Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4fa zuiveren

4fa zuiveren

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tegenwoordig is men idd heel gevoelig voor sommige stoffen die in de drugslabs gebruikt kunnen worden voor productie van drugs, na alle toestanden mbt de synthetische drugs productie....dus ik zou zelf heel voorzichtig zijn met de aanschaf van dat soort stoffen.
Er is nogal wat gebeurt de laatste tijd.
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Dat is nog niet zo makkelijk hoor. Dan moet je een zuur-base-extractie doen. De oplosmiddelen die je daarvoor nodig hebt zijn vaak lastig verkrijgbaar als hobbyist; en je hebt al snel een verdenking van harddrug-productie aan je broek. Bovendien zijn er voor 4-FA denk ik geen ready-to-go TEK's te vinden, die je een stap voor stap instructie geven hoe je het kunt doen. Dat hoeft geen probleem te zijn als je een opleiding in de biochemie hebt gehad. Maar als je niet al ervaren bent in het doen van zuur-base-extracties zou ik het afraden om op die manier te rommelen.
Klik om te vergroten...
A/B extracties heb ik ervaring mee, alleen weet ik niet welke stoffen benodigd zijn voor 4FA. Ik ben niet van plan er iets Breaking Bad achtigs van te maken en zal hier dan ook even niet verder over discussiëren.

Nogmaals bedankt voor je bijdragen!
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste medeforummers,

Ik vond onlangs nog een batch echte 4FA, dit heeft ergens op een donker kamertje gelegen als het zijnde materiaal van inferieure kwaliteit en is in de vergetelheid geraakt. Het ziet er ook beige/gelig uit en heeft een vage speed achtige geur (je weet wel zo'n geranium achtige lucht) was hier erg benieuwd naar en heb het laten testen:

Uitslag 59% 4-fluoroamfetamine

Nou zou ik dit graag eens willen gebruiken maar de grote vraag, moet ik dit eerst zuiveren?

Ben van vroeger uit gewend dat de zuiverheid ongeveer 72% tot 80% was. Liet de batches toen ook altijd testen.

Kan dit zuiveren gewoon op dezelfde manier als met amfetamine, dus de aceton methode en een eventuele herkristallisatie?

Of kan ik het gewoon nemen en dan rekening houden met de dosering doordat ik de zuiverheid inmiddels weet?

Wassen en herkristalliseren levert denk ik ook het nodige verlies op en aangezien dit spul tegenwoordig erg exotisch lijkt, wil ik het ook niet verspillen.

Tips zijn welkom. Over een maandje of 3 staat het ergens op de planning. :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
mick swagger zei:
Beste medeforummers,

Ik vond onlangs nog een batch echte 4FA, dit heeft ergens op een donker kamertje gelegen als het zijnde materiaal van inferieure kwaliteit en is in de vergetelheid geraakt. Het ziet er ook beige/gelig uit en heeft een vage speed achtige geur (je weet wel zo'n geranium achtige lucht) was hier erg benieuwd naar en heb het laten testen:

Uitslag 59% 4-fluoroamfetamine

Nou zou ik dit graag eens willen gebruiken maar de grote vraag, moet ik dit eerst zuiveren?

Ben van vroeger uit gewend dat de zuiverheid ongeveer 72% tot 80% was. Liet de batches toen ook altijd testen.

Kan dit zuiveren gewoon op dezelfde manier als met amfetamine, dus de aceton methode en een eventuele herkristallisatie?

Of kan ik het gewoon nemen en dan rekening houden met de dosering doordat ik de zuiverheid inmiddels weet?

Wassen en herkristalliseren levert denk ik ook het nodige verlies op en aangezien dit spul tegenwoordig erg exotisch lijkt, wil ik het ook niet verspillen.

Tips zijn welkom. Over een maandje of 3 staat het ergens op de planning. :)
Klik om te vergroten...
Probeer eens met Aceton en breng het resultaat weer langs de testservice ter controle.
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Probeer eens met Aceton en breng het resultaat weer langs de testservice ter controle.
Klik om te vergroten...
Ja dat is waar, het enige waar ik bang voor ben is enige verlies door het aantrekken van vocht in de aceton. Ik zou het eerst watervrij kunnen maken natuurlijk... Ik weet niet of het nou zoveel verschil in effect gaat maken als ik dan 20mg extra doseer tov 80% zuiver spul.

Aan de andere kant, weet ik natuurlijk niet wat de extra vulstoffen zijn in de 4fa. Het is zeker niet psychoactief anders hadden ze dat er dan wel of niet gekwantificeerd bij vermeld.

Bedankt voor je reactie!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vraag me ook af ja. Kan je eigenlijk wel fluor amphetamines wassen? Dit is lastig te vinden. Research eerst dit zou ik zeggen ik ben ook benieuwd namelijk (@Neo-Shulginist 🥁)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
mick swagger zei:
Kan dit zuiveren gewoon op dezelfde manier als met amfetamine, dus de aceton methode en een eventuele herkristallisatie?
Klik om te vergroten...
Dirkjan zei:
Vraag me ook af ja. Kan je eigenlijk wel fluor amphetamines wassen? Dit is lastig te vinden.
Klik om te vergroten...
Ik verwacht wel dat het zou werken, maar misschien lost een klein beetje 4-FA op. Aceton is een apolair oplosmiddel, waarin dus vooral stoffen oplossen met zo min mogelijk ladingsverschillen. 4-FA heeft op de kop een koolstof-fluor binding die polair is (met een klein ladingsverschil aan beide kanten), terwijl zo'n polaire binding ook aan de staart van het molecuul zit tussen het stikstof en waterstofatoom. Daardoor is het ladingsverschil tussen kop en staart van het molecuul wat minder groot dan bij amfetamine (dat een neutrale lading heeft op de kop). Vermoedelijk maakt dat 4-FA iets beter oplosbaar in aceton.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ik verwacht wel dat het zou werken, maar misschien lost een klein beetje 4-FA op. Aceton is een apolair oplosmiddel, waarin dus vooral stoffen oplossen met zo min mogelijk ladingsverschillen. 4-FA heeft op de kop een koolstof-fluor binding die polair is (met een klein ladingsverschil aan beide kanten), terwijl zo'n polaire binding ook aan de staart van het molecuul zit tussen het stikstof en waterstofatoom. Daardoor is het ladingsverschil tussen kop en staart van het molecuul wat minder groot dan bij amfetamine (dat een neutrale lading heeft op de kop). Vermoedelijk maakt dat 4-FA iets beter oplosbaar in aceton.
Klik om te vergroten...
🙏there he is
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik verwacht wel dat het zou werken, maar misschien lost een klein beetje 4-FA op. Aceton is een apolair oplosmiddel, waarin dus vooral stoffen oplossen met zo min mogelijk ladingsverschillen. 4-FA heeft op de kop een koolstof-fluor binding die polair is (met een klein ladingsverschil aan beide kanten), terwijl zo'n polaire binding ook aan de staart van het molecuul zit tussen het stikstof en waterstofatoom. Daardoor is het ladingsverschil tussen kop en staart van het molecuul wat minder groot dan bij amfetamine (dat een neutrale lading heeft op de kop). Vermoedelijk maakt dat 4-FA iets beter oplosbaar in aceton.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie! Aceton zou dus in theorie moeten werken.

Ik zal me ook weer even in herkristallisatie verdiepen, dit is ook een zuiveringsmethode. Ben zelf ook nogal gek op mooie kristallen. Eens opzoeken of ik aceton daar voor kan gebruiken of beter een ander oplosmiddel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
mick swagger zei:
Ik zal me ook weer even in herkristallisatie verdiepen, dit is ook een zuiveringsmethode.
Klik om te vergroten...
Dat is nog niet zo makkelijk hoor. Dan moet je een zuur-base-extractie doen. De oplosmiddelen die je daarvoor nodig hebt zijn vaak lastig verkrijgbaar als hobbyist; en je hebt al snel een verdenking van harddrug-productie aan je broek. Bovendien zijn er voor 4-FA denk ik geen ready-to-go TEK's te vinden, die je een stap voor stap instructie geven hoe je het kunt doen. Dat hoeft geen probleem te zijn als je een opleiding in de biochemie hebt gehad. Maar als je niet al ervaren bent in het doen van zuur-base-extracties zou ik het afraden om op die manier te rommelen.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
De oplosmiddelen die je daarvoor nodig hebt zijn vaak lastig verkrijgbaar als hobbyist; en je hebt al snel een verdenking van harddrug-productie aan je broek.
Klik om te vergroten...
Ligt het daadwerkelijk zo gevoelig? Voor een gemiddelde extractie kom je met een liter hexaan, zwavelzuur of zoutzuur en wat NaOH een heel eind. Een liter van dergelijke stoffen zou geen verdenking moeten triggeren, toch? Of ligt het anders? Ik vind het allemaal wel kafkaësk...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lysergine zei:
Ligt het daadwerkelijk zo gevoelig? Voor een gemiddelde extractie kom je met een liter hexaan, zwavelzuur of zoutzuur en wat NaOH een heel eind. Een liter van dergelijke stoffen zou geen verdenking moeten triggeren, toch? Of ligt het anders? Ik vind het allemaal wel kafkaësk...
Klik om te vergroten...
De Wet Voorkoming Misbruik Chemicaliën is nog niet zo lang geleden aangescherpt. Daardoor zijn veel oplosmiddelen en zuren alleen verkrijgbaar voor bedrijven met de juiste ontheffingen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ook kunnen nu panden gesloten worden voor voorbereidende handelingen voor de productie van drugs. Dus een liter aceton is in principe voldoende om je uit je huis te zetten als de burgemeester van mening is dat je van plan was om daarmee iets drugsgerelateerds te gaan doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ook kunnen nu panden gesloten worden voor voorbereidende handelingen voor de productie van drugs. Dus een liter aceton is in principe voldoende om je uit je huis te zetten als de burgemeester van mening is dat je van plan was om daarmee iets drugsgerelateerds te gaan doen.
Klik om te vergroten...
Ohja en die procedure verloopt niet via het strafrecht, maar het bestuursrecht, waardoor je je niet kunt beroepen op gangbare rechtsbeginselen zoals de onschuldpresumptie of het mensenrecht op de bescherming van de privésfeer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."