Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzofuran

Benzofuran

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PoepmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Dames, dames 😄 Kalm aan.

Benzodiazepinen en Benzoduranen hebben qua werking niets met elkaar te maken ondanks dat de namen op elkaar lijken. Benzo’s en stimulanten combineren prima maar ze dempen elkaars werking wel. Ze worden ook wel op de Eerste Hulp gegeven voor stimulanten overdosissen of bij bad trips. Wel moet je oppassen dat je niet steeds van elk bij gaat nemen omdat je ongemerkt een overdosis van één kunt hebben zonder dat je ‘t door hebt.

Overigens combineren Benzo’s en Opiaten en Alcohol juist heel slecht omdat ze elkaar versterken. Je zou dan snel een overdosis krijgen en out gaan en in ernstige gevallen, valt de ademhaling dan stil.

Maar pas er mee op. Benzo’s zijn sneaky. Super verslavend, gewenning treedt snel op en de ontwenning is hels. Als je een langwerkende benzo hebt gebruikt, dan de volgende dag geen autorijden, of een ppar dagen zelfs bij de echte langwerkenden zoals Diazepam.
Klik om te vergroten...
Hehe, een antwoord waar ik iets aan heb, en nog vriendelijk ook. Hartelijk bedankt. Dus, als ik het goed begrijp, kan ik gewoon een beetje meer stimulant nemen om te compenseren voor de benzo die nog in mijn bloed zit. Ik heb poeder besteld, dus ik kan langzaam aan meerderen, in plaats van in één keer een hele capsule nemen. }

Dat benzo's sneaky zijn ben ik me uiterst van bewust. Ik heb binnenkort dan ook mijn intakegesprek bij de Jellinek, maar ik dacht doorvoor nog even genieten. Echt verslavingsgedrag, maarja. Ik ben heb verder geen rijbewijs, dus autorijden stond toch al niet op het programma.

Nogmaals bedankt voor je vriendelijke en heldere antwoord.

Ik was overigens niet van plan om ze tegelijk te nemen. Alleen in noodsituaties qua angst zou ik een benzo nemen.
P
PoepmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fisherman's friend zei:
Nou , jij steld een vraag over benzodiazepinen en dan vraagt iemand aan je welke benzodiazepinen dat zijn.
En dan zeg je dat dat niet uitmaakt.
Het maakt wel degelijk uit omdat ze allemaal een andere halfwaardetijd hebben .
Dan kunnen ze hier iets beter beoordelen hoelang je ongeveer beter kunt wachten voordat je iets anders neemt.
Je bent in dit topic niet echt specifieker omdat je nog steeds niet zegt om welke benzo het gaat.
Ik weet inderdaad helemaal niks, maar wat ik wel weet is dat een oxazepam iets heel anders is dan bijvoorbeeld bromazolam qua werkzame tijd.
Bij je laatste reactie kan ik wel weer een lachende smiley zetten maar ik wil niet nog meer reacties uitlokken.
Gaat het wel goed met je ?
Klik om te vergroten...
Sorry, ik denk dat je mijn oorspronkelijke vraag verkeerd begrepen hebt (kan aan mij liggen). Ik ben me ervan bewust dat benzo's en stimulanten een soort tegenhangers zijn, en elkaar dus verminderen. Mijn vraag doelde meer op eventuele gevaren, weet ik veel hoe chemicaliën op elkaar reageren.

En nee, het gaat niet echt geweldig, helaas. Aan de andere kant zou ik jezelf ook niet alle animositeit kwijtschelden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou eerst wat meer research doen voor je dit soort middelen gaat nemen.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Poepman zei:
Sorry, ik denk dat je mijn oorspronkelijke vraag verkeerd begrepen hebt (kan aan mij liggen). Ik ben me ervan bewust dat benzo's en stimulanten een soort tegenhangers zijn, en elkaar dus verminderen. Mijn vraag doelde meer op eventuele gevaren, weet ik veel hoe chemicaliën op elkaar reageren.

En nee, het gaat niet echt geweldig, helaas. Aan de andere kant zou ik jezelf ook niet alle animositeit kwijtschelden.
Klik om te vergroten...
Het begon niet zo gezellig inderdaad.
Ik heb verder niks tegen je.
Dupont legt het beter uit dan ik ooit zou kunnen.
Nou in ieder geval succes !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Poepman zei:
Hehe, een antwoord waar ik iets aan heb, en nog vriendelijk ook. Hartelijk bedankt. Dus, als ik het goed begrijp, kan ik gewoon een beetje meer stimulant nemen om te compenseren voor de benzo die nog in mijn bloed zit. Ik heb poeder besteld, dus ik kan langzaam aan meerderen, in plaats van in één keer een hele capsule nemen. }

Dat benzo's sneaky zijn ben ik me uiterst van bewust. Ik heb binnenkort dan ook mijn intakegesprek bij de Jellinek, maar ik dacht doorvoor nog even genieten. Echt verslavingsgedrag, maarja. Ik ben heb verder geen rijbewijs, dus autorijden stond toch al niet op het programma.

Nogmaals bedankt voor je vriendelijke en heldere antwoord.

Ik was overigens niet van plan om ze tegelijk te nemen. Alleen in noodsituaties qua angst zou ik een benzo nemen.
Klik om te vergroten...
Succes met je behandeling. Ja ik herken veel verslavingsgedrag en houding in je berichten. Heb je door waarom je het met veel mensen aan de stok krijgt hier?

Volgens mij is de Just For Today van vandaag relevant voor je: https://ljvo.nl/alleen-voor-vandaag/alleen-voor-vandaag-1-februari/
P
PoepmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Ik zou eerst wat meer research doen voor je dit soort middelen gaat nemen.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik hier voor, het internet is helaas geen gouden bron van informatie wat betreft RCs.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Poepman zei:
Nu heb ik gisteren wat 6APB besteld. Dit is de eerste keer dat ik zo'n benzofuran neem, en ik vroeg me af hoe ze zich verhouden tot benzodiapines. Maakt het bijvoorbeeld uit dat er nog wat benzo in mijn bloed zit van gisterenavond? En mocht ik een 'bad trip' of iets dergelijks krijgen, kan ik dan benzo's nemen om wat rustiger te worden?

Ook vroeg ik me af wat voor soort spul benzofuries zijn. Ik bestelde het eigenlijk in de veronderstelling dat het meer amfetamine was, omdat de vendor die in één categorie plaatste. Zijn er veel verschillen, en zo ja, welke?

Ik vond het erg moeilijk om informatie te vinden omtrent dit onderwerp, hopelijk is er hier een expert die mij kan infomeren.

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
6-APB heeft een koolstofatoom waar MDA een zuurstofatoom heeft. Dat maakt het een benzofuran.

MDA is dan weer de moeder van MDMA. Bij MDMA is een methylgroep toegevoegd zodat het methyleendioxymethamfetamine is.

Kijk maar:

Dit hieronder is 6-APB

download (1).png

Dit hieronder is MDA:
download (2).png

En dit hieronder is MDMA:
MDMA.svg (1).png

Deze stoffen behoren tot de groep van empathogenen. Ze geven een stimulerend en prosociaal effect, met een openhartig en psychedelisch randje. In principe zijn het uitgebouwde (meth)amfetamines. Maar door hun uitgebreidere vorm hebben ze meer affiniteit voor serotonine dan voor dopamine of noradrenaline, waardoor het effect anders is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Poepman zei:
Daar ben ik hier voor, het internet is helaas geen gouden bron van informatie wat betreft RCs.
Klik om te vergroten...
Met research doen bedoel ik informatie opzoeken ipv vragen naar de bekende weg. Wie zegt dat de mensen die hier reageren het bij het rechte eind hebben?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kan de 6-APB trouwens beter eerst even laten testen. Want de laatste tijd werd er nogal rommel verkocht door verschillende vendors.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Ik zou eerst wat meer research doen voor je dit soort middelen gaat nemen.
Klik om te vergroten...
Mee eens. Ik heb op een avond (Middag eigenlijk vnaf 14 uur, geen drukte en perfecte set en setting, alles choll, ik vind het prettig om alleem de arvaring te beleven, dan kan ik evetueel de drukte opzoeken als ik daar behoefte aan heb en niet andersom.) 2pellets van 130 mg genomen (130 is al erg hoog) ik had niet zoveel effect en besloot de derde van 130 mg 5uur lates alsnog in te nemen. (compleet onverantwoord, bijna 400mg...) Het werkte daarna prima. fantastische dag en nacht meegemaakt. alleen de kater.. heeft me een week gekost om daar vanaf te komen. (ook omdat ik pas veel later weer bij heb geslikt, wordt afgeraden, maar ja ben eigenwijs, daardoor werkt het veeeeel langer. Ik ben om 6 uur naar bed gegaan en zeker wel 16 uur onder invloed geweest met een afterglow van zon 48 uur. Het put je serotonine uit, dopamine en norepinefrine... Daar heb ik een mega fout gamaakt (eens en nooit meer). 1 keer niet voldoende ingelezen en het kan je zomaar voor je levenlang ongelukkig maken of nog erger...

Nu heb ik 2 keer 100 tot 150 mg 5-MAPB gebruikt en dat werkt als een zonnetje, Ik hoef niet over te doseren, voe me chill, euforisch en heb totaal geen kater. Alleen wat vermoeid overdag.

5-MAPB past perect bij me. Wel regelmatige een pauze om lassen om lichaam en de neurtramsmitters weer in de juistebalans te krijgen. Voot mij een superchill middel. Bovendien wordt ik van MDMA achtigen en ook van Amfetamines extreem moe. Heeft absoluut met m'n ADHD te maken. Dus ik slaap als een blok, en dat helpt natuurlijk wel een stukkie mee :)

Dus voor mij geen 6-ABP meer alleen nog 5-MAPB; Ik ga niet verder zoeken, zoals pychedelica, dit is het gewoon.
P
PoepmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nu heb ik gisteren wat 6APB besteld. Dit is de eerste keer dat ik zo'n benzofuran neem, en ik vroeg me af hoe ze zich verhouden tot benzodiapines. Maakt het bijvoorbeeld uit dat er nog wat benzo in mijn bloed zit van gisterenavond? En mocht ik een 'bad trip' of iets dergelijks krijgen, kan ik dan benzo's nemen om wat rustiger te worden?

Ook vroeg ik me af wat voor soort spul benzofuries zijn. Ik bestelde het eigenlijk in de veronderstelling dat het meer amfetamine was, omdat de vendor die in één categorie plaatste. Zijn er veel verschillen, en zo ja, welke?

Ik vond het erg moeilijk om informatie te vinden omtrent dit onderwerp, hopelijk is er hier een expert die mij kan infomeren.

Alvast bedankt!
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die vraag stelde je gisteren ook al in je andere topic.
P
PoepmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, maar ik kreeg geen antwoord. Bovendien ben ik in dit topic een stuk specifieker. Je mag ook gewoon best zeggen dat je het niet weet hoor, of liever zelfs helemaal niet reageren. Want hier heeft natuurlijk niemand iets aan.
P
PoepmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Man, wat ben jij moeilijk uit te staan zeg. Ik weet niet of ik je op de een of andere manier beledigd heb, of dat je gewoon zo ongelukkig bent dat je blij wordt van andere mensen irriteren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dames, dames 😄 Kalm aan.

Benzodiazepinen en Benzoduranen hebben qua werking niets met elkaar te maken ondanks dat de namen op elkaar lijken. Benzo’s en stimulanten combineren prima maar ze dempen elkaars werking wel. Ze worden ook wel op de Eerste Hulp gegeven voor stimulanten overdosissen of bij bad trips. Wel moet je oppassen dat je niet steeds van elk bij gaat nemen omdat je ongemerkt een overdosis van één kunt hebben zonder dat je ‘t door hebt.

Overigens combineren Benzo’s en Opiaten en Alcohol juist heel slecht omdat ze elkaar versterken. Je zou dan snel een overdosis krijgen en out gaan en in ernstige gevallen, valt de ademhaling dan stil.

Maar pas er mee op. Benzo’s zijn sneaky. Super verslavend, gewenning treedt snel op en de ontwenning is hels. Als je een langwerkende benzo hebt gebruikt, dan de volgende dag geen autorijden, of een ppar dagen zelfs bij de echte langwerkenden zoals Diazepam.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou , jij steld een vraag over benzodiazepinen en dan vraagt iemand aan je welke benzodiazepinen dat zijn.
En dan zeg je dat dat niet uitmaakt.
Het maakt wel degelijk uit omdat ze allemaal een andere halfwaardetijd hebben .
Dan kunnen ze hier iets beter beoordelen hoelang je ongeveer beter kunt wachten voordat je iets anders neemt.
Je bent in dit topic niet echt specifieker omdat je nog steeds niet zegt om welke benzo het gaat.
Ik weet inderdaad helemaal niks, maar wat ik wel weet is dat een oxazepam iets heel anders is dan bijvoorbeeld bromazolam qua werkzame tijd.
Bij je laatste reactie kan ik wel weer een lachende smiley zetten maar ik wil niet nog meer reacties uitlokken.
Gaat het wel goed met je ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."