#1
Het meeste gaat lang mee als je het bij een koele stabiele temperatuur bewaart, in het donker, en vrij van vocht. Bijvoorbeeld in van die bruine glazen buisjes ne een dop in een doos met Silica gel of desnoods een bodempje rijst dat je jaarlijks vervangt of uitdroogt in de oven.Hallo allemaal,
Vanwege de op handen zijnde ban op RC’s die in Juli actief wordt ben ik zinnens om een stash aan te leggen.
Ik vind echter veel tegenstrijdige info terug over de houdbaarheid van die middelen.
Ik lees alles van maximaal 2 jaar tot zelfs decennia als je het goed bewaard.
Van een expert heb ik gehoord dat, in geval van pellets, de bindmiddelen ook een belangrijke factor zijn en daar heb je als gebruiker zo mogelijk nog minder zicht op.
Ik neem aan dat er tot nog toe weinig mensen nood hebben gehad om een middel bijvoorbeeld 5 jaar te stockeren.
Maar mocht er toch iemand zijn die hier enige informatie over heeft ben ik daar heel nieuwsgierig naar en ben ik heel dankbaar mocht hij of zij dat willen delen 🙏
Zelf heb ik gisteren een kwartje van 2,5 mg bromazolam geslikt van een hoeveelheid die reeds meer dan een jaar, dubbel luchtdicht verpakt, in mijn kelder ligt.
In die kelder schommelt de temperatuur tussen 10 en 20 graden doorheen het jaar.
Dat kwartje deed zijn werk naar behoren
Maar ik wil verschillende dingen veel langer bewaren.
Is het realistisch om te hopen dat je iets 10 jaar en langer kan bewaren?
Nogmaals: dank bij voorbaat![]()
Kijk eens of jouw verkopen uit de doeken wil doen welke bindmiddelen en kleurstoffen zij gebruiken voor het persen van de pillen.