelbaar, werkt op een andere manier en is eigenlijk ronduit niet geschikt.
SuperSilverHaze zei:
maar waarom zou je als je gewoon lekker je wietje kan halen?
Klik om te vergroten...
Ook geef ik hierin SuperSilverHaze gelijk, van een goed wietje kan je ook lekker stoned worden met de gewenste effecten, wil jij het alternatieve risico nemen?
A
AnderemaanLid
Mr. Brosnan zei:
- Syntetische cannabis wordt gemaakt met een 'spray' van chemicaliën op een plantaardige stof, dit gebeurt totaal niet nauwkeurig en wordt meestal onzorgvuldig gemaakt in China.
Klik om te vergroten...
Ik heb het juist niet over Spice, maar over de pure stof. Ik heb 1 gram FUB-AMB crystal binnen gekregen. Epileptische aanvallen kunnen ook op wiet, alleen wiet is niet zo sterk waardoor je zo ongelofelijk veel moet roken dat het bijna nooit voorkomt. Misselijkheid ook.

Ik weet welke dosis ik nodig heb om "gewoon" stoned te worden zonder dat het veel heftiger is. Ik maak namelijk al best lang E-Liquid voor e-sigaretten, en op basis van PG maak ik hier een liquid van, zodat ik het heel voorzichtig, pofje voor klein pofje kan nemen.

Alle nadelige gevolgen van synthetische wiet kan je ook van cannabis krijgen, als je maar hoog genoeg doseert.

Waarom niet gewoon wiet? Wiet is 3 euro per joint, dit 0,003 cent per dosis. Daarnaast zal ik nogsteeds 99% wiet roken, maar wil het een keer geprobeerd hebben om te kijken of als je er verstandig mee bent het wel meevalt.
K
KrullenLid
Nou als ik heel even mag inspringen, crack is heel ellendig. Weet niet of je wel eens rond een uur of 3/4 door de grote steden hebt gelopen. Dan zie je de ellende die het aanricht aan mensen die binnen no time hooked zijn aan de shit.

By the way over synthetische cannabis zijn best een aantal docu’s/video’s gemaakt en mensen gaan echt zwaar maar ook zwaar naar de klote. Beter dan een plaatje kopen. Dan betaal je een stuk minder dan de €3 per joint
A
AnderemaanLid
Het is een beetje te vergelijken met Flakka. Je hoort alleen maar wat voor horror drug het is, maar dat is puur gebaseerd op overdosis. Flakka is zelfs niet veel heftiger dan meeste drugs als crack. De media maakt iedereen bang, wat soms goed kan zijn, maar mensen hebben hierdoor een heel verdraait beeld van de werkelijkheid. Flakka hoeft niet zo eng te zijn, maar bijna elke stof waar je op overdosed is eng.
A
AnderemaanLid
Krullen zei:
Nou als ik heel even mag inspringen, crack is heel ellendig. Weet niet of je wel eens rond een uur of 3/4 door de grote steden hebt gelopen. Dan zie je de ellende die het aanricht aan mensen die binnen no time hooked zijn aan de shit.

By the way over synthetische cannabis zijn best een aantal docu’s/video’s gemaakt en mensen gaan echt zwaar maar ook zwaar naar de klote. Beter dan een plaatje kopen. Dan betaal je een stuk minder dan de €3 per joint
Klik om te vergroten...
Ja maar dat gaat altijd over de zakjes, niet over de stof. Die zakjes zijn ook zeer kut!!! Zou ik nooooooit doen!

En crack is zeker focked, zou ik nooit willen zien in mijn omgeving. Het punt is dat flakka toch wel als een wat ergere drug word gezien.
M
Mr. BrosnanLid
Stonologie zei:
Ik heb het juist niet over Spice, maar over de pure stof. Ik heb 1 gram FUB-AMB crystal binnen gekregen. Epileptische aanvallen kunnen ook op wiet, alleen wiet is niet zo sterk waardoor je zo ongelofelijk veel moet roken dat het bijna nooit voorkomt. Misselijkheid ook.

Ik weet welke dosis ik nodig heb om "gewoon" stoned te worden zonder dat het veel heftiger is. Ik maak namelijk al best lang E-Liquid voor e-sigaretten, en op basis van PG maak ik hier een liquid van, zodat ik het heel voorzichtig, pofje voor klein pofje kan nemen.

Alle nadelige gevolgen van synthetische wiet kan je ook van cannabis krijgen, als je maar hoog genoeg doseert.

Waarom niet gewoon wiet? Wiet is 3 euro per joint, dit 0,003 cent per dosis. Daarnaast zal ik nogsteeds 99% wiet roken, maar wil het een keer geprobeerd hebben om te kijken of als je er verstandig mee bent het wel meevalt.
Klik om te vergroten...

Al die gevolgen komen niet door spice maar door de stof die je aangeeft te hebben, dit is juist hetgeen wat moeilijk te doseren is. Maar als je het toch gedaan hebt, laat het even weten in een triprapport:wink:
g
gebruiker292744Lid
Stonologie zei:
Er zijn ook veel betrouwbare vendors waar je pure synthetische wiet kan krijgen, in vele soorten. Hiervan zijn wel dosissen bekent, en als je het op een juiste manier doet, bijvoorbeeld door het maken van een tinctuur, kun je wel een goede dosis bepalen.
Bedankt!
Klik om te vergroten...
Heb zelf een trip report geschreven over synthetische wiet alleen was mijn probleem dat ik geen ervaring had met heftige drugs. Nadat ik het had geprobeerd vroeg ik mijn dealer nog eens wat er op zat en het bleek een van de sterkste cannabinoiden te zijn die er bestaan. Je kan er inderdaad dood aan gaan als je in een psychotische episode terechtkomt maar ikzelf viel al flauw na een paar trekjes dus ben ik heel gebleven. Volgens mij is het ook zo dat THC maar 20% aan je receptoren bind terwijl synthetische cannabinoiden dat 100% doen ofzo. Doe het vooral niet te vaak want die shit maakt je hersenen kapot en je raakt er heel makkelijk verslaafd aan als je het gevoel prettig vind!
Flakka is trouwens een goedkoop alternatief voor crack alleen kun je net als met synthetische wiet in een psychotische episode terechtkomen en dat lijkt me niet zo prettig.
A
AnderemaanLid
ketakoekjes zei:
Heb zelf een trip report geschreven over synthetische wiet alleen was mijn probleem dat ik geen ervaring had met heftige drugs. Nadat ik het had geprobeerd vroeg ik mijn dealer nog eens wat er op zat en het bleek een van de sterkste cannabinoiden te zijn die er bestaan. Je kan er inderdaad dood aan gaan als je in een psychotische episode terechtkomt maar ikzelf viel al flauw na een paar trekjes dus ben ik heel gebleven. Volgens mij is het ook zo dat THC maar 20% aan je receptoren bind terwijl synthetische cannabinoiden dat 100% doen ofzo. Doe het vooral niet te vaak want die shit maakt je hersenen kapot en je raakt er heel makkelijk verslaafd aan als je het gevoel prettig vind!
Flakka is trouwens een goedkoop alternatief voor crack alleen kun je net als met synthetische wiet in een psychotische episode terechtkomen en dat lijkt me niet zo prettig.
Klik om te vergroten...
Ik rook sws nog maar 1x per week wiet, dus vaak zal ik dit al helemaal niet doen. Ik heb je trip report gelezen, maar ik heb dus niet zo'n zakje met kruiden achtige shit maar echte stof (en een heel goed weegschaaltje en eliquid ervaring). Je hoort binnenkort resultaat!
F
Farmaceutical IncLid
Heb begrepen dat het mogelijk is om via de huisarts zeer nauw betrouwbare doseringen CBD/THC combinatie te krijgen. Maar begrijp dat dit niet jouw vraag is. Bovendien is dit product alleen in Engeland als voorschrift verkrijgbaar.
D
DrugdolphinLid
Door dit spul in combinatie met flualprazolam (8mg, veels te veel ookweet ik) en dus 40mg spice ben ik ook in het ziekenhuis beland, extreme respiratory depression en pas na 6 dagen volledig herstelt. Mijn tip is om het nooit te doen en in ieder geval nooit mixen met wat dan ook
D
De ZandmanLid
Stonologie zei:
Het is een beetje te vergelijken met Flakka. Je hoort alleen maar ........gebaseerd op overdosis.......ebben hierdoor een heel verdraaid beeld van de werkelijkh....

maar bijna elke stof waar je op overdosed is eng.
Klik om te vergroten...

En die zit. GOAL!!

ELKE stof, die overgedoseerd wordt ingenomen, kan leiden tot dikke, vette gigantische problemen, tot de dood aan toe.

Ik heb deze synthetica THC nog nooit gebruikt, en ik ga deze dus nooit nemen.
Nee.
Ik heb me zelf al eens te pakken gehad met 3 MEO PCP.
Ook al zoiets extreems.

Ok zou eerder Scatter nemen.
Als daar tenminste aan te komen zou zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."