Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4BMC

4BMC

13 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
Zag dit ineens voor bij komen. Iemand ervaring met 4BMC?
S
ShinyzappyLid
IMG_9144.jpeg
Dit is wat ik er online over kan vinden🙃 “met deze kenmerken positioneert 4-BMC zich als een direct en legaal alternatief voor 4-CMC” 4-CMC is bewezen neurotoxisch dus let op met deze stof!!
B
BDFLid
Dank. Ben ook benieuwd naar de ervaringen.
S
ShinyzappyLid
BDF zei:
Dank. Ben ook benieuwd naar de ervaringen.
Klik om te vergroten...
Even op google zelf intypen “ 4-BMC experiences”
N
Neo-ShulginistLid
Je kan maar beter even oppassen met deze cathinones. Bij 4-CMC en 4-BMC bestaat het vermoeden dat ze (heel) neurotoxisch kunnen zijn; oftewel dat de stof leidt tot het afsterven van hersencellen. Dat vermoeden is ontstaan omdat in wetenschappelijk onderzoek vaak de stof 4-CA (4-chlooramfetamine) wordt gebruikt om alle serotonine-receptoren in muizen kapot te maken. Onderzoekers doen zo'n gruwelijke behandeling zodat ze daarna 'serotonine knock-out mice' hebben die werken als een controlegroep voor experimenten. Kort gezegd kunnen ze dan kijken wat het effect is van drugs op serotonine omdat ze het kunnen vergelijken met een nulmeting.

Nou is 4-CMC en 3-CMC extra snel verboden omdat er inderdaad aanwijzingen waren dat die stoffen giftiger waren. Tot op heden werd 4-BMC in Nederland niet zoveel aangeboden. Maar in de tussentijd is er nog steeds geen toxicologisch onderzoek bij mensen gepubliceerd wat meer duidelijkheid geeft over hoe giftig deze stoffen zijn. Een veilige aanname is dus dat 4-BMC net zo giftig is als 4-CA. En dat betekent dat je het beter niet kan gebruiken. Doe je het wel, wees dan extreem voorzichtig door heel lage doseringen te gebruiken. Wat je in ieder geval niet moet gaan doen is nachtenlang doorhalen met dit soort middelen.

Daarnaast komt nog dat veel gebruikers (bijvoorbeeld op Bluelight.org) melden dat 4-BMC nogal saaie effecten veroorzaakt. Die gebruikers zeggen zelf ook dat de stof het niet waard is om te nemen, gewoon überhaupt niet, laat staan met het verhoogde risico op neurotoxiciteit.

https://www.bluelight.org/community/threads/would-4-bmc-and-4-cmc-be-as-neurotoxic-as-their-amphetamine-counterparts.723081/
D
DruggersLid
Ik weet niet, maar buiten 4-FMA, 6-APB, 3CMC en 2MMC ga ik geen nieuwe stofjes meer proberen van de RC markt. Ik houd voor de rest lekker bij pep, 3mmc en 2cb
r
regular ChemsUserLid
Vraag . Kun je 4bmc ook slammen ?
_
_shikantazaLid
regular ChemsUser zei:
Klik om te vergroten...
Heb je https://drugsforum.nl/threads/4bmc.77048/#post-1996547 gelezen?
N
Neo-ShulginistLid
regular ChemsUser zei:
Klik om te vergroten...
Dat kan ik afraden.
M
MyLittlePonyPackLid
Neo-Shulginist zei:
Je kan maar beter even oppassen met deze cathinones. Bij 4-CMC en 4-BMC bestaat het vermoeden dat ze (heel) neurotoxisch kunnen zijn; oftewel dat de stof leidt tot het afsterven van hersencellen. Dat vermoeden is ontstaan omdat in wetenschappelijk onderzoek vaak de stof 4-CA (4-chlooramfetamine) wordt gebruikt om alle serotonine-receptoren in muizen kapot te maken. Onderzoekers doen zo'n gruwelijke behandeling zodat ze daarna 'serotonine knock-out mice' hebben die werken als een controlegroep voor experimenten. Kort gezegd kunnen ze dan kijken wat het effect is van drugs op serotonine omdat ze het kunnen vergelijken met een nulmeting.

Nou is 4-CMC en 3-CMC extra snel verboden omdat er inderdaad aanwijzingen waren dat die stoffen giftiger waren. Tot op heden werd 4-BMC in Nederland niet zoveel aangeboden. Maar in de tussentijd is er nog steeds geen toxicologisch onderzoek bij mensen gepubliceerd wat meer duidelijkheid geeft over hoe giftig deze stoffen zijn. Een veilige aanname is dus dat 4-BMC net zo giftig is als 4-CA. En dat betekent dat je het beter niet kan gebruiken. Doe je het wel, wees dan extreem voorzichtig door heel lage doseringen te gebruiken. Wat je in ieder geval niet moet gaan doen is nachtenlang doorhalen met dit soort middelen.

Daarnaast komt nog dat veel gebruikers (bijvoorbeeld op Bluelight.org) melden dat 4-BMC nogal saaie effecten veroorzaakt. Die gebruikers zeggen zelf ook dat de stof het niet waard is om te nemen, gewoon überhaupt niet, laat staan met het verhoogde risico op neurotoxiciteit.

https://www.bluelight.org/community/threads/would-4-bmc-and-4-cmc-be-as-neurotoxic-as-their-amphetamine-counterparts.723081/
Klik om te vergroten...

Dat klinkt niet echt heel chill allemaal nee. Ik had toevallig van de week een vendor die er al reclame voor maakte in de mail dat ze dat nou hebben. Maar dat laat ik dus mooi aan mij voorbij gaan als ik dit lees🙈
r
regular ChemsUserLid
Hoe 4bmc het beste te gebruiken en in welke hoeveelheid ?
C
CuriousExplorerLid
Druggers zei:
Ik weet niet, maar buiten 4-FMA, 6-APB, 3CMC en 2MMC ga ik geen nieuwe stofjes meer proberen van de RC markt. Ik houd voor de rest lekker bij pep, 3mmc en 2cb
Klik om te vergroten...
Je vergeet 1P-LSD. Really.

En 4 HO-MET. .
Also really.

💁
N
Neo-ShulginistLid
regular ChemsUser zei:
Hoe 4bmc het beste te gebruiken en in welke hoeveelheid ?
Klik om te vergroten...
Prullenbak open, alles uit het zakje erin, prullenbak dicht.
D
DruggersLid
CuriousExplorer zei:
Je vergeet 1P-LSD. Really.

En 4 HO-MET. .
Also really.

💁
Klik om te vergroten...
Ik ga die niet proberen. Bedoelde dus puur mezelf...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."