Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-MeO-DMT Poeder (Freebase), Roken? ervarngen?

5-MeO-DMT Poeder (Freebase), Roken? ervarngen?

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WebRemusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb mij er verder in verdiept. veel ervaringen gelezen .. vaak 'verbranden' ze het grotendeels waardoor de werkzame stof kapot is gegaan. iemand melde 20 mcg te hebben gerookt en niet veel voelde, ze had nog 5mcg over had en het id kreeg om een vape te gebruiken. ze had een supertrip!!.

goed roken dus. ik heb een glazen pijpje met een tourch aansteker.
Nog aanvullende tips om het optimaal te gebruiken.?
W
WebRemusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ervaringen of tios voor 5-MeO-DMT Poeder (Freebase)? Kun je deze ook roken in glazen pijpje?
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
5-MeO-DMT (freebase) kan inderdaad gerookt worden, en een glazen pijpje (zoals een ‘crack-pijpje’ of vaporizer) kan hiervoor geschikt zijn.

Verhit de stof voorzichtig zonder het te verbranden, zodat het effectief verdampt. Te veel hitte kan de stof vernietigen en tot verlies van effectiviteit leiden.

Een lichte, gelijkmatige verwarming is belangrijk voor een goede ervaring.
----
Verder heb ik het nog nooit geprobeerd, wel meermaals aangeboden gekregen.

De effecten van 5-MeO-DMT roken komen snel op en kunnen extreem intens zijn. Het kan gevoelens van ego-dood en eenheid veroorzaken.

Bereid je mentaal voor en overweeg meditatie of ademhalingsoefeningen om je geest te kalmeren.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, maar andere methoden schijnen véél meer trefzeker te zijn.

Zelf heb ik 5-MeO-DMT Freebase alleen uit een glazen pijp gerookt (ook met sigarettenas) gesnoven (met azijn) en een beetje geplugd.

Het werkte, maar er nooit mee doorgebroken.

Doe het samen, om beurten, als je kunt, en lees je goed in over harm reduction.

Zorg in ieder geval dat je het zo regelt dat je de boel niet in de hens vliegt (of erger, jij) als je 'weg' bent.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien vind je hier je antwoord ergens: https://drugsforum.nl/threads/5-meo-dmt-reports-en-vragen.72676/

Ik heb t uiteindelijk zelf niet meer geprobeerd, heb t wel nogsteeds en ben ondanks de reacties ook nog steeds nieuwsgierig.
W
WebRemusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga het morgen proberen. heb 100mg, zal mijn ervaring delen. bedankt voor de helpvolle tips :peace:
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#7
We zijn benieuwd, doe vooral voorzichtig! Doe niet te gek
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
WebRemus zei:
Ga het morgen proberen. heb 100mg, zal mijn ervaring delen. bedankt voor de helpvolle tips :peace:
Klik om te vergroten...
Alsjeblieft geeeeeen 100mg!
Als je het puur gaat vapen zou ik lekker beginnen met 5 a 10mg en mocht te licht zijn ( denk het niet ) dan kan je altijd nog met enkel mg's omhoog.

Wat ik ook wel eens gedaan heb is iets van 10mg in een jointje verspreiden wat ik dan samen met iemand tot de helft op rook. Omstebeurt twee hijsjes. Meestal na een klein uurtje roken we dan de tweede helft van de joint op. Op deze manier is het iets minder overweldigend dan wanneer je het puur vaped.
Het kan een heftige ervaring blijven want dit middel is gewoon ongelofelijk sterk en de trips zijn praktisch niet stuurbaar.

Ik vind het geweldig! maar kan begrijpen dat het voor vele en vooral voor diegene met wat minder ervaring, het erg heftig kan zijn.
Laat het over je heen komen en weet dat je met een half uur max weer terug op aarde raakt, hoe erg de tijd ook stil kan lijken te staan. Als je je er aan over kan geven zal het alleen maar een zeer mooie en fijne ervaring kunnen worden. Natuurlijk wel met de nodige voorbereiding. Zet een relaxed muziekje op, zorg dat je niet gestoord kan worden enz.

Succes!
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij is het best link spul. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar je schijnt er misselijk van te worden en volledig out te gaan. Deze combo gaat natuurlijk niet goed samen, en stikken in je eigen braaksel behoort dan tot één van de mogelijkheden. Mocht je het doen, doe het dan in ieder geval samen met iemand anders erbij die nuchter blijft.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naar mijn mening is 5-Meo-DMT geen middel om alleen te gebruiken of zomaar even. Als je een ego dood krijgt of een doorbraak ben je een gevaar voor jezelf.

En het is fijn als je begeleiding hebt hierbij.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeebats zei:
Volgens mij is het best link spul. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar je schijnt er misselijk van te worden en volledig out te gaan. Deze combo gaat natuurlijk niet goed samen, en stikken in je eigen braaksel behoort dan tot één van de mogelijkheden. Mocht je het doen, doe het dan in ieder geval samen met iemand anders erbij die nuchter blijft.
Klik om te vergroten...
Waarschuwing om het niet alleen te doen is zeker op zijn plaats. Echter tijdens de trip heb ik (of andere met wie ik het genomen heb) nooit misselijkheid ervaren. Wel ná de ervaring/trip heb ik menig keer moeten overgeven. Dit komt omdat de trip zo heftig was dat je een soort mentale misselijkheid kan ervaren waardoor je moet overgeven. Je merkt dan dat je hele lichaam van de overgebleven energie af moet.
g
god227Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo medepsychonauten,

Ten eerste: WAAAAUUUUUWW!!!!
Maak niet de vergissing 5-meo DMT te vergelijken met wat ik noem: "normale" DMT (n,n DMT dus).
Ik heb het nu in totaal 5x gehad en ik snap helemaal waarom het "the God molecule" wordt genoemd :)
Ik ben echt heel ver geweest op dit magische middel en inderdaad dit is totaal niet vergelijkbaar met de mooie discoplaatjes die je ziet bij normale DMT (n,n dus) bij dit middel word je inderdaad God! (voor je gevoel in ieder geval) Het is bijna onbeschrijvelijk hoeveel je meemaakt in 20-25 minuten tijd, ik had het gevoel alsof ik dood was en dat het hele universum zijn ware gezicht liet zien... Ik was helemaal niet bang ofzo, maar het is ongelovelijk indrukwekkend en zeker niet voor de standaard postzegellikker (Lsd) want naar mijn mening is er geen middel die dit kan overtreffen.
Toen het uitgewerkt was voelde ik me geestelijk gigantisch gegroeid en supervrolijk!
Maar pas op met dit spul hoor, als je nog nooit "normale" DMT hebt geprobeerd, doe dat dan eerst maar eens, ik kan me wel heel goed voorstellen dat iemand behoorlijk kan doordraaien van 5-meo.
Conclusie bij mezelf: het is het heftigste middel dat ik ooit heb gebruikt en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan :)
Groeten van God, oh ik bedoel Jos lol.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn moeder is van haar chronische depressie hersteld na een 5-Meo-DMT trip, onder begeleiding.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
god227 zei:
Hallo medepsychonauten,

Ten eerste: WAAAAUUUUUWW!!!!
Maak niet de vergissing 5-meo DMT te vergelijken met wat ik noem: "normale" DMT (n,n DMT dus).
Ik heb het nu in totaal 5x gehad en ik snap helemaal waarom het "the God molecule" wordt genoemd :)
Ik ben echt heel ver geweest op dit magische middel en inderdaad dit is totaal niet vergelijkbaar met de mooie discoplaatjes die je ziet bij normale DMT (n,n dus) bij dit middel word je inderdaad God! (voor je gevoel in ieder geval) Het is bijna onbeschrijvelijk hoeveel je meemaakt in 20-25 minuten tijd, ik had het gevoel alsof ik dood was en dat het hele universum zijn ware gezicht liet zien... Ik was helemaal niet bang ofzo, maar het is ongelovelijk indrukwekkend en zeker niet voor de standaard postzegellikker (Lsd) want naar mijn mening is er geen middel die dit kan overtreffen.
Toen het uitgewerkt was voelde ik me geestelijk gigantisch gegroeid en supervrolijk!
Maar pas op met dit spul hoor, als je nog nooit "normale" DMT hebt geprobeerd, doe dat dan eerst maar eens, ik kan me wel heel goed voorstellen dat iemand behoorlijk kan doordraaien van 5-meo.
Conclusie bij mezelf: het is het heftigste middel dat ik ooit heb gebruikt en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan :)
Groeten van God, oh ik bedoel Jos lol.
Klik om te vergroten...

Klinkt goed kerel!

Ik moet een een beetje lachen om het feit dat je hier lid bent geworden met de nick God om te posten hoe goddelijk je 5-MeO-DMT ervaring was!

Ik heb zelf enkele N,N-DMT ervaringen, en die waren bijzonder indrukwekkend maar toch ook wel écht heftig. Ik vind “mooie discoplaatjes” dan ook een gevaarlijke omschrijving. Een N,N-DMT doorbraak gaat écht wel effe wat dieper dan dat. De eerste keer ben ik existentieel tot in de kern afgebroken - niet subtiel, niet geleidelijk, niet zacht, oooh nee - no mercy. Ik heb dit niet als iets negatiefs ervaren, maar het was wel zodanig ingrijpend dat er een “voor” en een “na” DMT is voor mij. Ik kan nooit meer terug naar de Roze Olifant voor dat grote life event, het heeft me blijvend veranderd. “Mooie discoplaatjes” doet het zó tekort dat ik dat even wilde nuanceren, haha, al snap ik misschien ik wel wat je bedoelt: de bijzonder complexe visuals.

En klopt, over het algemeen/gemiddeld wordt 5-MeO-DMT als nóg intenser ervaren dan N,N. Ten eerste is het fysiek al zwaarder en wat riskanter. Ten tweede is de kans op een serieuze traumatische ervaring bij 5-MeO iets groter dan bij N,N (maar alsnog klein).

Er zijn mensen die het zo overweldigend vonden ze spijt hebben dat ze het hebben gedaan, omdat ze achteraf toch liever niet hadden geweten wat ze nu te weten zijn komen. Echter zijn er ook (zeer) ervaren psychonauten die het één niet perse als meer of minder heftig/moeilijk ervaren dan het ander. Gewoon verschillend. @Proxima? Ik dacht dat jij dit ooit beweerde? Met daarbij de vergelijking: “Met N,N-DMT zit je een zieke achtbaan, met 5-MeO-DMT bén je die achtbaan”. (Jaja, ik heb goed opgelet.) 🤓

Ik heb ‘the God Molecule’ al jaren liggen, maar ben teveel een schijtluis. Wie weet ooit, met veilige sitter, wie weet nooit. Eerst nog maar eens wat meer experimenteren met ‘the Spirit Molecule’.

Kun je evt. nog iets meer/uitgebreider vertellen over jouw ervaringen met beide middelen? Alleen als je wil, hoor. Ik vind dit onderwerp altijd eindeloos fascinerend, dus ik wil dan nog wel eens doordraven, lol. :’)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."