Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanraders nodig, 4-fma/6-apb of iets anders?

Aanraders nodig, 4-fma/6-apb of iets anders?

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#1
200mg 6apb succinaat gedaan en het was een leuke come up, de high zelf vond ik iets te zwak. Wel fijn dat ik de controle kon bewaren en nog helder kon nadenken maar ik mistte ook wel een kick. Na de piek kreeg ik last van mijn onderrug en werden mijn benen vermoeid. Ik heb toen uiteindelijk toch xtc bijgepakt (onverstandig) maar daar kon ik de rest van het festival goed mee door komen.

Ik vond het wel een fijne drug maar ik zou het niet snel nogmaals doen door de softheid ergens. Zou ik dit ook ervaren hebben met 4-FMA? Wat denken jullie?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
welterusten zei:
200mg 6apb succinaat gedaan en het was een leuke come up, de high zelf vond ik iets te zwak. Wel fijn dat ik de controle kon bewaren en nog helder kon nadenken maar ik mistte ook wel een kick. Na de piek kreeg ik last van mijn onderrug en werden mijn benen vermoeid. Ik heb toen uiteindelijk toch xtc bijgepakt (onverstandig) maar daar kon ik de rest van het festival goed mee door komen.

Ik vond het wel een fijne drug maar ik zou het niet snel nogmaals doen door de softheid ergens. Zou ik dit ook ervaren hebben met 4-FMA? Wat denken jullie?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat 6-APB niet helemaal is wat je zoekt dan, want het klinkt verder wel als een redelijk typische ervaring. Het is niet een uitzinnige drug, maar juist subtiel en relatief helder prosociaal.

4-FMA heeft meer affiniteit voor dopamine. Dus in lagere dosis is die stof wel meer energiek. Maar 4-FMA heeft een kantelpunt waarbij je in hogere dosering ineens best wel waus wordt, waardoor je eerder gaat bankhangen dan op en neer springen.
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik denk dat 6-APB niet helemaal is wat je zoekt dan, want het klinkt verder wel als een redelijk typische ervaring. Het is niet een uitzinnige drug, maar juist subtiel en relatief helder prosociaal.

4-FMA heeft meer affiniteit voor dopamine. Dus in lagere dosis is die stof wel meer energiek. Maar 4-FMA heeft een kantelpunt waarbij je in hogere dosering ineens best wel waus wordt, waardoor je eerder gaat bankhangen dan op en neer springen.
Klik om te vergroten...
Okee dat is wel lastig lijkt me om dan niet te veel daarvan te nemen, ik zit er idd niet op te wachten om te bankhangen op een festival.

na mijn verhaal gelezen te hebben en een beeld te hebben van wat ik zoek. wat zou jij mij aanraden? @Neo-Shulginist
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
welterusten zei:
Okee dat is wel lastig lijkt me om dan niet te veel daarvan te nemen, ik zit er idd niet op te wachten om te bankhangen op een festival.

na mijn verhaal gelezen te hebben en een beeld te hebben van wat ik zoek. wat zou jij mij aanraden? @Neo-Shulginist
Klik om te vergroten...
Ik kan aanraden om te beginnen met een middel en dan pas bedenken of je dat wil. Elk middel heeft zijn eigen nadelen. En ik denk niet dat het gaat lukken om eerst een lijstje met ideale eigenschappen op te sommen en dan een middel te vinden wat daarbij past. Als je het wel probeert dan is de kans groot dat je onrealistische verwachtingen krijgt van een middel, en daardoor teleurgesteld raakt. Bovendien kan het een positiviteitsbias veroorzaken waarbij je voornamelijk gefocust bent op de gewenste effecten.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
welterusten zei:
Ik ben op zoek naar iets wat ik niet/nauwelijks bij hoef te nemen, waarbij ik wel een heel festival lang zin heb om te praten en te dansen.

xtc/mdma doet het niet meer voor mij en laat me eigenlijk wensen dat ik thuis op de bank aan het knuffelen ben, in plaats van op een festival staan. Vroeger deed een capsule 4-FMP voor de xtc wel zijn werk maar dat is niet meer te verkrijgen.

Coke/3mmc vind ik ook niks omdat ik de craving niet kan weerstaan waardoor ik niet kan stoppen met bijnemen en hiernaast de high te schommelig en kort vind.

Nu heb ik 6-APB pellets van 100mg en 4-FMA 130mg pellets besteld. Na veel lezen lijken deze mij het meest interessant. Hebben jullie nog verdere tips hoe ik hier het best mee om kan gaan? Of zijn er rc’s die beter die bij mijn behoeftes passen?

Man, 187cm en 90kg

Ervaringen: LSD, ketamine, 2cb, n-bome, xtc, mdma, 3mmc, 4fmp, truffels, coke, speed
Klik om te vergroten...

Probeer ze allebei uit.

4-FMA

Heb één keer (z)waanzinnig getript bij Schiphol (níet erin). Het toilet -van één van de vele gebouwen erbij- (dat op zich al modernistisch ontworpen is) werd een soort futuristische Fata Morgana. Was die dag begonnen met 4-FMA als seksdrug.

Pas op, MSM SEKS!
Spoiler
Begon te snuiven toen ik met mijn in een condoom ingepakte pener in een wildvreemde mijnheer zat, maar die vluchtte weg toen hij me hoorde en zag snuiven. We spraken ervoor noch erna.

Later heb ik afgelopen Nieuwjaar's nacht nog wat bovenop mijn NEP gesnoven, maar dat had weinig effect meer.

6-APB

Gebruik deze vaak om aan mijn 'vaste' dates te geven i.p.v. XTC. Als je van Entactogeen houdt is dit een fijne RC, maar bedenk dat een té hoge dosering (voor de eerste keer) leiden kan tot desoriëntatie. De date die mijn Geliefde en ik meegenomen hadden de herensauna in, had die nacht helemaal geen seks daar (behalve misschien met ons wat) omdat hij telkens totaal verdwaalde in het (toegegeven als labyrint ontworpen) gebouw. Moest op een gegeven moment zijn hand vasthouden toen ik hem weer vond en verloor hem toen nog een keer.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Probeer ze allebei uit.

4-FMA

Heb één keer (z)waanzinnig getript bij Schiphol (níet erin). Het toilet -van één van de vele gebouwen erbij- (dat op zich al modernistisch ontworpen is) werd een soort futuristische Fata Morgana. Was die dag begonnen met 4-FMA als seksdrug.

Pas op, MSM SEKS!
Spoiler
Begon te snuiven toen ik met mijn in een condoom ingepakte pener in een wildvreemde mijnheer zat, maar die vluchtte weg toen hij me hoorde en zag snuiven. We spraken ervoor noch erna.

Later heb ik afgelopen Nieuwjaar's nacht nog wat bovenop mijn NEP gesnoven, maar dat had weinig effect meer.

6-APB

Gebruik deze vaak om aan mijn 'vaste' dates te geven i.p.v. XTC. Als je van Entactogeen houdt is dit een fijne RC, maar bedenk dat een té hoge dosering (voor de eerste keer) leiden kan tot desoriëntatie. De date die mijn Geliefde en ik meegenomen hadden de herensauna in, had die nacht helemaal geen seks daar (behalve misschien met ons wat) omdat hij telkens totaal verdwaalde in het (toegegeven als labyrint ontworpen) gebouw. Moest op een gegeven moment zijn hand vasthouden toen ik hem weer vond en verloor hem toen nog een keer.
Klik om te vergroten...
Hahahahah ik ga stuk, wat een geweldig avontuur
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#7
welterusten zei:
200mg 6apb succinaat gedaan en het was een leuke come up, de high zelf vond ik iets te zwak. Wel fijn dat ik de controle kon bewaren en nog helder kon nadenken maar ik mistte ook wel een kick. Na de piek kreeg ik last van mijn onderrug en werden mijn benen vermoeid. Ik heb toen uiteindelijk toch xtc bijgepakt (onverstandig) maar daar kon ik de rest van het festival goed mee door komen.

Ik vond het wel een fijne drug maar ik zou het niet snel nogmaals doen door de softheid ergens. Zou ik dit ook ervaren hebben met 4-FMA? Wat denken jullie?
Klik om te vergroten...
Terugkomend op deze forum post en met name dit bericht. Aangezien 200mg 6-APB voor mij net te zwak of het niet helemaal was.

Zou ik meer energie krijgen als ik mijn dosis de volgende keer iets verhoog? Of kan ik beter iets in een kleine dosis ernaast nemen zoals speed of 4-FMA?
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#8
welterusten zei:
Terugkomend op deze forum post en met name dit bericht. Aangezien 200mg 6-APB voor mij net te zwak of het niet helemaal was.

Zou ik meer energie krijgen als ik mijn dosis de volgende keer iets verhoog? Of kan ik beter iets in een kleine dosis ernaast nemen zoals speed of 4-FMA?
Klik om te vergroten...
Zoals ik uit jouw bericht begrijp had jij toch XTC bijgepakt naast 200mg 6-apb wat best wel een hoge dosis al is. Ik denk dat jij eigenlijk gewoon toch XTC gevoel lijkt te zoeken omdat je XTC bij had gepakt. Als je dan echt toch echt aan het zoeken bent zou ik dan max 250mg 6-apb houden al houd er wel rekening mee dat er lichte psychedelische effecten kunnen onstaan bij die drug (gelezen zelf niet zo ervaren). Maar ga het niet weer mixen. Als je laatste keer 6-apb+xtc minder dan 2 maanden geleden was dan zou het kunnen dat het misschien toch weer tegen gaat vallen als je het op korte termijn weer gaat doen.

Maar ga niet mixen man zou mijn advies zijn :wink:
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
welterusten zei:
Hoe was je 6-APB ervaring daarentegen?
Klik om te vergroten...
175 mg gedaan op een festival in september. Beviel erg goed ik bleef nuchter in t hoofd, geen roes. Strakke kaak, geen geklapper daarentegen. En ik had energie! Voelde me lekker. Mdma geeft geen energie meer, en geen positieve effecten meer ook
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#10
HappyMind zei:
Wat was je dosis? En nam je het oraal of snuiven?
Klik om te vergroten...
Snuiven en ik denk zo’n 8 “normale” nakkies wat ik zou nemen van coke. Op een gegeven moment wilde ik wel dat het iets zou doen vandaar dat ik door bleef gaan. Onervaren als de pest met speed
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#11
MetalGuy zei:
Ik zou dan inderdaad 6-APB doen! Duurt langer, is een stuk relaxter als het aankomt op stimulatie en heeft ook niet zo'n ellenlange nastimulatie zoals 4-FMA dat heeft.

4-FMA vind ik persoonlijk meer een gevalletje: thuis doen als je de volgende dag(en) niks te doen hebt. Dit vanwege de sterke stimulatie en nastimulatie. Die je vervolgens een kater geven, waarbij je het jammer vindt dat euthanasie niet in het basispakket zit.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat ik 6-APB volledig een kans ga geven het volgende festival. Welke dosis zou je mij aanraden kijkend naar mijn lengte & gewicht?
& Wat bedoel je precies met nastimulatie van de 4-FMA?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#12
welterusten zei:
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat ik 6-APB volledig een kans ga geven het volgende festival. Welke dosis zou je mij aanraden kijkend naar mijn lengte & gewicht?
Klik om te vergroten...
Kijk, da's mooi om te horen.😄

En betreft de dosis:

welterusten zei:
Man, 187cm en 90kg
Klik om te vergroten...
Normaal gesproken moet je net als bij MDMA (XTC) 1,5 keer je lengte/lichaamsgewicht aan milligrammen nemen. Dat komt in jouw geval dan ongeveer neer op zo'n 135 mg. Toch zou ik, omdat je nog niet bekend met 6-APB bent, adviseren om daar ietwat onder te gaan zitten. Zodat je kan bekijken wat het voor jou doet. Maar ook weer niet té laag natuurlijk.

Dan reist meteen de hamvraag: hoe gevoelig ben je voor XTC?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
welterusten zei:
Wat bedoel je precies met nastimulatie van de 4-FMA?
Klik om te vergroten...
Dat je nog heel onrustig bent, zelfs als het al is uitgewerkt. En dat werkt bij 4-FMA ook behoorlijk lang door. Dus plafonddienst is zo goed als gegarandeerd met dit goedje.😬
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sluit me bij metalguy wel aan wat betreft laag doseren voor een eerste keer maar de eerste keer voor mij was ook 130 en voelde er alleen een vervelende bodyload van. Tevens de tweede keer had ik dat ook bij opkomst. Als je t op een feest gaat proberen zou ik wat maanden er voor thuis proberen met een lage dosis. Als je op een feest staat en het is te weinig is de kans dat je wat anders bij gaat nemen.
6apb heeft tevens ook na stimulatie die echter haast onmerkbaar is, je ligt in bed en bent klaar wakker maar moe.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MetalGuy zei:
Ik zou dan inderdaad 6-APB doen! Duurt langer, is een stuk relaxter als het aankomt op stimulatie en heeft ook niet zo'n ellenlange nastimulatie zoals 4-FMA dat heeft.

4-FMA vind ik persoonlijk meer een gevalletje: thuis doen als je de volgende dag(en) niks te doen hebt. Dit vanwege de sterke stimulatie en nastimulatie. Die je vervolgens een kater geven, waarbij je het jammer vindt dat euthanasie niet in het basispakket zit.
Klik om te vergroten...
Hoeveel 4-FMA heb je dan gebruikt?
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste ervaring met 6-APB was 160mg succinaat. Kennelijk zijn lengte en gewicht toch minder van invloed dan bij MDMA, je leest zo veel verschillende ervaringen. Die 160mg was goed maar denk dat mijn sweet spot iets hoger ligt maar dat heb ik nog niet ervaren.

Denk wel dat wanneer je nog niet eerder XTC of MDMA hebt ervaren dat je dan geen forse 6-APB moet gaan proberen maar lager moet doseren en van beneden naar boven opzoek moet naar wat jij het prettigst vindt. Vervelend als je over doseert en daar meteen 12 uur (exclusief kater) aan vast zit.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#17
VJ_LSD72 zei:
Hoeveel 4-FMA heb je dan gebruikt?
Klik om te vergroten...
Weet ik niet precies meer, dat is alweer even geleden. Maar genoeg iig! :grimacing:
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#18
MetalGuy zei:
Kijk, da's mooi om te horen.😄

En betreft de dosis:


Normaal gesproken moet je net als bij MDMA (XTC) 1,5 keer je lengte/lichaamsgewicht aan milligrammen nemen. Dat komt in jouw geval dan ongeveer neer op zo'n 135 mg. Toch zou ik, omdat je nog niet bekend met 6-APB bent, adviseren om daar ietwat onder te gaan zitten. Zodat je kan bekijken wat het voor jou doet. Maar ook weer niet té laag natuurlijk.

Dan reist meteen de hamvraag: hoe gevoelig ben je voor XTC?
Klik om te vergroten...
Geldt deze 1.5x je lichaamsgewicht vuistregel ook voor 4fma en andere middelen?
Niet gevoelig voor xtc denk ik?, nam altijd halve pillen bij
w
welterustenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hebbenzekezine? zei:
Sluit me bij metalguy wel aan wat betreft laag doseren voor een eerste keer maar de eerste keer voor mij was ook 130 en voelde er alleen een vervelende bodyload van. Tevens de tweede keer had ik dat ook bij opkomst. Als je t op een feest gaat proberen zou ik wat maanden er voor thuis proberen met een lage dosis. Als je op een feest staat en het is te weinig is de kans dat je wat anders bij gaat nemen.
6apb heeft tevens ook na stimulatie die echter haast onmerkbaar is, je ligt in bed en bent klaar wakker maar moe.
Klik om te vergroten...
Thuis uitproberen vind ik het niet waard.
Wat zouden de eventuele nadelen zijn als ik net wat te veel op heb en op een festival sta?
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#20
welterusten zei:
Thuis uitproberen vind ik het niet waard.
Wat zouden de eventuele nadelen zijn als ik net wat te veel op heb en op een festival sta?
Klik om te vergroten...
Zou juist thuis eerst testen wel aanraden. 6-APB kan zo verschillend werken per persoon. Ik werd er juist erg moe van bijvoorbeeld. 3u na inname in slaap gevallen. Dat wil je niet riskeren op een festival lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."