Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc: vasoconstrictie

3-mmc: vasoconstrictie

17 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knuffelpanda zei:
Ik krijg idd koude bleke handen en voeten bij gebruik maar verder lijkt t nogal mee te vallen, geen extreme klachten en toch best binges gedaan al wacht ik bijna 2 uur meestal met bijpakken. Wel schopt t de temp regeling in de war 😳🔥
Klik om te vergroten...
Ik denk inderdaad dat het vooral gaat om hoeveel je binnen een bepaalde tijd inneemt, tegenwoordig doe ik ook rustig aan met pauzes van twee uur en heb ik zelf ook geen last meer van heftige bijwerkingen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
850mg op 8u is dan ook al redelijk gortig qua gebruik.
Ter vergelijking : ik gebruik 1000mg op 24u.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eenmaal 180mg zorgt dus niet voor vasoconstrictie?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
MetalGuy zei:
3-MMC geeft inderdaad een vaatvernauwing van jewelste. In de periode dat ik nog verslaafd was, kleurden mijn ledematen zelfs paars/blauwig, handen wit en de vingertoppen pimpelpaars als ik op mijn "daglimiet" zat.

En wat @skunkopaat zegt, pure chocolade is een MAO-remmer, die niet is aan te raden bij het gebruik van 3-MMC.
Klik om te vergroten...
Wat was uw daglimiet?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
skunkopaat zei:
Eenmaal 180mg zorgt dus niet voor vasoconstrictie?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het niet voor merkbare vasoconstrictie zorgt. Maar dat het er wel is.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Wat was uw daglimiet?
Klik om te vergroten...
Halve gram per dag. En in het weekend ging ik er altijd ver overheen.

skunkopaat zei:
Eenmaal 180mg zorgt dus niet voor vasoconstrictie?
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Ik denk dat het niet voor merkbare vasoconstrictie zorgt. Maar dat het er wel is.
Klik om te vergroten...
Oh, vasoconstrictie is dan zeker aanwezig. Cathinone drugs (zo ook 3-MMC) zijn daar wel een beetje berucht om. Maar met 180mg op lijkt het me sterk dat je daar wat van voelt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
MetalGuy zei:
Halve gram per dag. En in het weekend ging ik er altijd ver overheen.
Klik om te vergroten...
Moet zeggen dat ik daar nooit heel ver over ga op een dag.
Snap echt niet hoe sommige mensen 2gr+ erdoor krijgen op1 dag.
MetalGuy zei:
Oh, vasoconstrictie is dan zeker aanwezig. Cathinone drugs (zo ook 3-MMC) zijn daar wel een beetje berucht om. Maar met 180mg op lijkt het me sterk dat je daar wat van voelt.
Klik om te vergroten...
Je voelt het wel hoor (koude voeten als voorbeeld.)
Het is gewoon niet overduidelijk zoals paarse ledematen etc

** Al is 3mmc minder aanwezig op dat gebied dan 4mmc
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Moet zeggen dat ik daar nooit heel ver over ga op een dag.
Snap echt niet hoe sommige mensen 2gr+ erdoor krijgen op1 dag.
Klik om te vergroten...
Hoe ik dat ook voor elkaar heb gekregen 's weekends, is me nog steeds een raadsel. Denk tolerantie en gewenning destijds. Slim is het in elk geval niet.


CuriousExplorer zei:
Je voelt het wel hoor (koude voeten als voorbeeld.)
Het is gewoon niet overduidelijk zoals paarse ledematen etc

** Al is 3mmc minder aanwezig op dat gebied dan 4mmc
Klik om te vergroten...
Ja, oh zo ja. Dat klopt wel.

Mephedrone is inderdaad erger wat dat betreft.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is denk ik een beetje persoonsgebonden. Na 2 gram in 12 uur heb ik geen merkbare vasconstricte effecten (ik kan natuurlijk niet ín mijn lichaam kijken). Aderen staan mooi bol en weinig effect op koude ledematen etc. Ik slik wel dagelijks L-arganine, dat hier iets in zou kunnen bijdragen.

Ik heb alleen last van die kutschokken (brainzaps deluxe). Trekt gelukkig wel steeds weer weg na een dag. Ik slik dan ook extra L-tryptofaan bij om de serotonine weer een beetje sneller aan te vullen.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hardcore_frk zei:
Het is denk ik een beetje persoonsgebonden. Na 2 gram in 12 uur heb ik geen merkbare vasconstricte effecten (ik kan natuurlijk niet ín mijn lichaam kijken). Aderen staan mooi bol en weinig effect op koude ledematen etc. Ik slik wel dagelijks L-arganine, dat hier iets in zou kunnen bijdragen.

Ik heb alleen last van die kutschokken (brainzaps deluxe). Trekt gelukkig wel steeds weer weg na een dag. Ik slik dan ook extra L-tryptofaan bij om de serotonine weer een beetje sneller aan te vullen.
Klik om te vergroten...
Ja, dat zal. Ik had het destijds wel ernstig hoor. En dan die breinschokken inderdaad... Vies irritant!
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
skunkopaat zei:
Eenmaal 180mg zorgt dus niet voor vasoconstrictie?
Klik om te vergroten...
Dit zorgt hoogst waarschijnlijk inderdaad niet voor een merkbare vasoconstrictie, wel zorgt dit voor een verhoogde bloeddruk wat weer komt door de vernauwde bloedvaten.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor de antwoorden luitjes
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hardcore_frk zei:
Het is denk ik een beetje persoonsgebonden. Na 2 gram in 12 uur heb ik geen merkbare vasconstricte effecten (ik kan natuurlijk niet ín mijn lichaam kijken). Aderen staan mooi bol en weinig effect op koude ledematen etc. Ik slik wel dagelijks L-arganine, dat hier iets in zou kunnen bijdragen.

Ik heb alleen last van die kutschokken (brainzaps deluxe). Trekt gelukkig wel steeds weer weg na een dag. Ik slik dan ook extra L-tryptofaan bij om de serotonine weer een beetje sneller aan te vullen.
Klik om te vergroten...
Bij mij eens hetzelfde verhaal, al ben ik nooit aan 2g binnen 12u gekomen, wel in de buurt (bommetjes).

Het is niet alleen persoonsgebonden(denk aan leeftijd, gewicht, medische voorgeschiedenis), maar ook vocht- en elektrolytinname, magnesium, NO-voorlopers (zoals L-arginine) en ontelbaar andere factoren (oa dus voeding, long- en hartfunctie etc.) wegen mee bij het voorkomen van vaatvernauwing.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik krijg idd koude bleke handen en voeten bij gebruik maar verder lijkt t nogal mee te vallen, geen extreme klachten en toch best binges gedaan al wacht ik bijna 2 uur meestal met bijpakken. Wel schopt t de temp regeling in de war 😳🔥
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi allemaal,

ik heb een paar maanden geleden flink wat 3-mmc gebruikt, hierover straks meer. Ik wil mensen bij deze niet persé waarschuwen maar wel alert maken over vasoconstrictie.

wat is vasoconstrictie?

Vasoconstrictie
is het vernauwen van de slagaders door de daar aanwezige gladde spieren. De functie van vasoconstrictie is onder andere het verhogen van de bloeddruk, voor het compenseren voor een bloedtekort of het beïnvloeden van de nierfiltratie en om warmteverlies tegen te gaan doordat de vernauwde bloedvaten minder warmte kunnen afgeven aan de omgeving. Ook de bloeddoorstroming naar de organen neemt aanzienlijk af.

wat gebeurde er?

een maand of 6 geleden gebruikte ik af en toe 3-mmc. De dag dat ik een vasoconstrictie ervaarde ging alsvolgt:
(Hoeveelheden schat ik; bom=100/200mg, snuif=40/60mg)

23:00 bommetje
00:00 snuif
01:15 bommetje
01:45 snuif
03:33 bommetje
05:00 bommetje
07:30 snuif
————————
Ik kwam uit op een totaal van 850mg in 8.5h.

wat gebeurde er met mij?

rond een uur of 10:00 voelde ik dat ik kortademig werd. Ik merkte dat mijn hart als een gek tekeer ging, het voelde verschrikkelijk maar was nog niks vergeleken met wat me nog te wachten stond. Rond een uur of 11:30 wilde ik uit bed stappen, toen ik dit deed werd mijn hele lichaam heel erg zwaar, ik kon bijna niet ademen en ben direct weer op mijn bed gaan zitten, zelfs dit koste me veel moeite. De uren daarna bleef dit.

Rond 13:00 heb ik mezelf geforceerd om op te staan. Ik wist dat 3-mmc je vaten vernauwt en dat dit mij ook gebeurde dus ik nam een warme douche om mijn vaten wat te verwijden. Dit hielp alleen toen ik onder de douche stond toen ik me had afgedroogd voelde ik me weer loom, zwaar, buitenadem en slecht. Boven al voelde het alsof mijn longen een enorme klap hadden gehad.

de gehele dag heb ik op mijn bed gelegen omdat ik gewoon niet langer dan een minuut kon staan zonder duizelig te worden en buiten adem te raken. In de avond voelde ik me ziek, mijn temperatuur zat op 38,8, nou weet ik dat je temperatuur savonds altijd wat hoger is maar dit is gewoon echt een hoge koorts. Mijn hartslag was 100 in rust wat voor mij enorm veel is, normaal gesproken zit ie op 65/75(ik ben een fanatiek sporter).

de dag erna voelde ik me al weer wat beter, ik was niet meer meteen buitenadem en mijn hartslag was gezakt naar 85. Ik had nog steeds wel koorts en voelde me nog steeds niet heel erg fit.

Twee dagen na mijn hevige gebruik voelde ik me weer goed. Ik heb een rustig rondje hardgelopen met veel tussenstops.

wat wil ik jullie duidelijk maken?

Het is niet erg om 3-mmc te gebruiken, het is een fijn spulletje. Maar als je het gebruikt doe het met maten, als je een nachtje Door wilt halen gebruik dan ook het liefst een vasodisilator. Voorbeelden hiervan; cayennepeper, chilipeper, citrus, gember, watermeloen en noten.(alchohol werkt ook maar dit raad ik af omdat je lichaam het al zwaar genoeg heeft en het liefst niet nog meer gif heeft te verwerken)

gebruik dus je verstand bij het gebruik van 3-mmc eet vooraf gezond en doe vooral je research van te voren.
wacht minimaal een uur met bijpakken en neem vooral niet impulsief bij “omdat je niks voelt”.

Het beste is als je je aan de 3 maanden regel houdt net zoals met mdma omdat ook 3-mmc je serotonine voorraad aantast. Waarschijnlijk doet het dit minder dan xtc maar er is hier weinig onderzoek naar gedaan.(correct me if i’m wrong)

tip: neem screenshots op je telefoon op de tijden dat je wat inneemt zodat je je gebruik kunt monitoren.

disclaimer

dit is geen waarschuwing om van 3-mmc af te blijven, ik wil jullie alleen maar informeren over de gevolgen die deze drug kan hebben op je lichaam.

ook ben ik me bewust van mijn gebruik en de hoeveelheid die ik op deze dag genomen had. Ik gebruik 3-mmc zelf maar af en toe en heb ook geleerd van deze fout.


alvast sorry van dit lange bericht maar ik hoop dat jullie wat leren van mijn fout en dat jullie niet ook zo uit de bocht schieten als ik.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik weet zelf niet hoe het effect bij 3mmc is, maar pure chocola is een MAO-remmer. Ik zou dat in ieder geval niet aanraden!
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
skunkopaat zei:
ik weet zelf niet hoe het effect bij 3mmc is, maar pure chocola is een MAO-remmer. Ik zou dat in ieder geval niet aanraden!
Klik om te vergroten...
dankje, heb ik niet bij stilgestaan, heb het aangepast.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
3-MMC geeft inderdaad een vaatvernauwing van jewelste. In de periode dat ik nog verslaafd was, kleurden mijn ledematen zelfs paars/blauwig, handen wit en de vingertoppen pimpelpaars als ik op mijn "daglimiet" zat.

En wat @skunkopaat zegt, pure chocolade is een MAO-remmer, die niet is aan te raden bij het gebruik van 3-MMC.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."