Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsetizolam geen effect?

etizolam geen effect?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
stefannntropicLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey!
ik heb een vraagje over etizolam.
Ik neem meestal na een leuke avond 3mmc/cocaine een benzo (etizolam)
ik weet dat het heel slecht is maja de nacht vind ik veel erger om niet te kunnen slapen.!
probleem is dat deze etizolam zeker 2 jaar oud zijn…
nu heb ik wat 3mmc op niet veel rond de 250mg,
ruim een uur geleden 2mg etizolam op en kan helemaal nog niet slapen..
gaat het effect van etizolam eraf als het te oud is?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
stefannntropic zei:
hey!
ik heb een vraagje over etizolam.
Ik neem meestal na een leuke avond 3mmc/cocaine een benzo (etizolam)
ik weet dat het heel slecht is maja de nacht vind ik veel erger om niet te kunnen slapen.!
probleem is dat deze etizolam zeker 2 jaar oud zijn…
nu heb ik wat 3mmc op niet veel rond de 250mg,
ruim een uur geleden 2mg etizolam op en kan helemaal nog niet slapen..
gaat het effect van etizolam eraf als het te oud is?
Klik om te vergroten...
Misschien hoe was het bewaard? Beste is in het gripzakje kamertemperatuur, uit het licht/zon. Of was het in PG opgelost?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
stefannntropic zei:
hey!
ik heb een vraagje over etizolam.
Ik neem meestal na een leuke avond 3mmc/cocaine een benzo (etizolam)
ik weet dat het heel slecht is maja de nacht vind ik veel erger om niet te kunnen slapen.!
probleem is dat deze etizolam zeker 2 jaar oud zijn…
nu heb ik wat 3mmc op niet veel rond de 250mg,
ruim een uur geleden 2mg etizolam op en kan helemaal nog niet slapen..
gaat het effect van etizolam eraf als het te oud is?
Klik om te vergroten...
Het duurt best lang voordat etizolam een piekconcentratie bereikt in het bloed. Na een uurtje is 'ie nog niet helemaal werkzaam. Bij sommige mensen duurt het 2 uur voordat de piekconcentratie is bereikt.

Stimulanten zoals 3-MMC verminderen de doorbloeding van het verteringskanaal. Dat zou mogelijk een vertragende factor kunnen zijn voor de snelheid van opname van etizolam (als je die daarna slikt).

Kortom: meer geduld en niet gelijk bijnemen.
Wees je er ook van bewust dat benzo's 'delusions of sobriety' kunnen veroozaken. Je hebt lang niet altijd door dat het effect op je heeft.
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Single and multiple dose pharmacokinetics of etizolam in healthy subjects - PubMed

The pharmacokinetics of etizolam, a new thienodiazepine derivative, has been examined after single and multiple (0.5 mg tablet) (0.5 mg b.d for 1 week) oral therapeutic doses in healthy volunteers. The single-dose kinetic profile of etizolam suggested that absorption after oral dosage was...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
delusions of sobriety
Klik om te vergroten...
Erg belangrijk. Vroeger, toen Clonazolam nog legaal was (een hele potente benzo) en ik een keer ongeveer 1,5 mg had genomen (een gemiddelde tot sterke dosering is 0,5 mg) zat ik in mijn bureaustoel denkend dat het niet werkte. Ik weet nog goed dat ik opstond, naar mijn wasbak wilde lopen en letterlijk als een toren van pisa omviel en KEIHARD tegen mijn kast viel.
H
HierendaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey Ik heb een vraagje ik heb dus etizolam 3.0 mg genomen maar ik voel er niks van had hem zo’n 20 minuten op me tong liggen en toen doorgeslikt maar na een uur of 2 voelde ik me alleen een heel klein beetje kalmpjes. Heb er nu nog een gepakt en wat langer op me tong laten, zitten beetje gekauwd en toen doorgeslikt werkt dit beter of is dit Gwn niet de beste benzo voor recreatief gebruik?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hierendaar zei:
Hey Ik heb een vraagje ik heb dus etizolam 3.0 mg genomen maar ik voel er niks van had hem zo’n 20 minuten op me tong liggen en toen doorgeslikt maar na een uur of 2 voelde ik me alleen een heel klein beetje kalmpjes.
Klik om te vergroten...
Dus je voelde het wel. Etizolam is een anxiolytische benzo, dus dan kan je dit effect verwachten :wink:

Hierendaar zei:
Heb er nu nog een gepakt en wat langer op me tong laten, zitten beetje gekauwd en toen doorgeslikt werkt dit beter
Klik om te vergroten...
Sublinguale inname leidt doorgaans tot snellere opname en hogere piekconcentraties in het bloed. Ik doe het zelf nooit met benzo's omdat het ook weer niet enorm veel scheelt, behalve moeite.

Hierendaar zei:
of is dit Gwn niet de beste benzo voor recreatief gebruik?
Klik om te vergroten...
Etizolam produceert naast het angstremmende / rustgevende effect niet zoveel bijwerkingen. Maar als jij benzo's wil nemen omdat je andere werkingen prettig vindt, zoals spierverslappend of slaapverwekkend effect, dan zijn andere benzo's inderdaad sterker.

Ik heb zelf wel eens heel hoge doses etizolam genomen; 6 milligram. Dan vind ik het wel een lekker roesje geven. Maar mede vanwege de korte werkingsduur van etizolam heb je de volgende dag wel echt last van ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, onrustig gevoel, moeite met concentreren, moeite met slapen, emotionele schommelingen, tintelend gevoel in de huid, en nog een hele waslijst aan bijwerkingen. Persoonlijk vind ik die 1-2 lekker roesje, dan heel diep slapen en vervolgens alsnog gaar wakker worden het echt niet waard om al die bijwerkingen te ervaren de dag erna. Dus ik zou afraden om zoveel etizolam te nemen.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Dus je voelde het wel. Etizolam is een anxiolytische benzo, dus dan kan je dit effect verwachten :wink:


Sublinguale inname leidt doorgaans tot snellere opname en hogere piekconcentraties in het bloed. Ik doe het zelf nooit met benzo's omdat het ook weer niet enorm veel scheelt, behalve moeite.


Etizolam produceert naast het angstremmende / rustgevende effect niet zoveel bijwerkingen. Maar als jij benzo's wil nemen omdat je andere werkingen prettig vindt, zoals spierverslappend of slaapverwekkend effect, dan zijn andere benzo's inderdaad sterker.

Ik heb zelf wel eens heel hoge doses etizolam genomen; 6 milligram. Dan vind ik het wel een lekker roesje geven. Maar mede vanwege de korte werkingsduur van etizolam heb je de volgende dag wel echt last van ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, onrustig gevoel, moeite met concentreren, moeite met slapen, emotionele schommelingen, tintelend gevoel in de huid, en nog een hele waslijst aan bijwerkingen. Persoonlijk vind ik die 1-2 lekker roesje, dan heel diep slapen en vervolgens alsnog gaar wakker worden het echt niet waard om al die bijwerkingen te ervaren de dag erna. Dus ik zou afraden om zoveel etizolam te nemen.
Klik om te vergroten...

Dat zijn niet ontwenningsverschijnsel maar gewoon een rebound effect. Ik werd er druk van dus dag erna flink stuk lopen buiten in de zon hielp goed tegen rebound.

Of anders...

C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij heet het rebound-effect als iemand last van klachten heeft, daartegen een medicijn neemt, en dan vervolgens nog meer last van diezelfde klachten krijgt zodra het medicijn is uitgewerkt.

Maar ik weet niet of het überhaupt wel zo zinvol is om sterk onderscheid te maken tussen rebound-effect en ontwenningsverschijnselen. Beide worden toch veroorzaakt doordat er gewenning optreedt, waarna normale activatie van GABA-receptoren onvoldoende prikkeloverdracht realiseert waardoor er bijwerkingen ontstaan? Ik zou wat dat betreft niet zo 1,2,3 weten waar je de scheidslijn zou moeten leggen tussen ontwenningsverschijnselen en rebound-effect. Behalve dan bij 'klachten waar je eerder ook al last van had'.
Klik om te vergroten...
Ontwenningsverschijnselen definitie voor mij persoonlijk is dat als je langere tijd achter elkaar gebruikt hebt en de klachten niet na 1 dagje over zijn.

Met alcohol heb ik een harde rebound maar om dit ontwennjngsverschijnselen te noemen: klinkt te junky/verslaaafd.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Carlitos zei:
Dat zijn niet ontwenningsverschijnsel maar gewoon een rebound effect.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heet het rebound-effect als iemand last van klachten heeft, daartegen een medicijn neemt, en dan vervolgens nog meer last van diezelfde klachten krijgt zodra het medicijn is uitgewerkt.

Maar ik weet niet of het überhaupt wel zo zinvol is om sterk onderscheid te maken tussen rebound-effect en ontwenningsverschijnselen. Beide worden toch veroorzaakt doordat er gewenning optreedt, waarna normale activatie van GABA-receptoren onvoldoende prikkeloverdracht realiseert waardoor er bijwerkingen ontstaan? Ik zou wat dat betreft niet zo 1,2,3 weten waar je de scheidslijn zou moeten leggen tussen ontwenningsverschijnselen en rebound-effect. Behalve dan bij 'klachten waar je eerder ook al last van had'.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."