Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC: Orale dosis

3-MMC: Orale dosis

17 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
T
TelluriumLid
01-01-2024, 00:00
#1
En dan nog een topic over een dosering 3-MMC.. ik heb al aardig wat topics gelezen hierover maar ik twijfel toch over een 'goede' begindosis voor een bommetje 3-MMC. Eentje waarbij je 'm wel goed voelt, maar niet te hard gaat.

-1,5 maand geleden voor het eerst gebruikt, 3 'medium' lijntjes, heel lekker spul, lekker mild/helder, licht euforisch, energie, toch wel een beetje een roes, rustig come-up en come-down.
-1 maand geleden dan toch een nacht snuivend doorgehaald, ook inderdaad verrast over hoe lang je hiermee op een level kan blijven. Nog steeds heel lekker, maar in de ochtend niet meer de moeite waard qua effect om door te gaan, naar mijn mening. Wel echt fucked up door de nacht overslaan, wil ik deze keer echt niet doen, was wel een leer momentje.

Het bij willen pakken met het snuiven viel me wel op, zoals eerder ook genoemd. Nu vind ik het fijne er juist aan dat het wat milder is, en naar mijn mening erg passend voor een thuis setting. Ik wil het graag deze week als orale dosis proberen met een vriend, 1 of 2 bommetjes, en het echt daarbij te laten, met het idee, 'mild spul, niet te gek, vroeg beginnen, wel gewoon naar bed in de nacht, maar een leuk randje aan de avond'. Klinkt naïef misschien, maar hoop dat als ik een plan maak qua doseringen dit wel lukt.

Zelf weeg ik 60kg, en die vriend 75kg. Ik zat zelf aan de volgende optie te denken, natuurlijk is het mijn eigen keuze, maar was wel benieuwd naar wat jullie hier van denken, of eigen ervaringen?
-Ik zou beginnen met 110mg, ik zou hem dit ook willen geven omdat hij nog niet eerder geprobeerd heeft (wel ervaring met coke, xtc, mdma). -> Hem toch meer geven dan ik als begin dosis?
-Mocht dit nou niet veel gevoel geven, 1.5h na inname nog 30-40mg erbij?
Enige ervaring met bijpakken? Ik las hier en daar dat het kort werkt, misschien is dit te weinig om bij te pakken en te laat?

Advies om toch 120-130 te doen om het goed te voelen? ik ben zelf wat op mn hoede om te hard te gaan, maar hoe verschillend zal het tussen 110 en 130 mg zijn?
Liefst gewoon 1 goede dosis en daar lekker van genieten, maar ja te hard is ook niet fijn natuurlijk

En mochten we toch een tweede bommetje naar achter willen mikken -> 100 mg bijpakken na een 1-1.5 uur na inkicken van de 1e dosis, of is dat toch echt te veel om bij te pakken?


Ander idee wat ik had:
-Begin met een 'gemiddeld' lijntje snuiven, 30-40mg.. om er meteen even iets van te voelen, er even leuk in te komen
-Na 45 min. beide een bommetje van 110-130mg en die uit laten werken

Hehe, erg veel vragen zie ik nu, en toch heb ik er nog een:
-Enige ervaring met meteen na het avondeten een orale dosis innemen? Zou dit het effect waarschijnlijk heel erg afzwakken?
L
Lover-of-the-feelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tellurium zei:
Ander idee wat ik had:
-Begin met een 'gemiddeld' lijntje snuiven, 30-40mg.. om er meteen even iets van te voelen, er even leuk in te komen
-Na 45 min. beide een bommetje van 110-130mg en die uit laten werken
Klik om te vergroten...

hoi

ik zou indd een bommetje maken van tussen de 90 en 110. Hou er rekening mee dat het langzaam opbouw het gevoel heel anders de bij x ofzo. Bij pakken van je bommetjes zou ik niet doen want je gaat dan stapelen. Wat bedoel ik daar mee dat je dan te snel te veel gebruikt. En verder qua timing kan ik er heel goed in komen.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo. Advies geven over dosissen is niet ongevaarlijk. Ik ken jou niet, weet dus ook niet hoe jij op een bommetje gaat reageren, dus dit is een beetje linke boel, snap je? Wat ik je wel kan aanraden is om een paar uur te wachten, na het eten, dan neemt je maag de stoffen beter en sneller op. Maarrrr, jij wil vooral weten hoeveel je kan/mag nemen waarschijnlijk, en dat begrijp ik wel. Hieronder een link waar je informatie vindt ivm de gangbare dosissen. Maar nogmaals, iedereen is anders, dus je bent en blijft een beetje je eigen proefkonijn... Succes!

psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
T
TelluriumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lover-of-the-feel zei:
hoi

ik zou indd een bommetje maken van tussen de 90 en 110. Hou er rekening mee dat het langzaam opbouw het gevoel heel anders de bij x ofzo. Bij pakken van je bommetjes zou ik niet doen want je gaat dan stapelen. Wat bedoel ik daar mee dat je dan te snel te veel gebruikt. En verder qua timing kan ik er heel goed in komen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de snelle reactie! Het is uitproberen met de dosis natuurlijk, klein beginnen, en als het te mild was een volgende keer iets meer..
Ik heb wel het idee als het bommetje net niet helemaal valt, dat dan een snuifje wel de extra kick zou kunnen geven, hoe sta jij hier tegenover? Dan wel weer het risico dat je telkens bij blijft snuiven natuurlijk
T
TelluriumLid
01-01-2024, 00:00
#5
geflipt zei:
Hallo. Advies geven over dosissen is niet ongevaarlijk. Ik ken jou niet, weet dus ook niet hoe jij op een bommetje gaat reageren, dus dit is een beetje linke boel, snap je? Wat ik je wel kan aanraden is om een paar uur te wachten, na het eten, dan neemt je maag de stoffen beter en sneller op. Maarrrr, jij wil vooral weten hoeveel je kan/mag nemen waarschijnlijk, en dat begrijp ik wel. Hieronder een link waar je informatie vindt ivm de gangbare dosissen. Maar nogmaals, iedereen is anders, dus je bent en blijft een beetje je eigen proefkonijn... Succes!

psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
Klik om te vergroten...
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk! Ik ben zelf dan toch weer wat huiverig om 150mg te pakken als begin dosis, laat staan meer, terwijl dit daar als minimum common dosis word genoemd, maar goed gewoon met weinig beginnen is het beste natuurlijk.
Ik weet niet of je het zelf gebruikt hebt, maar zo ja; wat waren voor jou fijne ervaringen hiermee, qua dosis en bijpakken, ?
Enneh.. voor het eten innemen, half uurtje later eten, zou dat waarschijnlijk de werking flink beinvloeden, of is het dan al waarschijnlijk wel grootendeels bij je lever belandt?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tellurium zei:
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk! Ik ben zelf dan toch weer wat huiverig om 150mg te pakken als begin dosis, laat staan meer, terwijl dit daar als minimum common dosis word genoemd, maar goed gewoon met weinig beginnen is het beste natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Met weinig beginnen is inderdaad een wijze keuze. Bijnemen kan altijd, maar wat je ingeslikt hebt, daar moet je door...
Tellurium zei:
Ik weet niet of je het zelf gebruikt hebt, maar zo ja; wat waren voor jou fijne ervaringen hiermee, qua dosis en bijpakken, ?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik het zelf, maar eerder af en toe, het is en blijft een stof die aan je serotoninen zit... Ik heb van nature een vrij hoge tolerantie voor entactogene middelen zoals MDMA of 5-MAPB, dus mijn dosissen zijn hier minder van toepassing. Als je snuift, hoeveel snuif je dan in een sessie? En hoe vaak zit er tussen elke snuif? Dan heb ik ten minste een idee van wat je tolerantie is.

Ik vond er de eerste keren niks aan en voelde amper iets, zelfs op hogere doseringen. Ik snoof het eerst ook vooral. Dan ben ik het bijna uitsluitend oraal gaan gebruiken, en ik snapte het plots. Het brengt wat euforie, veel energie, een warme gloed en veel praterigheid naar boven, en dat is een leuke combinatie. Subtiel, maar niet onaangenaam. Ik neem, verspreid over een hele avond, 2-3 bommetjes, en snuif tussendoor hier en daar een lijn. Zeer fijn, maar na een avond of nacht stopt het voor mij wel. Dan voel ik enkel nog de stimulatie, en krijg ik die 'zweverigheid' niet meer... En dan stop ik er weer een tijdje mee!
Tellurium zei:
Enneh.. voor het eten innemen, half uurtje later eten, zou dat waarschijnlijk de werking flink beinvloeden, of is het dan al waarschijnlijk wel grootendeels bij je lever belandt?
Klik om te vergroten...
Ik moet eerlijk toegeven dat ik, wanneer ik 3-MMC gebruik, ik meestal het avondeten oversla, en ik denk wel dat dat het effect nog wat versterkt. Maar dat is mijn idee, geen idee of het ook zo is. Sowieso ga je waarschijnlijk niet veel honger hebben tijdens je sessie, dus eet best vooraf. Ik zou minstens een uur wachten daarna.

Veel succes en laat ons gerust weten hoe het geweest is!
T
TelluriumLid
01-01-2024, 00:00
#7
geflipt zei:
Ik gebruik het zelf, maar eerder af en toe, het is en blijft een stof die aan je serotoninen zit... Ik heb van nature een vrij hoge tolerantie voor entactogene middelen zoals MDMA of 5-MAPB, dus mijn dosissen zijn hier minder van toepassing. Als je snuift, hoeveel snuif je dan in een sessie? En hoe vaak zit er tussen elke snuif? Dan heb ik ten minste een idee van wat je tolerantie is.
Klik om te vergroten...
Een vriend had lijntjes voor me gelegd, stuk minder dan voor hemzelf, dit waren vrij platte puntjes van 1cm, ik heb echt geen idee van de hoeveelheid, geen ervaring met snuif doseringen, maar later op de avond heb ik wel wat dikkere lijnen genomen ook, viel allemaal wel goed, nooit echt het gevoel van te hard gaan, en ook geen opvallend merkbare hartkloppingen. Hij schatte in dat ik zo'n 300mg over een tijdsbestek van 8 uur heb gebruikt, allemaal nasaal. Dus ja; +-30mg, elke 45 minuten, 10 keer snuiven.. zo iets?
Toen ik xtc gebruikte, 4 jaar geleden voor het laatst, was 100mg in ieder geval een perfecte dosis voor me, echt een enkele keer een kwartje bijgepakt.

Hoe verhoudt voor jou de 1e MDMA hoeveelheid met jouw ideale 1e 3-MMC dosis? (is afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt natuurlijk, maar voor het idee vraag ik het even). Volgens psychonautwiki is de common dosis 3-MMC 1,5-2x zoveel als MDMA.
geflipt zei:
Subtiel, maar niet onaangenaam. Ik neem, verspreid over een hele avond, 2-3 bommetjes, en snuif tussendoor hier en daar een lijn. Zeer fijn, maar na een avond of nacht stopt het voor mij wel. Dan voel ik enkel nog de stimulatie, en krijg ik die 'zweverigheid' niet meer... En dan stop ik er weer een tijdje mee!
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, ik ben dus heel erg benieuwd naar het slikken. Ik had namelijk bij het snuiven wel echt wat euforie, dat warme gevoel heel erg, knuffeldrang en praterigheid. Misschien omdat ik al een aantal jaar helemaal geen uppers had gebruikt, dat het erg goed viel. Het heldere, maar ook wel echt los kunnen gaan, open kunnen zijn, dat vond ik vooral het toffe eraan. Ben benieuwd of dit dan nog intenser is als orale dosis. Maar je gebruikt het erg verstandig; even het euforische eruit halen, leuke avond/nacht en dan een tijdje niet doen.
geflipt zei:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik, wanneer ik 3-MMC gebruik, ik meestal het avondeten oversla, en ik denk wel dat dat het effect nog wat versterkt. Maar dat is mijn idee, geen idee of het ook zo is. Sowieso ga je waarschijnlijk niet veel honger hebben tijdens je sessie, dus eet best vooraf. Ik zou minstens een uur wachten daarna.
Klik om te vergroten...
Kan ook inderdaad, en dan gewoon als het uitwerkt even wat goed vullende soep of iets eten, dat je toch de gebruikte energie weer aanvult (en antoxidanten natuurlijk!).
geflipt zei:
Veel succes en laat ons gerust weten hoe het geweest is!
Klik om te vergroten...
Bedankt! Ik kom er nog op terug in het weekend! Ben best enthousiast over dit spul tot nu toe, maar wel echt niet te vaak doen, zou nu dan de derde keer in 1.5 maand worden, maar goed ik kan de bommetjes sessie altijd nog uitstellen natuurlijk!
L
Lover-of-the-feelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tellurium zei:
Bedankt voor de snelle reactie! Het is uitproberen met de dosis natuurlijk, klein beginnen, en als het te mild was een volgende keer iets meer..
Ik heb wel het idee als het bommetje net niet helemaal valt, dat dan een snuifje wel de extra kick zou kunnen geven, hoe sta jij hier tegenover? Dan wel weer het risico dat je telkens bij blijft snuiven natuurlijk
Klik om te vergroten...
Ja ik zelf zou het ook zo doen en inderdaad uit kijken dat je dus niet door blijft gaan
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ervaar een langere rush op 1 x 200 mg dan op 1 x 150 en dan 2 uur later nog 100. Inkakken is bijpakken geld absoluut niet voor mij. Ook bij coke liever 2 x een dikke lijn dan 5 dunnetjes. Ben 80 kg en fit. 200 mg is mijn ideale dosis. Ik ga er echt 5 uur goed op. Ik weet het: anders weer dan andere mensen schrijven...je ziet het dat het voor iedereen anders werkt. Altijd oraal trouwens. Snuiven word ik alleen maar helder van. Met 5 uur bedoel ik dan wel inclusief afterglow. Die vind ik soms net zo lekker als de opkomst. Bijpakken ben ik helemaal tegen. Ik doe het nooit meer. Je euforie komt niet meer terug en je verpest toekomstige ervaringen/nachtrust.

Heb eerder geschreven dat ik goed ging op 250 mg ineens maar gelukkig kan ik nu ook af met 200 mg...
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
papahet zei:
Ik ervaar een langere rush op 1 x 200 mg dan op 1 x 150 en dan 2 uur later nog 100. Inkakken is bijpakken geld absoluut niet voor mij. Ook bij coke liever 2 x een dikke lijn dan 5 dunnetjes. Ben 80 kg en fit. 200 mg is mijn ideale dosis. Ik ga er echt 5 uur goed op. Ik weet het: anders weer dan andere mensen schrijven...je ziet het dat het voor iedereen anders werkt. Altijd oraal trouwens. Snuiven word ik alleen maar helder van. Met 5 uur bedoel ik dan wel inclusief afterglow. Die vind ik soms net zo lekker als de opkomst. Bijpakken ben ik helemaal tegen. Ik doe het nooit meer. Je euforie komt niet meer terug en je verpest toekomstige ervaringen/nachtrust.

Heb eerder geschreven dat ik goed ging op 250 mg ineens maar gelukkig kan ik nu ook af met 200 mg...
Klik om te vergroten...
Helemaal mee akkoord. Ik heb nooit het concept van bijnemen begrepen met serotonineslurpers. Heb het eenmaal gedaan maar je geraakt nooit meer waar je wil geraken. Heeft enkel maar nadelen in mijn ogen. Gewoon een vrij stevige dosis nemen in het begin van de avond en blij zijn met de ervaring die je hebt gehad als het uit begint te werken. Eventueel nog een jointje in de comedown.
T
TelluriumLid
01-01-2024, 00:00
#11
papahet zei:
Ik ervaar een langere rush op 1 x 200 mg dan op 1 x 150 en dan 2 uur later nog 100. Inkakken is bijpakken geld absoluut niet voor mij. Ook bij coke liever 2 x een dikke lijn dan 5 dunnetjes. Ben 80 kg en fit. 200 mg is mijn ideale dosis. Ik ga er echt 5 uur goed op. Ik weet het: anders weer dan andere mensen schrijven...je ziet het dat het voor iedereen anders werkt. Altijd oraal trouwens. Snuiven word ik alleen maar helder van. Met 5 uur bedoel ik dan wel inclusief afterglow. Die vind ik soms net zo lekker als de opkomst. Bijpakken ben ik helemaal tegen. Ik doe het nooit meer. Je euforie komt niet meer terug en je verpest toekomstige ervaringen/nachtrust.

Heb eerder geschreven dat ik goed ging op 250 mg ineens maar gelukkig kan ik nu ook af met 200 mg...
Klik om te vergroten...

Green Dude zei:
Helemaal mee akkoord. Ik heb nooit het concept van bijnemen begrepen met serotonineslurpers. Heb het eenmaal gedaan maar je geraakt nooit meer waar je wil geraken. Heeft enkel maar nadelen in mijn ogen. Gewoon een vrij stevige dosis nemen in het begin van de avond en blij zijn met de ervaring die je hebt gehad als het uit begint te werken. Eventueel nog een jointje in de comedown.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed! Het bijpakken van xtc/MDMA vond ik ook altijd totaal niet de moeite waard. Nu dus nog even opzoek naar mijn ideale begindosis.

Misschien even ter vergelijking, maar wat is jullie ideale begindosis voor MDMA? En bij speed, een orale dosis?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tellurium zei:
En bij speed, een orale dosis?
Klik om te vergroten...
15 a 20mg als het je eerste keer is
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tellurium zei:
Nu dus nog even opzoek naar mijn ideale begindosis.
Klik om te vergroten...
Die had je toch al? Ging je niet beginnen bij 90-110mg voor je bommetje 3mmc??
Tellurium zei:
Misschien even ter vergelijking, maar wat is jullie ideale begindosis voor MDMA?
Klik om te vergroten...
Bij mdma is het makkelijk: je gewicht x 1,5 is een prima dosis.
Dus als je 80kg weegt is 120mg een ideale dosis. Mocht dat na een uur of twee nét niet voldoende zijn kan je nog 40mg bijnemen.
Nogmaals, ik ken je niet, maar dat is wel de gouden regel. Als je die aanhoudt ga je gegarandeerd lekker gaan...
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Green Dude zei:
Helemaal mee akkoord. Ik heb nooit het concept van bijnemen begrepen met serotonineslurpers. Heb het eenmaal gedaan maar je geraakt nooit meer waar je wil geraken. Heeft enkel maar nadelen in mijn ogen. Gewoon een vrij stevige dosis nemen in het begin van de avond en blij zijn met de ervaring die je hebt gehad als het uit begint te werken. Eventueel nog een jointje in de comedown.
Klik om te vergroten...


ik vind het ook zonde om de heletijd bij te tikken en tog doe ik het omdat ik een langere avond wil hebben ‘ wat totaal niet goed is voor me gezond heid’ is er iets wat ik na de x kan nemen op daarop nog paar uurtjes mee te pakken?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
mitchieee zei:
ik vind het ook zonde om de heletijd bij te tikken en tog doe ik het omdat ik een langere avond wil hebben ‘ wat totaal niet goed is voor me gezond heid’ is er iets wat ik na de x kan nemen op daarop nog paar uurtjes mee te pakken?
Klik om te vergroten...
Nog een drug bij nemen samen is ook erg ongezond. Mdma werkt gewoon te kort voor een lange avond of feest. Later beginnen met nemen kan helpen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Nog een deug bij nemen samen is ook erg ongezond. Mdma werkt gewoon te kort voor een lange avond of feest. Later beginnen met nemen kan helpen.
Klik om te vergroten...
is het dan ongezonder om een upper erbij te nemen als de x uit begint te werken of om dan bij te tikken voor dat extra paar uurtjes :/
het beste niet natuurlijk but yeah
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
mitchieee zei:
is het dan ongezonder om een upper erbij te nemen als de x uit begint te werken of om dan bij te tikken voor dat extra paar uurtjes :/
het beste niet natuurlijk but yeah
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is dat ongezonder.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Nog een drug bij nemen samen is ook erg ongezond. Mdma werkt gewoon te kort voor een lange avond of feest. Later beginnen met nemen kan helpen.
Klik om te vergroten...
Ik heb ketamine genomen in de comedown wat een zalige dimensie gaf, zeker een aanrader!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."