Hello,
Het gaat hier waarschijnlijk om 4F-MPH, dus 4F-methylphenidate (Ritalin is een merk methylfenidaat). Dit is een andere stof. Het is een gesubstitueerde methylfenidaat-analoog (waarbij een fluor-atoom geplaatst is op de vierde positie van de fenylring, vandaar de naam).
Hoewel 4F-MPH (en trouwens ook het erop lijkende 4F-EPH) veel op methylfenidaat lijkt qua effecten, is het een stuk potenter en duurt het ook een stuk langer! Je moet ook iets meer oppassen met eventuele afhankelijkheid omdat mensen er een rush van kunnen ervaren, vooral wanneer je het snuift. Die rush is vrij kort, maar de stimulerende effecten blijven veel langer hangen dan de (lichte) euforie. Je moet er dus rekening mee houden dat het lang duurt en dat kan in de staart een beetje irritant worden. Ik vind 4F-MPH zelf een functionele stimulant, je krijgt er werk mee gedaan. Het is niet primair voor de fun. Maar sommige mensen hier ervaren het ook als recreatief. Overall zou ik wel zeggen dat het recreatiever is dan gewone methylfenidaat.
Een gemiddelde dosis is 10-15 mg, oraal. (Een pil van 25 mg zou ik dus doormidden doen als je het voor het eerst gebruikt.) Wil je het snuiven, maar dan moet je uiteraard de poedervorm hebben, zou ik niet boven de 10 mg starten. Je kunt voorzichtig beginnen met een lage tot gemiddelde dosis. Op hogere dosis worden de bijwerkingen aanweziger en daar hebben al die methylfenidaat-achtigen er wel de nodige van en ik vind zelf dat die vervelend kunnen zijn.
Veel succes met beslissen.
Kijk hier ook even voor doseringen:
4-Fluoromethylphenidate (commonly known as 4F-MPH) is a novel synthetic stimulant of the phenidate class that produces long-lasting euphoriant, and stimulating effects when administered. It is a closely related structural analog of the commonly prescribed ADHD drug methylphenidate (known by the...
m.psychonautwiki.org