Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-apb come up?

6-apb come up?

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe voelt de come up van 6-apb? Is dat vergelijkbaar met xtc? Wil me een beetje mentaal voorbereiden haha.

Heb 6-apb laten testen en morgen weet ik de uitslag. Benieuwd of het "zuiver" is.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#2
pinda92 zei:
Hoe voelt de come up van 6-apb? Is dat vergelijkbaar met xtc? Wil me een beetje mentaal voorbereiden haha.

Heb 6-apb laten testen en morgen weet ik de uitslag. Benieuwd of het "zuiver" is.
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring met de 130mg pelletjes (1,5 nam ik in 1x) dat het enorm in klapte als een bom, harder dan bij X. Maar na het inklappen vond ik het er verder al snel weinig stimulerend
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
pinda92 zei:
Hoe voelt de come up van 6-apb? Is dat vergelijkbaar met xtc? Wil me een beetje mentaal voorbereiden haha.

Heb 6-apb laten testen en morgen weet ik de uitslag. Benieuwd of het "zuiver" is.
Klik om te vergroten...
6-APB duurt een stuk langer voordat het op stoom komt. Het is meer een dieseltrein wat dat betreft :wink:

Mijn ervaring is dat het ongeveer 1,5 tot 2 uur duurt voordat je de piekervaringen van 6-APB krijgt. Na een half uur kan je al wel de allereerste, heel subtiele, effecten merken als je echt goed oplet. Maar het eerste uur gebeurt er nog weinig speciaals. Na ongeveer 1,5 uur krijg je wel vaak even een 'oef' gevoel: je kan even overweldigd worden door de lome maar stimulerende effecten van 6-APB. Het kan even heel warm voelen, en soms krijg je er wat misselijkheid bij. Het kan soms even lastig zijn om alle binnenkomen prikkels te verwerken. Dit is uiteraard dosis-afhankelijk, maar het is goed om te weten dat het inslaan van 6-APB dus soms wat overweldigend kan zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
6-APB duurt een stuk langer voordat het op stoom komt. Het is meer een dieseltrein wat dat betreft :wink:

Mijn ervaring is dat het ongeveer 1,5 tot 2 uur duurt voordat je de piekervaringen van 6-APB krijgt. Na een half uur kan je al wel de allereerste, heel subtiele, effecten merken als je echt goed oplet. Maar het eerste uur gebeurt er nog weinig speciaals. Na ongeveer 1,5 uur krijg je wel vaak even een 'oef' gevoel: je kan even overweldigd worden door de lome maar stimulerende effecten van 6-APB. Het kan even heel warm voelen, en soms krijg je er wat misselijkheid bij. Het kan soms even lastig zijn om alle binnenkomen prikkels te verwerken. Dit is uiteraard dosis-afhankelijk, maar het is goed om te weten dat het inslaan van 6-APB dus soms wat overweldigend kan zijn.
Klik om te vergroten...

Ik krijg vaak na anderhalf - twee uur pas de eerste effecten. Zeker nog geen piek. Maar bij mij gaat dit meestal trager dan bij anderen. Ik denk dat de lengte die jij noemt vaker voorkomt.

Het is ook afhankelijk van de sterkte (heb ooit hele sterke gehad - die variant die toen meer verkrijgbaar was, vergeet altijd of het nu HCL of succinaat is dat een stuk sterker is - die op een festival al binnen een half uur opeens keihard binnenkwam, was echt stomverbaasd, lol).

Maar over het algemeen vind ik de opkomst heeeel traag. Ik doe vaak rustig het halve huishouden in de tussentijd. Voor mij is de ‘inkick’ dan ook echt niet te vergelijken met de overweldiging van die van MDMA, dan moest ik altijd even gaan zitten. Behalve toen die ene keer op het festival dus. Toen ging ik ook zowat over m’n nek.

En inderdaad - korte maar soms wel heftige misselijkheid (evt. met kitsen) kan voorkomen, ook bij latere inslag. Heb dat kitsen al een tijd niet meer gehad, maar voorheen wel een paar keer.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hm, klinkt een beetje hetzelfde als xtc (word zelf altijd een beetje misselijk en daarna slaat hij ineens hard in).

Heb het resultaat: 6-apb en 5-apb, maar ze kunnen de verhouding niet aangeven. Dit had ik al gelezen hier op Drugsforum, maar bij de testservice zeiden ze dat ze dit wel konden. Dus niet heel lekker gecommuniceerd van ze.

Twijfel nu wel een beetje omdat 5-apb schadelijker blijkt te zijn (volgens Drugsinfoteam dan).
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het 1x gehad en toen duurde het bijna 4 uur voordat we echt wat begonnen te voelen. Dat vond ik echt niks waard zo lang wachten🙈😓
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ik krijg vaak na anderhalf - twee uur pas de eerste effecten. Zeker nog geen piek. Maar bij mij gaat dit meestal trager dan bij anderen. Ik denk dat de lengte die jij noemt vaker voorkomt.

Het is ook afhankelijk van de sterkte (heb ooit hele sterke gehad - die variant die toen meer verkrijgbaar was, vergeet altijd of het nu HCL of succinaat is dat een stuk sterker is - die op een festival al binnen een half uur opeens keihard binnenkwam, was echt stomverbaasd, lol).

Maar over het algemeen vind ik de opkomst heeeel traag. Ik doe vaak rustig het halve huishouden in de tussentijd. Voor mij is de ‘inkick’ dan ook echt niet te vergelijken met de overweldiging van die van MDMA, dan moest ik altijd even gaan zitten. Behalve toen die ene keer op het festival dus. Toen ging ik ook zowat over m’n nek.

En inderdaad - korte maar soms wel heftige misselijkheid (evt. met kitsen) kan voorkomen, ook bij latere inslag. Heb dat kitsen al een tijd niet meer gehad, maar voorheen wel een paar keer.
Klik om te vergroten...

Hierop terugkomend, even opgezocht, het is dus de HCL-variant die potenter is. Vroeger enkele keren in handen gehad.

Succinaat (deze is in mijn beleving de laatste jaren vooral in omloop) is een stuk minder potent.

Vind dat altijd wel een kleine waarschuwing waard, want als je alleen de succinaat-versie kent, ervan uitgaande dat je normale doseringen neemt, dan onderschat je mogelijk de sterkte die 6-APB kan hebben. Het hoeft niet perse het ‘mildere broertje te zijn van’.

De HCL-variant heeft me destijds enkele keren een ‘roll’ gegeven die qua intensiteit praktisch niet te onderscheiden was van MDMA, een paar van mijn mede-feestgangers vonden het zelfs heftiger en ook behoorlijk trippy (persoonlijk heb ik nooit echt trip-effecten ervaren van 6-APB, ongeacht dosering en variant, maar ik zeg het er maar even bij). Omdat het veel langer duurt, was de kater er ook naar.

Als je toch een keer HCL hebt, pas dan je dosering aan naar beneden. Tenzij je die MDMA-style heftigheid echt zoekt, maar besef dat je er lang aan vast zit. En dat de serotonine-depletie die je gaat voelen de dagen erop misschien niet al te bescheiden zal zijn.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Hierop terugkomend, even opgezocht, het is dus de HCL-variant die potenter is. Vroeger enkele keren in handen gehad.

Succinaat (deze is in mijn beleving de laatste jaren vooral in omloop) is een stuk minder potent.

Vind dat altijd wel een kleine waarschuwing waard, want als je alleen de succinaat-versie kent, ervan uitgaande dat je normale doseringen neemt, dan onderschat je mogelijk de sterkte die 6-APB kan hebben. Het hoeft niet perse het ‘mildere broertje te zijn van’.

De HCL-variant heeft me destijds enkele keren een ‘roll’ gegeven die qua intensiteit praktisch niet te onderscheiden was van MDMA, een paar van mijn mede-feestgangers vonden het zelfs heftiger en ook behoorlijk trippy (persoonlijk heb ik nooit echt trip-effecten ervaren van 6-APB, ongeacht dosering en variant, maar ik zeg het er maar even bij). Omdat het veel langer duurt, was de kater er ook naar.

Als je toch een keer HCL hebt, pas dan je dosering aan naar beneden. Tenzij je die MDMA-style heftigheid echt zoekt, maar besef dat je er lang aan vast zit. En dat de serotonine-depletie die je gaat voelen de dagen erop misschien niet al te bescheiden zal zijn.
Klik om te vergroten...
Hoe weet ik of dit een HCL is? Zou Jellinek dat moeten zeggen? Zo ja, dan bel ik zo even terug haha
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
pinda92 zei:
Hoe weet ik of dit een HCL is? Zou Jellinek dat moeten zeggen? Zo ja, dan bel ik zo even terug haha
Klik om te vergroten...

Uhm, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Als je ervaring hebt herken je het verschil in potentie makkelijk, maar ja. dan heb je het al genomen. Vooraf weten zou prettig zijn.

* Even voor je opgezocht, ik vrees dat het testcentrum die informatie niet geeft.

Testen van 6-apb HcI / Succinaat

Vandaag na jarenlang anoniem lezen een accountje aangemaakt. Dankzij verschillende tripreports erg geïnteresseerd geraakt in 6-APB. Maar vooral in de Hcl variant, omdat deze wat potenter is. Ik heb dan ook het gevoel dat als ik de tripreports lees dat de Hcl versie voor betere trips zorgde dan...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Als je van scheikunde houdt, kun je het zelf blijkbaar ook nog proberen te achterhalen, hehe. 😉

6-apb HCL en succinate variant onderscheiden

Hallo lezers van drugsforum.nl, In de zoektocht naar een antwoord op de vraag of ik de HCL of succinate variant van 6-apb in mijn bezit heb, heb ik besloten om hier maar eens een account aan te maken. Ik heb het halve internet al afgespeurd, maar ik kan nergens een bevredigend antwoord vinden...
drugsforum.nl drugsforum.nl
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
MyLittlePonyPack zei:
Ik heb het 1x gehad en toen duurde het bijna 4 uur voordat we echt wat begonnen te voelen. Dat vond ik echt niks waard zo lang wachten🙈😓
Klik om te vergroten...

Herkenbaar. Hoewel die vroegere HCL-variant bij mij dus wel een keer bizar snel insloeg. Stond lekker zen en nog helemaal nuchter ergens op de dansvloer aan m’n drankje te lurken, verwachtte het nog laaang niet. Maar het kwam, binnen nog geen half uur na inname, van het ene op het andere moment plotseling opzetten en viel als een soort tornado over me heen haha, niet heul aangenaam, moest wazig en duizelig naar buiten strompelen en heb daar een tijdje kots- en kotsmisselijk gezeten. Daarna wel een fantastische avond gehad.

Zó’n snelle opkomst en überhaupt een duidelijke, heftige ‘inslag’ is eenmalig geweest bij 6-APB (ook HCL), zelfs bij MDMA duurde het voor mij nooit zo kort, dat varieerde van ruim een half uur tot uitzonderlijk zo’n twee uur.

Over het algemeen gaat de inwerking van 6-APB gewoon wel (erg) traag.

Maar de veel langere werkingsduur, het vrijwel gebrek aan cravings (want minder pieken en dalen, meer consistentie) en de veeeeeeeel geleidelijkere en meer mellow crash die daar tegenover staan zijn het waard.

Heb het al heel vaak gezegd - ik lijk wel ambassadeur van 6-APB 😂 - maar ik vind het netto een betere deal.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Ik krijg vaak na anderhalf - twee uur pas de eerste effecten
Klik om te vergroten...
Als je bijpakt, duurt het dan nog steeds zo lang voor je daar wat van merkt?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Als je bijpakt, duurt het dan nog steeds zo lang voor je daar wat van merkt?
Klik om te vergroten...

Nee. 🙂 Eigenlijk is bijpakken met 6-APB niet perse nodig, vanwege de duur, maar ik doe het wel eens vaker als ik na de eerste anderhalf uur dat ik het voel werken merk dat het wel wat steviger mag.

Dan komt-ie veel sneller binnen.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#13
De come up duurt lang ja.
Ik denk ook altijd na een uur: 6apb come up nou!
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarbij het bij XTC vaak 30-45 minuten opkomt bij mij, is het bij 6-APB vaak rond 75-90 minuten. Het komt bij mij erg geleidelijk. Zicht begint beetje scherper te worden, ga meer praten, gek gevoel in m’n maag. Op dat moment weet ik; even naar de stage op een festival. Vanaf dat moment is het 🚀🚀
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Als je bijpakt, duurt het dan nog steeds zo lang voor je daar wat van merkt?
Klik om te vergroten...
Heeft mij geen gunstig effect gegeven, behalve extreem heftig trillen en angst. Tevens over ieders mening over duur van inslag, ga er niet automatisch van uit. Bij mij gebeurde het altijd binnen 45minuten
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij mijn vrouw duurt het zeker 2 uur voordat de eerste effecten zich aandienen. Bij mij is het na 3 kwartier echt wel duidelijk dat de 6apb zich aankondigt. En toch verschilt de snelheid van de come up vaak. Gisteren had ik na een uur na inname echt wel even de gedachte "als deze come up 2 uur duurt zit ik op jupiter". Maar als je het gewoon laat gebeuren dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Bij pakken van 6apb ben ik een beetje van teruggekomen ivm de lange werkingsduur. Wel pak ik weleens een beetje X, (ong 70mg) bij. Space word iets anders maar voor mij zeer aangenaam.
Yort55 zei:
Zicht begint beetje scherper te worden, ga meer praten,
Klik om te vergroten...
Pratejln, zeker. Maar mijn zicht wordt eigenlijk alleen maar waziger. Zeker dichtbij. Ik vraag mijn vrienden of vrouw nog weleens mijn apps te lezen omdat ik er niet uit kom😅
D
DerHopmeisterLid
01-01-2024, 00:00
#17
pinda92 zei:
Hoe voelt de come up van 6-apb? Is dat vergelijkbaar met xtc? Wil me een beetje mentaal voorbereiden haha.
Klik om te vergroten...
Ervaringen lopen behoorlijk uiteen en is voor iedereen anders. Voorzichtig proberen dus want voor je het weet ben je de hele dag/avond misselijk.

Ik merk zelf weinig van de come-up. Is totaal niet te vergelijken met MDMA. Na een uurtje of twee zit ik meer in een kalme vibe en dans makkelijker. Al met al een leuke flow, maar heb niet een aanwijsbaar moment waarop hij 'inkickt' en neemt ook sneller af in effect dan je overal geadverteerd ziet. Dosis was 175 mg (succinaat). Na een suggestie van @MarcieMarc ook een redose van 50mg gedaan na 3 uur. Weer niet echt aan te wijzen wanneer hij binnen komt, maar de leuke flow blijft zonder heel energiek te worden. Wel erg warm en veel kaakspanning en licht trippy 2 uur later. Met de redose maak je de 10 uur van een feest wel vol. Tegen het eind niet echt de behoefte iets bij te pakken. Avond en dagen erna hebben een soort van 'hersen mist' of algemene vaagheid, maar geen kater of dip. Voelt toch alsof het ergens ongezond is :wink:

Al met al prima voor een feestje, maar wat saai en op deze hogere dosis toch ook wel nadelen.
Leuker/interessanter voor festivals zijn de MDMA + Speed/3-FA combo of de 4-FMA + 5-MAPB + 5-MeO-Mipt combo naar mijn bescheiden mening.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#18
Saai zou ik het zeker niet kunnen noemen maar als je de vaagheid van MDMA daar ter vergelijk tegenover stelt dan snap ik het wel. Al moet ik zeggen dat ik met 6apb ook wel een beetje naast mezelf heb gestaan maar dat waren wel hoge doseringen. Werd daar ook wel wat door verrast, niet onaangenaam btw.

Ben met 6apb toch iets meer bij de tijd dan met MDMA naar mijn idee. Toch zit we veel verschil in de ervaringen van mensen op dezelfde dosering. Meer dan bij MDMA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."