Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB kwaliteit van 2 verschillende vendors

6-APB kwaliteit van 2 verschillende vendors

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
Ketaboer23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond allen op die forum, ik ben nieuw op dit forum en zie al gauw veel interessanten onderwerpen waar ik ook zeker mee zou willen praten dus voel me wel op me plaats hier!

Echter heb ik een vraag over 6-APB op dit moment in verband met de purity van dit product, ik weet dat je HCL en Succinaat hebt, een aantal jaren terug was HCL vrij wel het bekendst dit ging voornamelijk onder de naam van SL.

nu zit het dus zo dat we al een paar jaar verder zijn en de kwaliteit niet altijd het beste is en veel vendors houden nog is van opscheppen en oplichten doormiddel van het gesjoemel met de verhoudingen.

Tijd terug bij een vendor die beweert 91% HCL 6-apb te verkopen, ik had dit besteld en en ja het was benzo maar viel toch wel tegen kon het niet echt plaatsen omdat al een hele lange tijd terug is geweest ik dit gebruikt had.

laatst kwam ik bij een vendor die heel veel reputatie heeft, en hij verkoopt het volgende; 75% 6-APB, 11,5% 4-APB, 13,5% barnsteenzuur deze vendor klinkt al veel geloviger en duidelijk met zijn zuiverheid dit is echter wel succinate. Ik ga deze bestellen want ben wel benieuwd.

ik geloof dat winkel 1 ook gewoon succinate heeft maar de boel in de zeik neemt.

Naar mijn idee is HCL vrij moeilijk te verkrijgen sinds het SL gebeuren dus vind het dan toch wel knap die het verkocht.

wat is nu overgins de echte 6-apb kleur? Is het nu bruin/beige of echt bruin?


Mvg Ketaboer
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ketaboer23 zei:
wat is nu overgins de echte 6-apb kleur? Is het nu bruin/beige of echt bruin?
Klik om te vergroten...
De synthese van 6-apb is relatief moeilijk, omdat je ook met veel restproducten zoals 5-apb en 4-apb komt te zitten. Qua kleur kun je niks zeggen over de puurheid. Ik heb 6-APB gehad die kristalwit was, maar ook bruin/beige achtig. Na wat onderzoek in mijn omgeving kwam ik erachter dat de meest voorkomende kleur lichtbruin was.

Als jou vendor 91% procent beloofd vind ik dit al een stuk geloofwaardiger omdat de meeste vendors die ik spreek nog steeds kakelen over een 99% zuiverheid. Dan denk ik wees eerlijk, als je product goed is bestel ik heus nog wel een keer.
K
Ketaboer23Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
De synthese van 6-apb is relatief moeilijk, omdat je ook met veel restproducten zoals 5-apb en 4-apb komt te zitten. Qua kleur kun je niks zeggen over de puurheid. Ik heb 6-APB gehad die kristalwit was, maar ook bruin/beige achtig. Na wat onderzoek in mijn omgeving kwam ik erachter dat de meest voorkomende kleur lichtbruin was.

Als jou vendor 91% procent beloofd vind ik dit al een stuk geloofwaardiger omdat de meeste vendors die ik spreek nog steeds kakelen over een 99% zuiverheid. Dan denk ik wees eerlijk, als je product goed is bestel ik heus nog wel een
Klik om te vergroten...
Oke, dat is vrij duidelijk dan. Ik vond het al vrij bijzonder waarom er zoveel %4-apb doorheen zat, maar nu klinkt dat inderdaad vrij logisch. Heb inmiddels van deze verkoper de 6-apb ontvangen moet zeggen dat dit zeer netjes was verpakt, het zat in een vacuüm gezogen zak, Met vervolgens een geseald zakje met de 6-apb erin zat zelfs een labeltje op het zakje met de benaming etc. Ook kreeg ik een factuur, informatie, voorwaarden etc heb ik nog nooit meegemaakt in iedergeval. Volgend weekend ga ik het even uitproberen. De kleur was overgins licht bruinig/wittig kort gezegd een beetje salmiak achtig. dus ben benieuwd.

In tegendeel van de andere verkoper waar ik voorheen kocht en wellicht voor vergelijking weer zal bestelen kwam het in een envelop met daarin een lucifer doosje met de 6-apb erin.

Maar over die 99% van jouw vendors dat lijkt mij eerlijk gezecht ook vrij sterk dat is dan wel extreem zuiver, daarom vond ik het van de huidige vendor die ook netjes verpakt was enzo eerlijk over zijn verhouding. En die 91% kan van die andere vendor van mij ook wel een Kwakel verhaal zijn hoor, juist omdat als ze bijv 95 - 99% zouden zeggen het veel ongeloofwaardiger overkomt. In het geval van mijn andere vendor zou je nog kunnen denken over die 91% 6-apb dat de rest bindmiddel zou kunnen zijn wat iets geloofwaardiger overkomt. Want wat ik al zei in mijn bericht, de 6-APB was wel degelijk 6-APB maar lang niet zo als ik het gewend ben.

Het is heel jammer dat de 6-apb niet meer hetzelfde is als dat het een paar jaar terug was toen was het vrijwel overal HCL. (SL) bleek de fabrikant te zijn ofzo maar die zijn opgepakt of dergelijke wat ik ervan begrijp.

De RC markt met al die verschillende vendors is een grote gok geworden wat nu wel of niet goed is.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Even dit topic kapen voor een 6apb vraag :).
Ik wilde zojuist een nieuwe batch bestellen maar waar vendor dit eerst altijd gewoon verkocht als '6apb' staat er nu '6apb-desoxy-mda'. Dit doet me twijfelen of het nog wel helemaal hetzelfde is, m.n. vanwege het mda gedeelte erachter (ben niet bepaald zoekende naar een heftig hallicugeen effect oid :wink:).
Bij volledig gebrek aan scheikundige skills bracht mijn Google search ook niets op. Iemand hier die het weet ? @Buu
@Neo-Shulginist of @Dirkjan misschien ?

Edit: of is dit gewoon de volledige officiële naam en heb ik dat nooit bewust geregistreerd? 😳
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mappie88 zei:
staat er nu '6apb-desoxy-mda'.
Klik om te vergroten...
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Klik om te vergroten...
Hm klinkt dubieus dan. Thanks anyways!
K
Ketaboer23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Klik om te vergroten...
Nee ik ook niet man
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mappie88 zei:
Hm klinkt dubieus dan. Thanks anyways!
Klik om te vergroten...
Eens kijken of @Neo-Shulginist meer weet. Hij is een soort van professor.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mappie88 zei:
Even dit topic kapen voor een 6apb vraag :).
Ik wilde zojuist een nieuwe batch bestellen maar waar vendor dit eerst altijd gewoon verkocht als '6apb' staat er nu '6apb-desoxy-mda'. Dit doet me twijfelen of het nog wel helemaal hetzelfde is, m.n. vanwege het mda gedeelte erachter (ben niet bepaald zoekende naar een heftig hallicugeen effect oid :wink:).
Bij volledig gebrek aan scheikundige skills bracht mijn Google search ook niets op. Iemand hier die het weet ? @Buu
@Neo-Shulginist of @Dirkjan misschien ?

Edit: of is dit gewoon de volledige officiële naam en heb ik dat nooit bewust geregistreerd? 😳
Klik om te vergroten...
De benaming is een beetje atypisch, maar ik ga er even van uit dat het een marketingstunt is om een beetje de aandacht te trekken (via zoekmachines). De 'desoxy' betekent 'zonder zuurstof'. Ik heb het even opgezocht bij de vendor en de stof staat wel vermeld onder de categorie 'benzofuran'. Dus dat zou moeten kloppen.

Even ter uitleg, MDMA is een methamfetamine met twee zuurstofatomen (vandaar Methyleen-Dioxy-Meth-Amfetamine; MDMA. 'Oxy' staat voor oxygenium, oftewel zuurstof, en 'di' betekent twee.)

Even een plaatje van MDMA ter visualisatie. De 'O' staat voor zuurstof en de streepjes zijn koolstofjes.
400px-MDMA.svg.png


MDA is dus een amfetamine met twee zuurstofatomen (methyleen-dioxy-amfetamine). Daarbij is de de methylgroep die vast zat aan de amine op de staart eraf gehaald.

640px-MDA.png

Bij 6-APB is één van die zuurstofatomen vervangen door een koolstofatoom. Je krijgt dan een benzofuran-ring.
en.wikipedia.org

Benzofuran - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org


mfcd00005847-medium.png

Als we dan even kijken naar de structuurformule van 6-APB dan zie je dat het op hetzelfde neerkomt als dexoxy-MDA:

6-APB.svg.png


Overigens zie je maar weer hoe snel een vergissing is gemaakt en daarom moet je NOOIT vertrouwen op de deskundigheid van rc-vendors. Want die zijn niet erg deskundig, ze verkopen regelmatig vervuilde drugs en ze maken ook wel eens vergissingen door een verkeerde drug in een zakje te stoppen. Laten testen dus.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
De benaming is een beetje atypisch, maar ik ga er even van uit dat het een marketingstunt is om een beetje de aandacht te trekken (via zoekmachines). De 'desoxy' betekent 'zonder zuurstof'. Ik heb het even opgezocht bij de vendor en de stof staat wel vermeld onder de categorie 'benzofuran'. Dus dat zou moeten kloppen.

Even ter uitleg, MDMA is een methamfetamine met twee zuurstofatomen (vandaar Methyleen-Dioxy-Meth-Amfetamine; MDMA. 'Oxy' staat voor oxygenium, oftewel zuurstof, en 'di' betekent twee.)

Even een plaatje van MDMA ter visualisatie. De 'O' staat voor zuurstof en de streepjes zijn koolstofjes.
Bekijk bijlage 34040


MDA is dus een amfetamine met twee zuurstofatomen (methyleen-dioxy-amfetamine). Daarbij is de de methylgroep die vast zat aan de amine op de staart eraf gehaald.

Bekijk bijlage 34043

Bij 6-APB is één van die zuurstofatomen vervangen door een koolstofatoom. Je krijgt dan een benzofuran-ring.
en.wikipedia.org

Benzofuran - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org


Bekijk bijlage 34041

Als we dan even kijken naar de structuurformule van 6-APB dan zie je dat het op hetzelfde neerkomt als dexoxy-MDA:

Bekijk bijlage 34042


Overigens zie je maar weer hoe snel een vergissing is gemaakt en daarom moet je NOOIT vertrouwen op de deskundigheid van rc-vendors. Want die zijn niet erg deskundig, ze verkopen regelmatig vervuilde drugs en ze maken ook wel eens vergissingen door een verkeerde drug in een zakje te stoppen. Laten testen dus.
Klik om te vergroten...

Wat een held ben je toch ook :)! Doe jij iets met scheikunde-achtige dingen op professioneel vlak of is dit allemaal autodidactisch?
Dank iig!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mappie88 zei:
Wat een held ben je toch ook :)! Doe jij iets met scheikunde-achtige dingen op professioneel vlak of is dit allemaal autodidactisch?
Dank iig!!
Klik om te vergroten...
Haha dit is gewoon havo-scheikunde hoor :tearsofjoy:
Ik had wel een 10 voor mijn Centraal Examen en de rest autodidactisch inderdaad :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Haha dit is gewoon havo-scheikunde hoor :tearsofjoy:
Ik had wel een 10 voor mijn Centraal Examen en de rest autodidactisch inderdaad :wink:
Klik om te vergroten...
Een 10 voor zijn centraal examen?

Dames, dames! Niet allemaal tegelijk! Er is genoeg NeoShulgin voor iedereen. ☝️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Een 10 voor zijn centraal examen?

Dames, dames! Niet allemaal tegelijk! Er is genoeg NeoShulgin voor iedereen. ☝️
Klik om te vergroten...
Op Tinder doet die openingszin het toch niet fantastisch helaas
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Op Tinder doet die openingszin het toch niet fantastisch helaas
Klik om te vergroten...
Je moet er ook een beetje geil bij kijken, anders werkt het niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Je moet er ook een beetje geil bij kijken, anders werkt het niet.
Klik om te vergroten...
Schermafbeelding 2021-12-22 om 15.19.09.png
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Bekijk bijlage 34079
Klik om te vergroten...
Mijn broek hangt al op mijn enkels ☝️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."