Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntwenning rc benzo

Ontwenning rc benzo

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi iedereen,

Bijna 2 weken terug van Graspop waar ik elke avond een week lang wat benzos heb "gesnoept" ... Geen te hoge dosissen (denk ik) +- 10 mg elke dag, een week lang:
- Bromazolam;
- Fanax;
- Alprazolam.

Ik ben ook 1 dag mijn Sertraline vergeten door te nemen, en nam mijn medicatie niet meer op vaste tijdstippen;

Met als resultaat: 2 - 3 dagen na Graspop een paar dagen plafonddienst (insomnia), mijn spieren trekken soms samen (tics), en heel vermoeid.

Ik kon na men festival gewoon alles weer opzij leggen zonder problemen;

Herkenbaar, en tips hoe hiermee om te gaan?

Groet
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
RosseGod96 zei:
wat benzos heb "gesnoept" ... Geen te hoge dosissen (denk ik) +- 10 mg elke dag, een week lang;
Klik om te vergroten...
Hoe the fuck moeten we nou weten hoe erg het is wat je hebt geslikt als we niet eens weten welke benzo je hebt geslikt? Leer nadenken man.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Hoe the fuck moeten we nou weten hoe erg het is wat je hebt geslikt als we niet eens weten welke benzo je hebt geslikt? Leer nadenken man.
Klik om te vergroten...
True that;
- Brom
- Fanax
- Alprazolam
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Hoe the fuck moeten we nou weten hoe erg het is wat je hebt geslikt als we niet eens weten welke benzo je hebt geslikt? Leer nadenken man.
Klik om te vergroten...
Wow man, vanwaar reageer je zo onaardig?
Je hebt een punt maar dit kan je ook op een andere manier brengen.

TS: sterkte met de afkick. Een week lang benzo's slikken als tic tacs is, zoals je nu zelf merkt, echt wel heftig (en gevaarlijk).
M
MikeqqqLid
01-01-2024, 00:00
#5
bromazolam pellets zijn normaal 2.5/3mg, dus als je daar 2/3 van neemt op n avondje is dat al aardig wat.
Genoeg mensen breken ze door de helft
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mikeqqq zei:
bromazolam pellets zijn normaal 2.5/3mg, dus als je daar 2/3 van neemt op n avondje is dat al aardig wat.
Genoeg mensen breken ze door de helft
Klik om te vergroten...
Yes, dat moet je mij niet meer vertellen ... :/
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe gaat het nu? Heb je hulp ingeschakeld of ben je zelf aan het taperen?
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Cardboard zei:
Hoe gaat het nu? Heb je hulp ingeschakeld of ben je zelf aan het taperen?
Klik om te vergroten...
Tgoh mits ik enkel een week heb gebruikt, heb ik gewoon alles opzij kunnen leggen, ik slaap ook terug "beter" = +- 7u, de spiertrekkingen zijn ook afgenomen.

Ik pak wel terug medicatietrouw mijn Seftraline in, sport veel, let op men voeding en ga werken om men gedachten te verzetten.

Echter de hoofdpijn, derealisatie, gevoelloosheid, vermoeidheid en een hartslag tijdens het slapen tussen +- 45 en 55 pm zijn wel dingen waar ik me zorgen over maak ...

Taperen met RC's zag ik niet zitten, ik had ook écht no-clue dat ik hier zo zwaar vanaf ging zien ...
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#9
@RosseGod96

Begrijpelijk dat je het niet ziet zitten om te taperen met RC's, ook een risico op zichzelf. Klinkt alsof je het goed op pakt, toch bij twijfel de huisarts inschakelen voor een lichte dosis diazepam (bijvoorbeeld). In ieder geval sterkte.
M
MikeqqqLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gelukkig weet je het nu!
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#11
RC benzo's R Evil.

Benzo's sowieso groot verslavings risico (imo) want oplossing in pil vorm voor heel veel ongemakjes (onrust, slapeloosheid, stress, jetlag, ik wil geen alcohol meer drinken maar moet echt ff iets, ik ben depri dus wil niet wakker zijn, etc)
En de RC's zijn lekker sterk, werken lang, zijn goedkoop en zonder recept te krijgen. Woei!
Van afgekickt (opname) maar leuk is anders. Insomnia Super DeLuxe. Spierproblemen hielden lang aan, zwakte was als eerste weg want als je van je nest komt en weer gaat bewegen komt dat wel maar dat spul zat lang in m'n systeem, spasmes met in slaap vallen 1 maand heftig, 2e maand afnemend maar toch nog wel 6 maanden met vlagen terugkerend.

En ik ken verhalen van mensen die ze als angstremmers namen. Als je dan afbouwt, komen de angsten terug, in het kwadraat als ik ze mag geloven. Dat heb ik gelukkig niet ervaren, maar heb wel gemerkt dat het mega downers zijn want super depressief geweest tijdens gebruik (en ben heel m'n leven al bekend met depressies maar dit was +1 en dan nog wat, suicidal tendancies en dan niet de band). Knapte daarna goed op, nu nog alleen drugs verslaafd maar kleinigheidje houd je toch heh.

Mijn idee is dat waar je ze voor neemt, je er tijdelijk verlichting van krijgt maar later de rekening met rente terug moet betalen anders breken gangsters je knieen met een honkbal knuppel.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#12
RosseGod96 zei:
Hi iedereen,

Bijna 2 weken terug van Graspop waar ik elke avond een week lang wat benzos heb "gesnoept" ... Geen te hoge dosissen (denk ik) +- 10 mg elke dag, een week lang:
- Bromazolam;
- Fanax;
- Alprazolam.

Ik ben ook 1 dag mijn Sertraline vergeten door te nemen, en nam mijn medicatie niet meer op vaste tijdstippen;

Met als resultaat: 2 - 3 dagen na Graspop een paar dagen plafonddienst (insomnia), mijn spieren trekken soms samen (tics), en heel vermoeid.

Ik kon na men festival gewoon alles weer opzij leggen zonder problemen;

Herkenbaar, en tips hoe hiermee om te gaan?

Groet
Klik om te vergroten...
Gnoeg ja voor 5 dagen plafonddienst maar ach hieraan ge je niet dood je slaap hersteld zich vanzelf .
- Bromazolam;
- Fanax;
- Alprazolam.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Danny46 zei:
Gnoeg ja voor 5 dagen plafonddienst maar ach hieraan ge je niet dood je slaap hersteld zich vanzelf .
Klik om te vergroten...
Is inderdaad beter, maar heb nog steeds klachten jammer genoeg ...
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Update - 1 maand verder:
- Voel mij al beter, maar niet 100%, ik slaap wel goed door maar droom heel raar, nooit last gehad van een te hoge hartslag, eerder te laag (gemiddeld in rust tussen 50 en 60 slagen in rust), ik heb wel een 5 tot 6 maanden 125 km in de week gefietst op een deftig tempo dus ...

Bij deze dus een kleine update!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
RosseGod96 zei:
125 km in de week gefietst
Klik om te vergroten...
E6920746-B9A7-4179-B172-A560BF794F8A.gif

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."