Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKort werkende RC benzo's?

Kort werkende RC benzo's?

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nicotriprenner zei:
Mijn vader gebruikt met succes al jaren gabapentine, na jaren opiaten. En er zijn inmiddels een aantel middelen, vaak antipschycotica die ook werken tegen zenuwpijn.
een goeie psych zou daar wel bij kunnen helpen denk ik.
Klik om te vergroten...
Ja daar hoor ik ook goede berichten over.
Phenibut is enigzins te vergelijken met Gabapentine en Phenibut werkt goed tegen pijn.
Maar ik kan Gabapentine niet makkelijk krijgen.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik zoek een kort werkende RC benzo, zijn er aanraders?

Ik heb een milde tot matige tolerantie, ik gebruik benzo's hooguit 2x in de week om chronische pijn te onderdrukken en af te wisselen met pijn medicatie zoals Oxy's ect.
Jaren lang was Etizolam mijn favoriet, tot de ban ervan.
Ik had toen nog wel eens stuk of 200 blotters en pellets ingeslagen maar ben daar uiteindelijk al een tijdje door heen.

Momenteel is een combinatie van 2x 0,5mg Metizolam en 2x 0,25mg Flunitrazolam echt perfect en komt dichtbij de werking van Etizolam en ik ben de dag erna gewoon nog fit.
Ik wil de dag na gebruik nog kunnen functioneren, ik heb een redelijke supply van Bromazolam, Norflurazepam en nog wat andere Rc benzo's, maar de meeste zijn echt absurd sterk en werken gewoon te lang.
Bromazolam legt me echt 2 a 3 dagen lam, is leuk als je een week vrij bent en 0 verplichtingen hebt.

Flunitrazolam is erg krachtig maar ook redelijk snel uitgewerkt, Metizolam is mild maar werkt weer wat langer door, samen is dit momenteel het beste wat ik kan vinden.


Ik ben benieuwd of iemand iets kan aanraden en wat andere hun bevindingen zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is je doel?
Angsten remmen?
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#4
oh sorry,Ik heb chronishe zenuwpijn, vervelende scherpe pijn die me wakker houd.
Ik weet niet precies waarom, maar benzo's halen de pijn compleet weg, ik denk dat de spierverslappende werking hiermee te maken heeft.
en er goed op slapen is ook een pluspunt.

Een goed alternatief voor Etizolam is wat ik zoek
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vervelend dat je zo'n last hebt van pijn. Houd je er wel rekening mee dat gebruik van benzodiazepinen die klachten erger kunnen maken? Zeker als het gaat om niet-farmaceutisch geproduceerde middelen.. De dosis is dan niet stabiel, en vaak is er te weinig bekend over de werkingsduur. Daardoor kun je juist meer last van klachten krijgen.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Vervelend dat je zo'n last hebt van pijn. Houd je er wel rekening mee dat gebruik van benzodiazepinen die klachten erger kunnen maken? Zeker als het gaat om niet-farmaceutisch geproduceerde middelen.. De dosis is dan niet stabiel, en vaak is er te weinig bekend over de werkingsduur. Daardoor kun je juist meer last van klachten krijgen.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het bedankt.
Ik probeer mijn medicatie af te wisselen om gewenning te voorkomen, en mijn huisarts schrijft dit uiteraard niet voor.
Dus vandaar mij keus om RC benzo's te gebruiken.
Het heeft ook wat tijd gekost om de juiste benzo en juiste dosis te vinden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien is clonazolam nog iets? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar die stof heeft een halfwaardetijd van 3 tot 4 uur, en het heeft zowel een slaapverwekkend effect als een anti-epileptisch effect. En het laatste zou wel eens kunnen helpen bij de zenuwpijn. Een populaire farmaceutisch middel is temazepam. En misschien kan je ook nog eens Z-drugs proberen zoals zolpidem of zopiclon. Die middelen zijn iets veiliger bij regelmatig gebruik.

Nadeel van clonazolam is vooral dat in zulke lage hoeveelheden actief is. Dat maakt de dosering erg lastig. Er zijn ook gevallen bekend van mensen die in het ziekenhuis belandden omdat ze onverwacht meer clonazolam dan verwacht hadden ingenomen.
https://cdn.who.int/media/docs/default-source/controlled-substances/43rd-ecdd/final-clonazolam-a.pdf?sfvrsn=b8b10967_4
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Misschien is clonazolam nog iets?
Klik om te vergroten...
Verboden sinds 2021. Niet meer makkelijk verkrijgbaar.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Schurk zei:
mijn huisarts schrijft dit uiteraard niet voor.
Klik om te vergroten...
Heb je mbt tot je zenuwpijn de hele molen aan witte jassen doorlopen?
Inclusief pijnpoli?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
Heb je mbt tot je zenuwpijn de hele molen aan witte jassen doorlopen?
Inclusief pijnpoli?
Klik om te vergroten...
Precies wat ik ook wou vragen. Zo is bij mij o.a een pijnblokkade gedaan een paar keer maar dat hielp helaas te kort en kreeg ik na een hoop andere medicijnen waaronder ook off-label medicijnen uiteindelijk op oxycodon overging. Dat helpt bij mij goed. Maar daar moest ik wel een tijd op wachten voor dat goedgekeurd werd. Let wel op dat het niet zomaar wordt voorgeschreven en terecht ook. Heb je Tramadol al geprobeerd. Is namelijk een lichte (half opiaat en meer SSRI eigenschappen heeft) opiaat vergeleken met oxycodon of morfine etc.

Veel sterkte, heb zelf al ruim 6 of 7 jaar last van chronische zenuwpijn (lumbale radiculopathie)
Vriendelijke groeten Tijdloos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."