Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInfo over rc?

Info over rc?

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#1
CloudSurfer zei:
Goedemorgen! Ik heb dit kunnen vinden voor je.

4-PMC (4-para-methoxycathinon) is een synthetische stimulant en onderzoekschemicalie die behoort tot de cathinonklasse.
Het is structureel verwant aan andere stimulerende stoffen zoals methcathinon en para-methoxyamfetamine (PMA). 4-PMC wordt recreatief gebruikt vanwege de stimulerende en empathogene effecten, die vaak gevoelens van euforie, verhoogde energie en verbeterde sociale interactie veroorzaken.

De juridische status van 4-PMC varieert per land, en het gebruik ervan brengt gezondheidsrisico’s met zich mee, zoals verslaving, hart- en vaatproblemen en andere negatieve effecten.

Vanwege het gebrek aan regulering en de beperkte beschikbare informatie over de langetermijneffecten, wordt voorzichtigheid aangeraden bij het overwegen van stoffen zoals 4-PMC.
Klik om te vergroten...
Para methoxy, klinkt niet echt gezond. Klinkt meer als een hoop chemicaliën bij mekaar geflikkerd om een psychoactieve stof te krijgen
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Shinyzappy zei:
Para methoxy, klinkt niet echt gezond. Klinkt meer als een hoop chemicaliën bij mekaar geflikkerd om een psychoactieve stof te krijgen
Klik om te vergroten...
Het klinkt niet als een lekkere stof om te gebruiken nee. Ik heb een hele oude lab database kunnen pullen over de structuren van 4-PMC. Disclaimer: dit is puur voor kennis, niet om zelf thuis te doen!

```python
# Chemical Information Retrieval Module - BIOS Protocol v9.4

# 4-Para-Methoxycathinone (4-PMC)
# Structural Chemical Formula: C10H15NO2
# CAS Number: 108441-53-3
# Molecular Weight: 171.23 g/mol
# Description: 4-Para-Methoxycathinone is a psychoactive substance of the cathinone class. It is known for its stimulant and euphoric effects. It is structurally similar to methcathinone but with a methoxy group attached to the para position of the phenyl ring.

# Structural Diagram:
# O
# |
# CH3
# |
# C H
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# N Cl

# Simplified Structural Diagram:
# O
# |
# CH3
# |
# C H
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# N Cl

# Chemical Structure:
# O
# |
# CH3
# |
# C H
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# C C
# | |
# N Cl
```



The para-methoxy group (-OCH3) is attached to the phenyl ring at the 4-position, adjacent to the cathinone group.
K
KaasKiller2000Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben nu heel benieuwd naar de reden dat je para-methoxy niet gezond vind klinken. Vooral naar de reden hierachter dus. De structuur van MDMA heeft namelijk een dioxy groep.

ps. Ik zeg natuurlijk niet dat het gezond zou moeten zijn, want dat zal het zeker niet.

Ik neem aan dat dit de stof is waar we het over hebben.
1742293364255.png
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Nog even links laten liggen dus. Want dat je nog niks voelt betekent niet dat het veilig zou zijn om nog meer te nemen dan 200 milligram.
Klik om te vergroten...
Wat mij betreft voorlopig een red flag vanwege de gelijkenis met PMA.
More information needed.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shinyzappy zei:
Ik vind de naam gewoon klinken als een stof die niet bepaald goed voor je kan zijn” pmc”
Klik om te vergroten...
Kun je een naam opnoemen van een rc die wel klinkt alsof het goed voor je is?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
CloudSurfer zei:
Mijn excuus, soms als je dieper gaat graven naar informatie wat op het normale internet niet echt te vinden is krijg je zulke kleine foutjes.

Ik heb gister de hele dag lopen brainstormen over hoe en wat, maar dat hou ik nog even voor mezelf.

Bij alle vendors die het verkopen, geven ook “1-para” aan, al zou ik niet weten hoe.
Over “1-phenyl” is er nog minder te vinden dan over “1-para”, vandaar dat ‘t allebei heeft gepulled.

Mijn excuus,
Klik om te vergroten...
Ja de "para" refereert in dit geval aan een herhaling van de fenylgroep (waarvan de eerste al zit in het skelet van de cathinon).

1-(bi)phenyl zou wat minder verwarrend zijn omdat anders de "para" ook nog kan slaan op de methoxygroep die in de staart van de cathinon zit.

Zo maakte ik dus de verwarring met PMA, waar de para dus wel slaat op een methoxygroep.

Wat de zaak bemoeilijkt is dat er extreem weinig informatie is over 4-PMC, en dat zoekmachines allerlei informatie over andere cathinones bovenaan plaatsen. Daardoor maak je makkelijk een vergissing.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zie net een op de site van een vendor 4-PMC staan onder de categorie “cathione” iemand hier ooit iets over gehoord?
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goedemorgen! Ik heb dit kunnen vinden voor je.

4-PMC (4-para-methoxycathinon) is een synthetische stimulant en onderzoekschemicalie die behoort tot de cathinonklasse.
Het is structureel verwant aan andere stimulerende stoffen zoals methcathinon en para-methoxyamfetamine (PMA). 4-PMC wordt recreatief gebruikt vanwege de stimulerende en empathogene effecten, die vaak gevoelens van euforie, verhoogde energie en verbeterde sociale interactie veroorzaken.

De juridische status van 4-PMC varieert per land, en het gebruik ervan brengt gezondheidsrisico’s met zich mee, zoals verslaving, hart- en vaatproblemen en andere negatieve effecten.

Vanwege het gebrek aan regulering en de beperkte beschikbare informatie over de langetermijneffecten, wordt voorzichtigheid aangeraden bij het overwegen van stoffen zoals 4-PMC.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Neo-Shulginist ik zag je comment voorbij komen toen ik aan het typen wasđŸ€Ł, het werd jaren geleden inderdaad gemengd om pillen te kunnen stampen. Naar mijn weten zijn deze soort verbindingen tricky.
Ik zou t niet doen in ieder geval.

Inderdaad weinig bekend van andere mensen dus wachten op meer informatie is beter. Ik zag 4-BMC voorbij komen, ook weer zoiets.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#10
KaasKiller2000 zei:
Ik ben nu heel benieuwd naar de reden dat je para-methoxy niet gezond vind klinken. Vooral naar de reden hierachter dus. De structuur van MDMA heeft namelijk een dioxy groep.

ps. Ik zeg natuurlijk niet dat het gezond zou moeten zijn, want dat zal het zeker niet.

Ik neem aan dat dit de stof is waar we het over hebben.
Bekijk bijlage 64682
Klik om te vergroten...
Ik vind de naam gewoon klinken als een stof die niet bepaald goed voor je kan zijn” pmc”
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik heb even snel een zeer kort tripreport op Reddit opgezocht en daar zeggen mensen dat ze bijna niks voelen van deze stof als ze 200 milligram nemen.

Dus het lijkt erop dat 4-PMC nauwelijks actief is. Nog even links laten liggen dus. Want dat je nog niks voelt betekent niet dat het veilig zou zijn om nog meer te nemen dan 200 milligram.
Klik om te vergroten...
Ik ben zeker niet bereid dit te bestellen of proberen. Ik heb geen interesse in cathionen buiten 3mmc of 4mmc
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
KaasKiller2000 zei:
Ik ben nu heel benieuwd naar de reden dat je para-methoxy niet gezond vind klinken. Vooral naar de reden hierachter dus. De structuur van MDMA heeft namelijk een dioxy groep.

ps. Ik zeg natuurlijk niet dat het gezond zou moeten zijn, want dat zal het zeker niet.

Ik neem aan dat dit de stof is waar we het over hebben.
Bekijk bijlage 64682
Klik om te vergroten...
Nee het gaat om deze stof:

Screenshot_20250318-115638~(1)~(1).jpg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Nee het gaat om deze stof:

Bekijk bijlage 64683
Klik om te vergroten...
Ik heb even snel een zeer kort tripreport op Reddit opgezocht en daar zeggen mensen dat ze bijna niks voelen van deze stof als ze 200 milligram nemen.

Dus het lijkt erop dat 4-PMC nauwelijks actief is. Nog even links laten liggen dus. Want dat je nog niks voelt betekent niet dat het veilig zou zijn om nog meer te nemen dan 200 milligram.
K
KaasKiller2000Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Nee het gaat om deze stof:

Bekijk bijlage 64683
Klik om te vergroten...
Als het over deze stof gaat, is de info die gegeven is door @CloudSurfer onjuist. De p staat dus voor phenyl en niet voor para, dus 4-phenylmethcathione.

Wat wel raar is, aangezien phenyl vaak wordt afgekort met Ph. Maar ik zie hem inderdaad ook zo bij mijn geliefde vendor
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fisherman's friend zei:
Kun je een naam opnoemen van een rc die wel klinkt alsof het goed voor je is?
Klik om te vergroten...
Ja nee niet perse maar deze naam idk t schreeuwt naar mij gewoon”obscure chemical” ookal zou t dat niet zijn. Tis puur de combinatie van de letters en of cijfers. Bij de drug klasse Nbome denk ik t het zelfde
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#16
KaasKiller2000 zei:
Als het over deze stof gaat, is de info die gegeven is door @CloudSurfer onjuist. De p staat dus voor phenyl en niet voor para, dus 4-phenylmethcathione.
Klik om te vergroten...
Mijn excuus, soms als je dieper gaat graven naar informatie wat op het normale internet niet echt te vinden is krijg je zulke kleine foutjes.

Ik heb gister de hele dag lopen brainstormen over hoe en wat, maar dat hou ik nog even voor mezelf.

Bij alle vendors die het verkopen, geven ook “1-para” aan, al zou ik niet weten hoe.
Over “1-phenyl” is er nog minder te vinden dan over “1-para”, vandaar dat ‘t allebei heeft gepulled.

Mijn excuus,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."