Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam/ lever/ geen alcohol verdragen

Bromazolam/ lever/ geen alcohol verdragen

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dus met oud en nieuw iets meer gedronken dan normaal (weet ik veel 6 glazen ofzo) + 3 mg Bromazolam. Het is ook dat ik sindsdien geen alcohol meer verdraag.

Jezus pfff. Ik vind dit echt heftig. Kan dat nog herstellen?

Op zich blij dat de osteopaat zei dat het zo ernstig niet is en ik er verder niets mee hoef te doen. Maar damn!!!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok goedzo, want ik doe misschien een beetje lacherig erover (dat is mijn coping mechanism) maar het gaat om best wel iets serieus, dus dan is het belagrijk dat er iemand naar kijkt die ook daadwerkelijk een goed advies kan geven.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi!

Zijn er meer mensen hier die geen alcohol meer kunnen verdragen door gebruik van Bromazolam? (Ja sorry had er al een topic over geopend, maar staat op de verkeerde plek).

De osteopaat vroeg me of ik veel drugs/alcohol gebruikte, omdat hij iets aan mijn lever opmerkte. Ik dronk nooit veel. De laatste tijd dus helemaal niets meer, omdat ik me er ziek door voel. Na een half glaasje al. Heb enkele daagjes wat geprobeerd met wietdruppels, maar voelde me er ook niet zo lekker op. Wel heb ik voor een lange tijd (verspreid over 2 jaar) op en af benzo's gebruikt om in slaap te kunnen vallen, waaronder Bromazolam. Nooit hoger gegaan dan de standaard dosis.

Eerst dacht ik dat ik een gevoeligheid voor sulfiet heb opgelopen, waardoor ik geen wijn verdraag. Maar nou twijfel ik of misschien de Bromazolam de boosdoener is. Ik vind het echt naar man.

Iemand gelijksoortige ervaringen?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Het lastige is dat over Bromazolam vrijwel niks bekend is omdat het een research chemical is. Het enige wat we weten is dat alcohol en Bromazolam schadelijk zijn voor de lever, en dat de symptomen die je beschrijft duidelijk op een beschadigde lever, maar je zult naar de dokter moeten gaan om hier duidelijkheid in te krijgen.

De meeste alcoholisten bereiken dit stadia pas als laatste. De lever is zo verzwakt geraakt en bedekt met littekens (cirhose) dat deze zijn taken niet meer kan vervullen. Of dit bij jou het geval is is onmogelijk om te zeggen. Maar het lijkt me dat je dit wel graag wilt weten.

Dus. Huisarts.
Klik om te vergroten...
Thnx voor je bericht. Gelukkig is het zo ernstig niet. De osteopaat zei dat ik niet naar de huisarts of het ziekenhuis hoef. Dat er niets ernstigs is en ook alcohol mag drinken. Maar ben vooral geschrokken, idd omdat er zo weinig van bekend is. Ben dus benieuwd naar ervaringen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemberthee zei:
Hi!

Zijn er meer mensen hier die geen alcohol meer kunnen verdragen door gebruik van Bromazolam? (Ja sorry had er al een topic over geopend, maar staat op de verkeerde plek).

De osteopaat vroeg me of ik veel drugs/alcohol gebruikte, omdat hij iets aan mijn lever opmerkte. Ik dronk nooit veel. De laatste tijd dus helemaal niets meer, omdat ik me er ziek door voel. Na een half glaasje al. Heb enkele daagjes wat geprobeerd met wietdruppels, maar voelde me er ook niet zo lekker op. Wel heb ik voor een lange tijd (verspreid over 2 jaar) op en af benzo's gebruikt om in slaap te kunnen vallen, waaronder Bromazolam. Nooit hoger gegaan dan de standaard dosis.

Eerst dacht ik dat ik een gevoeligheid voor sulfiet heb opgelopen, waardoor ik geen wijn verdraag. Maar nou twijfel ik of misschien de Bromazolam de boosdoener is. Ik vind het echt naar man.

Iemand gelijksoortige ervaringen?
Klik om te vergroten...
Het lastige is dat over Bromazolam vrijwel niks bekend is omdat het een research chemical is. Het enige wat we weten is dat alcohol en Bromazolam schadelijk zijn voor de lever, en dat de symptomen die je beschrijft duidelijk op een beschadigde lever, maar je zult naar de dokter moeten gaan om hier duidelijkheid in te krijgen.

De meeste alcoholisten bereiken dit stadia pas als laatste. De lever is zo verzwakt geraakt en bedekt met littekens (cirhose) dat deze zijn taken niet meer kan vervullen. Of dit bij jou het geval is is onmogelijk om te zeggen. Maar het lijkt me dat je dit wel graag wilt weten.

Dus. Huisarts.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gemberthee zei:
De osteopaat zei dat ik niet naar de huisarts of het ziekenhuis hoef.
Klik om te vergroten...
Laat die osteopaat maar kletsen als ie z'n reguliere medicijnen diploma heeft gehaald. Of je gelooft in wat ie doet of niet moet je zelf weten, maar het is geen geregistreerde geneeswijze en dus een alternatieve geneeswijze. Ik zal gewoon even langs de huisarts gaan voordat je je laat kietelen door meneer osteopaat.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oja zit nu de symptomen van cyrhose te lezen, maar dat heb ik allemaal helemaal niet! Nee, gelukkig in die hoek hoef ik het niet te zoeken.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hahaha mijn huisarts is super lief. Gisteren nog geweest. Ze weet nu mijn hele verhaal en we werken aan de benzo afbouw.

Ondertussen laat ik me lekker kietelen door meneer de osteopaat :wink:. Ik ben er wel van onder de indruk eerlijk gezegd.

Maar idd je hebt gelijk. Ik ga het checken bij de huisarts tijdens de afbouw evaluatie.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 45419
Klik om te vergroten...
Hahaha, niets beter dan Jim Carrey in de ochtend :wink:.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Ok goedzo, want ik doe misschien een beetje lacherig erover (dat is mijn coping mechanism) maar het gaat om best wel iets serieus, dus dan is het belagrijk dat er iemand naar kijkt die ook daadwerkelijk een goed advies kan geven.
Klik om te vergroten...
Weet ik wel :). Dat is ook mijn coping :wink: net als vermijden.

Toch lief dat je dat zo zegt.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hi, daar ben ik toch weer! Heb het allemaal even laten bezinken. De osteopaat zei meteen dat het niet aan de benzo's ligt, geen onderzoek nodig is, geen aanpassingen in eten hoef te doen, maar dat het hier waarschijnlijk om emotionele blokkades gaat. (Ikzelf denk aan een combinatie van beiden. Die ik sowieso beiden aanpak.) En een ietwat zwakkere lever vanaf de geboorte. Heb wel het besef: dit lichaam heb ik maar 1 x. Natuurlijk vernieuwen cellen zich en heb je genoeg kansen op herstel. Maar ik ga echt geen risico's meer nemen. Ook al zie ik er gezond uit en ben ik sportief enzo. Ga het alsnog bespreken met de huisarts hoor. Maar denk dat het vooral een bevestiging is dat de benzo afbouw een super goed plan is!

Verder ben ik onder de indruk dat die vent dit er uit kon halen door een beetje te "kietelen". Ik had hem vooraf namelijk niets verteld over mijn benzo gebruik en dat ik de laatste tijd niets van koffie en alcohol moet hebben.
W
Whiskas010Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Bromazolam, ik gebruik het met regelmaat nu een test van 3 maanden. Het is de meest verkochte Sederende RC.
Ik test het om andere evt. makkelijker af te kunnen bouwen.

Ik drink sinds 2,5 jaar nagenoeg niets meer.
Maar ben 16 jaar zwaar verslaafd geweest aan drank oa.

Echter al 2,5jaar die ik liever 10 jaar zou vervroegen. Maar bij mijn laatste opname waren mijn lever waardes die in 3 enzymen gemeten je ALAT ASTAT en GAMMA GT, ik had opgenomen moeten worden in het zieken huis. Ik ben opgehaald door een vriendin en heb een week lang koorts gehad niet instaat tot iets, je niet katerig beroerd voelen, maar moet ik geen dokter bellen gevoel.

Maar ik ben in gesteld op vaste medicatie, deze bouw ik af. Heb 100 bromazolam op in ongv een maand. Ben soms wat onvast op de benen, lichtelijk duizelig.
We weten het allemaal gebruik geen middelen door elkaar. En toch doen we het, met gevaren die sommige bij het horen nooit meer er aan wil denken.

De kaart is een advies, mensen met een hoge tolerantie kunnen het wellicht makkelijk handelen, Maar de ander heeft wellicht minder geluk.

Tip. Drink je normaal met vrienden iets?
Spreek eens af om bijv niet te drinken maar om truffles of andere middelen te gebruiken van de RC's Vooral de LSD varianten goede ervaringen mee.

keep it safe!
P
PrutsertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yep dat is geen goede combi.

Voelt alsof dr een infarct van kan krijgen
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zit tegenwoordig aan de homeopathische druppeltjes, koolhydraat arm dieet en 0,0 bier. Ik gun mezelf zeker nog wel drugs, maar wat een prutspul vind ik die slaapmiddelen zeg (rc of niet rc). Maakt met name geestelijk afhankelijk, vind ik. Het biedt alleen een tijdelijke uitkomst. En voor sommigen wat langer of hun hele leven, geen idee. Maar voor mij niet.

Ik vind het echt een dikke tip om in eerste instantie de oorzaak van stress op te lossen en dan mbv oa boeddhisme (non-dualisme) en stoïcisme jezelf een extra perspectief van leven te gunnen ipv je grootste bedreiging (je eigen gedachten) zo serieus te nemen.

En dan je lichaam het herstelwerk laten doen :).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemberthee zei:
Ik vind het echt een dikke tip om in eerste instantie de oorzaak van stress op te lossen en dan mbv oa boeddhisme (non-dualisme) en stoïcisme jezelf een extra perspectief van leven te gunnen ipv je grootste bedreiging (je eigen gedachten) zo serieus te nemen.
Klik om te vergroten...
thumbs-up-gif-3.gif

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."