Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-fma trip report oraal én gesnoven

4-fma trip report oraal én gesnoven

19 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk dat je op latere leeftijd hebt ontdekt dat er nog meer aan de horizon is dan alleen alcohol!

Ik zou wel de 2-3 maanden regel toepassen bij 4-fma gebruik want het werkt zeker op je serotonine.
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ha liefhebbers :wink:

na een leven van 40 jaar zonder drugs maar teveel alcohol heb ik het omgedraaid. Ik heb 4 x een halfje xtc op tijdens concerten en dat heeft mn leven positief veranderd. Me meer durven geven, liever voor omgeving, minder vinden van dingen, minder uitgesproken. Toen nog een keer een lijntje speed op een avond die nooit had hoeven eindigen en ik ben om. Heb niets meer met downers als alcohol en wiet. Krijg daar vooral depri gevoelens van, maar dat is mijn ervaring. Gelukkig worden andere mensen er wel gelukkig van. Alleen die beroerde 3 maanden regel, grrrr. Maar nu naar het subject: 4-fma:

Mijn xtc bron droogde op en ben bij deze RC terechtgekomen in lock down tijd. De eerste trip was 100 mg oraal. Het was heerlijk, duurde 6 uur (opkomen duurde uurtje)maar ging wel golvend. Minder steady als wat ik bij anderen teruglas. Van 2100 tot 0300 lekker gedanst maar niet meer geslapen. Best wel een bonkhart maar voor de rest geen last en geen kater. Was gewoon alleen thuis.

Maar nu de variatie waar ik helemaal geweldig op ging: 50 gr gesnoven, wow !!!

na paar minuten komt het in. het doet wel ff pijn in je neusgat dus 2 x 25 mg per neusgat. De eerste keer in gezelschap genomen gewoon op een borrel. Praatkick, superblij, superavond. Matig geslapen, paar uurtjes.

Toen veruit de beste ervaring, alleen thuis in de ochtend zaterdagmorgen. Om 9 uur weer 50 mg gesnoven, wow, wat was de ochtend hemels!!! zonlicht, koffie, cigaret, alles was hemels. Concert aangezet. Effect zit tussen speed en xtc in. Helaas week later weer eens, toen eerst 25 mg,werkte te weinig, toen nog eens 25, viel tegen, magie was weg. Toen 2 weken later weer 50 mg en weer hemels !!! deze run eens goed gecheckt: bloeddruk ging met 40 omhoog en hartslag ook.... In mijn geval slaap ik na inname de eerste 15 uur niet. Ik heb het deze dag zeer laat gemaakt en toen lukte slapen wel. Deze dag dus van 0900 tot 1200 hemels, lichte come down van 1330 tot 1500 en savonds uitgegaan tot 0200 en goed geslapen.

hopelijk kun je er wat mee. craving is wel een dingetje. zou die 3 x 50 mg hetzelfde zijn als 1 x 150 die je 'om de 3 maanden mag'? Ik heb het gevoel dat 1 x per maand 50 mg geen probleem is, maar de wens is de vader vd gedachte,

veel liefs, een beginnende prutser :wink:
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ha Neo-Shulginist,

Bedankt voor je onderbouwde reactie! En ik schrok ook wel van het uitblijven van slaap/bonkhart dus voorlopig ben ik voor mijn dopamine afhankelijk van het hardlopen :) Pas liep ik hard in een voor mij onbekend natuurgebied en ik kreeg een herkenbare rush van zeker een uur. Tijdens én na afloop.

Het woord functioneel vind ik vaker terug. Ook bij 2-fma, wat bedoel je daar precies mee? Dat het een 'medicijn' is maar dan ongetest? Ik ken heel wat mensen die ritalin/concerta gebruiken, uiteraard is dat een getest middel middel maar misschien wel met soortgelijke uitwerkingen?

Bijna alle stimulanten werken met serotonine/dopamine, welke upper zou je veilig kunnen gebruiken...ik weet het, domme vraag, kheb er veel over gelezen en eigenlijk is het er niet... wiet/hasj...allemaal geprobeerd maar kword er vooral onrustig/misselijk van. Het werkt wel maar vooral ongewenst, en dat is jammer, na 3 trekjes ben ik vd kaart, heel stom. Want een joint wekelijks is geen probleem.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou wel oppassen om de middelen die je gewend bent te vervangen voor research chemicals. Dat kan een valkuil zijn. Je kan soms geconfronteerd worden met onverwachte en ongewenste effecten. Zeker omdat er over dit soort middelen maar heel weinig bekend is, dat maakt het lastig om een inschatting te maken.

Daarbij geldt de 3-maandenregel voornamelijk om ervoor te zorgen dat je dit soort middelen niet te vaak gaat gebruiken. Middelen zoals MDMA en 4-FMA kunnen namelijk schadelijk zijn voor het brein en ze verhogen de kans op ernstige hart- en vaatproblemen. Daar komt nog bij dat 4-FMA redelijk wat dopamine laat vrijkomen. Dat is een belangrijke voorspeller voor hoe verslavend een stof is. Nu wordt 4-FMA door velen 'functioneel' genoemd, en niet per se 'recreatief'. Maar alsnog is het met dit soort middelen belangrijk om erop te letten dat je het niet te vaak gaat doen. Daarom kan je het best een stelregel voor jezelf maken voor hoe vaak je maximaal mag gebruiken. Maximaal 4 keer in een jaar is een aardige grens. Dan kom je dus op die 3-maandenregel. In de tussentijd kun je natuurlijk niet smokkelen door dan maar soortgelijke middelen te gebruiken :wink:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
papahet zei:
Ha Neo-Shulginist,

Bedankt voor je onderbouwde reactie! En ik schrok ook wel van het uitblijven van slaap/bonkhart dus voorlopig ben ik voor mijn dopamine afhankelijk van het hardlopen :) Pas liep ik hard in een voor mij onbekend natuurgebied en ik kreeg een herkenbare rush van zeker een uur. Tijdens én na afloop.

Het woord functioneel vind ik vaker terug. Ook bij 2-fma, wat bedoel je daar precies mee? Dat het een 'medicijn' is maar dan ongetest? Ik ken heel wat mensen die ritalin/concerta gebruiken, uiteraard is dat een getest middel middel maar misschien wel met soortgelijke uitwerkingen?

Bijna alle stimulanten werken met serotonine/dopamine, welke upper zou je veilig kunnen gebruiken...ik weet het, domme vraag, kheb er veel over gelezen en eigenlijk is het er niet... wiet/hasj...allemaal geprobeerd maar kword er vooral onrustig/misselijk van. Het werkt wel maar vooral ongewenst, en dat is jammer, na 3 trekjes ben ik vd kaart, heel stom. Want een joint wekelijks is geen probleem.
Klik om te vergroten...
Elke week recreatief een upper gebruiken zit er niet in, als je levenskwaliteit en gezondheid je lief is. Je zou amfetamine wel wat vaker dan 4 keer per jaar kunnen doen maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor als 4-fma, een aardig verslavend goedje.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
had je geen sombere en/of depressieve gedachtes de dagen na afloop? zoals ik altijd heb met serotonine verbruikers
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
papahet zei:
Het woord functioneel vind ik vaker terug. Ook bij 2-fma, wat bedoel je daar precies mee? Dat het een 'medicijn' is maar dan ongetest? Ik ken heel wat mensen die ritalin/concerta gebruiken, uiteraard is dat een getest middel middel maar misschien wel met soortgelijke uitwerkingen?
Klik om te vergroten...
Mensen bedoelen er meer mee dat 'functionele' stimulanten wel energie geven maar dat het niet per se heel plezierige energie is. Soms worden zulke stimulanten (in lage dosis) gebruikt ter vervanging van andere stimulerende middelen zoals ritalin of dexamfetamine om de concentratie te verhogen.
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#8
GoldenGrow zei:
had je geen sombere en/of depressieve gedachtes de dagen na afloop? zoals ik altijd heb met serotonine verbruikers
Klik om te vergroten...

Niet tot nauwelijks, bij gebruik in de avond niet, en het uitblijven van slaap was functioneel niet handig maar het plafondstaren was niet persé onaangenaam. Het uitblijven van een kater is misschien juist ook wel een gevaar. Nu gebruikte ik maar een lage dosis en ik ben fysiek/mentaal gezond. Voor mij ist puur recreatief. Die paar keer 50 mg in de ochtend gaf een lichte comedown van anderhalf uur in de middag. Ik heb ook xtc gebruikt int verleden maar dat is echt anders hoor. Mijn eerste xtc ervaring was zo bizar gaaf,ervaringen int verleden neem je ook mee denk ik. Je brein is zo complex, je kunt er niet zomaar iets ingooien en het middel doet de rest (denk ik) Mijn eerste joint ervaring was slecht en dan neem je dat ook mee denk ik. Terugkomend op je vraag: het serotonine effect is echt minder,ik word wel blijer/opgewekter maar vooral energieker door 4-fma, die warme tinteling in je nekwervel is er niet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Functioneel betekent dat je het in lagere dosering kan inzetten om tot verbeterde prestaties te komen in plaats van de drug te gebruiken ter vermaak (recreatief)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Nu wordt 4-FMA door velen 'functioneel' genoemd, en niet per se 'recreatief'. Maar alsnog is het met dit soort middelen belangrijk om erop te letten dat je het niet te vaak gaat doen.
Klik om te vergroten...
Huh wat? Bedoel je niet 2-FMA? Heb vele rapporten gelezen van mensen die het empatischer vinden dan MDMA. Vele meth junks vinden dit de allerfijnste stimulant.

Psychonautwiki: "Empathy, affection and love: Varying reports differ on the level of this effect, with some reports comparing 4-FA and others comparing MDMA."

De 3 maanden regel is echt heel belangrijk bij deze substantie zoals je al zegt.

Ik vind 3-FMA al echt enorm recreatief, misschien wel de allerfijnste stimulant boven MDMA, speed en coke. Zelfs op lage dosis al.
Op 10-15mg is het inderdaad functioneel, zoals de meeste uppers, maar daarboven is het echt heel heel euphorisch en fijn.

Mensen zijn echt heel enthousiast over 4-FMA. Reddit barst van de hele positieve verhalen. Al mijn dealers verkopen het zelfs.

Het word als leuker dan 4-FA ervaren door vele, terwijl sommige 4-FA iets leuker vinden.

Bedoel je niet dat het helderder is dan MDMA?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Verkopen die dealers het niet omdat de naam nogal lijkt op 4-FA of 4-FMP? Ik ken de nuanceverschillen niet zo goed tusen 2-, 3-, en 4-FMA. Maar erg recreatief hebben ze mij nog niet in de oren geklonken =p
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Verkopen die dealers het niet omdat de naam nogal lijkt op 4-FA of 4-FMP? Ik ken de nuanceverschillen niet zo goed tusen 2-, 3-, en 4-FMA. Maar erg recreatief hebben ze mij nog niet in de oren geklonken =p
Klik om te vergroten...
Ze verkopen het wel gewoon onder de naam 4-FMA. Ik heb het nog nooit gehaald omdat ik dat via vendors doe persoonlijk.

Toen de middelen op de markt kwamen waren de rapporten niet echt positief, maar na een tijdje verscheen het ene positieve na het andere positieve rapport. Heeft misschien te maken met een slechte batch of andere substantie?! Ikzelf heb er erg van genoten en durf het de fijnste recreatieve uppers te noemen met de minste bijwerkingen. Weinig comedown, geen stimulerende metabolieten als 3-MMC en vooral mentaal met geen overstimulatie. Echt de tegenpool van 4F-MPH (heel erg strak met weinig mentale voordelen). Maar vind 4F-MPH by far de allerkutste stimulant die ik heb geprobeerd. Ik gok dat het niet is wat ze zeggen.

Natuurlijk is dit allemaal erg persoonlijk, maar ik zou het wel echt een recreatieve stimulant noemen. Veel te veel serotonine om functioneel te zijn (wegens de 3 maanden regel).

2-FMA is daarin tegen heel fijn als functionele stimulant. Veel beter dan ritalin en speed naar mijn mening.
Alleen mentaal, geen nare lichamelijke bijwerkingen, bijna geen comedown en veel motivatie. Het released echt heel weinig serotonine, 3/4-FMA wel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Okee ik ben nog steeds sceptisch.

Men deed ook helemaal lyrisch over 3-FA. Met verhalen over hoe het net zoveel dopamine zou releasen als meth. Nou, ik heb het een keer gedaan vorig jaar, en dat was nog met goed spul van die ene legendarische Spaanse vendor, en ik vond er geen ruk aan. Letterlijk, want ik probeerde te rukken maar daar had ik eigenlijk niet zo'n zin in. Misschien heb ik het in de verkeerde context geprobeerd (thuis). Maar de beloftes over super-dopamine en extreem-recreatief werden niet echt waargemaakt imo.
In die zin sta ik dus ook sceptisch tegenover 4-FMA. Maar je hebt wel mijn interesse verhoogd van niet-bestaand naar een licht opgerezen wenkbrouw.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Okee ik ben nog steeds sceptisch.

Men deed ook helemaal lyrisch over 3-FA. Met verhalen over hoe het net zoveel dopamine zou releasen als meth. Nou, ik heb het een keer gedaan vorig jaar, en dat was nog met goed spul van die ene legendarische Spaanse vendor, en ik vond er geen ruk aan. Letterlijk, want ik probeerde te rukken maar daar had ik eigenlijk niet zo'n zin in. Misschien heb ik het in de verkeerde context geprobeerd (thuis). Maar de beloftes over super-dopamine en extreem-recreatief werden niet echt waargemaakt imo.
In die zin sta ik dus ook sceptisch tegenover 4-FMA. Maar je hebt wel mijn interesse verhoogd van niet-bestaand naar een licht opgerezen wenkbrouw.
Klik om te vergroten...
Hahaha ik heb nooit 3-FA geprobeerd. Maar ik kan me zo voorstellen dat de M (meth) wel wat toevoegt. Ook hoe hoger het getal bij de fluor atoom (weet er niet zoveel vanaf hoor dus sorry als ik het verkeerd zeg) hoe meer serotonine bij deze stoffen. 3-FMA ligt tussen 2/4-FMA in.

Ik las dat 3-FA het meest op normale straat pep lijkt van alle RC amphs. Mee eens?

Het zal wel persoonlijk zijn. Maar mijn vrienden en ik vinden het een geweldige stimulant. Het voelt veel schoner aan dat andere amfetamines en cathinones. Vind het bizar dan een stimulant zo mentaal ingericht kan zijn, zonder de lichamelijke stimulatie waardoor ik vaak niet meer stil kan zitten.

2-FMA is perfect voor studeren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou 3-FA gaf wel echt 'clean' energie. Dus je merkt er eigenlijk niet zoveel van, behalve dan dat je niet moe wordt en veel praat. Vergelijkingen met amfetamine vind ik te veelbelovend want zo recreatief is het middel niet.
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stonologie citeerde psychonautwiki dat 4-fma op mdma lijkt en dat lees je ook wel op reddit. Maar na mdma slaap ik als een roosje,en dat is bij 4-fma zeker niet het geval. Mdma is heerlijk bij trance, je danst in je eigen cirkeltje. Bij hardrock in de moshpit werkt het niet kan ik je vertellen uit ervaring. Pas op de terugweg na een concert kreeg ik een afterglow die onwerkelijk was. Werkelijke vrede. Ik stopte op elke parkeerplaats onderweg voor een sigaret en wilde eigenlijk voor altijd daar blijven. Thuisgekomen direct in slaap gevallen. 4-fma nog niet op een concert geprobeerd omdat die er niet zijn...Maar muziek komt enorm binnen, ik ga ervan springen/luchtgitaar spelen. En dat is wel leuk met al die concerten die nu gestreamd worden. Ik word zoals gezegd helemaal gelukkig van 50 mg nasaal. Maar slaap daarna 15 uur niet,grrrr. Ben enorm benieuwd naar de serotonine afgifte. Je leest over een hoop ervaringen maar de werkelijke SRA tov MDMA vind ik nergens. 4-fmp doet dat bijvoorbeeld 13 x minder tov MDMA, maar hoe verhoud de SRA van 4-fma zich tov MDMA?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
papahet zei:
4-fmp doet dat bijvoorbeeld 13 x minder tov MDMA, maar hoe verhoud de SRA van 4-fma zich tov MDMA?
Klik om te vergroten...
Dit kun je sowieso niet zo goed zeggen.
De bindingsaffiniteit is wel meetbaar, maar dat zegt nog niks over hoe de stof zich in vivo gedraagt. Het kan zijn dat de bio-availability heel laag is waardoor een stof nooit op de plek van de receptor komt. Dan heb je niks aan een hoge bindingsaffiniteit. Soms wordt een stof gemetaboliseerd (afgebroken) tot een andere stof die weer veel actiever is. Soms heb je ingewikkelde feedback-loops van receptor up- en downregulation.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Verkopen die dealers het niet omdat de naam nogal lijkt op 4-FA of 4-FMP?
Klik om te vergroten...
Mensen die een surrogaat zoeken voor 4-FA / 4-MMC zoeken eigenlijk Methamfetamine, ze weten het alleen zelf nog niet.

De effecten van 4-FMA zijn gelijkend maar leunen meer naar die van MDMA wat minder misbruik potentieel kent.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nouja ik vrees dus eigenlijk wel dat als straks die rc-wet ingaat, dat een deel van de 3-MMC-enthousiastelingen dan ineens verslagen thuis zitten en denken 'shit wat moet ik nu gaan nemen', dat ze dan al snel bij methamfetamine uitkomen, wat dan wel beschikbaar is.
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#20
Afgelopen donderdagavond om half 8 50 mg 4-fma geslikt, met de kids een spelletje gedaan (partner had nachtdienst) en om 9 uur kwam het toch lekker opzetten joh!!! Minder intens als met snuiven,muziek kwam ook wat minder binnen. Maar wel een heerlijke egotrip gehad. Ik had nog maar 2 cigaretten en ik denk dat dat goed was. Minder adrenaline enzo:) Had me ingesteld op een nachtje overslaan. Maar kheb veel muziek geluisterd, stukje Breaking Bad, toen nog ff gelezen en om 3 uur was ik het zat. Ik dacht ff liggen hoor, en 4 uur later werd ik fris wakker. Dat was zo super fijn. Ik noem het ego trip omdat je gewoon 6 uur lekker tijd voor jezelf heb en ondertussen blij en energiek ben. Dat wil weleens ondersneeuwen in een gezin. Geen kater of niks. Kvind 4-fma echt iets te fijn :wink:Nu tot de zomervakantie echt even niets meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."