Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRc benzo vervanging voor clonazolam

Rc benzo vervanging voor clonazolam

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal, m'n liefje m'n schatje clonazolam wordt 7 december verboden. Heb ook wel eens etizolam gebruikt en flunatrizolam maar vond er allebei niks aan :tongueout: Welke rc benzo (die legaal blijft) is te vergelijken met clona? Als in, sederend, dromerig, goed om te slapen. Thx! (Ik weet van clonazepam trouwens, maar 'k zie niet voor me dat ik dat voorgeschreven zou krijgen omdat ik verder geen paniek issues heb en zo, en liegen tegen de dokter vind ik ook een beetje vies)

Edit: De dosering die 'k over het algemeen van clona neem is +/- 0.25 mg

Edit 2: Zie nu dat ‘k ‘t neer heb gezet alsof ik d’r fysiek afhankelijk van ben ._. Mijn fout👹 Ik neem het 1-2 keer per week dus het valt reuze mee, was alleen naar eentje opzoek die het zelfde gevoel gaf. Maar bedankt voor jullie comments, ‘tis eigenlijk ook beter om gewoon helemaal te stoppen idd. Thanks allemaal💚
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hoeft niet te liegen tegen de arts, vertel gewoon van je gebruik. Hij zal je wel iets voorschrijven en steeds minder om af te bouwen. Stop met die shit nu het nog kan want de gevolgen zijn niet te overzien.
Een aantal forum leden zijn je voor geweest en zullen je allemaal aanraden om te stoppen.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed dat je de vraag stelt, met aankomend verbod op diverse tc.
En knap dat je het niet hoger hebt dan 0,25.
Dit is goed af te bouwen

Rode kratom is ook een goede vervanger voor twee weken .
En dan alles laten staan het liefst.

Sluit me verder bij bovenstaande, of bel een met ( anoniem) verslavingshulp in je stad ,regio
Wij hebben weinig info verder, je slikt ze met een reden toch?

Je dosis is laag, dat is een voordeel, ik zou zelf beginnen met het breken van de pillen
Halveren , kans is wel dat door vulmiddel 1/2 deel meer eti heeft dan de andere .
Maar dat is vaak niet veel. Ik denk dat je mentaal meer afhankelijk bent.
En je deze dosis prima kan stoppen. En daarna gezond eten. Heb wel wat tips.
Dm me dan maar. Qua voeding darmen die sturen je brein aan namelijk ,

Eti is nu heel goedkoop bij een paar vendors . Namen noem ik niet
En na 2 weken 1/4
En dan na 2 weken om de de dag 1/4 , andere 1/2... enz tot je op nul,staat

Je rolt nu door naar de volgende "verslaving " door te switchen.
Heb je een leuke Huisarts ? Schaam je nooit, en die kan je ook helpen .

Steun heb je hier dus kom op !, je kan dit !
🙏🏼🍀🙅🏻‍♀️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rotjoch zei:
Je hoeft niet te liegen tegen de arts, vertel gewoon van je gebruik. Hij zal je wel iets voorschrijven en steeds minder om af te bouwen. Stop met die shit nu het nog kan want de gevolgen zijn niet te overzien.
Een aantal forum leden zijn je voor geweest en zullen je allemaal aanraden om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Dit. Je dosis is relatief laag waardoor je naar alle waarschijnlijkheid ook relatief snel verlost kunt zijn van de afhankelijkheid van deze zooi. Bel je huisarts, vertel je verhaal en start met afbouwen.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor alle comments💚 Zie nu dat ik ‘t heb neergezet alsof ‘k fysiek afhankelijk ben🤡 Neem ‘t 1-2 keer per week dus dat valt reuze mee, don’t worry! Maar jullie hebben gelijk, ‘tis inderdaad beter om gewoon te stoppen
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om af te bouwen is diclazepam heel goed als het nodig is. 1mg staat gelijk aan 10mg Diazepam.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#7
nausea zei:
Bedankt voor alle comments💚 Zie nu dat ik ‘t heb neergezet alsof ‘k fysiek afhankelijk ben🤡 Neem ‘t 1-2 keer per week dus dat valt reuze mee, don’t worry! Maar jullie hebben gelijk, ‘tis inderdaad beter om gewoon te stoppen
Klik om te vergroten...

Dan ben je niet afhankelijk, hooguit denk je dat je dan niet zonder kan, maar als je 3 dagen/ nachten wel oke bent, dan is het geen lang proces, ik zou paar weken 2 x pw halve doen, dan paar weken 1x halve . Geeft je mentaal wat zekerheid en rust. 🙌🏼💪🏼
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kittekatty zei:
Dan ben je niet afhankelijk, hooguit denk je dat je dan niet zonder kan, maar als je 3 dagen/ nachten wel oke bent, dan is het geen lang proces, ik zou paar weken 2 x pw halve doen, dan paar weken 1x halve . Geeft je mentaal wat zekerheid en rust. 🙌🏼💪🏼
Klik om te vergroten...
Dankjewel🖤
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Clonazolam vond ikzelf té, een echte lamlegger. Daartegenover is vb Etizolam n Flualprazolam eerder 'braafjes', niet minder verslavend, integendeel misschien, maar tov Clonazolam ga je indd té weinig voelen. Zoals mn bovenstaander, zou ik eventueel Diclazepam als alternatief aanraden en zeker bespreken met je arts/psy. Heb ik ook gedaan, ik kreeg al jaren Zolpidem, vertelde dat ik hier minder en minder tevreden v was n meer moest nemen n vroeg zelf om hiermee te stoppen. Heb het nu weer ff wat moeilijker om Etizolam n Flualprazolam te laten, voorraad zit er v beide bijna door, maar heb bewust nog niets bij besteld. Voorlaatste keer had ik na 3mg Etizolam en 1mg Flualprazolam, dag erna totale blackout, toch een teken n punt om mezelf erop te wijzen, gebruik dit niet als snoepjes, maar in uitzonderling (zoals ik sinds lente n heel de zomer ook deed). In hoogste nood is Bromazolam nog wel fijn werkende benzo rc, maar leunt eveneens meer aan bij Etizolam en Flualprazolam.
Flubromazolam en Flunitrazolam zijn ook ferme lam leggers, maar die kan ik uit eigen ervaring niet aanraden, vind ik veel té heavy n ook dag erna brak, maar ja effectief als je doel is, om voor minimaal 10-12u weg te zijn n daarna echt niets hoeft te doen.
Wel maak ik op uit jouw ervaring, dat je niet echt verslaafd bent, echt houden zo, want die benzo's, lijken een lief en acceptabel stofje, maar er schuilt ne ferme duivel achter. Persoonlijk vind ik ze verslavenders en dedtructiever dan vb amfetamines, ze zijn een zeer sluwe sluiper, die je langzamerhand overnemen. Terwijl een stim je direct enkele uren gewenst effect geeft op feestje, in gezelschap n het dan vaak wel ff gehad hebt en volgende x juist eens snakt nr een psychedelica als lsd/truffs of een disso zoals K(rc). Daar waar benzo's al snel een dagelijks ritueel worden, savonds, chill in de sofa paar uurtjes of vlak voor slapen gaan. En waar de tolerantie zooo snel kan optreden. En vr alle duidelijkheid, was ik hier in heel korte tijd in verzeild geraakt, ik nam wel al jaren Zolpidem, maar deze had ik al maanden de rug toegewezen, doordat het zn effect miste, meer moest nemen en voze blackouts kreeg. En ja dan ga ik wtf op zoek nr een vervanger, hoe dom kan een mens zijn, ik vind me hier dan persoonlijk, toppunt v stupidity. Ik vond ze dan in alle maten kleuren, daar waar ik ook eerder mn stim rc's kocht. Dus snoepwinkel met benzo's en nieuwschierigheid en goesting nemen dan toch de overhand, ook het gemak speelt zeker mee. Waar ik vroeger aant shoppen ging via darkweb markets met Bitcoins, nu zo alsof je bij Bol.com je stuff koopt. Begin dit jaar, feb, maart, nam ik benzo's bijna dagelijks, ook mixen, het ging om Etizolam, Flualprazolam, Clonazolam, Bromazolam, Diclazepam, Flunitrazolam, Flubrotizolam n dit 6/7 met daartussen nachtje door op stim. Dus toch nog eens mn stupidity benadrukken, ik was op eigen vraag aan de arts, gestopt met Zolpidem, wat slimme zet was...om dan later op eigen houtje, in totale impulsiviteit, remloos zelf nr benzo rc's te gaan shoppen...Als ik dit schrijf, wat bezielde me, want hoe dom en naïef kan je zijn, om een medicijn op recept in samenspraak met arts terecht te stoppen, deze dan niet veel later te vervangen door ongecontroleerde benzo zooi. Misschien speelt mn impulsiviteit n why not mentaliteit zeker meer. Soit terug nr feb maart dit jaar. Khad meer en meer blackouts, ik werd wakker n zag de gekste dingen, keukengerei in mn bad, eten verspreid in de woonkamer, verstuurde berichten waar ik totaal geen weet van had, een serie die ik had gekeken, maar die ik letterlijk 3 afleveringen moest terugspoelen, wegens totaal verdwenen v mn korte geheugen (avond/nacht). Wow, dit ging me eeeeecht te ver. Dus wou hier meteen de knoop doorhakken n mee stoppen. Dus hier begon ik, slapen zonder benzo's...dag en nacht bestonden niet, ik wachte n wachte tot mn ogen letterlijk toe vielen vd moeheid n totale uitputting, vaak was dit gewoon op de sofa, puur omdat ik niks fut had om enkele meters te stappen n waren mn ogen wel toe, had oordopjes in n slaapmasker, mr sliep ik niet, er was een constant geflits door mn hoofd n ogen, ik zag geen duisternis, leek wel zo'n stroboscoop (hevige witte snelle flitsen n beelden) fzo, pure onrust, uiteindelijk zocht ik paar x mn bed op, ik was zooo moe, echt uitgeput. En was volgende stap, om er terug meer op te lette, om dag n nacht terug te vinden en was middernacht-2u mn bedtijd, ook totale donkere kamer, oordopjes, oogmasker, frisse kamer, nu ik moest toch enkele uurtjes echt kunnen slapen... tevergeefs, die constant flitsen, het was nooit donker, het maakte me echt crazy, zo moedeloos, woelen n nat int zweet, constant angstig opstaan, vaak dorstig, ik deed spurtjes nr de keuken n toilet, ik voelde me zo opgejaagd n begon schimmen te zien ik was zo wanhopig...dagen n nachten passeerden, zonder echte slaap, buiten wat liggen met gesloten ogen, mr nul rust in mn hoofd, zat ik in mn persoonlijke hel...ik spreek hier nog maar over periode van een 2 weken, maar neem v me aan, zulke 2 helse weken, lijken wel eindeloze hel, waar je op dat moment geen uitzicht ziet en waar angst n radeloosheid de totale overhand neemt. Dus binnen de 3 maand, waarvan eerste maand anderhalve maand regel v 2-3/week, daarna bijna dagelijks, aan de benzo rc's was dit al het resultaat. Ik zat dus aan 2 weken zonder benzo, mr trok het ni meer, keer lag ik in bed, weer die flitsen in mn hoofd, super rusteloos, na 2u gaf ik het op en nam ik 3mg Bromazolam, expres geen Etizolam of Flualprazolam en ja binnen het halfuur was ik al pak rustiger, en wat volgde was, weg gewoel, weg flitsen n films in m'n hoofd n werd ik volgende dag best uitgerust wakker, ik had natuurlijk al 2 weken ni echt geslapen, dus het was niet, woow ik voel me zo fris n lekker, mede door het besef dat keihard binnen kwam, dat ik blijkbaar niet meer kon slapen zonder benzo's. Dit piekfijn uitgelegd aan mn huisarts en psy, welke middelen, wat ze deden, hun potentie, had lijstje gemaakt en mn arts rade me uiteraard in eerste instantie aan om met heel die zooi te stoppen, mr mede doordat ik mn verhaal deed v 2 weken zonder, schrapte zij de rc's diegene ik zeker moest laten vallen en dat waren Clonazolam en Flunitrazolam en dat ik het bij 1 à 2 moest houden, nl Etizolam en Flualprazolam, terug met regel v 2-3/week en dat ik eerst vooral ook mn bioritme terug moest vinden n van die benzo's terug dé uitzondering moest maken en dat ik, die benzo's uiteindelijk moest vervangen, door rond 22u een halve Mirtazapine v 30mg, dus 15mg moest nemen en deze zelfs nog eens mocht halveren tot ca 7mg, omdat, dit puur vr slapen voldoende moet zijn, hoe hoger, werkt het vooral als antidepressiva. Ik nam dit om de 2 dagen. Ook in samenspraak met psychiater, dat dit best çva werkte, beter dan gehoopt, maar na verloop v tijd, merkte ik toch op dat het versuffende effect v Mirtazapine wat van zn doeltreffendheid verloor n dat ik bij die 7.5mg Mirtazapine ook Seroquel (quetiapine) 100mg mocht nemen, uiteindelijk kon ik die Mirtazapine weglaten, want de keren dat ik Seroquel nam, viel ik eerste keren echt als een blok in slaap n sliep ik klokje rond, maar kon ik eigenlijk blijven liggen, je voelt je niet fris wakker, maar é liever zo sporadisch 12u weg n nen dag-zombie, dan smachtend nr die benzo's, die je letterlijk overnemen. Dat doen Mirtazapine en Seroquel totaal niet en aangezien ik deze ook mr sporadisch gebruik en eigenlijk niet dagelijks vr wat ze bedoeld zijn, ervaar ik hun bijwerkingen niet, waarvan gewichtstoename toch grootste is.
Dus ja, aangezien ik laatste weken terug iets te vaak nr benzo's grijp, mn voorraad slinkt, mr me sterk maak, niet bij te bestellen en ja ik heb hier al discountprijzen in mn mailbox gehad, tot 60% vd prijs voor Etizolam Flualprazolam en Clonazolam, maar voorlopig toch weerstaan n ik maak me sterk dit ook vol te houden. Heb dit ook eens weerstaan met verjaardag-korting v bepaalde vendor. Dus ergens schuilt er toch nog beetje karakter om nee te zeggen, en ohja, dat neen-stemmetje is soms of zelf vaak v grote waarde 😉 Ik heb gezegd.
V
VriendelijkeGebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pff clonazolam was wel een gemene benzo ja, heb nog wat liggen maar gelukkig nooit aan verslaafd geraakt. Vind zelf flunitrazolam het meest vergelijkbaar met clona, maar ja blijkbaar ieder zn voorkeur. Kan me verder geen vervanging bedenken maaR als je er af wil komen diclazepam of flubromazopam ivm met lange werking. Ben zelf naar de dokter gegaan ivm een lichte RC benzo verslaving en krijg diazepam wat erg helpt, diclazepam lijkt daar erg op alleen potenter vgm

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."