Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB uitslag test

2CB uitslag test

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NasbyenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb onlangs wat 2CB pillen gekocht, en er 1 hiervan laten testen. Vandaag kon ik bellen voor de uitslag, en deze was als volgt:

- Pil bevat 2CB (7mg)
- Pil werd herkend door het lab, met een spreiding tussen de 3mg en 12mg
- Advies was om de pil niet te nemen, of extra voorzichtig te zijn vanwege de grote verschillen in de spreiding tussen eerder ingestuurde samples

Zouden jullie deze pillen in dit geval niet nemen? Aan de ene kant snap ik het advies, echter aan de andere kant heb ik pillen waar alleen 2CB in zit. Mijn doel was om rond de 18mg in te nemen, echter weet ik even niet hoe ik het dan het beste kan doseren.

Zou het aannemelijk kunnen zijn dat al mijn gekochte pillen rond de 7mg bevatten, en dat er wellicht andere batches van hetzelfde uiterlijk pil bij het lab bekend zijn?

Als ik bijvoorbeeld 2 pillen inneem en er vanuit ga 14mg binnen te krijgen, kan dat volgens het lab dus ook 6mg of 24mg zijn. Ik weet ook niet of beginnen met 1, en later bijnemen een optie zou kunnen zijn. Ik lees soms dat bijnemen de trip alleen maar verlengt, maar ergens anders dat bijnemen ook de heftigheid verhoogt.

Ik hoop dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou er met 1,5 beginnen en halfjes bijnemen totdat je bent waar je wilt zijn. Beter koop je de volgende keer 2C-B los dan kun je zelf de dosering bepalen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nasbyen zei:
- Pil bevat 2CB (7mg)
Klik om te vergroten...
Nasbyen zei:
- Pil werd herkend door het lab, met een spreiding tussen de 3mg en 12mg
Klik om te vergroten...
Dat kan toch helemaal niet? Ik heb zelf niet zo'n ervaring met lab testen, maar wat voor amateuristisch kleuter laboratorium heb je als je uitslag is:

7 mg
met een spreiding van 3 tot 12 mg

Dan is die 7 mg gewoon een gok. Je kunt toch niet zeggen ik heb hier 10 gram meel, maar het kan ook ergens tussen de 1 en de 20 liggen? Volgens mij doen ze maar wat. Ik snap dat het erg duur is om de pil precies te testen (maar het is mogelijk) en dan weet je exact hoeveel je hebt. Nu sta je voor een dilemma, of je neemt teveel of te weinig.

EDIT: het is eigenlijk gewoon een soort 2c-b roulette, "ik zet in op 4!", "nee ik zet in op 9".
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Dat kan toch helemaal niet? Ik heb zelf niet zo'n ervaring met lab testen, maar wat voor amateuristisch kleuter laboratorium heb je als je uitslag is:

7 mg
met een spreiding van 3 tot 12 mg

Dan is die 7 mg gewoon een gok. Je kunt toch niet zeggen ik heb hier 10 gram meel, maar het kan ook ergens tussen de 1 en de 20 liggen? Volgens mij doen ze maar wat. Ik snap dat het erg duur is om de pil precies te testen (maar het is mogelijk) en dan weet je exact hoeveel je hebt. Nu sta je voor een dilemma, of je neemt teveel of te weinig.

EDIT: het is eigenlijk gewoon een soort 2c-b roulette, "ik zet in op 4!", "nee ik zet in op 9".
Klik om te vergroten...
mee eens
je pil heeft +- 65 % spreiding..
daarmee heb je totaal geen inzicht hoeveel mg er in je pil zit
je lab had je moeten afraden om je pil te nemen..

om het even makkelijk te vertalen en de berekening te laten zien
een vergelijking met een xtc tabletje bv.

gemiddeld 100 mg met 65% spreiding
dat wil zeggen dat er 165 mg in kan zitten of 35 mg...en alles daar tussen..
totaal onberekenbaar en niet te doseren zoals je ziet..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
ricorieks zei:
gemiddeld 100 mg met 65% spreiding
dat wil zeggen dat er 165 mg in kan zitten of 35 mg...en alles daar tussen..
totaal onberekenbaar en niet te doseren zoals je ziet..
Klik om te vergroten...
Is er iemand wakker hier? 165mg 2c-b?
Jk
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Nasbyen

Waarschijnlijk hebben ze jouw pil getest op 7mg, maar hebben ze eerder samples gehad van dezelfde pil die tussen de 3 en de 12 waren. De pil die jij hebt ingeleverd was dus 7mg.

Eerlijk? Ik zou hem wel nemen. De kans dat ze allebei het precies het hoogste of het laagste zijn gedoseerd is klein. Misschien mist dit een stukje harm reduction maar ik zou er zelf gewoon twee nemen en als je dan 1.5 uur na inname zwaar underwhelmed bent neem je er snel nog 1/1.5/2 in afhankelijk van hoe underwhelmed je bent. In het ergste geval, maar die kans is dus heel klein, zit je met 2 pillen op 24mg en dat is nog prima te hendelen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
Waarschijnlijk hebben ze jouw pil getest op 7mg, maar hebben ze eerder samples gehad van dezelfde pil die tussen de 3 en de 12 waren. De pil die jij hebt ingeleverd was dus 7mg.
Klik om te vergroten...
3 en 12 zijn de laagste en hoogste waarden gemeten..
7 is daar dan het gemiddelde van
zoiets...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
3 en 12 zijn de laagste en hoogste waarden gemeten..
7 is daar dan het gemiddelde van
zoiets...
Klik om te vergroten...
Eigenlijk 7,5
maargoed
we ronden naar beneden af
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
ricorieks zei:
3 en 12 zijn de laagste en hoogste waarden gemeten..
7 is daar dan het gemiddelde van
zoiets...
Klik om te vergroten...
Denk je? Zou er niet gwn 7mg in die pil van hem hebben gezeten?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
Denk je? Zou er niet gwn 7mg in die pil van hem hebben gezeten?
Klik om te vergroten...
3 en 12 zijn laagste en hoogste afwijking..
7 is dan het gemiddelde na hun afronding..
de afwijkingen liggen super veel uit mekaar
vandaar dat het wat raar lijkt om het kloppend of begrijpelijk te zien...
N
NasbyenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
Waarschijnlijk hebben ze jouw pil getest op 7mg, maar hebben ze eerder samples gehad van dezelfde pil die tussen de 3 en de 12 waren. De pil die jij hebt ingeleverd was dus 7mg.
Klik om te vergroten...

Ik had het misschien iets duidelijker uit moeten leggen, maar dit is precies wat het lab / ik bedoelde :wink:
Het lab gaat er daarmee vanuit dat de resterende pillen die ik nog heb, ook tussen de 3 en 12 kunnen liggen.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nasbyen zei:
Ik had het misschien iets duidelijker uit moeten leggen, maar dit is precies wat het lab / ik bedoelde :wink:
Het lab gaat er daarmee vanuit dat de resterende pillen die ik nog heb, ook tussen de 3 en 12 kunnen liggen.
Klik om te vergroten...
Ja ik snap wel wat je bedoeld. De vraag is nu een beetje is die 7mg een gemiddelde. Of hebben ze hem wel chemisch geanalyseerd en was jou specifieke pil 7mg, maar hebben ze van diezelfde pil ook andere gehad met grote spreiding.

Maar je zei al dat ze hem hadden herkend? Dus ze hebben hem niet opgestuurd naar het lab, of dat wel? Want als ze hem opsturen dan testen ze hem ook en krijg je de uitslag wat er in die geteste pil zit
N
NasbyenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geneesmiddel zei:
Ja ik snap wel wat je bedoeld. De vraag is nu een beetje is die 7mg een gemiddelde. Of hebben ze hem wel chemisch geanalyseerd en was jou specifieke pil 7mg, maar hebben ze van diezelfde pil ook andere gehad met grote spreiding.

Maar je zei al dat ze hem hadden herkend? Dus ze hebben hem niet opgestuurd naar het lab, of dat wel? Want als ze hem opsturen dan testen ze hem ook en krijg je de uitslag wat er in die geteste pil zit
Klik om te vergroten...

Op mijn inleverpunt wordt niet getest, dus de pil is opgestuurd naar het lab en in mijn pil zat exact 7mg.
Met dus het advies om hem niet te nemen, omdat ze de pil herkend hebben op het lab, en eerdere samples tussen de 3mg en 12mg bevatten.

Maar je geeft aan dat je met 2 zou beginnen, in het ergste geval zit je dan inderdaad op 24mg.
Ik denk dat ik er maar gewoon vanuit moet gaan dat in al mijn pillen rond de 7mg zit, dan moet het vast goed komen.
Bedankt ook voor de uitleg betreffende het bijnemen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nasbyen zei:
Ik had het misschien iets duidelijker uit moeten leggen, maar dit is precies wat het lab / ik bedoelde :wink:
Het lab gaat er daarmee vanuit dat de resterende pillen die ik nog heb, ook tussen de 3 en 12 kunnen liggen.
Klik om te vergroten...
gaan ze daar van uit op het oog?
N
NasbyenLid
01-01-2024, 00:00
#15
ricorieks zei:
gaan ze daar van uit op het oog?
Klik om te vergroten...

Nee, de pil die je opstuurd wordt getest op welke stoffen erin zitten, en hoeveel van deze stoffen (in dit geval 2CB, 7mg).
Verder controleren ze of de pil al in hun database voor komt, oftewel of deze ooit eerder in het land ingeleverd en onderzocht is.

Dat bleek dus het geval te zijn, en die eerder onderzochtte pillen bevatten tussen de 3mg en 12mg.
Daarmee gaan ze er vanuit dat mijn resterende pillen van dezelfde batch kunnen zijn, en dus ook tussen de 3mg en 12mg kunnen liggen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nasbyen zei:
Nee, de pil die je opstuurd wordt getest op welke stoffen erin zitten, en hoeveel van deze stoffen (in dit geval 2CB, 7mg).
Verder controleren ze of de pil al in hun database voor komt, oftewel of deze ooit eerder in het land ingeleverd en onderzocht is.

Dat bleek dus het geval te zijn, en die eerder onderzochtte pillen bevatten tussen de 3mg en 12mg.
Daarmee gaan ze er vanuit dat mijn resterende pillen van dezelfde batch kunnen zijn, en dus ook tussen de 3mg en 12mg kunnen liggen.
Klik om te vergroten...
is wel een hoop speculeren daar dan
welk lab wordt dat heen gestuurd als je weet?
N
NasbyenLid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
is wel een hoop speculeren daar dan
welk lab wordt dat heen gestuurd als je weet?
Klik om te vergroten...

Ik zou het je niet kunnen zeggen, die informatie krijg je niet (tenminste, wellicht als je er specifiek om vraagt).
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nasbyen zei:
Bedankt ook voor de uitleg betreffende het bijnemen.
Klik om te vergroten...
Geen probleem. Ik wil nog een klein dingetje toevoegen. Bijnemen heeft alleen zin als je het zo vroeg mogelijk doet, dus gelijk als de piek begint. Dan kun je je trip nog iets versterken. Als je te lang wacht zul je je trip alleen maar verlengen in plaats van versterken. Meestal begint je piek een uur/ander halfuur na inname.
ricorieks zei:
is wel een hoop speculeren daar dan
welk lab wordt dat heen gestuurd als je weet?
Klik om te vergroten...
Hoezo speculeren? Zijn pilletje hebben ze getest, was 7mg. Ze hebben alleen nog meer pillen binnengekregen afgelopen tijd, zelfde kleur, zelfde grootte, zelfde druk etc etc. Waarschijnlijk dus zelfde batch. Hun conclusie: deze batch heeft een grote spreiding. Ja, wel beetje speculeren want misschien waren het wel allemaal kleinere batches en zijn jouw pilletjes gewoon netjes allemaal 7mg. Zou er gwn lekker vanuit gaan en anders trip je wat harder, ook prima toch.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geneesmiddel zei:
Waarschijnlijk dus zelfde batch.
Klik om te vergroten...
dat is voor mij al speculeren..
Geneesmiddel zei:
Zou er gwn lekker vanuit gaan en anders trip je wat harder, ook prima toch.
Klik om te vergroten...
dus dat... :grimacing:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."