De tolerantie voor het sederend aspect ontwikkelt zich veel sneller en sterker dan tolerantie voor het angstremmend/anxiolitisch (lees: recreatieve) aspect.
Wanneer er eenmaal een tolerantie voor de sedatieve en hypnotische effecten is opgebouwd, is deze dan permanent?
Die laatste 1mg Flunitrazolam was ook nog eens nasaal, maar was wel uitzonderlijk hoor.
Hoe heb je nasale toediening ervaren? Welke dosering zou nasaal voldoende zijn voor iemand die met 1.5 mg etizolam of 250µg clonazolam kan slapen? Wat was de onset?
Je merkt het ik ben echt totaal niet te spreken over clonazalom haha.
Herkenbaar. Het is een ontzettend "koud" middel itt bijv. etizolam dat inderdaad veel warmer aanvoelt en ook mijn eerste keus is. Zoals ik het lees werkt flunitrazolam iets langer dan etiolam en aanzienlijk korter dan clonazolam. De onset is korter dan bij clonazolam en etizolam, het geeft een sterker piekeffect en is sterker sedatief en hypnotisch. Meer euforie en warmer in effect. De kortere werkingsduur in vergelijking met clonazolam is zeker een pluspunt.
Tolerantie kan ik gelukkig niks over zeggen, ik hield altijd voldoende pauze tussen mijn experimenten.
Idem. Denk je dat tolerantie wegblijft wanneer flunitrazolam eens in de twee weken in een dosering van 125µg wordt genomen en clonazoalm eens in de twee weken in een dosering van 250µg? Of zou je eerder eens in de drie of vier weken aanraden?
Welke, clonazolam of flunitrazolam, lijkt gunstiger wat betreft tolerantie?
Mijn vader neemt nu gedurende vier maanden eenmaal per week 1.5 mg etizolam als hypnoticum waarbij hij soms een week overslaat en heeft geen problemen met tolerantieopbouw. Ik kan me voorstellen dat je met clonazolam en flunitrazolam langer dan een week ertussen wil houden.
Op dit moment neem ik 250µg clonazolam eens per vier weken ongeveer als slaapmiddel na een stimulant.