Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlubromazepam VS Norflurazepam

Flubromazepam VS Norflurazepam

75 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Sorry?

Bekijk bijlage 40754

en.wikipedia.org

Benzodiazepine - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Ja doordat je minder remming en angst ervaart niet omdat het geluksstofjes vrijgeeft.
H
Henk Smit / Oxy LordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuffelaar zei:
Sorry?

Bekijk bijlage 40754

en.wikipedia.org

Benzodiazepine - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...

Hier dacht ik ook al aan, deze man zegt dat benzo's geen euforie kunnen geven maar dit is niet zo
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Sorry?

Bekijk bijlage 40754

en.wikipedia.org

Benzodiazepine - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Als iemand dagen angst ervaart en dat zomaar weg is, dan is het logisch dat diegene dat als euforisch beschouwd. Dus in zekere zin heb je gelijk maar ik zie daar wel verschil in met middelen die iets met serotonine of dopamine doen waardoor je euforie voelt.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chief_Slime zei:
Hier dacht ik ook al aan, deze man zegt dat benzo's geen euforie kunnen geven maar dit is niet zo
Klik om te vergroten...
Ik vind euforie soms ook maar een moeilijk woord.
Naar een vogel luisteren geeft mij al euforie bijvoorbeeld. Maar ken ook mensen die dat "juist" niet hebben als ze een vogel horen fluiten en pakken het liefst meteen een bucks
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chief_Slime zei:
Ik snap dat je een "apotheker" bent maar ik stel vragen in dit topic over de medicatie effecten, niet over afkicken, je antwoord met dingen waar ik geen interesse in heb, ik weet hoe ik research moet doen.
Klik om te vergroten...

Mooi toch? Een apotheker die ook eerlijk verteld wat je kan verwachten als je met je medicatie wilt stoppen. Er zijn er niet veel die dat doen hoor!
Psychs genoeg die ze nog voorschrijven als smarties zonder te vermelden wat chronisch gebruik voor gevolgen heeft.

Voor wat je zoekt kan je denk ik beter bij je psych gewoon vragen om alprazolam. Echt goede vervangers in de RC wereld voor gebruik voor de lol zijn er niet echt meer sinds etizolam verboden is.

Mezelf zei:
Ik vind euforie soms ook maar een moeilijk woord.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook altijd heel lastig gevonden. Wat is nou euforie?

Volgens Van Dale: gevoel van bijzondere vrolijkheid
Volgens Kernerman Dictionaries: gevoel van extreem grote vreugde

Die komt wel aardig overeen met de engelse definitie,
volgens Oxford English Dictionary: "a feeling or state of intense excitement and happiness."

Het mooist vind ik toch wel die van het instituut voor de nederlandse taal:

1. Welluidendheid; euphonie. Alleen aangetroffen in de aangeh. bron.

2. (Psych., ook in de alg. taal) Verhoogd gevoel van welbehagen en zorgeloosheid, vaak van ziekelijken aard, of veroorzaakt door roesmiddelen, maar ook in het alg. ter aand. van een uitbundige stemming.
Klik om te vergroten...

Wat het extra lastig maakt is dat mensen die veel middelen gebruiken, zeker verslaafden, geen flauw benul hebben van emoties. Ik had geen flauw idee voor ik de kliniek in ging. Ik kende nog maar 3 emoties: angst, boosheid en wat ik dan zag als euforie. Die laatste kende ik alleen als ik onder invloed was.

Als ik kijk naar de verschillende theorieën over emoties, pak ik meestal the feeling wheel van Willcox of The wheel of emotions van Plutchnick.

Dan kom je dicht in de buurt van blijdschap (joy) of extase. Hoe dit aanvoelt kan per persoon verschillen en is iets dat je moet leren herkennen. Meditatie heeft mij daar erg bij geholpen.

De Apotheker zei:
benzos geven geen euforie en je zijn niet recreatief te gebruiken op die manier.
Klik om te vergroten...

Mezelf zei:
Als iemand dagen angst ervaart en dat zomaar weg is, dan is het logisch dat diegene dat als euforisch beschouwd.
Klik om te vergroten...

Ik sluit me hier dan ook volledig bij aan. Op het moment dat je emoties als angst, onzekerheid, schaamte, gevoel van minderwaardigheid/er niet toe doen verdwijnen, krijg je even lucht. Dan ervaar je (kunstmatige) sereniteit. Een opluchting waar je erg blij van kan worden.
Maar een gevoel van euforie van benzo's? Ik heb het nog nooit ervaren.

Kijken we naar middelen die op je serotonine en dopamine werken. Ook hiervoor geld vaak dat gevoelens als schaamte, minderwaardigheid, onzekerheid enzo er niet meer toe doen. Die grenzen vervagen, je wordt eerlijker en sociaal gaat alles ineens veel makkelijker. Eigenlijk een beetje hetzelfde effect.

Eigenlijk de enige drugservaring waarin ik iets ervaarde wat ik écht euforie zou noemen, was op LSD, 2-CB en een shitload keta in de staart van de trip. Ik lag toen alleen al in m'n bed op psy-fi. Nog muziek te luisteren en half te holen. Sociale angsten e.d. speelden hier geen rol. Dus het was geen opluchting van negatieve emoties.

Buiten die ene drugservaring heb ik euforie pas ervaren door mindfulness en meditatie. Echte euforie kan dan spontaan komen als je helemaal in het hier en nu bent.
Mezelf zei:
Naar een vogel luisteren geeft mij al euforie bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Dit soort dingen dus. In het moment genieten van wat er is.

Jaja, emoties... een lastig iets. Ik had al in m'n hoofd om nog eens een stukje te schrijven over hoe ik in herstel bij m'n gevoel begon te komen. Ik kwam van ver. Werd in de kliniek 'de robot' genoemd, maar het was en is nog steeds een doorgaand proces om te leren voelen. Een lastige zoektocht wel, maar wel leuk. Er zijn maar genoeg (boeddhistische) monniken die er hun levenswerk van maken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Sorry?

Bekijk bijlage 40754

en.wikipedia.org

Benzodiazepine - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Wikipedia heeft altijd gelijk. Het is een soort bijbel omdat niemand de tekst aan kan passen en er altijd een team van onafhankelijke artsen is die controle houdt op de betrouwbaarheid van de informatie.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Wikipedia heeft altijd gelijk. Het is een soort bijbel omdat niemand de tekst aan kan passen en er altijd een team van onafhankelijke artsen is die controle houdt op de betrouwbaarheid van de informatie.
Klik om te vergroten...
Precies!

Net als dat de culinaire experts van Topchef streng toezicht houden op de perfect uitgebalanceerde delicatessen op wikipedia zoals de Urker Vistaart.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chief_Slime zei:
Tuurlijk, een gezonde lifestyle een goed dieet en alles wat daarheen omdraait heeft allemaal invloed op je afkickverschijnselen
Klik om te vergroten...
Misschien moet je de nieuwe apotheker worden aangezien je het allemaal al weet beetje zonde om hier vragen te stellen dan 😘
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Wikipedia heeft altijd gelijk. Het is een soort bijbel omdat niemand de tekst aan kan passen en er altijd een team van onafhankelijke artsen is die controle houdt op de betrouwbaarheid van de informatie.
Klik om te vergroten...
Ah sorry Professor, zal anders ook even PsychonautWiki erbij halen.

E23BE5A2-5397-417D-84F5-282F5236096A.jpeg
H
Henk Smit / Oxy LordLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
Misschien moet je de nieuwe apotheker worden aangezien je het allemaal al weet beetje zonde om hier vragen te stellen dan 😘
Klik om te vergroten...
Ik stel vragen maar jij geeft antwoorden op dingen waar ik nei teens naar vraag. Lol. verveel je je?
Apart mannetje jij.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Maar een gevoel van euforie van benzo's? Ik heb het nog nooit ervaren
Klik om te vergroten...
Ik ga akkoord met de redenering dat er verschillende soorten euforie bestaan. A-PHP geeft me andere euforie dan NN-DMT wat weer andere euforie geeft dan LSD.

Maar heb echt wel meermaals pure euforie gevoeld op hoge dosissen Clonazolam.
Wel de enige benzodiazepine die het me gaf.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Ik ga akkoord met de redenering dat er verschillende soorten euforie bestaan. A-PHP geeft me andere euforie dan NN-DMT wat weer andere euforie geeft dan LSD.

Maar heb echt wel meermaals pure euforie gevoeld op hoge dosissen Clonazolam.
Wel de enige benzodiazepine die het me gaf.
Klik om te vergroten...

Kan je het gevoel euforie eens omschrijven?
Hoe voelt dat?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chief_Slime zei:
Ik stel vragen maar jij geeft antwoorden op dingen waar ik nei teens naar vraag. Lol. verveel je je?
Apart mannetje jij.
Klik om te vergroten...
Nou wat vinden we hier van
@Mezelf
@Mevrouw Pløp
@Juun
@Spyro
@Orbit
@Proxima
@Gebruiker 0012685732
@Curious Explorer

Is het gewenst en normaal om een nieuwe lid al razendsnel een samenstelling van sociaal intellectuele woorden te zien creëren? En dat ook nog geheel blanco van grammaticaal incorrecte zinnen barstend vol met respect en liefde voor een gratis plaatsje op het web waar drugsgebruikers met respect een veilige plek hebben en dan tog lukt het om je zo ongelooflijk tragisch asosjaal te gedragen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
Nou wat vinden we hier van
@Mezelf
@Mevrouw Pløp
@Juun
@Spyro
@Orbit
@Proxima
@Gebruiker 0012685732
@Curious Explorer

Is het gewenst en normaal om een nieuwe lid al razendsnel een samenstelling van sociaal intellectuele woorden te zien creëren? En dat ook nog geheel blanco van grammaticaal incorrecte zinnen barstend vol met respect en liefde voor een gratis plaatsje op het web waar drugsgebruikers met respect een veilige plek hebben en dan tog lukt het om je zo ongelooflijk tragisch asosjaal te gedragen.
Klik om te vergroten...
Lekker denigrerend vandaag.
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snuffelaar zei:
Lekker denigrerend vandaag.
Klik om te vergroten...
"Denigrerend" is een racistisch woord, niet gebruiken aub. Bedankt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Climbatize zei:
"Denigrerend" is een racistisch woord, niet gebruiken aub. Bedankt.
Klik om te vergroten...
Je zegt toch niet "yo alles kits m'n nigre?"
Daar is een ander woord voor.

Trouwens ik ben geen racist, ik heb het gewoon niet echt voor Brazilianen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Climbatize zei:
"Denigrerend" is een racistisch woord, niet gebruiken aub. Bedankt.
Klik om te vergroten...
Denigrerend heeft niet met racisme te maken.

En door 👉
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Denigrerend heeft niet met racisme te maken.

En door 👉
Klik om te vergroten...
Het is een binnen pret tussen @Snuffelaar en ik. Neger die post maar.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Climbatize zei:
Het is een binnen pret tussen @Snuffelaar en ik. Neger die post maar.
Klik om te vergroten...
Oh shit, sorry. Ik was al bang dat jullie echt aan het ruziën waren.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik chil m altijd wel lekker op norflurazepam. Voel me dan echt ziek lekker ontspannen neem het alleen savonds als ik periode heb van lang niet optijd kunnen slapen. Is goeie doorslaper. Paar x de 12 uur mee aangetikt.

Om dit recreatief te gebruiken zou k niet aanraden maarja moet je ook zelf weten. Dan kun je betere euforie halen uit een jonko.

Heb zelf nog geen ervaring met die andere benzo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."