Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUren na 4F-MPH vaker zin in andere stim

Uren na 4F-MPH vaker zin in andere stim

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nihilist88 zei:
Is iets als 3MMC nemen (oraal en niet boven de 350mg), na uitwerking 4F-MPH acceptabel en niet té destructief?
Klik om te vergroten...
Nee maar dit is echt een schoolboekvoorbeeld van hoe een hele vervelende verslaving ontstaat. Zodra 4F-MPH begint uit te werken, dalen dopamine niveau’s beneden je ‘baseline’. Je hersenen reageren hier maar op 1 manier op, en dat is opzoek gaan naar manieren om dopamine aan te maken.
Het is gewoon een craving, moet je hoe dan ook niet aan toe geven. Ook weet ik niet of de combinatie 3-MMC en een NDRI lekker samen gaan (als ‘na uitwerking’ voor jou na 5 uur betekent: het werkt ongemerkt langer door dan je denkt)

Niet doen
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Nee maar dit is echt een schoolboekvoorbeeld van hoe een hele vervelende verslaving ontstaat. Zodra 4F-MPH begint uit te werken, dalen dopamine niveau’s beneden je ‘baseline’. Je hersenen reageren hier maar op 1 manier op, en dat is opzoek gaan naar manieren om dopamine aan te maken.
Het is gewoon een craving, moet je hoe dan ook niet aan toe geven. Ook weet ik niet of de combinatie 3-MMC en een NDRI lekker samen gaan (als ‘na uitwerking’ voor jou na 5 uur betekent: het werkt ongemerkt langer door dan je denkt)

Niet doen
Klik om te vergroten...
Ik kan vaak weken zonder enige stim, enkel mijn voorgeschreven Rilatine is bijna dagelijks, enkel bij verlof/weekend geen rilatine. Maar tis vaak als ik een minder potente stim neem zoals 4f-mph of lage dosis 3mmc en 3fa, heb ik echt een bepaalde drang om een soort van stimulatie te verlengen. Deze keer heb ik de 3mmc niet kunnen weerstaan. Bij 6APB en 4-FMA wacht ik bewust echt langer n die zal ik nooit innemen, kort (binnen 6u) nadat ik vb 4F-MPH heb genomen. Het lijkt wel of ik bij minder potente stims, iets te nonchalant mee ben, denkende, goh ts toch ni zo potent. Maar kbesef dat ik v deze opkomende gewoonte moet afstappen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als craving/zucht om meer te nemen zodat je weer onder invloed bent.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nihilist88 zei:
Maar tis vaak als ik een minder potente stim neem zoals 4f-mph of lage dosis 3mmc en 3fa, heb ik echt een bepaalde drang om een soort van stimulatie te verlengen.
Klik om te vergroten...
4F-MPH, en andere fluor-gesubstitueerden analogen zijn vaak júist potenter, niet minder. Alle drie de door jou genoemde (voornamelijk de laatste twee) RC’s zijn een stuk recreatiever dan Ritalin/Rilatine. Je merkt dat ze (ook op lagere doseringen) een stuk leuker zijn. Ze hebben een sterkere aanspraak op dopamine, noradrenaline en bij 3-MMC speelt ook serotonine een aanzienlijke rol. Deze sterkere aanspraak zorgt ook dat zodra de come-down nadert, een aanzienlijk sterkere vermindering in neurotransmissie plaatsvindt (vergeleken met de verminderde neurotransmissie tijdens een Ritalin come-down).

Je lichaam wilt in zo’n geval de neurotransmissie weer in evenwicht brengen (terug naar ‘baseline’ dus. dit in evenwicht houden van stoffen in de hersenen en bloedbloed heet in de biologie homeostase).
Hoe kan dit alles weer in balans gebracht worden? Door acties uit te voeren die ervoor zorgen dat dopamine, noradrenaline en eventueel serotonine weer in hogere concentraties aanwezig zijn in het brein. Jouw ‘koppie’ weet donders goed hoe dat binnen 30-60 minuten geregeld kan worden…. !✨ Drugs ✨!

Kortom: Sterkere aanspraak op neurotransmitters => naderhand sterkere daling in neurotransmissie => sterkere drang naar meer.

Hoop dat het een beetje duidleijk
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zou je niet beter 2-FMA gebruiken?
Het heeft een stuk minder negatieve effecten.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Zou je niet beter 2-FMA gebruiken?
Het heeft een stuk minder negatieve effecten.
Klik om te vergroten...
2-FMA minder negatieve effecten tov 3MMC of 4F-MPH? Als het ivm 3MMC gaat verbaasd mij dat wel. Persoonlijk vind ik 4-FMA sowieso vele malen vetter dan 3mmc, kan ik met 1 dosis van 180mg 12u doorgaan en hoef ik in vele gevallen ni te gaan slapen. Maar dacht dat 4-FMA een grotere serotonine slurper was dan 3mmc?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nihilist88 zei:
Maar dacht dat 4-FMA een grotere serotonine slurper was dan 3mmc?
Klik om te vergroten...
Dit valt niet te zeggen omdat er nog geen onderzoek naar gedaan is. Alleen anekdotisch bewijs als in: 'ja na 3-mmc had ik geen kater en na 4-fma wel dus dan is dat zo'. Zegt precies niks 🙃
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Dit valt niet te zeggen omdat er nog geen onderzoek naar gedaan is. Alleen anekdotisch bewijs als in: 'ja na 3-mmc had ik geen kater en na 4-fma wel dus dan is dat zo'. Zegt precies niks 🙃
Klik om te vergroten...
Heb bij zowel 4-fma, 3mmc als 6apb eigenlijk geen kater, dinsdagdip. 3mmc doet over de ganse lijn gewoon het minst. Die andere 2 zijn lekker n langer werkend en laten gewoon meer voelen. Ik vind coke vb daarom zn geld ni waard, wegens korte werking, 3mmc is kortwerkend mr spotgoedkoop. Ik ben blijkbaar voorstander vd +6u rushes😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nihilist88 zei:
Heb bij zowel 4-fma, 3mmc als 6apb eigenlijk geen kater, dinsdagdip.
Klik om te vergroten...
Dit zijn alledrie verschillende stoffen met verschillende structuren, ze werken dus allemaal anders in je brein. Vandaar ook het verschil in effect. Daarom is het zonder onderzoek haast niet te zeggen wat nou schadelijker is en waar je wel of geen kater van krijgt. En het feit dat je geen kater verschijnselen hebt betekent niet dat je lichaam geen klap te verwerken heeft gehad.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Nee maar dit is echt een schoolboekvoorbeeld van hoe een hele vervelende verslaving ontstaat. Zodra 4F-MPH begint uit te werken, dalen dopamine niveau’s beneden je ‘baseline’. Je hersenen reageren hier maar op 1 manier op, en dat is opzoek gaan naar manieren om dopamine aan te maken.
Het is gewoon een craving, moet je hoe dan ook niet aan toe geven. Ook weet ik niet of de combinatie 3-MMC en een NDRI lekker samen gaan (als ‘na uitwerking’ voor jou na 5 uur betekent: het werkt ongemerkt langer door dan je denkt)

Niet doen
Klik om te vergroten...
Fijn dat Flualdkoghfk ons het concept van drugsverslaving uitlegt. Komt dit terug op de toets?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Krijg uren na inname 4f-mph, vaker de goesting/neiging om iets als 3mmc of andere stim te nemen, heb dit al gedaan met 3mmc en 3-FA, bewust deze, wegens minder potent en niet zo langwerkend ivm 6APB en 4-FMA.
Voor de duidelijkheid, gaat het niet om combinatie, maar eerder +5u na inname 4f-mph, als deze op z'n einde loopt. Het gaat ook niet om wekelijks of zelfs niet maandelijks, maar heb dit nu enkele keren ervaren, dat na uitwerking 4f-mph ik wel meer goesting heb in een niet te langwerkende stim n waarbij ik tegen mezelf zeg, bwa 3mmc zal wel geen kwaad kunnen. Ook al omdat ik 3mmc nogal braafjes vind, vooral extra energie, geen serotonine slurper, en net dat laatste, weerhoud mij er van om dan 6AAPB of 4-FMA te nemen, die slaan er gewoon steviger in.

Is iets als 3MMC nemen (oraal en niet boven de 350mg), na uitwerking 4F-MPH acceptabel en niet té destructief?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."