Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc oplossen

3mmc oplossen

47 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf weten. Ik vind spuiten wel junkiegedrag. Komen een hoop risico's bij kijken.
3
3MCCNLLid
01-01-2024, 00:00
#2
Warm water gebruiken 38 + dan lost het heel snel op. Kan zo de verstuiver in.
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hay allemaal, vanavond willen we eindelijk aan de 3mmc gaan. Echter vind mijn vriendin het niet fijn bommetjes te maken. En ook niet om het te snuiven. Kan ik het oplossen in water ofso? En ik zag dat als je het slikt wel 6 tot 8 uur aanhoud, zijn er mogelijkheden om te zorgen dat dit wat minder lang duurt?
En wat is de perfecte hoeveelheid om te beginnen met dit middel?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Albertospaghetti zei:
Echter vind mijn vriendin het niet fijn bommetjes te maken. En ook niet om het te snuiven. Kan ik het oplossen in water ofso?
Klik om te vergroten...
3-MMC lost niet op in water, dus dat gaat niet lukken. En waarom wil je vriendin geen bommetjes slikken? Het is hap slik weg en je merkt er niks van.

Albertospaghetti zei:
En ik zag dat als je het slikt wel 6 tot 8 uur aanhoud, zijn er mogelijkheden om te zorgen dat dit wat minder lang duurt?
Klik om te vergroten...
6 tot 8 uur is wat overdreven, ik zelf vind ongeveer 3 tot 4 uur. Korter dan MDMA. Aan de werkingsduur kan je vrij weinig doen, maar het is wel dosis gerelateerd.

Albertospaghetti zei:
En wat is de perfecte hoeveelheid om te beginnen met dit middel?
Klik om te vergroten...
Dat ligt aan je gewicht maar 150 a 200 mg is voor mij een goede dosis.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Waarom maakt spuiten je een junk maar snuiven niet? 🤔
Klik om te vergroten...
In mijn ogen is een junk iemand die een zware afhankelijk heeft aan een bepaalde soort drugs, vaak heroïne of alcohol en dakloos is. Dat gaat vaak samen met bedelen of stelen. De manier van drugs toedienen staat daar voor mij los van.

Ik vind junk sowieso een vervelend woord. Die mensen hebben er meestal niet voor gekozen om zo te leven en hebben het een stuk lastiger dan de rest van ons.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Ganggang💯
Junks hebben vaak gewoon een dak boven hun hoofd hoor.

Overigens vind ik junks juist mensen die er voor gekozen hebben om zo te leven.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
8️⃣6️⃣ zei:
@Ganggang💯
Junks hebben vaak gewoon een dak boven hun hoofd hoor.

Overigens vind ik junks juist mensen die er voor gekozen hebben om zo te leven.
Klik om te vergroten...
Ik zie en hoor hier vaak in mijn omgeving dat het vaak mensen zijn die snel afglijden. Dakloos worden door omstandigheden (kan heel rap gaan), depressie daardoor en je drinkt al gauw elke dag een biertje, vervolgens verdooft dat niet meer genoeg en in de daklozen opvang zijn de zwaardere middelen binnen handbereik.

Mijn oom werkt bij Humanitas en ik help ze wel eens met bepaalde projecten.

Ook slapen er hier in het portiek vaak verslaafden.


Er zijn zeker ook mensen die er voor kiezen maar je kunt je ook afvragen hoe vrijwillig die keuze is als er in hun ogen geen alternatief meer is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Ganggang💯
Veruit de meeste junks hebben gewoon een dak boven hun hoofd hoor, zo ook mijn buren. (hij: methadon en bier, zij oxy crack en benzo's)

de keuze om altijd drugs te gebruiken blijft een keuze, vrijwillig of niet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
8️⃣6️⃣ zei:
de keuze om altijd drugs te gebruiken blijft een keuze, vrijwillig of niet.
Klik om te vergroten...
In essentie zeker. Maar als ik sommige verhalen hoor van de daklozen die ik spreek dan begrijp ik het wel. Sommigen hebben zoveel ellende meegemaakt en zo weinig hulp gekregen dat hun enige modus verdoven is. Dus ik snap wel dat ze er zonder goede begeleiding niet af komen.

Daarom vraag ik me af hoe vrijwillig die keuze is als je hele beloningssysteem er op stuurt dat je weer een hit nodig hebt, terwijl je diep van binnen wel weet dat je dat niet moet doen.
K
KietaaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Wat een onzin. Als je het slikt is het effect ook lekker.
Drugs spuiten is voor junks.
Klik om te vergroten...
Luister junk dit junk dat moet je zeker nie mee afkomen tegen ik sterker nog het is niet omdat ik er wel tegen kan en zelf maar eens om de zoveel maand een nachtje iv uitprobeer puur uit interesse en that's it persoonlijk vind ik zelf dat het je mindsetting is die er toe doet de term psychonaut is jou duidelijk ontgaan BTW 3mmc is wel zwakke rommel maar kan het begrijpen als je nooit echte 4mmc hebt gekend 🤣🤣🤣😂😜😜✌️✌️✌️
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kietaa zei:
Luister junk dit junk dat moet je zeker nie mee afkomen tegen ik sterker nog het is niet omdat ik er wel tegen kan en zelf maar eens om de zoveel maand een nachtje iv uitprobeer puur uit interesse en that's it persoonlijk vind ik zelf dat het je mindsetting is die er toe doet de term psychonaut is jou duidelijk ontgaan BTW 3mmc is wel zwakke rommel maar kan het begrijpen als je nooit echte 4mmc hebt gekend 🤣🤣🤣😂😜😜✌✌✌
Klik om te vergroten...
...,, .....,, ........
Puzzel: voeg deze punten en leestekens toe in bovenstaande post en ontdek het geheime bericht wat meneer heeft neergezet, wat voor niemand leesbaar is als je een hele alinea typt zonder leestekens.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Zelf weten. Ik vind spuiten wel junkiegedrag. Komen een hoop risico's bij kijken.
Klik om te vergroten...
Wat versta jij onder een junk vraag ik me dan af? Daar staat de manier van toedienen toch los van?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Wat versta jij onder een junk vraag ik me dan af? Daar staat de manier van toedienen toch los van?
Klik om te vergroten...
Het was niet mijn bedoeling om een discussie over de definitie van een junk uit te lokken.
Maar om antwoord te geven op je vraag: dat je afhankelijk ergens van bent, zodanig dat je werk en sociale contacten eronder lijdt, en je mss wel financiële problemen krijgt. Daarvoor hoef je niet perse te spuiten.
Al denk ik wel dat de kans dat je verslaafd raakt groot is, als je eenmaal met IV begint. Experimenteren enzo, allemaal leuk, maar spuiten vind ik een stap te ver.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kietaa zei:
de term psychonaut is jou duidelijk ontgaan
Klik om te vergroten...
Als ik moet gaan spuiten zodat ik dan ook een echte psychonaut ben, laat dan maar zitten. :wave:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
1589977405327.png
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
8️⃣6️⃣ zei:
@Ganggang💯
Veruit de meeste junks hebben gewoon een dak boven hun hoofd hoor, zo ook mijn buren. (hij: methadon en bier, zij oxy crack en benzo's)

de keuze om altijd drugs te gebruiken blijft een keuze, vrijwillig of niet.
Klik om te vergroten...
Als het niet vrijwillig is, kan het natuurlijk geen keuze zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
KlaasVaak zei:
Als het niet vrijwillig is, kan het natuurlijk geen keuze zijn.
Klik om te vergroten...
Je kunt toch gedwongen worden om een keus te maken.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganggang💯 zei:
Je kunt toch gedwongen worden om een keus te maken.
Klik om te vergroten...
Dat is wat anders. Dan heeft de keuze alsnog meerdere opties.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
KlaasVaak zei:
Dat is wat anders. Dan heeft de keuze alsnog meerdere opties.
Klik om te vergroten...
Waar ik op doelde is hoe het brein van een verslaafde werkt. Helemaal bij verslaafden met een uitzichtloze situatie. Hun beloningsmechanisme maakt die keuze eigen voor hen ipv een rationeel besluit.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganggang💯 zei:
Waar ik op doelde is hoe het brein van een verslaafde werkt. Helemaal bij verslaafden met een uitzichtloze situatie. Hun beloningsmechanisme maakt die keuze eigen voor hen ipv een rationeel besluit.
Klik om te vergroten...
Dat bedoel ik, als de uikomst al vaststaat vanwege het beloningsmechanisme is er dus geen sprake van een keuze.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."